יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:56

לבנת: אלימות היא גול עצמי שמערער את הכדורגל

שרת הספורט נאמה בקונגרס ארגון השחקנים הבינלאומי: "יש מאבק מתמשך באלימות ובהטיות המשחקים. כדורגל מחבר בין דתות ויוצר אחדות ושלום"

|
לבנת ואלטר בקונגרס (ארגון שחקני הכדורגל)
לבנת ואלטר בקונגרס (ארגון שחקני הכדורגל)

קונגרס ארגון השחקנים הבינלאומי שמתארח בארץ, אירח היום את שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, שנאמה בפני משתתפי הקונגרס. לבנת סיפרה על המאבק שלה לטוהר ספורט בישראל, על כך שהכדורגל מקרב בין כל הדתות וחיזקה את ידיהם של המשתתפים בקונגרס ארגון השחקנים.

בדבריה אמרה שרת הספורט בין השאר: "זהו כבוד גדול לארח את הקונגרס הבינלאומי של שחקני הכדורגל. אני מקווה שנהנתם מהמראות היפים הרבים של ישראל, מתל-אביב, יפו וירושלים.  בקונגרס יושבים שכם אל שכם נציגים מכל העולם, מאוחדים על ידי כדור אחד.  וזה ניצחון אמיתי. זה כיבוש שער אמיתי.  אכן, הממשלות השונות לא תמיד רואות דברים עין בעין, אבל לספורט בכלל ולכדורגל בפרט יש יכולת יוצאת דופן להתגבר על מכשולי פוליטיקה, שפה ודת".

"כדורגל תחרותי הוא כמו מלחמה, אמר רינוס מיכאלס, המאמן האגדי שנבחר בשנת 1999 למאמן המאה של פיפ"א. אבל בתור המשחק הפופולארי ביותר בעולם, כדורגל הוא גם המכשיר הטוב ביותר לאחדות, שלום לחיבור בין אנשים", המשיכה. "עם כשלושה ביליון אוהדים ושחקנים, כדורגל הוא שפה בפני עצמו, שפה אוניברסאלית שמצליחה להתגבר על תהום של דעות קדומות ושנאות פוליטיות. תנו כדור לשני ילדים קטנים שלא נפגשו מעולם ושאינם מדברים את אותה השפה, ותוך דקות ספורות תראו תקשורת טובה יותר ממה שאפשר להשיג במילים".

לבנת סיפרה גם על פרויקט הדגל של משרד הספורט הישראלי- Football 4 Peace: "הוא מחבר מדי שנה בקיץ כ-2,500 ילדות וילדים בגילאי 10-14 מישראל, ילדים יהודים וערבים, עם בני גילם מירדן ומהרשות הפלסטינאית לתחרויות כדורגל ברוח טובה בכל רחבי המדינה.  ורבותי, אילו חוויות נפלאות הצטברו בעשר שנות הפעילות, החברויות האמיצות שנוצרו בין ילדים ששונים אחד מהשני בכל פרמטר אפשרי כמעט- בשפה, במוצא, בלאום- אבל מאוחדים באהבה לכדורגל".

פובורסקי: האווירה פה מאוד ידידותית

"אי אפשר להפריז בחשיבות שלהן בהפגה של סטריאוטיפיים ובעידוד שכנות טובה ואחווה במקום שבו פעם שגשגו בורות ופחד.  עברתי על ההרצאות שיש לכם היום לפניי ואחריי, וראיתי שכמו בחיים האמיתיים, אני ניצבת בתווך בין בעיות של אלימות במגרשים לבעיות של הטיות משחקים. אלו שתי בעיות מהותיות ומשמעותיות שאני כשרת ספורט נדרשת לתת להן פתרונות, והודות למהלכים שהוצאנו לפועל, שאת חלק מהתוצרים שלהם אנחנו כבר רואים וחלקם עוד מתבשלים, אנחנו רואים תוצאות טובות בשטח", הוסיפה.

על האלימות במגרשים הרחיבה השרה: "בראש ובראשונה, בנושא האלימות במגרשי הספורט: אלימות פיזית במשחקי כדורגל היא גול עצמי שמערער את כל הבסיס עליו עומד המשחק הספורטיבי, והדברים לא פחות חמורים כשמדובר באלימות מילולית.  ולכן הנחתי את משרדי לפעול במלוא החומרה כדי למגר תופעות פסולות אלו. ואכן, בעונת הספורט 2010/2011 אנחנו רואים ירידה משמעותית, לפעמים אפילו ירידה של 40%, בתופעת האלימות והגזענות במשחקים".

"וכאן אני רוצה להודות לארגון שחקני הכדורגל בישראל ולמנכ"ל אריה אלטר, שהוא חבר במועצה למניעת אלימות בספורט הפועלת במשרדי בשיתוף כל בעלי העניין, מאז יום הקמתה. אתם שותפים יקרים ורבי ערך במלחמה של משרד הספורט באלימות בעולם הכדורגל. את ההשראה למיגור האלימות אני מאמינה, אריה, ששנינו שואבים מהיו"ר הראשון של ארגון שחקני הכדורגל בישראל, אבי כהן ז"ל", המשיכה.

ואן סגלן ואלטר. לבנת שיבחה את פועלו של מנכ&qout;ל הארגון (יניב גונן)
ואן סגלן ואלטר. לבנת שיבחה את פועלו של מנכ"ל הארגון (יניב גונן)
 

עוד אמרה לבנת: "אבי היה אגדת כדורגל בחייו ובמותו. כל מי שהכיר את אבי יכול לספר לכם שאבי היה דוגמה חיה לערכים היפים של הספורט בכלל והכדורגל בפרט, ערכים של משחק הוגן, הגינות וכיבוד היריב. הוא גם הרוח החיה מאחורי הבאת הקונגרס לישראל, אולם לצערנו אבי נפטר לפני שהספיק לראות מפגש זה יוצא לפועל. כדרך להנציח את המורשת המפוארת שלו השקתי כשבעה חודשים אחרי פטירתו את אליפות ישראל הראשונה בכדורגל חובבים על שם אבי כהן".

לגבי הסוגיה הכואבת השניה, של הטיית משחקים, אמרה השרה: "כחלק מהמאבק של המשרד להגביר את טוהר הספורט בישראל, הוצאתי השנה לפועל מהלך של אימוץ קוד אתי על ידי הארגונים והתאחדויות הספורט בישראל, ואנחנו עומדים במישורת האחרונה של אישור הקוד להתאחדות לכדורגל בישראל.  הקוד האתי מוציא כרטיס אדום לתופעה הפסולה של ניגוד עניינים, תופעה שמעלה חששות לעיתים להטיית משחקים". 

לבנת סיכמה: "אנחנו בישראל מקדימים תרופה למכה, ונוקטים בצעדי מנע כדי ליצור מערכת ספורט בריאה ונקייה, מערכת בה אתם השחקנים יכולים למלא את מלוא הפוטנציאל מתוך אהבה גדולה לכדורגל, אהבה שאני יודעת שלפעמים נמצאת בתחרות צמודה עם האהבה לבני הזוג או לילדים".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */