מונדיאל: נבחרת ביום - ארה"ב

לברוס ארנה יש בעיה, בארה"ב כל מי שלא זוכה באליפות העולם נחשב לכישלון, לך תסביר לאמריקנים שלעלות לשמינית-הגמר זה הישג. זה בסדר, גם זה לא יקרה

|
ברוס ארנה. המילכוד הגדול (רויטרס)
ברוס ארנה. המילכוד הגדול (רויטרס)
ממרומי המקום הרביעי בעולם (איך לעזאזל הם מחליטים על הדירוג שם בפיפ"א?) ועם זכרונות ההעפלה לרבע-הגמר במונדיאל הקודם, תגיע נבחרת ארה"ב לגרמניה בניסיון לשחזר את ההצלחה.

מאמן ארה"ב, ברוס ארנה, לוקח אתו לגרמניה 12 שחקנים ששיחקו במונדיאל הקודם, בתקווה להצליח לשחזר את ההגעה ל-8 האחרונות. ארנה משוכנע שהוא יצליח במשימה בעזרת הסגל הרבגוני שבנה.

"אני יכול להבטיח לכם שהנבחרת שתעלה לדשא מול צ'כיה ב-12 ביוני תהיה נבחרת שתגרום לאמריקה להיות גאה בה", הבטיח ארנה. עכשיו נשאר לו רק לעבור לשלב ההוכחות.

קייסי קלר של בורוסיה מינשיינגלדבך וטים הווארד ממנצ'סטר יונייטד יתחרו על אפודת השוער הראשון של ארנה, ההגנה מורכבת כמעט כולה משחקני MLS פרט לקרלוס בוקאנגרה מפולהאם.

לנדון דונובן הוותיק וקלאודיו ריינה ממנצ'סטר סיטי יובילו את הקישור האמריקני, כשבחוד עיקר תשומת הלב תלך לבראיין מקברייד, החלוץ הוותיק והשחקן היחיד בנבחרת ארה"ב ששיחק וכבש בשני מונדיאלים רצופים. הרבה תלוי ביכולת של מקברייד, סגן מלך השערים של ארה"ב בכל הזמנים, לכבוש גם במונדיאל השלישי ברציפות.

אבל, עם כל הכבוד ל-23 השחקנים שילבשו את מדי ארצות הברית בגרמניה, הסי]ור הגדול אצל האמריקנים הוא לא מי נוסע, אלא מי לא נוסע לגרמניה.

פרדי אדו, עוד לא בן 17, נחשב לשחקן הטוב ביותר בעולם לגילו, ואין הרבה אנשים שיהיו מוכנים להתווכח עם הקביעה הזאת.

כל זה לא עזר לו להיכלל בסגל של ארנה למונדיאל, לא רק זה, מאמן ארצות הברית אפילו לה הכליל אותו ברשימת שחקני המילואים שלו. הדיעות בארצות הברית חלוקות לגבי אדו - מצד אחד זאת העונה הראשונה המלאה שלו בקבוצת בוגרים ב-MLS, מצד שני את הופעת הבכורה שלו עם הבוגרים הוא ערך כבר בגיל 14.

בכל מקרה, נראה שלארנה היה עדיף לזמן את הילד, שיכל לפחות ללמוד מהגדולים לפני שהוא עולה על הבמה המרכזית. גם ברזיל לקחה את רונאלדיניו וקאקה לאסיה במונדיאל הקודם, רק כדי להיות קרובים לאירועים, זה הולך להשתלם להם במונדיאל הקרוב.

הבעיה הכי גדולה של ארנה היא פשוטה - העם האמריקני. כן, זה ידוע שהאמריקנים לא ממש מאופסים על עצמם, וכמו שלאליפויות הנ.ב.א, הבייסבול וכולי הם קוראים "אליפות העולם", הם מאמינים משום מה שהם הכי טובים בהכל.

גם אחרי רבע-הגמר במונדיאל 2002, הישג מצוין לכל הדיעות עבור נבחרת לא רעה, אבל גם לא הרבה יותר מזה, נשמעו קולות של כישלון בארצות-הברית.


ארנה מודע לעובדה שהוא מתעזק עם עם לא שפוי במיוחד: "אני יודע שחלק מהאנשים אמרו שנכשלנו במונדיאל הקודם כי לא ניצחנו, ככה זה, העם הזה מבין רק בניצחונות. ואני יודע גם שיחשבו שנכשלתי אם לא נחזור עם הגביע מגרמניה.

"אנחנו מנצחים וזוכים באליפויות העולם בכל שאר ענפי הספורט, אנחנו אלופי העולם בפוטבול כי אף אחד לא משחק את זה, ליגת הכדורסל שלנו היא הכי טובה בעולם, זאת הדרך שבה זה עובד בארה"ב, אתה צריך להיות אלוף העולם".


"נבחרת הנשים שלנו זכתה באליפות העולם ובמדליית הזהב האולימפית, אז אנשים שואלים את עצמם 'למה הן יכולות והגברים לא?'. ככה שאין לי ברירה, אולי אני אצור לעצמי ספורט משלי, אנצח בו ואקרא לעצמי אלוף העולם..."


בעיה לא פחות גדולה היא נבחרת הנשים של ארה"ב, שנחשבת לטובה בעולם, ארנה נשמע מיואש למדי: "נבחרת הנשים שלנו זכתה באליפות העולם ובמדליית הזהב האולימפית, אז אנשים שואלים את עצמם 'למה הן יכולות והגברים לא?'. ככה שאין לי ברירה, אולי אני אצור לעצמי ספורט משלי, אנצח בו ואקרא לעצמי אלוף העולם...".

ממש כואב הלב על ארנה והצרות שלו, מה שבטוח הוא כבר יכול להתחיל להתכונן להסביר לעם האמריקני את הכישלון הקרוב...


תחזית: למרות הציפיות הגבוהות, ארה"ב הוגרלה לבית קשה מדי, ועם כל הכבוד למקום הרביעי בעולם קשה לראות אותה עולה לשלב הבא. האמריקנים יפסידו במשחק הפתיחה לצ'כיה, ימשיכו עם הפסד גם מול איטליה, ויפגשו את גאנה במחזור האחרון רק כדי לנסות להציל משהו מהכבוד האבוד. את שמינית-הגמר הם יראו בטלוויזיה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */