יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

היה טוב, טוב שהיה: העונה של הפועל ברגעים

המסע ללאומית היה מורכב, מעצבן ומרגש. ההפנמה, הגישור של רפואה, המאבקים מול הכוכבים, המלחמה בכפ"ס, הטעימה מול חיפה, גוטליב, ניסנוב והסוף המתוק

|
שחקני הפועל ת
שחקני הפועל ת"א על רקע הקהל האדום (איתי כהן)

הפועל תל אביב ירדה בעונה שעברה לליגה הלאומית לאחר 28 שנה בליגה הראשונה בישראל, ולמזלם של האדומים היא הגיחה לעונה אחת בלבד בליגה השנייה, עונה שהייתה רצופה ברגעים מורכבים, קשים לעיכול, מורטי עצבים, אבל בעיקר מרגשים. עתה, לאחר ההעפלה הרשמית בחזרה לבמה המרכזית עם 0:3 על אחי נצרת במחזור ה-31, ONE מביא לכם את העונה של הפועל ת"א בלאומית, ברגעים.

We are alive and kicking

אוהדי הפועל ת"א ירדו ללאומית והבהירו מיד כי מדובר בטעות חד פעמית בלבד, ובעיקר כי הם לא מתכוונים לקהל ראש בעניין התפאורה והעידוד, לא משנה מה יקרה. את המשפט שבכותרת הם כתבו על שלט הפריסה. לימים, האדומים נענשו על 15 האבוקות שנזרקו לכר הדשא באצטדיון הברפלד מול הפועל ראשון לציון במחזור הפתיחה, אבל המחזה המרהיב היה שווה את זה וירה את יריית הפתיחה של העונה המאתגרת.

רפואה:"עשינו מה שציפו מאיתנו"
האבוקות והשלט של אוהדי הפועל ת"א (איציק בלניצקי)האבוקות והשלט של אוהדי הפועל ת"א (איציק בלניצקי)

שלב ההפנמה

משחק הבית הראשון של הפועל בלאומית היה מרגש במיוחד וכלל רגע מכונן. כל אנשי המועדון, מהבעלים ועד אחרון האוהדים עיכלו איפה בדיוק עם נמצאים ברגע אחד באצטדיון המושבה. היריבה, בני לוד, העבירה לאדומים שיעור בלאומית עם משחק מעצבן, העברות זמן וצפיפות מאחור. המארחת המתוסכלת לא ידעה את נפש מרוב זעם ובדקה ה-90+4 לכולם ירד האסימון. דניאל גרץ פרץ לרחבה מצד ימין ובישל לג'וזף גנדה את שער הניצחון, 0:1 קטן ומתוק שלווה בשאגות אדירות מהיציעים ובעיקר מאנשי הקבוצה על הספסל. התפרצות הרגשות של הקהל, הייתה גם הבנה של הסיטואציה. גנדה, שסומן כמי שיפרוץ העונה, ספר ארבעה שערים וגמר את העונה במחזור ה-11.

הבלון התפוצץ

לאחר חמישה ניצחונות רצופים, החבורה של מוטי איוניר ירדה על ארבע אל מול הקהל הביתי. פתיחת העונה החלקה של הפועל ת"א גרמה לתחושה כי ההפסד לעולם לא יגיע, אבל מוראד אבו ענזה וחסן אבו זייד חשבו אחרת והעניקו 0:2 למכבי אחי נצרת שהייתה צמודה לאדומים. ההפסד הזה במושבה, היה תחילתו של המשבר הראשון בעונה.

שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (נעם מורנו)שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (נעם מורנו)

השיחה עם איציק ניסנוב

בעוד הלחץ עלה והפועל לא ניצחה שישה משחקים ברציפות, תוך שהיא מודחת בחצי גמר גביע הטוטו של הליגה הלאומית, הבעלים כינס את השחקנים לשיחה כשהרגיש שהקבוצה הולכת לכיוון לא טוב. זאת, ללא נוכחותו של איוניר. במתחם חודורוב סיפרו כי הבעלים רצה לזעזע, אבל זה לא ממש עבד. רק לשם השוואה, זו הייתה הפעם היחידה בעונה שהדבר קרה.

מוטי איוניר (עמיחי הילמן)מוטי איוניר (עמיחי הילמן)

"הפרידה המשותפת" של הפועל ת"א מאיוניר

רבות דובר על מה שקרה בשיחה בין המאמן המפוטר לבין שרון ניסנוב, שלא הגיע לוולפסון בכוונה לפטרו, אבל ראה כי לשם הדברים הולכים. כך גם לגבי הדרמה שהתחוללה שם באותו יום, 26/10. מה שבטוח: המאמן הועזב לאחר שמונה מחזורים, בעוד הקבוצה נראתה קפואה ולא הצליחה להתמודד עם הלחץ הבלתי מוסבר שנוצר.

רפואה שלמה

הליך ההחלמה של הפועל ת"א החל עם מינויו של המאמן, שהתפטר ממכבי פתח תקווה. לפי אנשי המועדון, הדרישות שלו ("לא פחות מפרפקט"), הטירוף שהכניס והדביק את כולם ("אתם לא אוהבים לתת גולים? תתאמצו באימונים יותר מאשר במשחקים"), השיגעון על הקווים, השקט במתחם ונאומי החלוץ לשעבר ("אם אתם חושבים פה שלא תכבשו באימונים ובמשחק תכבשו שלושער, אתם חיים בסרט") עשו את העבודה. רפואה עשה סדר, העלה את הפועל על דרך המלך והעלה אותה ליגה בסטייל.

השיחה בין רפואה לאדי גוטליב

קובי רפואה (איתי כהן)קובי רפואה (איתי כהן)

הדם הרע בין הבלם לאדומים נמשך, לאחר בוררות שנייה במספר (בתווך גם הליך גישור שלא צלח), כאשר לאחר מכן גוטליב נותר במתחם חודורוב ולא הצליח להשיג שחרור אחרי שנה של מאבק משפטי. לרפואה, שכבר במו"מ שלו מול ראשי הפועל ציין כי הוא רוצה את הבלם בסגל, נאמר: "אם תצליח להחזיק אותו, תקבל אותו". שתי שאלות פשוטות נמצאות במרכזה של אותה שיחה - "אתה רוצה לשחק?", "אתה מחויב?" – התשובה הייתה כן והשאר היסטוריה. המאמן נרשם על המהלך ששינה את העונה ופתר את המחלוקת. לימים, ראשי הפועל ת"א יהיו כל כך מרוצים מחזרתו שיקבלו החלטה על חוזה חדש, וגם האוהדים יתנו על כך את הדעת.

אדי גוטליב וקובי רפואה חוגגים (אורן בן חקון)אדי גוטליב וקובי רפואה חוגגים (אורן בן חקון)

הניצחון המוראלי

משחק הבכורה של רפואה, מול הפועל כפר סבא, הסתיים עם 0:1 כה חשוב שהושג כבר לאחר 45 שניות משער עצמי של מיקי יאזו. הירוקים של מסאי דגו דרסו את הליגה עד אז ורשמו הפסד בכורה. ככל שהניצחון היה משמעותי לאדומים במאבק העלייה לליגת העל, כך הוא גם שבר את רוחה של היריבה הגדולה שלה להעפלה שמאז התרסקה עם שחרורו של רועי זיקרי, הפרידה מדגו ומריימונדס ז'וטאוטאס. כפ"ס הובילה את הטבלה בפער של 8 נקודות, הפסד במשחק שבו הירוקים שלטו ללא עוררין היה מעלה את הפער ל-11 נקודות ומי יודע איך העונה הייתה יכולה להתפתח. מאז, היוצרות התהפכו והירוקים בכלל לא העפילו לפלייאוף העליון.

רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)

"בתחבולות תעשה לך מלחמה"

עוד צעד במלחמה הקרה בין הפועל ת"א להפועל כפ"ס. רועי זיקרי, השחקן הבולט ביותר העונה בלאומית ומלך השערים עדיין עם 13 (לא שיחק מינואר בלאומית), פתח במו"מ עם האדומים לקראת העונה הבאה, לאחר שהירוקים לא הציעו לו חוזה חדש. יצחק שום זעם והחליט להשעות את החלוץ. מאז, הוא הושעה ועבר לבסוף להפועל רעננה בחלון ההעברות של חודש ינואר, אבל חתם לעונה הבאה בהפועל ת"א ופתח חזית חדשה בין המועדונים.

הסוף המתוק ל-"ויה דלורוזה"

שני השחקנים הכי חשובים של הפועל ת"א היו מצויים במאבק משפטי מול המועדון מאז טרום העונה. דווקא אוראל דגני ואביחי ידין. דגני לא יצא למחנה האימונים ובהמשך הקיץ שב לרוטציה, הקשר ניהל בוררות שקטה ומכובדת יותר. לאחר חצי עונה של מחלוקות, האדומים פתרו אותן תוך 15 שעות עם חוזה חדש ומשודרג לבלם, לאחר התערבות ישירה של רפואה שתיווך במו"מ, ועם דיון בבית המשפט המחוזי בת"א, כשהנשיא השופט איתן אורנשטיין פסק כי מחצית מהחוב, 175 אלף שקלים, ישולמו לידין על ידי הפועל תל אביב עד לסיום העונה. במקביל, הבוררות של גוטליב עדיין התנהלה, אך גם במערכה הזאת המועדון ניצח.

אביחי ידין ואוראל דגני (איציק בלניצקי)אביחי ידין ואוראל דגני (איציק בלניצקי)

החיזוק בינואר

אמיר עגייב, דור חוגי, פייסל מוליץ' ומרווין פירסמן היו ארבעת השחקנים שרפואה הנחית במתחם חודורוב וכמה שהוא היה צריך אותם. בהתקפה ובצד שמאל של ההגנה, הבעיות המקצועיות הגדולות של האדומים נפתרו כמעט לחלוטין ומאז הם רצו עד ההעפלה עם הפסד בודד ב-14 משחקים והגדלת הפער מהמקום השלישי בלאומית עוד ועוד. הפערים של הפועל משאר הליגה החלו להיראות על פני השטח והקבוצה החלה לשייט.

ליגת העל ליום אחד

הפועל ת"א אירחה את מכבי חיפה בסיבוב ח' של גביע המדינה למשחק שהזכיר את החיים האמיתיים של המועדון, רק לרגע. הקהל, שכל כך התגעגע למפגשים הגדולים מול קבוצות הצמרת של הכדורגל הישראלי, ראה את השחקנים מתאימים את עצם לרמה ומספקים משחק נהדר מול הירוקים. ההפסד בפנדלים 5:3 לאחר ה-1:1 בתום 120 דקות נתן טעם של עוד, אבל מנע מפגש שיא בשלב הבא. דרבי מול מכבי ת"א, הנבואה שכמעט הגשימה את עצמה, נמנע בשל ההפסד והעיר ת"א תמתין עוד קצת לסיבוב הבא.

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים לאחר ההפסד למכבי (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים לאחר ההפסד למכבי (רדאד ג'בארה)

ה-0:1 הדרמטי בלוד

ללא רפואה המורחק שנעדר במשך ארבעה משחקים, כשהוא צולם במשך כל המשחק כמעט לאחר שהואשם בכך שהעביר הוראות במשחק מול מכבי חיפה בעודו מורחק ביציע וקיבל הרחקה כפולה, האדומים צלחו עוד משחק חוץ מתיש מול בני לוד עם שער של אור אוסטוינד בדקה ה-86.

עולה איתך לטדי

המסעות של הפועל ת"א לעיר הבירה בדרך כלל מסתיימים עם מפגש מול בית"ר ירושלים. בדרך כלל. הפעם היו הרבה קרחות ביציעים, השאטלים מגן החיות התנ"כי יצאו בכמות נמוכה משמעותית, אין יריבות ואין לחץ. מסע מוזר לטדי, אבל ניצחון חשוב 0:2 מול הפועל קטמון והאוהדים האדומים ביציעים.

אמיר עגייב חוגג עם קובי רפואה (אורן בן חקון)אמיר עגייב חוגג עם קובי רפואה (אורן בן חקון)

טעימה קטנה מהפועל החדשה

במתחם חודורוב רואים במשחק הזה כמשמעותי ביותר, מקצועית וחברתית עם מסע מגבש צפונה. ארבעת שחקני הרכש הופיעו לראשונה יחדיו בהרכב של הפועל ת"א והשיגו ניצחון חוץ חשוב בעילוט על מכבי אחי נצרת 0:1 משער הבכורה של אמיר עגייב בדקה ה-34.

מי כאן הבוס?

הפועל ת"א שוב פגשה את כפ"ס ושוב הותירה אותה פעורת פה, הפעם זה כאב הרבה יותר. 0:4 אדיר של האדומים "במשחק העונה" במושבה כבר הבטיח מעשית את ההעפלה לליגת העל עם תצוגה נהדרת. הירוקים התמוטטו סופית.

דור חוגי חוגג (נעם מורנו)דור חוגי חוגג (נעם מורנו)

"גוטליב החוצה"

הפועל ת"א ניצחה 0:3 בקלילות את עירוני נשר באצטדיון רמת גן, אבל הסיפור הגיע מכיוונו של הבלם השנוי במחלוקת. זה שגורם לקהל האדום להתפלג בכל פעם שהוא נוגע בכדור עם קריאות בוז מצד אחד ומחיאות כפיים מנגד. הרקע: המאבק המשפטי של גוטליב מול הפועל והמכות עם אוהד הקבוצה בסיום העונה שעברה. בפועל: גוטליב התהלך לאורך הקווים וספג מטר של קללות, זאת לאחר הפרסומים אודות החוזה החדש שראשי הפועל מתכננים להעניק לו. המחאה נמשכה לאחר המשחק, כאשר כ-30 אוהדים המתינו לו מחוץ לחדרי ההלבשה, בעוד הוא הוברח מיציאה אחרת וקיבל ליווי עד הבית. באותו הזמן, שרון ניסנוב שמע בדיוק מה אוהדי הפועל ת"א חושבים עליו.

אוהדי הפועל ת"א נגד אדי גוטליב (איתי כהן)אוהדי הפועל ת"א נגד אדי גוטליב (איתי כהן)

ההצגה של מוליץ'

הפועל ת"א ניצחה 1:3 את הפועל רמת השרון ובמשחק הזה זרח מעל כולם פייסל מוליץ'. הסרבי התמיר של האדומים רץ 60 מטרים באגף השמאלי לפני שהכניע את צליל חתוכה במהלך כדורגל פשוט אדיר שזכה להשוואות ליוסיין בולט ופורסט גאמפ. בהפועל סיפרו כי לא ראו שער כזה של יכולת אישית משחקן הקבוצה אולי מאז איתי שכטר, גילי ורמוט ועומר דמארי. העיקר: מוליץ' השתיק את המבקרים על כך שהוא "שחקן גמלוני ולוקה בפן הטכני" וחבריו הוכיחו שיש על מי לבנות גם בליגת העל, בעוד החלו הלחשושים בנושא המועמדים לקראת העונה הבאה.

פייסל מוליץ' חוגג (נעם מורנו)פייסל מוליץ' חוגג (נעם מורנו)

"תשאלו את הבעלים למה לא שיחקתי"

אחרי שכבר פתר את המחלוקת מול האדומים בינואר, התעוררה אחת חדשה: סוגיית החוזה שלו לעונה הבאה. לקפטן נותרו כארבעה משחקים כדי לעבור את מכסת הדקות שלו והחוזה אמור היה להתממש אוטומטית, מה שראשי הפועל ת"א לא רצו שיקרה. המו"מ נתקע בפן הכספי ובאורך החוזה, ידין דרש את שכרו בחוזה לעונה נוספת וללא קשר לדקות משחק. הפועל רצתה שיקצץ. בינתיים, הוא ישב על הספסל בהוראה של הבעלים, שטענו: "מדובר במגמת שילוב צעירים". שי אליאס נשלח ל-11 ועשה את העובדה על הצד הטוב ביותר, אבל ידין זעם ופלט לאחר ה-0:2 על הפועל רמת גן: "תשאלו את הבעלים למה לא שיחקתי" ולמעשה הדליק את האש.

"לא היה לי ספק שאשאר"

"אל קפיטן", כך הוא מכונה במועדון, סגר לעונה נוספת והשכיח את הפרשה לאחר שני משחקים על הספסל. "זה נגמר מהר מאוד וטוב שכך, באף מקום אחר הוא לא יהיה מלך כמו פה", אמרו במתחם חודורוב, שם הסבירו כי לא היה ספק שיישאר מאחר ששני הצדדים לא באמת יכולים אחד בלי השני. הסמל של הפועל ינהיג אותה גם בליגת העל ויישאר לעונה שביעית.

אביחי ידין מודה לקהל (שחר גרוס)אביחי ידין מודה לקהל (שחר גרוס)

משחק ההעפלה

הפועל תל אביב השיגה את הכרטיס לליגת העל במחזור ה-31, כאשר ניצחה את אחי נצרת באצטדיון המושבה, מלא עד אפס מקום באוהדים האדומים 0:3 והסתייעה ב-0:2 של הפועל עפולה על הפועל ראשון לציון. בכך תם לו המסע לליגת העל. עונה אחת בלבד הספיקה למועדון שספג מכה אחר מכה בעונה שעברה, וכעת: למי שהתגעגע יותר או פחות, האדומים מתל אביב חוזרים למרכז העניינים.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */