יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:30

קרב היורשות: פילנובסקי, אשרם וזליקמן במרוץ

בעוד המתעמלת לינוי אשרם מחלימה מפציעה וצפויה לצאת לאליפות אירופה, האחרות מתחרות על הכרטיס הנוסף וגם השיפוט הופך לגורם מכריע. מ-3 יוצאות 2

|
טורי פילנובסקי (משה חרמון)
טורי פילנובסקי (משה חרמון)

קרב "היורשות של נטע ריבקין" מגיע לנקודת רתיחה. כפי שפורסם ב-ONE, אתמול (שני) הרוחות סערו בישיבת הנהלת איגוד ההתעמלות לאחר שנודע כי האיגוד צפוי לשלוח ככל הנראה את אלה סמופלוב כשופטת לגראנד פרי מרבל שבספרד, מה שזכה להתנגדות מצד נציגיה של המתעמלת טורי פילנובסקי משום שסמופלוב בין היתר מאמנת גם באגודה של יריבתה במרוץ לקריטריון לאליפות אירופה, ניקול זליקמן. כך או כך, נראה שהמאבק בין הצדדים יימשך גם בימים הקרובים.

במקפת פתח תקווה, האגודה של פילנובסקי, זעמו על המהלך המתוכנן משום שלטענתם סמופלוב עובדת גם כמאמנת באגודה של זליקמן, מכבי תל אביב - והיא עלולה להכריע במהלך התחרות מי מביניהן תזכה בקריטריון שיאפשר לה להשתתף באליפות אירופה בהתעמלות אמנותית בחודש מאי הקרוב.

לינוי אשרם (משה חרמון)לינוי אשרם (משה חרמון)

כדי לראות את התמונה המלאה, צריך להבין איך עובדת שיטת הניקוד. אחרי שנטע ריבקין פרשה מהקריירה המקצוענית והמעוטרת שלה, נכון לעכשיו יש שלוש מתעמלות שמתחרות על מקומן במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 - טורי פילנובסקי בת ה-22 מפתח תקווה, לינוי אשרם בת ה-17 מהפועל ראשון לציון וניקול זליקמן בת ה-16 ממכבי ת"א שבענף צופים לה עתיד גדול. כזכור, לפני כשנה פילנובסקי כשלה במאמציה להגיע לריו, אבל החליטה להיאבק שוב על הקריטריון האולימפי, אלא שהפעם יש עוד שתי מתחרות רציניות מולה והמאבק המשולש על שני הכרטיסים לטוקיו הופך לסוער ומעניין מתמיד.

אבל עוד לפני כן, שלוש המתעמלות נאבקות בימים אלה על השגת הקריטריון לאליפות אירופה. תחרות הגראנד פרי שבספרד היא חלק מהקריטריון לתחרות היוקרתית ורק השתיים הראשונות בדירוג יופיעו שם. הקריטריון לאליפות אירופה מורכב משתי התחרויות הטובות ביותר של כל מתעמלת בתקופה האחרונה - תחרות הגראנד פרי הטובה ביותר, שמהווה 40 אחוז משקלול הניקוד, ותחרות גביע העולם הטובה ביותר של כל מתעמלת המהווה 60 אחוז. השתיים שצברו את סך הניקוד הגבוה ביותר יופיעו באליפות אירופה במאי. 

ניקול זליקמן, מריה סרגייבה ויוליה יבצ׳יק (עמית שיסל)ניקול זליקמן, מריה סרגייבה ויוליה יבצ׳יק (עמית שיסל)

נכון לעכשיו, לינוי אשרם מובילה בדירוג עם 68.550 נקודות, על אף שהיא פצועה ובימים אלה מתאוששת מניתוח שעברה בברך. טורי פילנובסקי מדורגת אחריה עם 65.800 נקודות וניקול זליקמן עם 65.000, מה שאומר שבמצב הנוכחי זליקמן לא תצא לאליפות אירופה. אלא שבעקבות ההתאוששות המהירה של אשרם מהניתוח שעברה נראה שהתחרות הקרובה בספרד עשויה להשפיע על המאבק בין פילנובסקי לזליקמן ולכן במחנה של המתעמלת המדורגת במקום השני חוששים מנסיעתה של השופטת סמופלוב שכאמור משתייכת לאגודה של זליקמן.

אם זליקמן תעבור את טורי בגראנד פרי מרבל, היא תפתח מקדמה רצינית על יריבתה ואז תוכל גם לצאת על חשבונה לאליפות אירופה. יחד עם זאת, יש לציין כי אף אחת מהן לא תוכל לעבור כרגע את אשרם כי במצב שכזה התוצאה שלה תיפסל. כל אחת משתי המתעמלות תוכל ליצור פער שלא יעלה על יותר מ-1.600 נקודות מהתחרות הקודמת, ופער גדול יותר יפסול את התחרות מהקריטריון בעקבות הגבלה שקבע האיגוד במטרה למנוע סטיות שמקורן לא כשר. במצב הנוכחי, קרב היורשות הופך למעניין מאוד.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */