יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:15

בדרך ללונדון עוצרים בשנחאי: נבו בעקבות הגדולים

בכיר הישראלים וחבריו יחלו להתחרות באליפות העולם בשחייה ביום א', בתקווה להשיג קריטריון לאולימפיאדה. ברנע ינסה לקבל כרטיס ללונדון ב-100 מ' גב

|
גל נבו. רגע האמת מגיע (יניב גונן)
גל נבו. רגע האמת מגיע (יניב גונן)

שבעה שחיינים ישראלים יחלו החל ממחרתיים (ראשון) את דרכם באליפות העולם בשחייה כשהמטרה של כולם היא קודם כל הבטחת מקומם בלונדון 2012. הקריטריון הישראלי למשחקים האולימפיים הוא העפלה לחצי גמר באליפות העולם, כך שכל שחיין שישכיל לעשות זאת ויעמוד גם בקריטריון הבינלאומי הדורש זמן בקבוצת הקריטריון B למתחרה אחד (וקריטריון A, אם המדינה רוצה לשלוח יותר משחיין אחד למקצוע), יוכל כבר שנה לפני טקס הפתיחה בלונדון להתכונן בשקט למשחקים האולימפיים.

בכיר השחיינים הישראלים לתחרות הוא גל נבו. במקרה של נבו הציפיות הן גבוהות יותר מהבטחת מקום בלונדון והוא נחשב למועמד רציני להעפלה לגמר ב-400 מטרים מעורב-אישי, משחה בו סיים במקום השישי באליפות העולם הקודמת ב-2009. נבו הוא ללא עוררין אחד השחיינים הטובים בעולם במקצוע המפרך הכולל כמה מהשמות החמים ביותר של הבריכה, ריאן לוכטה, טיילר קלארי, לאסלו צ'ה ובעבר גם מייקל פלפס, אלא שהאחרון הכריז כבר כי איננו מתכוון לשחות את המשחה הזה יותר לעולם. נבו, שזכה במדליית הארד באליפות אירופה האחרונה ב-400 מ.א, ינסה להעפיל לגמר גם בחצי המרחק. ב-2009 הוא סיים במקום התשיעי ב-200 מ.א. ופיספס במקום אחד את הכרטיס לגמר השני שלו, הפעם הוא יקווה להשתחל לשמינייה הראשונה. בנוסף למשחי המעורב אישי, נבו יתחרה גם ב-100 מטרים חזה ו-200 מטרים פרפר.

נבו: המטרה היא לפחות גמר אחד

גיא ברנע, שזכה במדליית הארד ב-50 מטרים גב באליפות אירופה האחרונה, יתחרה גם באליפות העולם במקצוע החביב עליו אך מכיוון שלא מדובר במשחה אולימפי, המשחה החשוב יותר עבור ברנע יהיה ה-100 מטרים גב, בו הצטיין פחות עד כה. ברנע ינסה להעפיל לגמר ב-50 מטרים גב ולפחות לחצי הגמר במרחק הכפול, כדי להבטיח את מקומו בלונדון.

קאופמן: השחיינים בתקופה טובה

ב-100 מטרים גב יתחרה גם יונתן קופלב הצעיר שהפתיע באליפות אירופה האחרונה כשסיים במקום ה-16, אחד מעל ברנע. יעקב טומרקין, אלוף אירופה לנוער ב-100 מטרים גב, יערוך את טבילת האש הראשונה שלו באליפות העולם וישחה 200 מטרים גב בתקווה להשתחל לחצי הגמר.
 
נמרוד שפירא בר-אור התקבל אל האליפות ממש ברגע האחרון, הוא קבע את הקריטריונים ב-100 ו-200 מטרים חופשי לאחר תום המועד לקביעת הקריטריונים, אך בעקבות בקשה חריגה שהגיש איגוד השחייה, נעתרה ההתאחדות העולמית ואיפשרה לשפירא בר-אור להתחרות ואף הוא ינסה לקבוע את הקריטריון ללונדון.

נמרוד שפירא בר אור. קיבל לבסוף את הכרטיס (אלעד ירקון)
נמרוד שפירא בר אור. קיבל לבסוף את הכרטיס (אלעד ירקון)
 

שתי שחייניות ייצגו את ישראל בתחרויות הנשים, עמית עברי תתחרה ב-50 ו-100 מטרים פרפר ו-200 מטרים מעורב-אישי. התחרות החשובה ביותר עבורה תהיה ה-100 מטרים פרפר, מקצוע אולימפי בו סיימה במקום החמישי באליפות אירופה האחרונה והיא נחשבת כמי שמסוגלת ביום טוב אף להעפיל לגמר. שחיינית הגב הצעירה, אנה ווליצ'קוב תנסה להשתפשף לראשונה במעמד כה גבוה ואולי אף להפתיע ולקבוע קריטריון אולימפי באחד משלושת המקצועות בהם תשתתף, 50, 100 ו-200 מטרים גב.
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */