יום חמישי, 25.04.2024 שעה 13:48

הישגים ואכזבות: סיכום שנת תשע"ז בספורט

אליפויות אדומות, גביע היסטורי בשכונה, הנבחרות שכשלו ומתעמלת אחת שפרצה לתודעה. לקראת השנה העברית החדשה, ONE עם כל מה שעבר על הספורטאים בישראל

|
זו הייתה השנה שהייתה
זו הייתה השנה שהייתה

עוד שנה עברית הסתיימה לה ומבחינה ספורטיבית, זו הייתה שנה של ריגושים חדשים, לצד גם כמה אכזבות. במהלך השנה האחרונה זכינו להכיר שמות ופרצופים חדשים שעשו היסטוריה, לצד שמות מוכרים שפרשו. ראינו ספורטאים בודדים מצליחים במקומות שאחרים כשלו, בזמן שהנבחרות הישראליות לא הצליחו לעמוד במטרות שלהן. ראינו מדליות וגביעים, לצד אכזבות. ולמרות הכל, זה הספורט שלנו. ערב ראש השנה תשע"ח, הגיע הזמן לסכם את תשע"ז.

כדורגל: אליפות בנגב, גביע בשכונה

קשה להתעלם ממה שעשתה הפועל באר שבע בשנה האחרונה. הקבוצה של ברק בכר שוב זכתה באליפות המדינה בכדורגל, פעם שנייה ברציפות. הפעם היא עשתה זאת ארבעה מחזורים לפני תום העונה, לאחר ניצחון במשחק החשוב ביותר שלה מול מכבי תל אביב. שתי הקבוצות הגיעו למשחק בנתניה בידיעה שהפער ביניהן עומד על שמונה נקודות ובדקה ה-24 הצהובים עלו ליתרון 1:0, אך במחצית השנייה מאור מליקסון השווה את התוצאה ובדקה ה-89 הגיע ג'ון אוגו וכבש מכל הלב את שער הניצחון, או במילים אחרות - שער ששווה אליפות.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים זכייה באליפות (עמית מצפה)שחקני הפועל באר שבע חוגגים זכייה באליפות (עמית מצפה)

מכבי תל אביב המשיכה משם למשחק גמר גביע המדינה והייתה יכולה לזכות בתואר אחר, אלא שהיא הפסידה לבני יהודה בפנדלים וכשלה גם במפעל הזה. מעונה עם המון ציפיות, הצהובים נשארו בלי כלום ביד, מה שהוביל למשבר גדול במועדון ולכך שהמנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף ירד לקווים. יוסי בניון עזב לבית"ר ירושלים, אותה לקח אלי אוחנה תחת חסותו לפרויקט שאפתני שעד כה סובל מלא מעט דרמות. במקביל, מאור בוזגלו סיים את החוזה שלו בבאר שבע וחזר לקדנציה חדשה במכבי חיפה, שבונה קבוצה מעניינת מאוד לשנים הבאות, ביחד עם הליגיונר רמי גרשון ששב ארצה.

חגיגות גדולות פרצו השנה בשכונת התקווה, שזכתה כאמור בגביע ראשון מזה 36 שנה והוא היה השלישי בהיסטוריה שלה, כאשר דווקא אחד מאנשי ההנהלה שלה, כפיר אדרי, היה זה שהוביל את הקבוצה לעבר הזכייה המתוקה מהקווים. הקבוצה גם עשתה הופעה מכובדת במוקדמות הליגה האירופית, אחרי שהחתימה את יוסי אבוקסיס כמאמן. הפועל באר שבע הייתה קרובה לעשות היסטוריה עם העפלה ראשונה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אך היא לא הצליחה לעשות זאת והיא תשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית, בדיוק כמו יריבתה לצמרת, מכבי תל אביב.

חגיגות בשכונה. איציק עזוז עם גביע המדינה (אחמד מוררה)חגיגות בשכונה. איציק עזוז עם גביע המדינה (אחמד מוררה)

בעונה הקודמת, לבאר שבע הייתה גם עונה אירופית אדירה. הקבוצה של ברק בכר העפילה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, המפעל השני בחשיבותו ביבשת, אחרי מסע נהדר שכלל ניצחון דרמטי בתוצאה 3:2 על אינטר האיטלקית ו-1:1 מול סאות'המפטון האנגלית. ללא ספק, זו הייתה הופעה מכובדת. מנגד, נבחרת ישראל, שלא שאפה להגיע רחוק במיוחד בבית שלה במוקדמות המונדיאל, הפסידה 4:1 לנבחרת ספרד בחוץ ו-3:0 לאלבניה בישראל והיא ככל הנראה לא תגיע לרוסיה.

והיה גם רגע אחד עצוב. אחרי 27 עונות רצופות בליגה הראשונה, הפועל תל אביב ירדה לליגה הלאומית. אחד ממועדוני הפאר ירד בפעם השנייה בתולדותיו, אחרי עונה שבה הקבוצה הגיעה להליך פירוק, אחרי שאמיר כבירי הוביל את המועדון לקריסה כלכלית ולקבוצה הופחתו תשע נקודות ממאזנה.

כדורסל: אדלשטיין בילף, כספי בקבוצה הטובה בעולם

ומאדומה, לאדומה. את אליפות המדינה בכדורסל השיגה השנה הפועל ירושלים. הקבוצה הזו שוב עשתה זאת, דווקא באחת מהעונות היותר מוזרות שהיו לה. ברבע גמר הפלייאוף ירושלים הייתה בפיגור 2:0 מול עירוני נהריה הנהדרת, אך בסוף היא עברה אותה והגיעה עד לגמר. בניגוד לשנה הקודמת, אז הפועל ירושלים הפסידה את התואר למכבי ראשון לציון במעמד הגמר, הפעם הקבוצה מהבירה הגיעה נחושה למפגש מול מכבי חיפה, גברה עליה 76:83 והניפה צלחת שנייה בשלוש שנים.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים. שוב (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל ירושלים חוגגים. שוב (רדאד ג'בארה)

נהריה, אגב, הייתה אמורה לשחק במסגרת היורופקאפ נגד גזיאנטפספור, בעיר הטורקית שקרובה לגבול הסורי ולכן השב"כ אסר על הקבוצה לטוס, אלא אם אישיות בכירה תצטרף אליה. השרה מירי רגב החליטה להרים את הכפפה והצטרפה לנסיעה בטיסה מיוחדת במסע של יממה אחת. הקבוצה עברה את הקבוצה הזו במשחק תחת אווירה עוינת, העפילה לרבע הגמר והודחה. לעומתה, הפועל ירושלים דווקא המשיכה ביורוקאפ עד לשלב חצי הגמר והקבוצה של סימונה פיאניג'אני חלמה על גמר אירופי ראשון מאז 2004, אבל הפסידה לוולנסיה.

באשר למכבי תל אביב, היא הסתפקה רק בזכייה בגביע המדינה, על חשבונה של ירושלים, כאשר במהלך העונה הקבוצה הביאה רכבת של מאמנים והתפרקה ברמה המקצועית עם מעל 30 הפסדים בכל המסגרות. ביורוליג היא הודחה בסיום העונה הסדירה, בליגה היא הודחה בחצי הגמר על ידי מכבי חיפה והאוהדים איבדו אמון בקבוצה, כך שבהרבה מהמשחקים שלה ההיכל בתל אביב היה ריק.

גיא פניני מאוכזב (רדאד ג'בארה)גיא פניני מאוכזב (רדאד ג'בארה)

בעקבות זאת, הצהובים החתימו לאחרונה את נבן ספאחיה, שעשה ניקוי אורוות ונפרד משמות שאפיינו את הקבוצה בשנים האחרונות כמו יוגב אוחיון, גיא פניני, סילבן לנדסברג וגל מקל. מי שהיה מועמד לרשת את משרת המאמן, במקומו של ספאחיה, הוא דיוויד בלאט, אלא שהעסקה הזו התפוצצה ובלאט ימשיך לעונה נוספת בדרושפאקה הטורקית, שם הוא עשה בעונת הבכורה שלו העפלה לרבע גמר הפלייאוף הטורקי ולרבע גמר היורוליג.

האיש שלנו בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, עומרי כספי, חווה עונה מאכזבת מעט ב-NBA. אחרי שנקלע למשבר אישי עם מאמנו בסקרמנטו, דייב ייגר ואף הצהיר כי הוא לא דיבר איתו מפתיחת העונה, הוא עזב לבסוף לניו אורלינס בטרייד ונפצע כבר בהופעתו הראשונה. בעקבות זאת הוא שוחרר, הצטרף למינסוטה ולרגע היה נדמה שהקריירה שלו בדרך לדעיכה. אבל סוף טוב, הכל טוב. כספי בן ה-29 הגשים את החלום האמריקאי וחתם בגולדן סטייט, הקבוצה הטובה ביותר בעולם. השנה החדשה שלו תהיה מעניינת מאוד, ללא ספק.

הוא משלנו. עומרי כספי (איציק בלניצקי)הוא משלנו. עומרי כספי (איציק בלניצקי)

נבחרת ישראל שיחקה בטורניר יורובאסקט, שנערך בין היתר גם בארץ, וחוותה אכזבה קשה כשהודחה כבר בשלב מוקדם. המאמן ארז אדלשטיין, שבילף בראיונות, סיים את תפקידו לאחר הקמפיין הכושל הזה. הנחמה היחידה הייתה בנבחרת העתודה בכדורסל שהעפילה לחצי גמר אליפות אירופה בכרתים ורשמה הישג נהדר, לאחר שזכתה במדליית הכסף בתום מסע מופלא. הנבחרת של עודד קטש הביסה בחצי הגמר את נבחרת צרפת, אך הובסה על ידי נבחרת יוון בקרב על הזהב. מסתבר שיש עתיד, השאלה מה יעשו איתו בשנה הבאה.

מבין הליגיונרים, הבולט שבהם היה קפטן הנבחרת ערן זהבי, שהמשיך לככב במדי גוואנגז'ו ר.פ וכבש 25 שערי ליגה ובכך הפך לאחד הסקוררים הגדולים בליגה הסינית. על הדרך הוא עדיין מנסה לאיים על שיא הכיבושים בסין שעומד על 28 שערים לשחקן בעונה, בעוד שהוא כבש עד כה 25. האקדוחן עבר את שיא הכיבושים לליגיונר ישראלי לעונה, כשעבר את מונס דאבור שהבקיע 19 שערים. ולמרות כל זאת, אחד מהאירועים הקשים והמביכים ביותר שנעשו אי פעם בנבחרת היה זריקת סרט הקפטן של זהבי, מהלך שגרר ביקורת רחבה נגדו, מה שבתגובה הוביל לפרישתו מהמדים הלאומיים. ההתנהגות שלו היא הדבר היחיד שנחשב למעורר מחלוקת.

ערן זהבי. יורה לכל עבר, לא תמיד לטובה (מערכת ONE)ערן זהבי. יורה לכל עבר, לא תמיד לטובה (מערכת ONE)

ואם כבר נגענו בכדורגל, אז גם תומר חמד ובירם כיאל העפילו לליגה האנגלית הבכירה, הפרמייר ליג. מרואן קהבא, ניר ביטון וביברס נאתכו העפילו לליגת האלופות עם הקבוצות שלהם. קבהא גם זכה באליפות עם מאריבור, בעוד שביטון זכה בטרבל נהדר עם סלטיק בסקוטלנד.

אולימפי: הפריצה המטאורית של לינוי אשרם

דווקא אחרי השיא הגדול עם שתי מדליות ארד במשחקים האולימפיים בריו, במהלך השנה האחרונה לא היו הישגים רבים בענפים האולימפיים. ובשנה דלילה יחסית, הענף שסיפק את הסחורה היה ענף ההתעמלות. הכוח העולה של ההתעמלות האמנותית, לינוי אשרם, זכתה השנה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה, בתרגילי החישוק והאלות, ועשתה הישג היסטורי. אבל היא לא הספקה בכך, וגם זכתה במדליית ארד בקרב-רב באליפות העולם, הישג תקדימי שהפך אותה לאחת מהמתעמלות הגדולות בעולם.

הכוכבת החדשה. לינוי אשרם קוטפת מדליות (אחמד מוררה)הכוכבת החדשה. לינוי אשרם קוטפת מדליות (אחמד מוררה)

הספורטאי הבכיר והמעוטר ביותר בתולדות המדינה, אלכס שטילוב, זכה במדליית ארד נוספת באליפות אירופה. בגיל 30 הוא עשה זאת שוב כאשר סיים שלישי בתרגיל הקרקע, שנחשב לתרגיל החזק שלו. זו הייתה מדליית הארד החמישית שלו בקריירה, לצד זכיות במדליות כסף וזהב בתחרות הזו בעבר.

לצד זאת, היו לא מעט אירועים ביזאריים בענף. אירה ויגדורצ'יק מונתה לאימון נבחרת ההתעמלות האמנותית, אלא שבעקבות החלטתה שלא לצאת לאליפות העולם, באיגוד החליטו להיפרד ממנה, אבל בדרך מוזרה מעט של קידום לתפקיד המנהלת המקצועית של הנבחרות. גם המתעמלת טורי פילנובסקי פרשה לכאורה בגלל עניינים פוליטיים בינה ובין האיגוד.

הג'ודאים ירדן ג'רבי ואורי ששון שזכות במדליות האולימפיות בריו, לקחו חופש, עברו ניתוחים, התאוששו מהפציעות, טרם שבו לתחרויות בסבב העולמי והתחבקו עם התהילה. גם שגיא מוקי עדיין מתאושש מהפציעה שלו, ובדומה אליהם היה חסר באליפויות אירופה והעולם. לוואקום הזה נכנס שמו של טל פליקר, שעשה התקדמות משמעותית ודורג במקום הראשון בעולם במשקל של עד 66 ק"ג. כאשר, באליפות העולם הוא סיים במקום השלישי עם מדליית הארד.

הג'ודאי טל פליקר. מקום שלישי בעולם (אחמד מוררה)הג'ודאי טל פליקר. מקום שלישי בעולם (אחמד מוררה)

מי שהפתיע היה ענף האגרוף, שחזר לפודיום באליפות אירופה אחרי שבע שנים. פבלו אישצ'נקו זכה במדליית ארד באליפות אירופה במשקל של עד 60 ק"ג. בשחייה, יונתן קופלב היה נקודת האור היחידה בבריכה אחרי שהעפיל לגמר באליפות העולם ב-50 מטר גב שנערכה בבודפשט, אבל יותר מזה, עשה את תוצאת השנה עם 24.60 שניות. הוא עשה זאת כאשר ברקע מונה צוות חדש במקומו של ליאוניד קאופן, מאמן הנבחרת האגדי, כאשר באיגוד עשו שינוי תפישתי בהובלת דייב מארש אבל עדיין לא נרשמו הצלחות משמעותיות באמת.

באתלטיקה, נדמה שנותרה לישראל רק ספורטאית אחת בטופ העולמי. חנה קנייזבה-מיננקו אמנם לא השתתפה באליפות ישראל וסבלה מפציעות וניתוחים, אך היא הגיעה לאליפות העולם וכנגד כל התחזיות, המתאזרחת הצליחה לסיים במקום רביעי לאחר שרשמה בקפיצה המשולשת מרחק של 14.42 מטר, ובכך שיפרה את תוצאת השנה שלה. גם בליגת היהלום בברמינגהאם היא סיימה רביעית עם תוצאה של 14.20 מטר. היא עדיין רחוקה מהשיא 14.78.

חנה קנייזבה-מיננקו. למרות הפציעות, רשמה תוצאות מרשימות (רויטרס)חנה קנייזבה-מיננקו. למרות הפציעות, רשמה תוצאות מרשימות (רויטרס)

וכשמביטים על הדור הבא בספורט האולימפי, בשייט ניתן היה לחזות בהישג נהדר של שלושה גולשי RSX, תום ראובני, מאיה מוריס ונעמה גזית קטפו הוכתרו לאלופי העולם. רוכבת הסוסים דניאל גולדשטיין שעשתה עלייה ב-2010 סיימה תשיעית באליפות אירופה בקפיצות ראווה, הישג תקדימי.

שנה קדם אולימפית תמיד מביאה איתה פרישות גדולות, כשהשנה זה היה בעיקר בקרב הנשים. המתעמלת נטע ריבקין שהופיעה שלוש פעמים במשחקים האולימפיים ואנסטסיה גלושקוב שהופיעה שם ארבע פעמים משחקים אולימפיים הודיעו על פרישה מהחיים הספורטיביים. למזלן, הוועד האולימפי בישראל, בצעד תקדימי, הקים את אחד מהפרויקטים הגדולים והמבורכים ביותר בארץ כשהודיע על השקת פרויקט "היום שאחרי", כך שהם בידיים טובות.

שחר פאר פרשה, עתיד הטניס תלוי בילד אחד

הטניסאית הישראלית שהגיעה למקום ה-11 בעולם, שחר פאר, הודיעה גם היא על פרישה בגיל 29, לא לפני שבשנה האחרונה היא השלימה ריצת מרתון. היא פרשה בדמעות אחרי שהצהירה כי הגוף בגד בה בשנים האחרונות והתשוקה לטניס פחתה.

דודי סלע נותר הנציג כמעט היחיד של הענף בבוגרים, וההישג הטוב ביותר שלו היה ההעפלה לסיבוב השלישי בווימבלדון. אמנם לא מדובר בהישג יוצא דופן, אבל גם זה משהו. הענף הדועך תולה תקוות רבות כעת בישי עוליאל, שהגיע בשנה האחרונה לגמר אליפות אוסטרליה לנוער והפסיד שם לז'ומבור פירוש. בדרך למעמד הזה, הטניסאי הישראלי הדיח את המדורג 1 בטורניר, הסיני ייבינג וו, עם ניצחון 4:6, 6:3, 2:6. מעבר לזה, הוא לא יצר המשכיות.

הטניסאית לשעבר שחר פאר. פורשת ונרגשת (אחמד מוררה)הטניסאית לשעבר שחר פאר. פורשת ונרגשת (אחמד מוררה)

נבחרת הפדרציה בנשים ירדה לבית האזורי הנמוך יותר ונבחרת הגברים בדיוויס הפסידה לאוקראינה ופורטוגל, והיא נמצאת גם כן במאבקים נגד הירידה לבית התחתון יותר. מדובר בשפל הגדול ביותר בשנים האחרונות.

בספורט הפראלימפי, נינה גורדיצקי זכתה במדליית ארד באליפות אירופה בבדמינטון, איתי ארנליב סיים במקום השני בטורניר המאסטרס בטניס כיסאות גלגלים, איתן חרמון קבע שיא עולם לקטועי רגל במרתון, מורן סמואל קבעה שיא עולם בחתירה ומעל כולם, בלט הכדורסלן עשהאל שבו שלקח חלק משמעותי בדאבל של איל''ן, סיים במקום השמיני באליפות אירופה בכדורסל בכיסאות גלגלים והצטרף כשחקן חיזוק לקבוצת המבורג הגרמנית.

בענפים שאינם אולימפיים, אור שיניוק הוכתר לאלוף אירופה בסקי מים, כאשר אביב לוי סיים שני פעם שנייה ברציפות. גיא פירר בן ה-19 זכה במדליית הארד במשחקי העולם וקטפ את הארד גם באליפות העולם. אביתר פפרני במדליית הארד במשחקי העולם ובמדליית הארד באליפות העולם בג'יוג'יטסו. נילי בלאק הנהדרת הוכתרה לאלופת העולם באיגרוף תאילנדי ואף זכתה במדליית הארד במשחקי העולם. באותו הענף, איתי גאייר הוכתר לסגן אלוף העולם וסהר יוסף זכה בארד בתחרות הזו. איתי גרשון זכה גם כן בארד במשחקי העולם ובמקום השלישי באליפות העולם בקיקבוקס. ליאור סופר הוותיק זכה באליפות העולם בסקי מים. אורי בוז'ו-מסרי זכתה בתואר סגנית אלופת העולם בסקי מים. ויקי דבוש בן ה-20 קטן את מדליית הכסף באליפות אירופה בג'יו ג'יטסו, כאשר נדב מנדיל זכה בארד באליפות העולם לפני שנה.

בכדוריד, אחרי חמש שנים בלי תואר, מכבי ראשון לציון השלימה סוויפ על מכבי תל אביב בסדרת הגמר, על אף שהיריבה שלהם הציגה עליונות על פני הליגה כולה לאורך רוב שלבי העונה. בגביע האיגוד האירופי, הקבוצה של דראגן ג'וקיץ' העפילה אמנם לשלב הבתים אבל הודחה ממנו מבלי לנצח באף משחק. בנבחרת, מונה זבונקו שנדובסקי המקדוני לתפקיד המאמן.

בידיים חזקות, מכבי ראשל"צ מניפה את צלחת האליפות (שחר גרוס)בידיים חזקות, מכבי ראשל"צ מניפה את צלחת האליפות (שחר גרוס)

לפחות בכדורעף מכבי תל אביב הצליחה לזכות באליפות, אחרי שגברה 3:1 בסדרת הגמר על מכבי הוד השרון, הסינדרלה שהדיחה את מטה אשר/עכו בדרך. אחד מהאירועים האלימים העצובים ביותר התרחשו דווקא בסיום גמר גביע המדינה בכדורעף לנשים, אז פרצה תקרית אלימה ומכוערת שבה אוהדי מכבי חיפה נדקרו על ידי אוהדי מכבי תל אביב. אמנם לאחרונה הוקמה יחידה משטרתית לטיפול באלימות בספורט, אך החקירה עדיין לא הולידה דבר.

שטף התחרויות הבינלאומיות נמשך

התנופה באירוח התחרויות הבינלאומיות נמשכה גם בשנה הזו. מבין התחרויות שהתקיימו בארץ, הבולטות שבהן היו כמובן המכביה שהביאה אלפי יהודים מכל רחבי העולם לירושלים. במסגרת המכביה, מתיו לוי האוסטרלי קבע שיא עולם פראלימפי ב-200 מטר חופשי בשחייה, דבר ייחודי מאוד ביחס לסוג התחרות.

בנוסף, ישראל אירחה את שלב הבתים של היורובאסקט, תחרות גראנד פרי חולון בהתעמלות אמנותית, אליפות אירופה לנוער בשחייה, אליפות אירופה לאומות באתלטיקה ואליפות אירופה בג'ודו עד גיל 23. בנוסף, ישראל זכתה השנה במכרזים על אירוח את אליפות אירופה לבוגרים בג'ודו ובאליפות אירופה באקרובטיקה. כן יירבו.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */