מערכת ONE
|
רוי ניסני סיים היום (שבת) במקום הרביעי בלבד המירוץ הראשון מבין שניים במוטורלנד אראגון שבספרד. אחרי פגרה של כארבע שבועות, סדרת מירוצי הפורמולה 3.5 ליטר התחדשה והנהג הישראלי הגיע למרוץ מהמקום השלישי בדירוג הנהגים, שם גם נשאר עם 118 נקודות, נקודה פחות מפייטרו פיטיפלדי (119, לא סיים את המירוץ למרות שזינק מהפול פוזישן), ו-12 פחות מרנה בינדר שסיים חמישי ועלה ל-130 נקודות במאזנו.
הסיבה לכך שניסני יזנק רק שישי היא בשל תקלה במערכת ה-DRS ברכבו. בשל כך, הוא סיים עם הזמן הגרוע ביותר על המסלול בזמן הישורת (המקום היחיד בו אפשר לפתוח את ה-DRS). לצערו, הבעיה הזו רדפה אותו גם במירוץ עצמו. הוא זינק נהדר ועלה למקום השני, אך איבד שני מקומות עד לסיום בעקבות התקלה שחזרה על עצמה קצת יותר מרבע שעה לסיום.
ניסני הסביר באכזבה בסיום: “זה היה מירוץ מעניין, אך מאכזב. הגעתי מהמקום השישי לשני בשתי פניות על ההתחלה. לצערנו זה לא הספיק, זה היה נראה מבטיח בהתחלה, אבל ההימור של חילול הכנף פעל נגדנו. מה זאת אומרת? בכנף האחורית ברכב שלנו יש שלושה מצבים, האחת כשהיא סגורה במלואה שנותנת אחיזת שיא אבל מינימום מהירות, השנייה שהיא פתוחה למחצה ובאמצע שנותנת איזון בין מהירות לאחיזה וכשהיא פתוחה במלואה כדי לתת מהירות בישורת ומינימום אחיזה, אפשר לראות את זה במסלולים מהירים. חצי מהמכוניות על המסלול היו עם כנף פתוחה למחצה וחצי השני עם כנף סגורה במלואה שהייתה האופציה הנכונה ואנחנו עשינו את ההימור הלא נכון. זה פגע לנו באפשרות להתקדם. זו תוצאה טובה, עדיין אנחנו מסתכלים קדימה למרוץ הבא”.