יום שישי, 19.04.2024 שעה 13:19
יניב קטן

בכר הוכיח שגם הוא יכול לעשות טעויות

יניב קטן בטור אישי ל-ONE: מאמן ב"ש טעה שלא פתח עם אוחנה, הבעיה שקבוצות למדו את וואקמה. הפועל חיפה לא קבוצה גדולה, אך מתורגלת לשיטה של קלינגר

אם צריך לבחור מטאפורה להפועל חיפה, אני מדמה אותה ליחידה צבאית שמדי שבוע יוצאת לקרב ובדרך כלל חוזרת הביתה בשלום. זה מה שקרה הערב (ראשון) באצטדיון טרנר. צריך להגיד את האמת, החבורה האדומה מהכרמל לא מהווה קבוצה גדולה, אולם יש לה שחקנים יוצאים מן הכלל. לקבוצה החיפאית יש אחוות יחידה, גברים שמשחקים אחד בשביל השני, רעבים ורצים כמו מטורפים, וזה מה שהביא את ניר קלינגר וקבוצתו עד הלום.

משמעת עצמית של כל שחקן, משמעת קבוצתית, עמידה נכונה בצד ההגנתי שברוב המקרים עשרה שחקנים מאחורי הכדור, קרובים מאוד בין החוליות, מאוד אגרסיביים ורוצים לחלץ את הכדור מהיריב, כאילו יש שם סוג של תחרות - מי מחלץ יותר כדורים. כמובן שקלינגר הוא הדוגמה של השחקנים, הם מאוד מאומנים ומתורגלים לשיטת המשחק והסגנון, במיוחד בצד ההגנתי וגם שהם יוצאים להתקפה, הם מסוגלים בנגיעה בודדת להפתיע את היריב.

גבריאל תאמאש חוגג עם שחקני הפועל חיפה (מרטין גוטדאמק)גבריאל תאמאש חוגג עם שחקני הפועל חיפה (מרטין גוטדאמק)

ככה הם הפתיעו את הפועל ב"ש, זה מה שקרה בשער הראשון עם סיומת ענקית של עדן בן בסט. גם ללא השער, בן בסט הוא מנהיג אמתי, רץ כמו מטורף, יורד לתיקולים. מלבד הטעות של גבריאל תאמאש שעלתה בשער השוויון, חיפה הייתה יכולה להנחיל לאלופה את ההפסד הראשון בבית. הבלם הרומני חייב להבין שהוא לא בונה משחק, גם נגד בית"ר ירושלים הוא ניהל את המשחק של חיפה וזה לא תפקידו. כל יכולתו הטובה הגיעה בגלל המיקום הנהדר שלו, משחק הראש המופלא והמנהיגות שמביא עמו.

חייבים לציין בקבוצה את שלישיית מרכז השדה, הכוללת את: רוסלן ברסקי, ראדו גינסארי ורסמוס שסטט. כל אחד מהם רץ 13 ק"מ, שלישיית אמצע מטורפת המחזיקה את כל הקבוצה. בגדול, כול הכבוד לקבוצה שבתקציב כזה זעום ביחס לב"ש ומכבי ת"א, נמצאת בצמרת הגבוהה ובצדק רב.

בן שהר מתוסכל (מרטין גוטדאמק)בן שהר מתוסכל (מרטין גוטדאמק)

לגבי האלופה, פעם שנייה ברצף שלא מנצחת בביתה, זו לא אותה קבוצה מהשנתיים האחרונות וברק בכר יודע זאת. חולשת הליגה משחקת לטובתה, אם מכבי ת"א הייתה בכושר של היום לפני מספר חודשים, היא הייתה מתרחקת מהפועל ב"ש כבר מזמן. ב"ש לא קופחה בתוצאה למרות שהחזיקה בכדור ברוב שלבי המשחק, אך זה לא מספיק כדי לנצח משחקים.

בכר עלה עם שלישיית מרכז שדה שהייתה מאד אנמית וכמעט לא השפיעה על המשחק. מאמן הדרומיים ידע באיזה הרכב הפועל חיפה משחקת, לכן היה מקום לקשר יצירתי (מיכאל אוחנה), אבל כניסתו למשחק הייתה מאוחרת מדי, וזו הייתה טעות מצדו של בכר.

מאור מליקסון חוגג עם טוני וואקמה ושחקני הפועל ב"ש (מרטין גוטדאמק)מאור מליקסון חוגג עם טוני וואקמה ושחקני הפועל ב"ש (מרטין גוטדאמק)

הבעיה של ב"ש קשורה בעיקר לשחקן העונה של שנה שעברה, הזר הטוב בישראל טוני וואקמה, קבוצות למדו לשחק נגדו, ברגע ששומרים אותו בינו לבין המוסר, ולא נותנים לו לקבל את כדור, זה מקשה עליו ולא נותן לו לפתח את המשחק הרגיל שלו. קבוצה שמבצעת זאת מחסלת 50% מהפועל ב"ש. האדומים מחיפה הצליחו לנטרל אותו ברוב המקרים, אבל בכר יצטרך לתת פתרונות לבעיה זו להמשך העונה. למרות התיקו השני ברצף, לא הייתי מציע להספיד את הקבוצה מבירת הנגב.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים