מתי כונן
|
ממה מפחד מנהל ה-ITF? מסתבר שמגיימינג תחרותי! דיויד האגרטי, מנהל ארגון הטניס העולמי, אמר בראיון לאחרונה שיש לו חששות כבדים להמשך של הספורט עקב התחרות הרבה ש-eSports מהווה לו.
לפי הצפי כרגע, eSports לכל צורותיו אמור להיכנס למשחקים האסייתים ב-2022, המשחקים השניים בגודלם בעולם לתחרויות מולטי ספורט, שזה צעד נוסף להכרה ב-eSports כספורט לגיטימי ותחרותי לכל דבר. בראיון לרויטרס ספורט אמר: "לדור הצעיר היום יש הרבה אלטרנטיבות לצריכת ספורט, ועלינו לשמור על הרלוונטיות שלנו כדי לא לאבד צופים. המטרה שלי היא לדאוג לעתיד הטניס למרות התחרות הגוברת מענפי ספורט אחרים ובעיקרם eSports".
בראיונות עבר, האגרטי תקף את תחום ה-eSports וכניסתו לעולם ה-"ספורט אמיתי" בכך שאמר "שלדעתי, אסור להפוך את התחום הזה לספורט אולימפי, כי הצורכים והשחקנים לא מייצגים את הערכים האולימפיים", ניתן לראות זאת כמתקפה אבל זה מגיע יותר מחשש "אנחנו חייבים בעולם משתנה במהירות, ואנחנו חייבים להתאים את עצמנו, אחרת נשאר מאחור. עלינו לקבל חדשנות, להשתנות וליצור מציאות חדשה".
מובילי ארגוני הספורט המסורתי נמצאים בין הפטיש לסדן במצב הזה, כאשר קבוצות ואף שחקנים משקיעים כספים רבים בעולם ה-eSports כמו שסיפרנו לאחרונה על ספרטק מוסקבה, מנצ'סטר סיטי וקבוצות NBA שונות. רובם רואים בתחום כי מתחרה ראשי ומסוכן על עולם הספורט המסורתי, דבר שיוכל להוריד ברייטינג ובכמות צפייה, ויכול בסוף התהליך בעצם לפגוע במקורות שהשקיעו בו.
לדעת מומחים הדעה היא הפוכה, עצם חשיפת קהל ה-eSports, שלרוב לא צורך ספורט מסורתי, יכול בעצם להגדיל את הצפייה במותג שהשקיע בו. מעניין אם גם בארץ יבוצע תהליך כזה, שמתחיל להיות נפוץ מאד בעולם הרחב.