יום חמישי, 18.04.2024 שעה 13:53

הישג אדיר: גיא שגיב סיים את הג'ירו ד'איטליה

הרוכב הפך לישראלי הראשון שסיים גראנד טור: "ידעתי שזה יהיה קשה, אך אני מודה שלא היה לי מושג עד כמה". כריס פרום חתם את ההישג עם ניצחון המרוץ

|
גיא שגיב (משמאל) בקטע ה-21 והאחרון בג'ירו (סייקלינג אקדמי)
גיא שגיב (משמאל) בקטע ה-21 והאחרון בג'ירו (סייקלינג אקדמי)

מיוזע ממאמץ, מותש מ-3500 ק”מ, שהחלו לפני שלושה שבועות בכיכר ספרא ירושלים, הגיעו למרומי הר האתנה בסיציליה ולהרי הדולומיטים עטורי השלג ועד הקוליסאום ברומא - הגשים הערב (ראשון) גיא שגיב, מסייקלינג אקדמי, את חלומו להפוך לרוכב הישראלי הראשון שהחל וסיים את אחד משלושת המרוצים המפרכים בעולם - הג׳ירו דה איטליה.

"אני נרגש ומאושר שעמדתי במשימה הכל כך תובענית הזו", אמר שגיב רגע לאחר שחצה את קו הסיום בשלב ה-21 והאחרון של הג׳ירו ברומא, 115 ק"מ במהירות מסחררת. "ידעתי שזה הולך להיות קשה אבל אני מודה שלא היה לי מושג עד כמה קשה זה יהיה. אם הייתי יודע לפני הזינוק בירושלים לפני שלושה שבועות למה אני באמת הולך לגזור על עצמי, אילו ידעתי כמה רחוק וכמה עמוק אצטרך לקחת את הגוף שלי ואת כוחות הנפש שלי - לא הייתי מאמין שאני מסוגל לעמוד בזה”.

גיא שגיב בסיום הקטע ה-21 והאחרון בג'ירו

מלבד זאת, כפי שנקבע כבר בקטע המרוץ הקודם, כריס פרום שהבטיח את זכייתו חתם את המרוץ הנפלא מבחינתו עם זכייה מרשימה. את הקטע האחרון ניצח סאם בנט עם זמן של 2:50:49 והשלים ניצחון בקטע שלישי מתחילת המרוץ, אך המנצח הגדול כאמור הוא פרום, שהפך לבריטי הראשון בהיסטוריה שזכה במרוץ האיטלקי. 

גיא שגיב (סייקלינג אקדמי) (מערכת ONE)גיא שגיב (סייקלינג אקדמי) (מערכת ONE)

שגיב וכל רוכבי סייקלינג אקדמי השלימו את אחת ממהדורות הג׳ירו דה איטליה האינטנסיביות והקשות ביותר שנראו בשנים האחרונות בהצלחה רבה. עמדו בכמעט בכל המשימות שהציבו לעצמם - בהופעת הבכורה של קבוצה ישראלית בגראנד טור. הקבוצה רכבה בצורה  אגרסיבית, היתה שותפה לבריחות רבות, כולל אחת שכמעט והסתיימה בניצול כאשר רובן פלאזה הספרדי שלה הגיע למקום השני במרומי הר הפראטנווסו בסיום השלב ה-18 של הג׳ירו.

סילבן אדאמס ורון בר און מברכים את גיא שגיב (סייקלינג אקדמי) סילבן אדאמס ורון בר און מברכים את גיא שגיב (סייקלינג אקדמי)


"עשינו ג׳ירו מצוין לקבוצה בת שלוש וחצי שנים בהופעת בכורה. הוכחנו שאנחנו שייכים ברמות הגבוהות”, אמר המנהל המקצועי של הקבוצה צ׳ל קרלסטרום: "היינו תחורתיים, בולטים, במרחק נגיעה מנצחון - וכמובן הגענו לרומא עם רוכב ישראלי שעשה ג׳ירו מאוד מרשים. אני ידעתי ששגיב מסוגל לעמוד בגראנד טור תובעני כזה. ראיתי את ההתקדמות שלו ועמדתי על הנחישות הבלתי רגילה שלו, אבל זו הייתה הופעה מרשימה מאוד. הוא הראה שהוא יודע לסבול ולהתגבר על הכאב. הוא הראה שהוא יודע לקחת את הגוף שלו מעבר למה שנראה קו הגבול שלו. ומה שאתם רואים ממנו זה רק ההתחלה. עצם העובדה שסיים גראנד טור, הוא כבר רוכב אחר. הוא כבר עלה מדרגה. גיא שגיב רק ילך וישתפר”.

שגיב שינחת מחר (שני) בישראל ויזכה לקבלת פנים ממאות מעריציו, מחנה שהלך וגדל לאלפים רבים שעקבו אחרי מאבקו הנחוש ועל הדרך שבה התגבר על רגעי המשבר שעבר בקטעים הקשים ביותר בג׳ירו אמר שהוא מחכה להגיע ארצה ולפגוש את הרבים שתמכו בו. "זכיתי לאהדה גדולה ואני נרגש מכך בעיקר מאחר שאני מקווה שזה יתן לדור הצעיר של הרוכבים בישראל את הלגיטימציה לחלום שגם הם יוכלו לעשות זאת ולהגיע רחוק. הייתה פעם או פעמיים שהייתי על סף שבירה. אבל בסוף מה שגרם לי לא להכנע היתה האמונה שלי בעצמי”, סיכם שגיב.

גיא שגיב בסיום הקטע ה-14 בג'ירו (סייקלינג אקדמי) גיא שגיב בסיום הקטע ה-14 בג'ירו (סייקלינג אקדמי)

הבעלים של קבוצת סייקלינג אקדמי רון בר און וסילבן אדמס ניצבו בקו הסיום וחיבקו את שבעת הרוכבים של הקבוצה שעברו את המסע האדיר הזה, מחבקים ומברכים אותם על ההופעה שנתנו. "סייקלינג אקדמי שמה את ישראל על המפה העולמית בזכות ולא בחסד" אמר רון בר און, מבעלי קבוצת סייקלינג אקדמי, והוסיף: "עבורנו זה רק הסוף של ההתחלה של דרך בה התחלנו לפני פחות מארבע שנים. גיא שגיב הוא הגיבור והמוביל לדור החדש של רוכבים בישראל”.

הבעלים השותף באקדמי, סילבן אדאמס, שהיה גם הגורם המרכזי בעוד חתיכת היסטוריה - הבאת הג׳ירו דה איטליה לישראל לפתיחה בת שלושה ימים שהתגלתה אולי כשלבים המרהיבים והמרגשים ביותר בג׳ירו כולו, אמר: "עמדנו כמעט בכל המטרות שהצבנו לעצמנו בג׳ירו הזה ואין דבר שגרם לי גאווה רבה יותר משני הישראלים שייצגו אותנו בג׳ירו וסייעו בצורה אדירה למהפיכת המודעות לספורט הזה בישראל.  וכמובן שגיב - שההופעה שלו בג׳ירו הזה הייתה מעוררת השראה. הוא הוכיח שהוא אתלט ישראלי פנטסטי שעכשיו יפתח את הדרך לרבים אחריו. אני גאה בו ובקבוצה, אנחנו מצפים להיות בג׳ירו גם בשנה הבאה ובשנים הקרובות. עבור סייקלינג אקדמי זו רק ההתחלה”.

גיא שגיב עם סילבן אדאמס (אורן בן חקון)גיא שגיב עם סילבן אדאמס (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */