יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

איגוד השופטים שינה תקנון בלי אישור

מביך: איגוד השופטים שינה את התקנון בלי שיעביר לאישור הנהלת ההתאחדות. האנשים באיגוד לא קראו את התקנון ופעלו ברשלנות. עיני יבדוק ויסיק מסקנות

|
עוזי יצחקי, יו
עוזי יצחקי, יו"ר איגוד השופטים (צילם: רונן מחלב)

חשיפת ONE: פרשה מביכה חדשה לאיגוד השופטים. אחרי שחשפנו את פרשת ההקלטה בה מבקר השופטים שבתאי נחמיאס האשים כי "הכל מושחת באיגוד השופטים", כעת אנחנו חושפים כי איגוד השופטים העביר שורה של תיקוני תקנון משמעותיים שהיו חייבים לעבור את אישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל, אבל באיגוד השופטים לא דאגו לעשות זאת. השינויים בתקנון שנעשו עברו ונכנסו לתוקף בחודש אוגוסט האחרון באופן לא חוקי, בלי שיאשרו אותם על פי החוק המתבקש.

הפרשה החדשה מטילה צל כבד ומאירה בצורה מביכה ביותר את צמרת איגוד השופטים. לא ברור איך הם לא דאגו להעביר את ההחלטות דרך עורך דין ועשו הכל בדרך עקומה שמטילה את ההתנהלות כשערורייה גדולה. לא מובן איך היו"ר עוזי יצחקי מתנהל בדרך כזו, ואיפה המנכ"ל המנוסה יריב טפר?

הם למעשה מנהלים את איגוד השופטים ברשלנות, ואין ספק שהדבר יצריך זעזוע שלם בצמרת איגוד השופטים על ידי יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני.

עופר עיני. דרוש זעזוע שלם (איציק בלניצקי)עופר עיני. דרוש זעזוע שלם (איציק בלניצקי)

בתקנון איגוד השופטים כתוב בין השאר כי “התקנת תקנון היסוד ותקנון המשמעת ועריכת שינויים בהם הינן בסמכות הנהלת ההתאחדות לכדורגל". זה כתוב באופן ברור וחד משמעי, אבל כל “הגאונים” באיגוד השופטים לא טרחו לקרוא את התקנון של עצמם.

גם השינויים שעבר התקנון, המתבקשים את אישור הנהלת איגוד השופטים בלבד, נראה שעברו ללא דיון מעמיק כמו שצריך. כי עפ"י פרוטוקול מישיבת הנהלת איגוד השופטים בחודש אוגוסט 2016 שם הם עברו אישור, אין פירוט לעומק שנערך דיון על כל השינויים, ואין ספק שמתבקשת בדיקה לעומק על כל ההתנהלות הזו והסקת מסקנות.

בין השאר השינויים שעבר התקנון והצריך את אישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל, מדובר בהתנהלות הוועדה המקצועית של איגוד השופטים לגבי ביקורות, לגבי החזרת דו"ח ביקורת למבקר. אם המבקר לא יקבל את החלטת הוועדה שהציון שלו לשופט ששפט משחק לא תואם  את החלטת הוועדה והוא לא יקבל את החלטת הוועדה היא תהיה רשאית לבטל את דו"ח הביקורת ולא להחשיב את ציון השופט בשקלול הסופי. זה מעניק כוח מהותי לוועדה המקצועית ומכשיר את השרץ, אם מבקר לא רוצה לשנות את הדו"ח כפי שקרה וכפי שנחשף ב-ONE, במקרה בו המבקר שבתאי נחמיאס נתן ציון של 8.5 לשופט עמית אלנקווה. כזכור, יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים עפ"י נחמיאס התקשר אליו ולחץ עליו להוריד את הציון של אלנקווה, כאשר נחמיאס סבר שהוא נתן לו ציון נכון.

שבתאי נחמיאס (עמרי שטיין)שבתאי נחמיאס (עמרי שטיין)

החלטה משמעותית נוהגת לגבי משבץ השופטים הארצי. בתקנון הישן היה כתוב כי המשבץ כפוף במסגרת תפקידו ליו"ר הוועדה המקצועית ויו"ר האיגוד. מתחילת העונה הנוכחית טלאל דראושה נושא בכפל תפקידים המנוגדים לכתוב בתקנון. יו"ר וועדה מקצועית ומשבץ השופטים. בשינוי החדש שונה שם משבץ השופטים, לוועדה המונה שלושה חברים, כאשר בפועל רק יו"ר וועדת השיבוץ נבחר ע"י ההנהלה (טלאל דראושה, ג.ל. ). נשאלת השאלה מי מסמיך ומי ממנה את שני החברים החדשים?

כמו כן, בתקנון החדש כתוב ששיבוץ השופטים טעון אישור יו"ר הוועדה המקצועית ויו"ר האיגוד. למעשה דראושה מאשר לדראושה.

התקנון הלא חוקי החדש מחזק את כוחו של יו"ר האיגוד, עוזי יצחקי, שכזכור כאשר נוח לו טוען שלא מבין בענייני החוקה. סעיף 8 מציין: “שיבוץ השופטים טעון אישורם של יו"ר האיגוד ויו"ר הועדה המקצועית (במקרה בו יו"ר ועדת השיבוץ אינו משמש גם כיו"ר הוועדה המקצועית) במידה וקיימות מחלקות או אי הסכמות לגבי השיבוץ, דעתו של יו"ר האיגוד היא הקובעת".

אפילו סעיף ביטול תפקיד נשיא כבוד של איגוד השופטים בוטל. הדבר מצריך את אישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל, אבל גם אותו לא חשבו באיגוד השופטים להעביר עפ"י המתבקש.

השיחה המדהימה שחושפת את איגוד השופטים

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: “כל התיקונים שעונים להגדרה "נוהג" ונוהל" עברו את אישור הנהלת איגוד השופטים כנדרש, עמדו במבחן בית הדין העליון, ואינם מחייבים את אישור הנהלת ההתאחדות. טעות תמימה גרמה לכך שיהיה מי שיחשוב כי גם התיקונים האחרים מצריכים את אישור הנהלת האיגוד בלבד. התיקונים האמורים יועברו לבחינת היועץ המשפטי של ההתאחדות וככל שיש מקום יובאו לאישור הנהלת ההתאחדות כבר באחת מישיבותיה הקרובות".

למרות התגובה של ההתאחדות לכדורגל, מדובר ברשלנות גדולה. כזכור, עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הורה כבר בשבוע החולף למנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר,  לבדוק את התנהלות איגוד השופטים לאור חשיפת השיחה המביכה בה האשים המבקר נחמיאס את מה שקורה באיגוד השופטים כ”מושחת".

הפרשה המביכה החדשה כבר הובאה לפתחו של עיני, שמתכוון גם לבדוק אותה ואם צריך גם שינקטו צעדים אישיים כלפי מי שאחראי להתנהלות הזו שגורמת להתאחדות לכדורגל להיראות באור שלילי, לאור העובדה שמקבלי ההחלטות באיגוד השופטים פועלים בצורה כזו.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */