יום שבת, 20.04.2024 שעה 12:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

המסמר האחרון: הערב העצוב של הפועל כפר סבא

הירוקים התקשו לקבל את ה-2:0 להפועל ת"א והירידה הקרבה ללאומית. סגירת המעגל של נעים, הסיגריה של שחם והדמעות של בנש: "מחזיר אותי לימים אפורים"

|
שחקני כפ
שחקני כפ"ס מאוכזבים (נעם מורנו)

למרות הסיכויים הנמוכים מלכתחילה ועל אף כל הסימנים הברורים שהראו כי זה צפוי היה להגיע, כאב גדול הורגש אמש (שני) בקרב הירוקים עם שריקת הסיום בהפסד 2:0 להפועל תל אביב באצטדיון המושבה. שריקה שלא רק בישרה על סיומו של המשחק, אלא גם חתמה מעשית את הפרק של הקבוצה בליגת העל שנתיים לאחר שהעפילה מהליגה הלאומית.

קורצקי:"מאוד שמחים על הנקודות"

אמנם תיאורטית לכפר סבא עדיין קיים סיכוי קטן להישרדות, אך מהמקום האחרון ובפער של שש נקודות מחוף מבטחים כשנותרו שלושה מחזורים לסיום, קשה למצוא תקווה או אופטימיות הגיונית. כמה סימבולי שאחרי כל התלאות, הטעויות הרבות, הניסיונות העיקשים, חילופי המאמנים (ארבעה במספר), המאבקים על כר הדשא ומחוצה לו ועוד אלפי חוויות שצברו הירוקים בשנתיים האחרונות בליגה הבכירה, הדמות שעמדה במוקד הערב העצוב של כפר סבא במושבה הייתה דמותו של פליקס נעים. המאמן שנקרא לדגל מאוחר מדי, ברגע האחרון, למה שנראה כמו סגירת מעגל, אחרי שניצח בעבר על נסיקת המועדון בשנתיים שקדמו לעלייה ואף החל את העונה הקודמת כמאמנה של הקבוצה.

הכאב לא הורגש רק על פניו של המאמן, אלא גם על פני השחקנים שמחציתם נותרו המומים על כר הדשא דקות ארוכות לאחר הסיום כמסרבים להאמין עם דמעות בעיניים. שלושה מהם המשיכו לבית החולים - איציק כהן שנזקק לטיפול בארובת העין, סהר בראון שפתח את הגבה וליאור לוי שסובל מחבלה בידו וחומרת פציעתו עדיין לא ברורה. הבעלים סתיו שחם, שבדרך כלל מצליח לשמור על ארשת פנים אדישה, יצא מחדרי ההלבשה בסיום כשהזעם על פניו מוחצן היטב. מבלי להחליף מילה, יצא לרחבת החניה האחורית ועישן סיגריה תוך שהוא עסוק במכשיר הסלולרי. לא חלפו ארבע דקות והוא כבר נכנס לרכבו ועזב את האצטדיון. הפעם לא הגיע פוסט עידוד ומוטיבציה בפייסבוק, הפעם גם לבעלים כבר לא נותרו מילים. טעויות רבות הובילו למצבה של כפר סבא, החל בבניית הסגל, ההתנהלות מול המאמנים, רעשי הרקע שמנעו שקט תעשייתי, היחס לקהל ועד לישורת האחרונה. למרות זאת, לפני המשחק במועדון גם האמינו שניצחון על הפועל ת"א ישנה את הכל.

פליקס נעים צופה בקבוצתו (נעם מורנו)פליקס נעים צופה בקבוצתו (נעם מורנו)

"לא אגיד בתקשורת מה לא עבד בכפר סבא העונה", אמר בסיום פליקס נעים כשהתבקש להתייחס לנושא, "אומר זאת לבעל הבית בשיחה סגורה אבל אני המאמן והמשחק הזה היה באחריותי". "כל המשחק הזה היה אלתור אחד גדול בעקבות הפציעות של איציק כהן וליאור לוי", הסביר נעים בנוגע לפן המקצועי. "אהבתי את הנתינה של השחקנים, אבל אנחנו לא קוסמים ולא הצלחנו לשנות הכל בשבוע". על הירידה, הוסיף: "זה רגע קשה באופן אישי, הגעתי לקבוצה הזו כשהיא שיחקה בליגה א' ויחד עלינו לליגת העל. החלק שלי במצב הנוכחי לא משנה, זה פשוט רגע קשה למועדון. כל השחקנים הרכינו ראש בחדר ההלבשה. עודדתי אותם, לחצתי את ידם, אמרתי להם שאני גאה בהם על הנתינה והרצון, אבל לפעמים זה לא מספיק. נתחיל לבנות את הקבוצה לליגה הלאומית ברגע שזה ייגמר סופית. יש גם ימים יפים בכדורגל".

המגן טל בנש, שחקן הבית של המועדון כבר הספיק לחוות במדיה ירידות ועליות לפני ששב בינואר מבית"ר ירושלים, התקשה להסתיר את האכזבה ודמע בסיום: "תחושות קשות ולא נעימות, זה מחזיר אותי אחורה לימים אפורים יותר. אבל זה המצב. האמנו מאוד, אבל לא היינו עיוורים לסיטואציה. בכל זאת הגענו הנה מהמקום האחרון, אז זה לא הכה בי. אבל זה לא מקל עלינו בשום צורה. זה יום עצוב. אמנם יש עוד שלושה משחקים וניתן את הכל, אבל זה קשה. יש פה עניין מנטלי קריטי. המצב שלנו לא מעודד וזה לא נעים. מדובר בכישלון מקצועי של כולנו. צריך לשמור על מצב רוח מרומם יותר עד לסיום העונה".

טל בנש מוסר (נעם מורנו)טל בנש מוסר (נעם מורנו)

מכאן תתחיל כפר סבא לחשוב על העונה הבאה בליגה הלאומית, כשלא צפויים להתבצע שינויים בדרג הניהולי. גם נעים ימשיך במועדון, כשלא הרבה מבין שחקני הסגל הנוכחיים יישארו. עומר פדידה ורז כהן הם בין הבודדים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, שחקני הרכש ומרבית השחקנים הזרים להוציא את דושאן מאטוביץ' צפויים לעזוב. עד לסיום העונה תפגוש כפר סבא את הפועל אשקלון ביום שבת הקרוב באצטדיון לויטה, את עירוני קריית שמונה בחוץ ואת הפועל חיפה בבית.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */