יום שלישי, 19.03.2024 שעה 08:42

אגאסי פרש בדמעות: "תהיו בליבי לעד"

אגדת הטניס נפרד מהמשחק אחרי הפסד לבנג'מין בקר בסיבוב השלישי של ה-US OPEN. האמריקני בן ה-36 נפרד מהקהל בדמעות: "אני לעולם לא אשכח אתכם"

|
אגאסי עם עיניים אדומות לאחר הפרישה (רויטרס)
אגאסי עם עיניים אדומות לאחר הפרישה (רויטרס)
אף אחד לא רצה שהרגע הזה יגיע, בטח לא כל כך מהר, אבל כשזה כבר קרה קשה היא שלא להתרגש ביחד עם אגדת הטניס האמריקנית, אחד משחקני הטניס הגדולים בהיסטוריה, אנדרה אגאסי, שנפרד הערב (ראשון) מהמשחק שהוא כל כך אוהב.

אגאסי, שהגיע ל-US OPEN ה-21 שלו בקריירה, ידע שזה הולך להיות הטורניר האחרון שלו בקריירה, האוהדים בניו-יורק קיוו שהוא יילך עד הסוף, אבל קשה להאמין שמישהו מהם באמת חשב ברצינות שזה יכול לקרות.

אחרי שהצליח לשרוד את הסיבוב השני באליפות ארה"ב בקושי רב וניצחון מרתק על מרקוס בגדאטיס, הגיע המשחק מול בנג'מין בקר הגרמני, שהצליח לעשות את זה ולהיות השחקן האחרון מולו מתמודד אגאסי.

בקר ניצח ב-4 מערכות, אבל התוצאה במשחק הזה (5:7, 7:6, 4:6, 5:7) היא הדבר הכי פחות חשוב בערב האדיר הזה באצטדיון ארתור אש בניו-יורק.

אגאסי ירד מהמגרש בדמעות, ופנה לקהל שכל כל אוהב אותו כשהוא לא מפסיק לבכות: "ב-21 השנים האחרונות זה היה כמו בית בשבילי, קיבלתם אותי באהבה ותמכתם בי במגרש ומחוצה לו. לעולם לא אשכח אתכם, תהיו בליבי לעד".

אגאסי - ההיסטוריה
אנדרה אגאסי נולד ב-1970 למשפחה ממוצא ארמני, שם המשפחה הראשון שלו היה אגסיאן, כשהגיע לארה"ב השם קוצר והפך לשם שכולנו מכירים היום.

אחרי שקיבל את מחבט הטניס הראשון שלו כבר בגיל שנתיים, החל אגאסי את הקריירה המקצוענית שלו ב-1986, וכבר אחרי 43 טורנירים עבר את קו מיליון הדולר מרווחים בטניס.


אגאסי הנו אחד מחמשת הטניסאים היחידים בהיסטוריה שזכו בכל ארבעת טורנירי הגראנד-סלאם (רוז'ה פדרר למשל עוד לא עשה את זה). הזכיה הראשונה בגראנד סלאם הגיעה בוומיבלדון ב-1992 אחרי ניצחון על גוראן איבניסביץ'. כעבור שנתיים הוא זכה לראשונה בתואר במגרש הביתי בניו-יורק עם ניצחון בגמר ה-US OPEN.

שנה אחר כך, ב-1995, הוא זכה בפעם הראשונה בהיסטוריה באוסטרליה, וב-1999 עשה את זה בפעם הראשונה על מגרש החימר ברולאן-גארוס. בסך הכל זכה הטניסאי האמריקני ב-8 תארי גראנד סלאם בקריירה המפוארת.


אגאסי זכה בלמעלה מ-60 תארים בקריירה ושיחק יותר מ-1100 משחקים, אגאסי עשה למעלה מ-30 מיליון דולר בקריירה והמשיך לשחק עם הרבה אהבה למרות פציעות בברכיים, בגב ובעצם איפה לא.

גם מחוץ למגרש הפך אגאסי מהר מאוד לאחת הדמויות הצבעוניות בארצות הברית והעולם בכלל. קשה להאמין, אבל אגאסי נחשב התחילת הקריירה לספורטאי פרוע למדי. ב-1997 הוא התחתן עם השחקנית ברוק שילדס, נישואין שעשו הרבה רעש עד הגירושין הצפויים שנתיים אחר כך.

אגאסי נרגע בהמשך הדרך והפך לאחד מהספורטאים המוערצים והמוערכים בעולם, ב-2001 הוא התחתן בשנית עם טניסאית העבר, שטפי גראף, איתה הוא חי עד היום - לשניים יש גם שני ילדים.





אגאסי אחרי הזכיה האחרונה בגראנד-סלאם באוסטרליה ב-2003
אגאסי אחרי הזכיה האחרונה בגראנד-סלאם באוסטרליה ב-2003

אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
/* LAST / NEXT ROUNDs */