יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:50

הנרי: נגעתי ביד, רובי קין: לא רצו אותנו במונדיאל

הצרפתי הודה בנוגע לשער הלא חוקי שבישל ב-1:1 והוסיף: "תתלוננו בפני השופט". האירי תקף: "פלאטיני ובלאטר יכולים לסמס אחד לשני מרוב אושר"

|
הצרפתים חוגגים את השיוויון (GettyImages)
הצרפתים חוגגים את השיוויון (GettyImages)

הרוחות לא נרגעו בסיום ההארכה בסטאד דה פראנס אמש (רביעי), עם העפלתה של צרפת למונדיאל 2010 בדרום אפריקה, הרבה בזכות שער שנוי במחלוקת של וויליאם גאלאס, שקיבל את הכדור מידו של תיירי הנרי.

אירלנד הוליכה 0:1 משער של רובי קין בדקה ה-32, שער שכפה הארכה וגרם לאורחים לפנטז על סנסציה, אך בדקה ה-102 גאלאס הישווה מאותו שער מפוקפק.

מאמן הצרפתים, ריימונד דומנק, סיכם את המשחק ואמר: "המשחק התאפיין בחלקו בעבודה קשה ובחלקו היה מדהים, אני שמח בסופו של דבר. כל מי שאוהב את הכדורגל הצרפתי שמח להשתתף בזה, זה נהדר. התחזית שלי היתה 1:1, הייתי בטוח שנעלה. עכשיו יש לנו תשעה חודשים להתכונן למונדיאל".

קפטן צרפת, תיירי הנרי, שעמד במרכז המחלוקת, הודה: "אני אהיה כנה, הכדור פגע בידי. השופט אישר את זה. היה עדיף לעשות את זה בדרך אחרת, אבל אני לא השופט".

כובש שער השיוויון, וויליאם גאלאס, הוסיף: "קיבלתי את הכדור מהנרי, האירים היו מופתעים ופשוט שמתי את הראש. אני לא יודע אם הוא נגע בו ביד, הכל קרה מאוד מהר. כל מה שראיתי זה את הכדור בא אליי".

מאמן נבחרת אירלנד, ג'ובאני טראפטוני, לא הסתיר את זעמו: "אני לא יכול לדבר מרוב שאני כועס. זה היה ערב מריר, שיחקנו משחק נהדר. כל אירופה ראתה שהגיע לנו לנצח, או לפחות להגיע לפנדלים. כל מה שאני מבקש הוא משחק הוגן. היתה טעות, השופט יכול היה לשאול את הנרי. זה היה ברור, ברור מדי. הייתי מעדיף לעוף בפנדלים מאשר לעוף ככה".

דומנק וגאלאס (רויטרס)
דומנק וגאלאס. באמת לא ראו את היד של הנרי? (רויטרס)

רובי קין, שהעלה את האירים ליתרון 0:1 במחצית הראשונה: "נגיעת היד היתה כל כך ברורה, אנחנו נגעלים. פיפ"א פשוט לא רצתה את אירלנד במונדיאל". אפילו יותר מהכעס על השער של גאלאס, חלוץ טוטנהאם התרעם על הדרגים שקבעה פיפ"א להגרלת הפלייאוף ואמר: "עכשיו מישל פלאטיני וספ בלאטר יוכלו לסמס אחד לשני, מאושרים מהתוצאה. אין שום סיכוי בעולם שזה היה יכול להיות מפגש הוגן".

אחר כך קין נרגע מעט והתייחס להופעה של האירים: "הגענו למצבים. אנחנו יכולים להתגאות באיך שנראינו, אבל נכשלנו להעפי"ל.

שחקני אירלנד בוכים בסיום. זעם רב בנבחרת (רויטרס)
שחקני אירלנד בוכים בסיום. זעם רב בנבחרת (רויטרס)

החלוץ האירי, קווין דויל הוסיף: "זה מבחיל, אני בטוח שהנרי לא ציפה שזה יצליח כי זה היה כל כך ברור. זה קשה, כולנו שבורים. אתה לא יכול להאשים את הנרי אם הוא מצליח לא להיתפס".

קיירוש: מרתון רצים עד הסוף ואנחנו שיחקנו עד הדקה האחרונה
פורטוגל עשתה זאת קצת יותר בקלות, עם ניצחון 0:1 בבוסניה ו-0:2 בסיכום שני המשחקים. בישול של נאני ושער של מיירלס בדקה ה-56 שברו את הבוסנים, שהיו צריכים שלושה שערים כדי לעשות את הבלתי ייאמן.

מאמן נבחרת פורטוגל, קרלוס קיירוש, הודה לאוהדים: "תודה לכל מי שהאמין בנבחרת הזאת. מרתון רצים עד הסוף ואנחנו שיחקנו עד הדקה האחרונה".

שחקני פורטוגל (רויטרס)
שחקני פורטוגל חוגגים. עמדו במשימה (רויטרס)

כובש שער הניצחון, מיירלס, הוסיף: "אנחנו במונדיאל ואנחנו מאוד שמחים. מההתחלה האמנו בעצמנו והדברים הלכו כמו שרצינו".

גם יוון במונדיאל, חלוץ פנא: זו העפלה מוצדקת
נבחרת יוון, ששיחקה מול ישראל בבית המוקדמות, סתמה הרבה פיות והצליחה להעפיל למונדיאל לראשונה מאז ארה"ב 1994. אחרי 0:0 מאכזב בבית, הצליחה הנבחרת של אוטו ריהאגל לגנוב שער חוץ יקר מרגלי חלוץ פנאתינאייקוס, דמיטריס סאלפינגידיס.

סאלפינגידיס היה מאושר: "זה הישג ענק לכדורגל היווני. זה יום של חגיגות עבורנו ועבור יוונים בכל העולם. האמנו בעצמנו והצלחנו להעפיל, זו התשובה הכי טובה לכל המבקרים".

לחלוץ אין ספק שליוונים מגיע לעלות: "זו העפלה מוצדקת. כל הבחורים נתנו את הלב והנשמה למשחק הזה, שיחקנו עם הרבה תשוקה ואינטלגנציה וכבשנו שער גדול. שיחקנו כאילו שאנחנו לא מנצחים את אוקראינה, אלא כאילו אנחנו מפסידים".

יוון חוגגת, גם החבר´ה של רהאגל במונדיאל (רויטרס)
יוון חוגגת, גם החבר´ה של רהאגל במונדיאל (רויטרס)

מהעבר השני, האוקראינים מבכים את אובדן ההזדמנויות במשחק אמש. המאמן אלכסיי מיכאליצ'נקו אמר: "אנחנו קצת חסרי מזל. אני לא יכול להגיד ששיחקנו רע, אבל אני מאמין שהקבוצה שהגיע לה לעלות למונדיאל ניצחה. אין תירוצים, הבחורים עשו כל מה שהם היו יכולים כדי לנסות ולהשיג את הניצחון אבל לא הצליחו".

סלובניה גם כן במונדיאל לאחר שהצליחה להדהים את חוס הידינק ונבחרתו במריבור בזכות שער חוץ של דדיץ' בדקה ה-44. בסיום שני המשחקים נפרדו הצדדים ב-2:2, אך שער החוץ של הסלובנים מרוסיה עשה את העבודה. זה יהיה בסה"כ המונדיאל השני של הסלובנים, לאחר שבפעם האחרונה שלקחו חלק באליפות העולם היה זה ב-2002.

מאמן סלובניה: שכתבנו את ההיסטוריה, הידינק: השחקנים בכו
מאמן סלובניה, מתיאז קאק, אמר: "אני נפעם מרוב התרגשות. זה משחק היסטורי בשבילנו, שכתבנו את ההיסטוריה של סלובניה הלילה. כל המדינה עמדה מאחורינו, הרגשנו את זה בכל רגע במהלך המשחק".

הסלובנים חוגגים עליה 2 למונדיאל בהיסטוריה על חשבון רוסיה (רויטרס)
הסלובנים חוגגים עליה 2 למונדיאל בהיסטוריה על חשבון רוסיה (רויטרס)

חוס הידינק, אולי אחד המאמנים היותר מוצלחים בזירה הבינלאומית, סיכם: "כולנו מאוכזבים מהתוצאה. הבחורים בכו בחדר ההלבשה מרוב תיסכול. לא הצלחנו להתאושש מהשער שלהם לפני הירידה להפסקה ובחצי השני שיחקנו חלש. כשהקבוצה טובה ומשחקת נכון אני תמיד מציין את זה, ואין סיבה להכחיש שאתמול שיחקנו רע". 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */