יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:47

אוהדי הפועל ת"א ערכו טקס פרידה מאוסישקין

כ-150 אוהדים אדומים, ובתוכם שמעון אמסלם, מאיר טפירו, מולי שפירא ומשה תאומים, הגיעו להיפרד מהאולם. נתי גרנאי: "חולדאי דיקטטור"

|
אוהדי הפועל ת
אוהדי הפועל ת"א בטקס הפרידה מאוסישקין (גבע תלם)
כמאה וחמישים אוהדי הפועל תל אביב הגיעו הערב (רביעי) להיפרד מהאולם המיתולוגי שהיה לביתם – אוסישקין. האוהדים שהגיעו לאולם מצאו עיי חורבות ואפשר היה לראות את העצב, הצער וחוסר התקווה על פניהם.

גם עוברי אורח שחלפו במקום נעמדו והסתכלו על מה שנותר מהאולם האגדי. הדחפורים שרמסו את האולם הבוקר, ימשיכו גם מחר את ההריסות.

בין השחקנים שבאו להיפרד ראינו את שמעון אמסלם, אחד הסמלים של הפועל ששיחק במועדון מעל לעשר שנים ואף היה הקפטן. מי שעוד הגיע לראות את הריסות האולם שנהג לשחק בו הוא מאיר טפירו.

מולי שפירא, האוהד הוותיק הגיע עם תמונה ששמר בכיסו מתקופות הזוהר של הפועל ת"א, בשנות השישים והשבעים. האוהדים ערכו טקס בו הדליקו נרות וחילקו פרחים אדומים.

נתי גרנאי יו"ר העמותה לניהול תקין שהיה חלק מהמאבק, הקריא מספר מילים כשהוא מדבר באקט סימבולי בשם האולם הדומם: "נלחמתם עד הרגע האחרון למעני. נפלתם כמו אריות בשבילי. אני מצדיע לכם לפני שיהפוך אותי לפארק עירוני האיש הרע והאכזר הדיקטטור חולדאי. שלום ותודה לכם אוהדים נפלאים, אל תבכו עליי עוד ימים נוספים. זכרו אותי כבית האמיתי שהיה לאדומים והריעו בקול גדול – יאללה הפועל, יאללה אוסישקין!"

גרנאי אמר ל-ONE: "הרס האולם הזה לצערי חיסל את האגודה. כשבאים ומדברים על גן ירוק צריך לראות מה האלטרנטיבה, זהו הגן ה-151 בת"א. חולדאי זרק 600 בני נוער לרחוב בשביל גן.


צפו בטקס הפרידה שערכו אוהדי הפועל ת"א לאולם אוסישקין

"אנחנו בוכים על האולם אבל אין אלטרנטיבה לאולם, הדר יוסף היא אלטרנטיבה לבוגרים, מה עם כל הילדים? זה אולם היסטורי של ערכים, ספורט ותרבות, את הערכים האלו לא הורסים. האוהדים עשו קמפיין נפלא ואני מצדיע להם, זו מדינה דמוקרטית וחולדאי ייאש גופים שלמים לא לנהל מאבקים יותר".

"אם לא הצלחנו פה, אני לא יודע איפה נצליח, האשמה היא לא על האוהדים, אני מצדיע להם, מדובר בדיקטטור שהוביל מאבק אישי והיה מאוד להוט להרוס והיום זהו יום חג בשבילו, אנחנו נרדוף אותו לכל מקום שהוא יגיע ונתנקם בו בבחירות".


אוהדי הפועל ת"א נפרדים מאולם אוסישקין (גבע תלם)
אוהדי הפועל ת"א נפרדים מאולם אוסישקין (גבע תלם)

אור זוהר, נציג מטה המאבק, אמר ל-ONE: "זה יום קשה, בטח לנו בתור אוהדי הפועל ת"א, אבל כל בר-דעת שאוהב ספורט לא יכול להישאר אדיש לתמונה הנוראית שמאחורי. אני גדלתי פה ואת כל שנות הבגרות שלי העברתי פה. מבחינתי זה נורא לעמוד פה, זו צביטה עמוקה בלב.

אי אפשר לתאר את הפועל ת"א בלי אוסישקין, כי אין הפועל ת"א, אנחנו מנסים להקים משהו חדש שיתן מענה לכל מי שכואב את ההריסה, אבל נשארנו מיותמים מקבוצה ומבית".


שמעון אמסלם ומאיר טפירו בטקס הפרידה (גבע תלם)
שמעון אמסלם ומאיר טפירו בטקס הפרידה (גבע תלם)

"בתור אחד ממובילי המאבק עמדנו בתוקף שהמאבק לא יעבור את מסגרות החוק לפעמים אפילו שמרנו בגופנו, אני נגד כל ביטוי של אלימות ולא חושב שמאבק אלים היה משנה את הסוף של האולם. עמדתי בבוקר וראיתי את ילדותי נהרסת מול הפרצוף, חוץ מלשאול למה, אין לי מה לעשות יותר, לא מצליח להבין למה הרסו את האולם".

"עד עכשיו אנחנו מחפשים אולם בתוך ת"א שהפועל אוסישקין ת"א תוכל להתאמן בו פעמיים בשבוע. אין מקום בכל העיר ת"א לקבוצה להתאמן, אז חולדאי בא והורס את האולם?. חולדאי יצטרך לחיות עם ההחלטות שלו ועוד שנה וחצי נקווה שהוא ישלם בהפסד בבחירות".


מולי שפירא: "אפילו ברקוביץ' וארואסטי רוצים שהאולם יחזור" (גבע תלם)
מולי שפירא: "אפילו ברקוביץ' וארואסטי רוצים שהאולם יחזור" (גבע תלם)

האוהד הוותיק ואיש הרדיו מולי שפירא: "זה יום עצוב. זו עיר שלא יודעת לכבד את המונומנטים שלה, את המורשת שלה, אני לא מבין מה עוד גינת נוי תעזור לת"א, העיר צריכה עוד תיאטראות, פאבים ובתי קפה, מה עוד גינה תעזור?

"זו אגודה גדולה בעלת הישגים גדולים, ראש העיר הבטיח לבנות אולם חלופי, נראה אם הוא יעמוד במילה שלו. הפועל ת"א לא יכולה לשחק בנוקיה, זה אולם צהוב. אפילו ברקוביץ' וארואסטי היו מוכנים שהמגרש הזה יחזור כי הם מבינים את היריבות למרות כל ההפסדים שהם נחלו כאן. אם הרסו את אוסישקין יש סיכוי שיהרסו גם את הבית של חיים נחמן ביאליק, אי אפשר לדעת יותר".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */