יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:48

היענות מועטה לחבילות המונדיאל

המחיר הגבוה הביא להיענות מועטה - ח"כ יואל חסון לצרכנים: "אל תשלמו, כל יום שעובר זה לטובתנו". השר ישי דורש הבהרות מהממונה על ההגבלים העסקיים

|
המשיכו לחתום על העצומה
המשיכו לחתום על העצומה
הצוות המצומצם שמונה על-ידי ועדת הכלכלה של הכנסת התכנס לפגישה ראשונה, שהעלתה טענות ולחץ גדול, מצ'רלטון ומחברות הכבלים והלווין, על כמות נרשמים מזערית לרכישת חבילות המונדיאל.

כל זאת בטענה שתושבי מדינת ישראל ממתינים להחלטת הממשלה, האם המחיר הגבוה, 492 שקלים, יוזל לקראת פתיחת שידורי המונדיאל כשבועייים.

לכניסה לאיזור המיוחד ולחתימה על העצומה לחץ כאן ל-ONE נודע, שבמהלך הישיבה ניסו הנוכחים להוזיל את המחיר, כדי לזרז את אוהדי הכדורגל להירשם לחבילת המונדיאל.

חבר הכנסת יואל חסון (קדימה), ממשיך במרץ לנסות ולהעביר את החוק נגד החשכת מסכים. ולא זאת בלבד, חסון מדווח ל-ONE על קצב מכירות איטי של חבילות למונדיאל, ומתעדכן כל העת מהצוות המצומצם שמונה על-ידי ועדת הכלכלה של הכנסת, למצוא פתרון מיידי להורדת התשלום הגבוה - 492 שקלים - לשידורי המונדיאל.

חסון אמר ל-ONE: "אם לא יורידו את המחירים באופן דראסטי, אני אפעל לקבל זיכוי על כל הערוצים שהוחשכו ושולמו על-ידי צרכנים במשך שנים.

"יתרה מזאת, אני קורא לכל מי שעדיין לא הזמין את החבילה היקרה להמשיך לחכות לפתרון מעשי, כי בשל מספר ההזמנות הדלילות נצליח לגרום לחברת צ'רלטון להוריד את המחירים, כי כל יום שעובר ואתם לא מזמינים, זה לטובתנו".

ל-ONE נודע, שבמהלך הישיבה ניסו הנוכחים למצוא דרכים להוזיל את המחיר. נכון לעכשיו, הועלו שלוש הצעות. האחת - מתן חסויות בכבלים ובלווין. יו"ר מועצת הכבלים והלווין, יורם מוקדי, מוכן לאשר מיד, אבל יצטרך לחפש לפחות 6 נותני חסות בשווי של מיליון דולר כל אחד.

האופצייה השנייה - לאפשר לטוטו להפעיל הימורים אינטראקטיביים - אופצייה שירדה מיד מהפרק.

הרעיון השלישי - ערוץ 1 יקנה את הזכויות, והטוטו יממן חסויות.


צפו בסקר מיוחד שנערך בחוף מציצים בת"א
ראש הצוות המצומצם, חבר-הכנסת גלעד ארדן, אמור להיפגש הלילה (בין חמישי לשישי) עם שר האוצר, אברהם הירשזון, בניסיון למצוא פתרון שיעצור את התשלום הגבוה - 492 שקלים, או להגיע להסדר עם הטוטו על מתן חסויות.

משרד התעשייה החליט להתערב

חזית נוספת שנפתחת בניסיון למצוא פיתרון שיאפשר לכל בית בישראל לראות את המונדיאל ללא תשלום מגיעה מכיוון מפתיע - משרד התמ"ת - תעשייה, מסחר ותעסוקה.


יואל חסון
יואל חסון

ל-ONE נודע, ששר התמ"ת ויו"ר ש"ס, אלי ישי, דורש מהממונה על הרשות להגבלים עסקיים, רונית קן, חוות דעת בכתב על שולחנו בתוך 48 שעות, כיוון שבשום פנים ואופן לא מקובלת עליו התקשורת בעל-פה בנושא כל-כך רגיש וחשוב.

ממשרד התמ"ת נמסר, שהשר אלי ישי אינו נוהג להתייחס לענייני כדורגל, כיוון שהמשחקים חלים בשבת, אבל, כיוון שמשחקי המונדיאל רובם ככולם משודרים בימי חול, והמחיר - 492 שקלים הוא גבוה ומוגזם לכל בית בישראל, ישי, הרגיש לציבור, יודע שבמחיר הגבוה אפשר להתקיים לטובת דברים אחרים וחשובים יותר. לכן, השר ביקש להתערב.

ישי דורש מקן הסברים על כל פרשת זכויות השידור של חברת צ'רלטון. האם היא רשאית להכריז על צ'רלטון כמונופול בתחום זכויות שידורי המונדיאל הנוכחי בישראל, וכתוצאה מכך היא תהיה רשאית לתת לבעל המונופול הוראות בדבר הצעדים שעליו לנקוט כדי למנוע פגיעה בציבור. פגיעה בציבור כוללת בתוכה גם מחיר של שירות.

קן אמרה בתגובה ל-ONE: "אני לא חייבת להכריז על חברת צ'רלטון כמונופול".

מירב בארי, מנהלת המחלקה הכלכלית ומשנה לממונה על ההגבלים העסקיים, אמרה ל-ONE: "אני לא רוצה לחלק את העבודה למשרדים אחרים ואני יודעת שכל המדינה סוערת ורוגשת בעקבות פרשת התשלום למונדיאל, אבל אנחנו בדקנו הכל, את כל העניינים המשפטיים, ואין לנו סיבה להכריז על חברת צ'רלטון כמונופול. זה לא מתפקידנו לפקח על המחיר שהוחלט".


ח"כ גלעד ארדן ראש הצוות המצומצם (ניר בוקסנבאום)
ח"כ גלעד ארדן ראש הצוות המצומצם (ניר בוקסנבאום)

לכניסה לאיזור המיוחד ולחתימה על העצומה לחץ כאן

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */