יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:13

שולטות בעולם: ספורטאיות השנה של תשע"ז

ספורטאיות ארצנו הגיעו להישגים גדולים באליפויות העולם. המתעמלת שפרצה גבולות, הג'ודאית ששואפת גבוה והאתלטית הלוחמת. ONE מדרג את חמש המצטיינות

|
ספורטאית השנה לשנת תשע
ספורטאית השנה לשנת תשע"ז

חמשת הספורטאיות המצליחות ביותר בישראל הגיעו להישגים עצומים בשנה האחרונה. הן פרצות תקרות זכוכית, הלכו עד הקצה ועשו הכל כדי לזכות בתהילה, בעיקר באליפויות העולם, גם אם זה אומר להילחם בפציעות. במהלך השנה האחרונה פרשו כמה מבכירות הספורטאיות בארץ, אבל ביחד עם זאת קיבלנו דור חדש ומוצלח. כעת ONE מסכם את הספורטאיות הטובות ביותר של תשע”ז.

1. לינוי אשרם, התעמלות אמנותית

הפריצה הגדולה ביותר הייתה שייכת לספורטאית הזו. אחרי הפרישה של נטע ריבקין, אשרם נכנסה מהר מאוד לעניינים ותפסה את מקומה עם הישגים חסרי תקדים שטרם נראו בתולדות המדינה. לא סתם היא במקום הראשון בדירוג.

ספורטאית השנה, לינוי אשרם, עם המאמנות שלה. שלישית בעולם (אחמד מוררה)ספורטאית השנה, לינוי אשרם, עם המאמנות שלה. שלישית בעולם (אחמד מוררה)

אשרם זכתה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה, במשחקי העולם לתחרויות שאינן אולימפיות, המשיכה לקטוף מדליות בתחרויות נוספות מהסבב העולמי, שיגעה את העולם עם תרגיל החישוק שלה שהפך לוויראלי והתאימה את עצמה לחוקה החדשה של ההתעמלות האמנותית.

היא מוכשרת והיא נמצאת בשורה אחת עם המתעמלות הגדולות ביותר בעולם, האחיות הרוסיות אוורינה, וההוכחה לזה הגיעה עם זכייתה עם מדליית הארד בתרגיל הסרט ובעיקר בגלל הזכייה ההיסטורית שלה במדליית הארד בקרב-רב באליפות העולם. בכך היא הפכה לישראלית הראשונה שהופיעה אי פעם על הפודיום בתחרות שנחשבת לאולימפית.

2. חנה קנייזבה מיננקו, אתלטיקה

אם האתלטיקה היא מלכת הספורט, אז קנייזבה-מיננקו היא מלכת האתלטיקה הישראלית. קצת מאכזב שרק ספורטאית אחת נותרה לישראל ברמות הגבוהות, אבל קופצת המשולשת הזו הצליחה להפתיע רבים בענף במהלך אליפות העולם האחרונה שנערכה השנה.

התגברה על הפציעה וסיימה רביעית בעולם. קנייזבה מיננקו (עמית שיסל)התגברה על הפציעה וסיימה רביעית בעולם. קנייזבה מיננקו (עמית שיסל)

אחרי שעמדה בציפיות ממנה במשחקים האולימפיים בריו, היא חוותה פציעות חוזרות ונשנות בשנה האחרונה וכשכולם היו בטוחים שהיא לא תביא תוצאות ראויות מספיק, היא הצליחה להתגבר על הכל וסיימה במקום הרביעי לאחר שקפצה למרחק של 14.42 מטר. אמנם היא עדיין רחוקה מהשיא שלה, אבל היא בהחלט הוכיחה שהיא ראויה להיות בטופ העולמי.

3. נילי בלאק, איגרוף תאילנדי

לא מעט מדליות היו באוסף של המשלחת הישראלית למשחקי העולם שנערכו בפולין. מדובר בתחרות לענפים שאינם אולימפיים, ולא פעם התחרויות שלהם לא ממש מסודרות, אבל האירוע הזה נחשבות לכנס הגדול ביותר לענפים הללו, ושם היא כיכבה שוב.

בלאק זכתה בחודש מאי האחרון שוב באליפות העולם באיגרוף תאילנדי ובמשחקי העולם היא הוסיפה זכייה נוספת במדליית הארד. היא נוצחה בחצי הגמר, אך המשיכה הלאה וניצחה את הקרב הבא שלה שהבטיח לה מדליה מול אנצ’ה ואן דר מולן, אותה היא ניצחה 30:27. לאף אחד אין מחלוקת על ההישגים הנהדרים שלה.

4. גילי כהן, ג'ודו

היא פספסה מדלייה באליפות העולם, ובכל זאת, גם מקום חמישי בתחרות היוקרתית ביותר בעולם הג’ודו נחשבת להישג נהדר מבחינתה, בעיקר לאחר שלא הצליחה במיוחד במשחקים האולימפיים בריו.

חמישית בעולם. הג'ודאית גילי כהן (עמית שיסל)חמישית בעולם. הג'ודאית גילי כהן (עמית שיסל)

נדמה שהפן המנטאלי תופס מקום חשוב בקרבות של גילי כהן והיא תהיה חייבת להשתפר בזה אם היא אכן רוצה לרשום הישגים גדולים, כמו חברתה לנבחרת ירדן ג’רבי. ובכל זאת, מגיע לה להיות בדירוג, בגלל ההשקעה שאינה נגמרת ובגלל שמקום חמישי בעולם הוא מכובד מאוד.

5. דניאל גולדשטיין, רכיבת סוסים

כן, יש תחום כזה בישראל ונדמה שהוא הולך ומתפתח עם הזמן. גולדשטיין עלתה לישראל לפני כשבע שנים, במקור אמריקאית, והיא בת 32. במהלך השנה האחרונה היא ייצגה את ישראל בתחרויות שונות ואפילו זכתה בתחרות גראנד פרי פורטוגל.

אבל מעל לכל, היא רשמה הישג משמעותי לאחר שסיימה במקום התשיעי באירופה בקפיצות ראווה, הישג שיא לענף הישראלי, משום שלראשונה בהיסטוריה רוכב ישראלי הצליח להגיע לעשירייה הראשונה בתחרות היבשתית.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */