יום שישי, 19.04.2024 שעה 02:03

נמני: מקווה שיוסי יפרוש עם דמעות של שמחה

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, דיברנו עם סוכנו של בניון על התקוות לעונה שבפתח: "הניסיון שלו יעזור לקבוצה". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וכעת גם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התכנית משודרת גם כאן באתר.

בתענית הערב שוחחנו על הצגתו של יוסי בניון בבית”ר ירושלים וגם על היחסים בין הקבוצה לעירייה. לאחר מכן התייחסנו להגרלת המשחקים בליגת העל - בדגש על מחזור הפתיחה, וגם על העימות בין מכבי חיפה לאיסמעיל ריאן. לסיום, דנו בפעילותה של מנהלת הליגה בכדורגל בעונה שחלפה ולקראת העונה הבאה.

אבי נמני: “בית”ר תוכל להפיק מיוסי בניון הרבה דברים טובים”

סוכנו של השחקן שהצטרף למועדון מהבירה דיבר על החיבור החיובי בין שני הצדדים וגם לסוגיית דקות המשחק במה שצפויה להיות עונתו האחרונה של בניון בקריירה.

אבי נימני (יניב גונן)אבי נימני (יניב גונן)

באיזה תחושה אתה שולח את הלקוח שלך יוסי בניון לבית”ר ירושלים?
“אני לא שולח אף אחד, במקרה  של יוסי ובית”ר שני הצדדים רצו בחיבור הזה, זה התבשל וזה היה חזק מדי, כדי שזה לא יקרה. אני מקווה ששני הצדדים ייהנו אחד מהשני ושנזכה לראות את יוסי פורש עם דמעות של שמחה”.

מה מחזיק שחקן כמו יוסי שעבר כל כך הרבה רגעים לא קלים מאז שחזר לארץ?
“אני חושב שגם בדקות שהוא שיחק בעונה שעברה הוא היה די טוב, תוסיפו לזה את התשוקה ואהבה למשחק ואת המבנה הפיזי הקליל שלו גם עוזר לו מאוד כדי שיוכל להמשילך ולשחק. מעבר ליכולת המקצועית הוא יכול לתרום מהניסיון שלו ובית”ר תוכל להפיק ממנו הרבה דברים טובים בכל מה שקשור לעבודה מול השחקנים הפחות מנוסים”.

אתה חושב שהכל יהיה ורוד מול האוהדים גם כשהקבוצה תיקלע למשברים?
”בכל קבוצה יש משברים ובבית”ר יש אנשים כמו אלי טביב ואלי אוחנה שהם מנוסים מאוד. גם בשנה שעברה ביתר חוותה משברים וידעה לעבור אותם”. 

כמה מבאס כשחקן זה ששואלים אותו כמה דקות הוא הולך לשחק?
“אתם צריכים להבין שיש אמצעי תקשורת שיוסי לא מדבר איתם ולכן הם דוחפים למקומות האלה. לכן לא צריך להתייחס להכול ולעשות סיפור מכל דבר, אחרת אי אפשר יהיה לשרוד בעסק הזה לאורך זמן”.

דודו בזק: “לא מאשים את ריאן אלא את עורך דינו”

דובר מכבי חיפה דיבר על החזית החדשה של המועדון מול איסמעיל ריאן לאחר שהשחקן קיבל הודעה כי לא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה. 

איסמעיל ריאן מאוכזב (עמית מצפה)איסמעיל ריאן מאוכזב (עמית מצפה)

מהי תגובת המועדון למכתב החריף ששיגר עורך דינו של איסמעיל ריאן?
“אני יכול להבין את השחקן אבל אני מתקומם מול הרטוריקה של עורך דינו שכתב את המכתב. אני יכול להגיד שלפני 10 ימים הודענו במכתבים לשחקנים מי ממשיך איתנו לעונה הבאה בסגל ומוך 40 שחקנים בין 10 ל-15 קיבלו מכתבים שהם יכולים לחפש קבוצה ואנחנו נסייע ככל שאפשר על מנת לעזור להם בפן המקצועי עד אז. מכבי חיפה עשתה אימון אחד ועוד לא התחילה את אימוניה הרשמיים והמכתב הגיע כבר הבוקר”.

אחת הטענו היא שאתם מתנהלים בחמדנות למרות שאתם החלטתם להיפרד מהשחקן?
“אנחנו לא חמדנים ולא מתעללים באף אחד. אני לא מאשים את השחקן, אני חושב שהעורך דין שכתב את המכתב לא מכיר את הדי.אן.איי של המועדון. הוא יכול להגיד על יענקל’ה שחר שהוא אי פעם לא שילם שקל לשחקן? התעללות זו לא מילה שמתאימה לכדורגל, המטרה בשימוש בה היא למשוך כותרות. איסמעיל ריאן הוא שחקן בית שלנו וכל מה שדרוש נעשה כדי לדאוג לעתידו. הוא מגיל שמונה אצלנו ויכול להיות שהיה סוג של קצר בתקשורת. אנחנו נדאג לו לאימונים שישמור על כושר ואנחנו לא מתעללים ומתיימרים באף אחד”.

חסון: “המדינה חייבת להבין שללא עזרתה לא נוכל לנצח את האלימות בכדורגל”

יו”ר מנהלת הליגה בכדורגל התייחס למספר סוגיות מרכזיות הנוגעות לעבודתו של הארגון שמנהל את הליגה הבכירה של הענף ובמרכזן המלחמה באלימות.

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

למה עדיין אין מנכ”ל למנהלת הליגה? 
“אנחנו מקווים שבקרוב ימונה מנכ”ל חדש. ברגע שנמנה מישהו אנחנו נודיע, אני לא מעוניין להחזיק גם בתפקיד הזה, אנחנו מחפשים מנכ”ל במרץ”.

איך אורליצקי שכשל בתפקידו מספר פעמים עדיין מכהן כראש הרשות לבקרת תקציבים?
“המינוי שלו אושר וזה מינוי לשלוש שנים, אנחנו הזמנו דוח של בודק חיצוני לבדיקת המנגנון הנוכחי. אני לא חושב שהבעיה פה קשורה לפרסונה, לטעמי הבעיה היא בשיטה עצמה. לא יכול להיות שהבקרה מקבלת רק שני דיווחים בלבד על מצב הקבוצה - בינואר ובמאי. אנחנו פועלים ביחד עם ההתאחדות לשינוי השיטה, על מנת שרמת הדיווח תהיה עקבית ומרובה יותר. אני לא יכול להבטיח שמקרים כמו בנתניה והפועל ת”א לא יחזרו על עצמם. עם כל הכבוד לבקרה היא לא יכולה למנוע חדלות פירעון של קבוצה. אנחנו מצידנו מגבשים תקנות שיעזרו לבקרה לפעול כאשר היא מזהה שקבוצה הולכת להיכנס לחדלות פירעון”.

מהי תגובתך למצוקת האצטדיונים הקשה בליגת העל?
“גם במקרה של אצטדיונים וגם במקרה של אלימות הבעיה היא שהמדינה לא מקצה מספיק כסף לנושאים הללו. לא יכול להיות ש-12 קבוצות ישחקו ב-6 אצטדיונים. עדיין, למרות המצוקה לא נתפשר על הסטנדרטים שקבענו לאצטדיונים בליגת העל, אצטדיון שלא יעמוד בהם לא יארח משחקים. אני רוצנה להסתכל על חצי הכוס המלאה – באשדוד ובאשקלון בוצעו מרבית השיפורים ואני כמעטו משוכנע שכבר בתחילת העונה הקבוצות יוכלו לארח שם את משחקיהם. לא נתפשר על מנת לייצר חוויה יותר טובה לקהל שמגיע למגרשים. הבשורה החדשה בעניין היא שגם בסכנין וגם בקריית שמונה הוקצו הכספים לנושא וחלק מהעבודות כבר החלו. במהלך תחילת העונה אנחנו נראה 4 אצטדיונים ותיקים ששיפרו את תנאיהם”. 

מה עשתה המנהלת בפועל מאז הקמתה?
“יש הרבה אנשים טובים במנהלת שפועלים מאחורי הקלעים. נעשו הרבה מאוד דברים. מהפכת השידורים למשל – הליגה הלאומית הייתה מקבלת חשיפה של משחק אחד וכיום כל המשחקים מקבלים חשיפה. בליגת העל עד שנה שעברה שודרו 4 משחקים מתוך שבעה. מהעונה האחרונה אנחנו משדרים את כל המשחקים כל שבוע. הכפלנו את כמות המשחקים שמשודרים”. 

אבל הרייטינג במשחק המרכזי ירד, הוא לא משודר בערוץ פתוח?
“אני חושב שהירידה ברייטנג היא של שני אחוז בלבד. הרייטנג בשנה האחרונה היה 7 אחוז בממוצע. עדיין, יש ירידה ברייטינג וגם בכמות הצופים, לא נתווכח עם עובדות”.

מה לגבי הכישלון במציאת ספונסר מרכזי לליגת העל?
“אני משוכנע שנמצא ספונסר ראשי, זה לא פשוט אבל אנחנו בדרך כלל עומדים במשימות שהצבנו לעצמנו. זה לא יקרה בתחילת העונה אלא במהלכה”.

מדוע סיכלו את היוזמה שלך להקים ליגת מילואים?
“לא הכשילו אותי. אנחנו חושבים שזה יכול כדי לקדם את השחקן הצעיר. המילה האחרונה עדיין לא נאמרה ואני מקווה שזה ייצא לפועל. ליגת מילואים זה דבר שקיים בכל אירופה. דובר על שילוב של ליגת פיתוח עם ליגת מילואים, כדי שגם שחקנים מבוגרים יותר יוכלו להתאושש מפציעות למשל”.

ספר לנו על עוד נושאים בהם פועלת המנהלת?
“במה שקשור לאלימות נעשו הרבה מאמצים. הגשנו תביעות אזרחיות נגד אזרחים, אבל ללא עזרה של המדינה לא נוכל לנצח בסוגייה הזו. לצערנו הם עדיין לא הבינו כמה העזרה שלהם מקריטית לצורך המלחמה באלימות. שיפרנו מאוד גם את נושא הסטטיסטיקות במשחקים. והכנסנו לשימוש מערכת מתקדמת בנושא. בנוסף הצבנו קריטריונים הנוגעים לחלוקת הכספים לקבוצות. כל קבוצה יודעת בדיוק מה היא אמורה לקבל ולמרות שהמדינה לא עמדה בהתחייבויותיה, העברנו את כל הכספים ואנחנו לא חייבים שקל לאף קבוצה. אנחנו נתנו הלוואות גישור לקבוצות כדי שהן יוכלו לסיים את העונה”.

האם אתה נשאר בתפקידך במנהלת הליגה?
“אני לא יודע מאיפה מגיע המידע שרציתי לעזוב. אני כאן, אני נערך לפתיחת העונה ואני לא מתכוון לעזוב”.

ניר ברקת: “אין לי בעיה אישית עם אלי טביב”

ראש עיריית ירושלים התייחס לרוח החדשה בבית”ר לאחר צירופו של אלי אוחנה ולהשקעה של הכספית של העירייה במועדון הבכיר בעיר.

ניר ברקת (אורן בן חקון)ניר ברקת (אורן בן חקון)

מהי לדעתך המטרה המרכזית של בית”ר ירושלים לקראת העונה הבאה?
“עבורי למועדון כמו בית”ר יש מחויבות לא רק לתארים, אלא גם להגדיל את בסיס המשקיעים ולהילחם באלימות”.

אתה באמת חושב שאלי אוחנה יכול לחנך את הקהל של בית”ר?
“חד משמעית. ראינו דוגמאות מגיסתי אלונה בבאר שבע למשל. אני טוען שאפשר לשנות. כמובן שאלי יצטרך לקבל עזרה מהמשטרה ומההתאחדות. בכל מקרה הדבר הכי חשוב לקבוצה הוא לגייס ספונסרים. היום בית”ר לא אטרקטיבית למשקיעים, כי הם לא ירצו להיות מחוברים לאלימות וגזענות. לכן המלחמה בנושאים הללו צריכה להיות האינטרס הראשי של המועדון”.

האם עכשיו אתה מוכן ליישר את ההדורים עם אלי טביב?
“אין לי עניין אישי עם טביב. המועדון חשוב לי, אני רוצה שהוא יגיע להישגים ויפעל בדרך נכונה כדי להגיע אליהם. אנחנו נעשה את המקסימום כדי לעזור. הקיצוץ בעבר היה לאור האלימות שהופגנה מצידו של הקהל”.

אתה לא חושב שמועדון בסדר גודל של בית”ר ראוי לתמיכה גדולה יותר?
“יש לנו למעלה משלושים מועדוני ספורט בעיר, יש ארבע קבוצות כדורגל. נכון שבית”ר היא הנציגה המרכזית ולכן היא מקבלת יותר מאחרים. השקענו 120 מיליון שקל בשיפוץ של טדי ובמשאבים שנבעו מהגדלת האצטדיון בית”ר הרוויחה עוד מיליון שקל למשחק כאשר הוא מלא, לכן ההשקעה היא גדולה יותר מכל הקצבה קבועה. אנחנו פועלים במידתיות בכל נושא ובית”ר מקבלת חמישה מיליון שקלים מתוך 30 מיליון שזהו תקציב הספורט של העירייה. בתחום הספורט אין תקדים לפעילות של עיריית ירושלים, אנחנו משקיעים בעיקר בתשתיות. מתוך ראייה שזהו התחום החשוב ביותר. תראו מה קרה להפועל ירושלים לפני ואחרי מתקן הארנה. אתם צריכים להפריד בין התפל לעיקר, העיקר הוא תשתיות ופה ביצענו שיפור אדיר ושמנו כסף גדול. משם והלאה הבעלים צריכים לדעת לגייס ספונסרים. אין עירייה שמתחרה בירושלים בנושא התשתיות. בהשקעה אנחנו צריכים להיות כינור שני ובנושא התשתיות לשמש ככינור ראשון”.

לסיום, אתה תרוץ לראשות הממשלה?
“זה לא על סדר יומי, אני מתמקד בפיתוח העיר ירושלים. יש לי עובדה ולנו יש ראש ממשלה טוב אז אין לאן לרוץ. אתם תוכלו לראות אותי רץ במכבייה”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */