איטליה אלופה - זידאן יצא קטן

האזורי ניצחו 3:5 בפנדלים בגמר את צרפת לאחר 1:1 בתום 120 דקות וזכו בגביע עולמי רביעי - זיזו נפרד מהמשחק עם שער במשחק הגמר אך עם אדום מכוער

|
פאביו קנאברו חוגג תואר גדול של איטליה (רויטרס)
פאביו קנאברו חוגג תואר גדול של איטליה (רויטרס)
איטליה יצאה הערב (ראשון) גדולה, זינדין זידאן יצא קטן. הנבחרת של מרצ'לו ליפי זכתה בגביע העולמי לאחר ניצחון 3:5 על צרפת בפנדלים בעקבות 1:1 בתום 120 הדקות בגמר המונדיאל בברלין.

איטליה זכתה בכך בגביע עולמי רביעי בתולדות ארץ המגף. היא גם סגרה טורניר גדול בו לא ספגה שער שדה מיריב. ג'יאלואיג'י בופון ספג בטורניר הזה רק שער עצמי אחד ופנדל אחד - הערב.

האיש של צרפת, זינדין זידאן, שיחק את משחקו האחרון והוא באמת רצה לסיים את הקריירה המפוארת שלו עם הגביע החשוב מכולם. הוא העלה את צרפת ליתרון בפנדל בדקה ה-7. הוא הציג משחק טוב אבל אז הגיעה הדקה ה-109, אז זידאן נגח במטראצי וחתם קריירה גדולה באדום מכוער.

הזכיה הזו בהחלט יכולה להשכיח לאיטליה את הצרות שלה. את חקירות השחיתות, את ההורדות העתידיות של יובה ומילאן לליגות שכוחות אל יחסית לסרייה A. פאביו קנאברו הרים גביע עולמי במשחק ה-100 במדי הנבחרת.

75 אלף צופים נדחקו לאצטדיון בברלין כדי לגלות מי תהיה אלופת העולם. הם ראו כאמור את זידאן מעלה את צרפת ליתרון ואת מטראצי משווה. המשחק נכנס לפנדלים ושם דוד טרזגה, האיש שזכה ביורו עבור צרפת בגמר מול איטליה, החמיץ. דווקא הוא.

איטליה, שהפסידה בפנדלים ב-1994 בגמר המונדיאל, סגרה מעגל. היא חיכתה 24 שנה והתואר חזר אליה.

זידאן כובש בגדול, מטראצי מאזן
הנוקשות האיטלקית שלחה את תיירי הנרי לדשא לאחר דקה בלבד של משחק. קנאברו נכנס בהנרי והמכה היתה עלולה להיות גדולה עבור הכחולים מצרפת שכן הצוות הרפואי של הנבחרת התלבט אם לתת לו להמשיך לשחק. לאחר 2 דקות בחוץ הוא שב למגרש. דוד טרזגה איבד את ההזדמנות לעלות בשלב כל-כך מוקדם.

לא חלפה דקה אחת וג'יאנלוקה זמברוטה נכנס בפטריק ויירה וראה את הכרטיס הצהוב הראשון של המשחק.



העבירות של איטליה עלו לה ביוקר בדקה ה-7. מרקו מטראצי ביצע את העבירה הקריטית על פלורן מאלודה ברחבה והשופט אליזונדו הצביע על הנקודה הלבנה. זידאן ניגש לבעוט ושלח פצצה למשקוף - הכדור ירד למטה וספק עבר את קו השער. השופט הצביע למרכז השדה כלומר: השוער מאושר. 0:1 לצרפת.

צרפת המשיכה להיות יותר מסוכנת ומטראצי כמעט הבקיע שער עצמי, למזלו בופון היה במקום. ההזדמנות הראשונה של איטליה היתה בדקה ה-14 כשאנדראה פירלו הרים כדור חופשי מסוכן אך ליליאן טוראם הרחיק בראש לקרן.



בדקה ה-19 הגיע השוויון של איטליה. פירלו העלה כדור קרן מצד ימין ומטראצי, אותו אחד שגרם לפנדל וליתרון המוקדם של צרפת, נגח עם כל הלב פנימה. 1:1. לאחר דקות ארוכות של הלם מהשער המוקדם, התעורר הקהל העצום של איטליה והאפיל על האוהדים הרבים של צרפת.

השער העיר גם את מטראצי עצמו שסגר היטב את פרנק ריברי בצד שמאל של הגנת איטליה. השערים בשני הצדדים הרגיעו משום מה את שתי הקבוצות וחוץ מבעיטה סהרורית של מאלודה לידיים של בופון, הדקות הפכו קצת משעממות.



גם צרפת כיסחה קצת, כמו איטליה בפתיחה, ופרנק ריברי שלח לדשא את סימונה פרוטה. בדקה ה-35 טוטי קיבל כדור טוב לתוך הרחבה אך טוראם היה במקום כדי לרדת ולשלוח את הכדור לקרן בגליץ'. כדור הקרן הועלה שוב מרגלי פירלו והפעם לוקה טוני הדביק את הכדור למשקוף.



בצד השני גם צרפת סיכנה את השער האיטלקי מכדור קרן אך וויליאם גאלאס שלח את הכדור החוצה.

מחצית שניה: אין הכרעה
הצרפתים פתחו בסערה את המחצית השניה והנרי הלך כל הדרך עד שנעצר בידיים של בופון. הריצה של הנרי התרחשה כשמאלודה היה בכלל על הדשא אך הוא לא התחשב בחברו לקבוצה שהיה פצוע.

גם איטליה היתה מסוכנת בדקות הראשונה של המחצית הראשונה - ושוב בכדור קרן. הפעם כל ההגנה הצרפתית התגייסה כדי למנוע מהכחולים לנגוח. בצד השני, הנרי המשיך לשגע את ההגנה האיטלקית ובדקה ה-50 הוא השתחרר ברחבה תוך כדי שליטה מרשימה בכדור אך מסירת הרוחב לא הגיעה לאף מקום.




צרפת המשיכה להיות דומיננטית יותר. הנרי אמנם התמהמה מעט במסירות אך זידאן לקח על עצמו את תפקיד המוסר והוא עשה את זה בצורה שרק הוא יודע. גם מאלודה ניסה עם כדרור וגם המסירה שלו לא מצאה שחקן צרפתי.

בדקה ה-61 ביצע ליפי חילוף כפול. וינצ'נזו יאקווינטה ודניאלה דה-רוסי נכנסו במקום טוטי ופרוטה. מיד לאחר החילוף נגח טוני לרשת של בארטז ואיטליה החלה לחגוג - אלא שהשופט פסל את השער בטענה שדה-רוסי היה בנבדל. בצד השני, הנרי סחט עצירה גדולה של הנרי.



בדקה ה-66, מאלודה ניסה עם פצצה מ-20 מטר - החוצה. בדקה ה-71, בופון, בניגוד למנהגו, יצא לא טוב לכדור חופשי אך הצליח בסופו של דבר לשלוח אותו רחוק מהרחבה. לצרפת היו עוד כדורים חופשיים לאחר תיקולים של איטליה באיזורים מסוכנים אך אף כדור לא הצליח להגיע לראש הנכון.

ואם בכדורים חופשיים עסקינן, איטליה היתה יותר מסוכנת בהיבט הזה. פירלו שלח כדור חופשי מסובב מ-30 מ' - כדור שחלף ס"מ ספורים ליד הקורה של בארטז. בדקה ה-81 זידאן ספג חבטה. הוא אמנם יצא כדי לקבל טיפול אך חזר - לא היה סיכוי שהוא יחמיץ את המשך המשחק.



איטליה התקשתה לצאת להתקפה והתגוננה בדקות הסיום לפני תום 90 הדקות. בדקה ה-87 הכניס ליפי את אלסנדרו דל-פיירו במקום קמוראנסי. כמובן שכלום לא עזר - מונדיאל שכזה יכול היה להיות מוכרע רק בהארכה ופנדלים.

הארכה: זידאן רואה אדום
הגמר היה למשחק ה-11 במונדיאל הזה שנכנס להארכה, בעיטות ההכרעה מ-11 מטרים עמדו באוויר. שתי הקבוצות התקשו להגיע למצבים, למרות שצרפת היתה יותר קרובה לכך. בדקה ה-99, ריברי האנרגטי עבר כמה שחקנים ומול בופון גלגל.. החוצה.

דווקא לאחר המצב הנדיר הזה הוציא דומנק את ריברי והכניס את דוד טרזגה. צרפת המשיכה להתקרב לשער: ווילי סניול הרים כדור גדול מצד ימין וזידאן נגח. בופון, שוב הוא, הדף בצורה מעולה.



בחלק השני של ההארכה סיים הנרי את המשחק והוחלף על-ידי סילבאן וילטורד. בדקה ה-109, במשחקו האחרון בקריירה, שלח זידאן נגיחה מטורפת לחזה של מטראצי. השופט אליזונדו לא הגיב מיד. הוא רץ לקוון ואז הוציא לו אדום. סיום מכוער לקריירה גדולה.

איטליה החלה לרוץ בניסיון לנצל את הדקות האחרונות מול צרפת בנחיתות מספרית. הבעיה היתה שהם פשוט לא הצליחו לייצר מצבים. נבחרת הטריקולור כבר התפללה להגיע לבעיטות ההכרעה.



פנדלים: טרזגה מחמיץ
אנדראה פירלו האיטלקי ניגש ראשון לנקודה הלבנה. הבעיטה שלו לאמצע השער ולרשת העליונה נעצרה רק ברשת. 0:1 לאיטליה. וילטורד בעט לזכות הצרפתים את הבעיטה הראשונה. הוא בעט לפינה השמאלית של בופון והטעה את השוער שקפץ ימינה. 1:1.

מטראצי היה הבועט השני של איטליה. השחקן בעט חד לפינה השמאלית של בארטז, שזינק לפינה הנכונה אך לא הצליח לגעת בכדור. 1:2 לאיטליה. דוד טרזגה היה הבועט השני של צרפת. החלוץ בעט פצצה למשקוף. הכדור ניתז לדשא ויצא החוצה. התוצאה נותרה 1:2 לאיטליה.



דה-רוסי בעט לרשת העליונה של בארטז והעלה את יתרון האיטלקים ל-1:3. הצרפתים נכנסו למצוקה לקראת הבעיטה השישית. אריק אבידל קיבל את האחריות. הבלם לא התבלבל, הטעה את בופון והכניע אותו בקלילות עם בעיטה לפינה השמאלית. 2:3 לאיטליה.

אלסנדרו דל-פיירו היה הבא בתור. הנסיך בעט בקור רוח לרשת העליונה והשאיר את איטליה במצב מעולה לניצחון בגמר. ווילי סניול שמר את הטריקולור בתמונה ובעט חזק לפינה השמאלית של בופון. התוצאה נותרה 3:4 לזכות האיטלקים.

פאביו גרוסו מונה לבועט האחרון של איטליה. המגן בעט חזק לצד שמאל של בארטז וקבע: איטליה, שניצחה 3:5 בפנדלים, היא אלופת העולם לשנת 2006.

צרפת: פביאן בארטז, ווילי סניול, ליליאן טוראם, וויליאם גאלאס, אריק אבידאל, פטריק ויירה (אלו דיארה 56), קלוד מאקללה, פרנק ריברי (דודו טרזגה 100), זינדין זידאן, פלורן מאלודה ותיירי הנרי (סילבאן וילטורד 107).

איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון, ג'יאנלוקה זמברוטה, מרקו מטראצי, פאביו קנאברו, פאביו גרוסו, סימונה פרוטה (דניאלה דה-רוסי 61), אנדראה פירלו, ג'נארו גאטוסו, מאורו קמוראנסי (אלסנדרו דל-פיירו 87), פרנצ'סקו טוטי (וינצ'נזו יאקווינטה 61), לוקה טוני.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */