מונדיאל: נבחרת ביום - פרגוואי

לאנגליה ושוודיה לא כדאי לבנות על העפלה קלה לבתים - לדרום אמריקאים יש תוכניות משלהם. תזכורת: במונדיאל 98 היא הודחה ע"י צרפת לאחר קרב אדיר

|
רוקה סנטה קרוז. כוכב הנבחרת מככב בגרמניה (רויטרס)
רוקה סנטה קרוז. כוכב הנבחרת מככב בגרמניה (רויטרס)
אם יש משחק שעלול לשבש לאנגליה את המונדיאל הקרוב, זה משחק הפתיחה מול האגוז הקשה לפיצוח של פרגוואי.

המאמן, אניבל רואיז, שנבחר למאמן השנה בדרום אמריקה, הפגין רוח ספורטיבית מהולה בפופוליזם כאשר אמר כי אינו שמח על פציעתו ווין רוני, שחקן יריבתו במשחק הראשון, אנגליה.

רואיז יודע טוב מאוד שאנגליה זה לא רק רוני, והיא עדיין פייבוריטית מול נבחרתו עם או בלי החלוץ המוכשר, אבל מובן שהוא אופטימי בהרבה נוכח האיום ההתקפי של האנגלים שנחלש משמעותית.

רואיז הוסיף ואמר: "אנחנו יודעים שאנגליה היא נבחרת מעולה, אבל הדבר הטוב ביותר שהועידה לנו ההגרלה היא לפתוח נגדם את המונדיאל". אופטימי, ומלא ביטחון הבחור.

עם כל הכבוד לאדון רואיז, על פי תוצאות שני משחקי המבחן האחרונים מחכה לו עבודה לא קלה עד שריקת הפתיחה. תיקו אפס עלוב בחוץ מול וויילס ועוד הפסד חוץ 2:1 למכסיקו לא ממש מחמיאים לחבורה שלו, אם כי בשני המשחקים חסרה פרגוואי כמה כוכבים מאירופה. למרות הדברים הללו רואיז מאוד אופטימי ומאמין שהוא מסוגל להביא את פרגוואי רחוק יותר משהיא הגיעה בשתי המונדיאלים הקודמים קרי, שלב שמינית הגמר.

תזכורת: במונדיאל 1998 הודחה פרגוואי על-ידי צרפת לאחר קרב אדיר בדקה ה-114 של הארכה, משער של לורן בלאן אחרי הופעה ענקית של שוערה חוזה לואיס צ'ילברט. במונדיאל הקודם הודחה גם כן בשלב הזה על-ידי גרמניה.



פרגוואי העפילה למונדיאל בגרמניה, אוטומטית מהמקום ה-4 של הבית הדרום אמריקאי, עם אותו מספר נקודות כמו לשלישית המפתיעה אקוודור.

מה שאולי מבדיל במעט את הנבחרת הנוכחית מהנבחרות הקודמות הם הכלים ההתקפיים המשופרים שיעמדו לרשותו המאמן שלה וכפועל יוצא מכך השינוי בגישה ההגנתית, האגרסיבית והכסחיסטית שאפיינה אותה בשנים האחרונות.



על פרגוואי כמדינה ניתן לומר כמה דברים: נחשבת ל"ארץ הלא נודעת" של אמריקה , הייתה ידועה לשמצה לאורך שנים רבות כמדינת משטרה ורק לאחרונה החלה להיפתח יותר ויותר לתיירים. יש בה אזור עצום צחיח ודליל שנקרא ה"צ'אקו" המאוכלס בעיקר בשבטים אינדיאנים (תמיד אפשר יהיה לתקוע כמה חיצים בגב של אריקסון...) ובירתה היא אסונסיון – ידעתם את זה? זוהי עוד מדינה שאוכלוסייתה קטנה מזו של ישראל ועומדת על כחמישה וחצי מיליון תושבים.

רוקה סנטה קרוז, חלוצה של באיירן מינכן, הוא הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת הזו. השנה הוא מיעט לשחק בשל פציעה קשה אבל התאושש ממנה ממש לאחרונה וישחק בגרמניה.

יחד עמו אמור לככב חלוצה העולה של וורדר ברמן נלסון ולדז בן ה 22 שנתן עונה נהדרת גם בבונדסליגה וכן בליגת האלופות. אם סנטה קרוז יצליח לחזור לכושר טוב למרות שלא שיחק הרבה העונה, לאנגליה ושבדיה תהיה בעיה מאוד לא פשוטה בהתמודדות עם שני אלה.



עוד עמדה שראוי להתייחס אליה היא עמדת השוער, שכן לא בקלות מוצאים תחליף הולם לפיגורה כמו צ'ילברט שהיה לא רק שוער ענק אלה מנהיג אמיתי ששדרג משמעותית את הביטחון והיכולת של כל הנבחרת הזו. התחליף של צ'ילברט הוא חוסטו ויז'אר המשחק בקבוצת ניואלס אולד בויס הארגנטינית ועושה בה חיל. ויז'אר מוערך מאוד במדינתו , ולמרות שצ'ילברט יש רק אחד , פרגוואי יכולה לסמוך על האיש הזה לקראת המאבקים הקשים מול התקפות אנגליה ושבדיה.

שחקנים בולטים נוספים בנבחרת הזו הם הבלם הותיק, קרלוס גמארה מפלמייראס הברזילאית, חוסה קרדוסו ששוחרר לאחרונה מסאן לורנצו ורוברטו אקוניה מלה קורוניה, שצברו ניסיון לא מועט באירופה ובמונדיאלים הקודמים לא נמצאים בכושר טוב לאחרונה, וגם דייגו גבילאן גם הוא מניואלס אולד בויז.



עוד שמות שכדאי לזכור הם חוליו דוס סנטוס הצעיר גם הוא מבאיירן מינכן, קשרה התקפי ומוכשר שעדיין לא פרץ במועדון הגרמני, ואת המגנים קרלוס פאדרס מרג'ינה האיטלקית ודליו טולדו מריאל סרגוסה הספרדית.

כמו כן הודיע המאמן, רואיז, אתמול על צירופו של הקשר הצעיר חוסה מונטיאל בן ה-18 שמצטרף לצעירים אדגר בארטו וגריסטיאן ריברוס זאת כחלק בניית היסודות של הנבחרת לעתיד. רואיז מאמן שהשחקנים האלה יכולים להוביל את פרגוואי בשלושת המונדיאלים הבאים.

כמו כן בהתקפה יש לפרגוואי גם את נלסון קואבס המצוין, שצבר לא מעט ניסיון בליגה הארגנטינית ובנבחרת. דנטה לופז אקס מכבי חיפה היה קרוב, אבל נופה בסופו של דבר מהסגל הסופי.

שורה תחתונה: פרגוואי המכונה ה-"אלבירוחה" יכולה להפתיע, בלי ספק. אנגליה עלולה למעוד במשחק מולה אם לא תגיע בשיא הריכוז והנחישות. ברור שפרגוואי תגיע משוחררת ביחס לשתי הפייבוריטיות שמהן מצפים לעלות , אבל הבית הזה הוא הראשון שמריח כמו הפתעה.

אני מאמין שאנגליה עוד איכשהו תצא מזה בשלום, אבל לגבי השבדים אני לא כל כך בטוח. עדיין לא החלטתי על מי אני מהמר כאן , אבל אומר לכם שאם פאראגוואי תהיה זו שתעפיל מהמקום השני כדאי לה לפגוש את גרמניה בשלב הבא – יש לי הרגשה שהם יסגרו אתם חשבון על המונדיאל הקודם וגרמניה תישאר בהלם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */