יום שבת, 20.04.2024 שעה 11:32

זוארץ: לא יכול להיות שלא יהיה לנו איפה לשחק

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם אחד מבעלי מכבי פ"ת על סאגת הדשא במושבה: "לא משקיעים את הכסף נכון". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וכעת גם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נעסוק בסוגיית קיום משחקי הכדורגל ביום שבת, השזרוע במושבה, פתיחת קמפיין מוקדמות אליפות העולם של נבחרת ישראל בכדורסל ונספק עדכונים לקראת משחקי ליגת העל בשבת.

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רתם קמר: רוצים לשמור על הסטטוס קוו

סאגת קיום משחקי הכדורגל בשבת ממשיכה להסעיר את הכדורגל הישראלי. שוחחנו עם רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל ועם סלע קולקר, מי שכתב את חוות הדעת למשרד הספורט.

קמר: "אתם נוגעים בנקודות העיקריות. אנחנו לא נכנסים בכלל לקטע הדתי. מי שקרא את הדו"ח מבין שהוא מקצועי. כל עוד לא יהיה יום מנוחה נוסף באמצע השבוע אי אפשר לקיים משחקים לא בשבת. משחקי הילדים בטח שלא יכולים לעבור לימי חול. אין פה מספיק מגרשים בשביל זה. נעשתה עבודה מעמיקה מאוד מבחינת בדיקת נזקים כלכליים, אבל גם אם נצליח לקיים את המשחקים ביום חול, זה עלול להשפיע על ההתפתחות של הענף. יש לנו ליגות שכן נותנות מענה למגזר הדתי וצריך לזכור את זה. בנוסף, נחתם הסכם עם איגוד השחקנים, אבל אני חוזר ואומר, את ליגות הילדים לא יהיה אפשר לקיים. הסטטוס קוו הוא מאוד ברור ואנחנו מבקשים לשמור עליו".

קולקר: "אספנו את כל הנתונים לגבי מספר השחקנים, הילדים והנוער, ולגבי כמות המגרשים. ליגת העל מתקיימת בתשעה אצטדיונים בלבד, כש-18 קבוצות, כולל הלאומית, חולקות תשעה מגרשים. בגלל זה קשה לקיים את הליגה. יש כ-350 מועדונים וכ-2,000 קבוצות, כשלכל אלה יש כ-250 מגרשים בלבד, מתוכם כ-80 מגרשים בלבד עם תאורה. אין להם מתי לשחק מלבד שבת. אף אחד לא רוצה ברעתם. צריך לשאול האם שתי האמונות האלה יכולות להיפגש. תאורטית אפשר להעביר את הכדורגל ליום שישי, אבל הבקשה שלהם היא מוחלטת, שלא יהיו גם צוותים שמכינים את המשחק ומקפלים אותו. העתירה לבג"צ מתייחסת לכך שלכל אזרח מותר לקבל 36 שעות מנוחה. אני רוצה להזכיר שיש פה לא מעט שחקנים ערבים שמעדיפים לא לשחק ביום שישי. מה יעשו איתם?”.

גם חבר הכנסת מיקי זוהר הצטרף לשיחה: "אני קראתי בעיון את המסקנות של הוועדה. המסקנה פשוטה - צריך להשקיע 5 מיליארד שקלים בשביל להקים מתקנים. אני אומר שאפשר לעשות את זה בהרבה פחות כי זה נתון מנופח. אפשר לקחת את הכסף הזה מהטוטו, שמקבל פה מאות מיליונים כל שנה. זה תהליך שצריך להתחיל אותו מחר בבוקר. אני רוצה להסביר למה אני רוצה להעביר את המשחקים, מפני שכ-30 אחוז מהציבור לא לוקח חלק בכדורגל. למה להדיר אחוז כזה של האוכלוסיה? לעניות דעתי בג”צ יכריע ויחייב לתת את הדין לגבי הקמת המתקנים. צריך להתחיל עם זה ויפה שעה אחת קודם. עד אז צריך לתמרן”.

שינו זוארץ: "לא יכול להיות שב-2017 לא יהיה לנו איפה לשחק

סאגה נוספת שמעסיקה את הכדורגל הישראלי היא סאגת השזרוע, שגרמה להעברת המשחק בין מכבי פתח תקווה להפועל עכו למגרש בעכו בגלל שהדשא באצטדיון המושבה לא מוכן. דיברנו עם שינו זוארץ, מבעלי מכבי פ”ת: "המגרש הזה הפך להיות מגרש הבית של חצי מקבוצות הליגה. משחקות שם ארבע קבוצות ונבחרות. בגלל זה קשה להכשיר אותו. בחו"ל משחקת קבוצה אחת בלבד על כל מגרש. צריך לעבוד קשה כדי שיהיה אפשר לשחק. אני מעריך שאחרי שהשזרוע יסתיים נחזור. בשבת נחליף ביתיות עם הפועל עכו. אני רוצה להודות להם שהסכימו. כששמעתי שאין לנו איפה לשחק לא האמנתי. הכסף נמצא אבל הממשלה לא משקיעה אותו איפה שצריך. איך יכול להיות שב-2017 אני לא יודע איפה אני אשחק ביום שבת?".

אבי סמובסקי מנהל אצטדיון המושבה: "המשחק האחרון במגרש היה ב-6 בחודש. כבר ב-7 הכנו את הדשא לזריעה. זרענו ב-8 לחודש. עד החזרה היה לנו פחות זמן משנדרש בתורה של השזרוע. הזמן הנדרש הוא 21 יום. זה יוצא 29 לחודש, חצי גמר גביע הטוטו. הודענו למנהלת בזמן שלא נוכל לקיים משחקים לפני כן. רצה הגורל והפועל תל אביב קיבלה רדיוס. יש כסף בקרן המתקנים שיושב בפק”ם, מעל מיליארד שקל, ואף אחד לא עושה איתו כלום ולא בונה עוד מגרשים".

אצטדיון המושבה (אורן בן חקון)אצטדיון המושבה (אורן בן חקון)

מולי קצורין: עומרי כספי הוא גאווה ישראלית

עומרי כספי המשיך את העונה החלומית שלו בגולדן סטייט עם 12 נקודות ו-8 כדורים חוזרים מול ברוקלין. דיברנו עם מולי קצורין, מאמן נבחרת ישראל לשעבר: "כספי מביא סגנון משחק ויכולות שמתאימים לגולדן סטייט כמו כפפה ליד. הרבה תנועה בלי כדור והתמצאות בכל מקום על המגרש. הם עשו עסקה מצוינת והוא ויתר על כסף. הוא בא בלי אגו. יש לו אופי של מקצוען והוא יודע בדיוק מה מצבו. הוא גאווה ישראלית. הרבה פעמים במהלך עונה דברים כאלה קורים. יש כל כך הרבה משחקים ופציעות. סטיב קר יודע לתחזק את הקבוצה שלו יוצא מן הכלל".

שוחחנו גם עם דרור כהן, עוזר מאמן נבחרת ישראל לקראת המפגשים מול אסטוניה ויוון: "אנחנו מתכננים שבוע אימונים דחוס וקצר. יש הרבה פנים חדשות בנבחרת. לא רק אמרנו, אלא עשינו. יש לנו תקופה קצרה. אנחנו מתחילים מאפס. הכל חדש. יש לנו רק ארבעה ימים להתכונן, אבל אני מאמין שיהיה בסדר".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */