יום שבת, 30.03.2024 שעה 11:07

רויאל אסקוט: הזוכים, השיאים והמלכה ביציע

מהזכייה בגולד קאפ של ביג אורנג', דרך האירוע המרשים של דויל ועד חסרונו של דטורי. סיכום הפסטיבל שהתעלה על כל הציפיות והשאיר טעם של עוד

|
ג'יימס דויל חוגג (רויטרס)
ג'יימס דויל חוגג (רויטרס)

חמישה ימים של שיכרון חושים, של אריסטוקרטיה מלכותית במיטבה הסתיימו להם עם המרוץ ה-30 והנועל מאירוע מרוצי הסוסים השטוחים הגדול בעולם, רויאל אסקוט 2017. הפסטיבל, שנפתח ביום שלישי האחרון, עמד בכל הציפיות מבחינה ארגונית עם סדר מופתי וסיפק מרוצים בקצב וברמה הטובה ביותר באירופה.

השנה יותר מהכל קיבלנו קרבות פתוחים ובעיקר פסטיבל של הרבה דמויות. אם התרגלנו לראות בשנים האחרונות את ראיין מור מככב כמעט בכל מרוץ, ראינו גם דור העתיד, דוגמת וויליאם ביואיק וג'יימס דויל המוכשרים מצליחים לבוא לידי ביטוי פעם אחר פעם ולספק את הסחורה.

אולפן מרוצי הסוסים מהרויאל אסקוט

למרות שלאורך כל האירוע המרוצים היו צמודים ופתוחים, הג'וקי הבינלאומי ואלוף אנגליה שלוש פעמים בעברו, ראיין מור, הבהיר לכולנו מיהו כנראה רוכב מרוצי השטוחים הטוב בעולם. הרוכב המצטיין למרות הכל, ניצח שש פעמים, בדיוק כמו בשנה שעברה וארבעה מהשיא הגדול מלפני שנתיים. מור אולי לא זכה בגולד קאפ הפעם, אבל כמו תמיד זכה במהלך הפסטיבל בסכום כספי משמעותי.

הדמות הטראגית של הפסטיבל, היה ללא ספק הג'וקי האיטלקי הוותיק בן ה-46, פרנקי דטורי, אחד הרוכבים הצבעוניים והפופולריים בענף הסוסים שהחמיץ את האירוע, עקב פציעה חמורה אותה ספג בשבוע שעבר. דטורי חגג בשנה שעברה ארבעה ניצחונות והשנה ראה שוב את הסוסה עמה כיכב בשנה שעברה, ליידי אאוריליה, עשה זאת שוב על אדמת אסקוט ומוכיחה שהיא עדיין בכושר הטוב בעולם לגילה.

פרנק דטורי. בלט בחסרונו (רויטרס)פרנק דטורי. בלט בחסרונו (רויטרס)

הרבה מאמנים חלמו לפגוש את המלכה במרוץ הגולד קאפ, אבל לבסוף מי אם לא מייקל בל היה זה שעשה את זה. המאמן האנגלי המוערך המעוטר, וזה שכל כך מגיע לו, זכה למפגש קרוב ומרגש עם אליזבת' השנייה, המאמן האירי, איידן אובריאן, שכבר רגיל כמעט כל שנה למעמדים האלה, נאלץ הפעם להסתפק רק במקום השני יחד עם ראיין מור והסוס, אורדר אופ סנט ג'ורג', שזכה כזכור בשנה שעברה.

עם כל הכבוד למאמן, אי אפשר לא לפרגן לסוס, ביג אורנג' נתן את מרוץ חייו ובאחד המרוצים הבלתי נשכחים בשנים האחרונות, לא ויתר גם שנראה שיפסיד, ויחד עם ג'יימס דויל, שממשיך להוכיח שהוא אחד הרוכבים הבולטים באירופה, הפך לכוכב הבא של עולם המרוצים. אחרי הזכייה המרגשת של אדם קירבי בשנה שעברה, קירבי ריגש אותה גם השנה עם הארטייק, כשניצחה את מרוץ המלכה מארי המפורסם. וכמובן לא שכחנו שוב, את קראביג'יו, שנשאר בלתי מנוצח עם ראיין מור ורשם ניצחון שישי ברציפות בקריירה שלו, במרוץ קומנוולת' המסורתי. ביום האחרון, הסוס אאוט דו, של דניאל טדהופ הדהים את האנגלים, כשקיבל את אחד מיחסי הזכייה הגבוהים בשנים האחרונות לניצחון באסקוט. אואט דו ניצח במרוץ החמישי של היום האחרון, מרוץ ווקינגהאם.

המלכה אליזבת השנייה ברויאל אסקוט (רויטרס)המלכה אליזבת השנייה ברויאל אסקוט (רויטרס)

אירועי אסקוט חתמו חמישה ימים של פסגת מרוצי הסוסים של אירופה עם סיפורים היסטוריים ודרמטיים שייזכרו לדורות וכשצפויים לנו אירועים לא פחות מרתקים בדמותם של גלוריוס גודווד ופסטיבל יורק הקרבים, נדמה שעולם המרוצים השטוחים רק תופס תאוצה ומהירות לקראת המשך העונה החמה.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */