יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:57

הקרב בין ויגדורצ'יק לאיגוד בנקודת רתיחה

היועץ המשפטי של איגוד ההתעמלות שלח מכתב חריף לעורכי דינה של מאמנת הנבחרת: "כל גבול לגיטימי, מקובל ומתקבל על הדעת נחצה בגסות", "הסתה פרועה"

|
אירה ויגדורצ'יק (מוחמד מוררה)
אירה ויגדורצ'יק (מוחמד מוררה)

איגוד ההתעמלות הוריד את הכפפות במלחמה עם אירה ויגדורצ’יק והקרב המשפטי מגיע לנקודת רתיחה. היועץ המשפטי של האיגוד, עו”ד רועי רוזן, שלח מכתב חריף לעורכי דינה של מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית ובו הוא טען כי “כל גבול לגיטימי, מקובל ומתקבל על הדעת - נחצה בגסות על ידי מרשתכם, שסבורה כי הגישה הסלחנית והסובלנית שאימץ האיגוד ביחס אליה ולהתנהלותה הינה בבחינת חולשה של האיגוד. נראה כי טעות זו הובילה את מרשתכם, באמצעותכם, להעז ולהעלות עלי כתב אמירות, טענות ומסקנות שמהוות הוצאת לשון הרע, חריגה בחומרתה, כלפי האיגוד והפועלים מטעמו ואף עולות כדי הסתה פרועה של ממש”.

המכתב של היועץ המשפטי החדש של האיגוד הגיע בעקבות מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים ששיגרה ויגדורצ’יק באמצעות עורכי דינה אמיר רוזנברג, אורית זילוני-קליינמן ושרון לולצ’י. עו”ד רוזן טען מנגד כי במכתבים שנשלחו לאחרונה מטעמם עולות לכאורה “טענות סרק” שאותן האיגוד דוחה בעקבות דברים שהם לדבריו “מסולפים, מטעים ומניפולטיביים”. 

רזי פלד (איציק בלניצקי)רזי פלד (איציק בלניצקי)

באיגוד אף טוענים להתנהגות בעייתית של ויגדורצ’יק בעת עבודתה. לאחר שהוחלט כי הנבחרת לא תשתתף בגראנד פרי חולון אלא רק תקיים מופע ראווה, לטענת האיגוד “מרשתכם טרחה לעבור ליד יציע הכבוד ובפני יו”ר האיגוד, מנכ”ל הוועד האולימפי ואורחים אחרים, ולהכריז בקול גדול כי ‘זה לא מתעמלות, זה זבל’. לאחר מכן החליטה על דעת עצמה, חרף החלטת אגף הנבחרות ולמרות שהוזמנו כרטיסי טיסה וחדרי מלון על ידי מנהל הנבחרת ולדרישת מרשתכם, שלא לצאת לתחרויות המבחן בברלין, מינסק, קאזאן ולאליפות העולם. לאחרונה מנהל נבחרת התפטר מתפקידו נוכח חוסר היכולת לעבוד מול מרשתכם ויחסי אנוש בלתי אפשריים, לטענתו”.

עו"ד רועי רוזן (איציק בלניצקי)עו"ד רועי רוזן (איציק בלניצקי)

באיגוד דחו גם את הטענות באשר למתעמלת הנבחרת בר שפושניקוב, בין היתר גם בטענה כי מדובר ב”ניסיון הטעייה חמור שמעיד על המניפולטיביות של מרשתכם, רשלנותה המקצועית החמורה ובנייתה הכושלת של הנבחרת שעליה היא אמונה. מרשתכם יודעת כי בר סווגה כספורטאית פעילה ולא כספורטאית מצטייינת מיום 20.8.2017. מטעם זה, קול הזעקה שהיא מרימה כעת מקבל נופך מעט מגוחך”. לטענת האיגוד, אנשיו פעלו על מנת לדחות את שירותה ולקבל מעמד של ספורטאית מצטיינת מול שלטונות הצבא. באיגוד הוסיפו לטעון כי טענותיה של ויגדורצ’יק הן סתמיות ועדיף שלא היו באות לעולם כלל. 

בתוך כך, אם לא די במכתב התגובה הזה לוויגדורצ’יק, באיגוד ההתעמלות שלחו מכתב לכלל המאמנות שעובדות תחת האיגוד בנבחרות הלאומיות והחלו בבדיקות מקיפות של התנהלותן הכלכלית. בדרך כלל, במקרה של זכייה בתחרות בינלאומית ניתנים מענקים כאשר המאמנת לרוב מקבלת שליש מהמענק והספורטאיות שני שליש ממנו. אלא שלעתים המענקים הללו ניתנים למאמנים במזומן, ולכן האיגוד ביקש בתוך 14 יום לקבל פירוט של כל הכספים ששולמו במזומן לספורטאיות החל מינואר 2013. באיגוד בוחנים כמה מהכספים הללו אכן שולמו בפועל לספורטאיות.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */