מונדיאל 2006: נבחרת ביום - טוגו

הנבחרת הקטנה ממרכז אפריקה עלתה למונדיאל לאחר פיניש מדהים בבית המוקדם. המפתח להצלחה - התעלות של הכוכב הבלתי מעורער, עמנואל אדבאיור מארסנל

|
עמנואל אדבאיור. הרבה תלוי בו (רויטרס)
עמנואל אדבאיור. הרבה תלוי בו (רויטרס)
טוגו - ספק אם מישהו בכלל ידע על קיומה של המדינה הקטנה ממרכז אפריקה. למרות זאת, חייבים לתת כבוד לנבחרת שעלתה לטורניר הגמר של הגביע העולמי, בפעם הראשונה מאז חגגה עצמאות ב-1962.

נתחיל בדרך - טוגו שובצה בבית המוקדם להתחרות יחד עם סנגל, זמביה ומאלי. במושגם אפריקאים, בית לא ממש קל.

זה התחיל בהפסד 1:0 לזמביה ונראה היה כי לנבחרת הקטנה אין ממש סיכוי מול קבוצה כמו סנגל - בוגרת רבע הגמר בגביע העולמי האחרון שהתקיים בקוריאה ויפן.

15 ימים לאחר מכן, הדהימה טוגו את סנגל "הגדולה" עם 1:3 בלומה (בירת המדינה), ניצחון שמאוחר יותר הבטיח להם את המקום בגרמניה.

טוגו התעוררה, ועם פיניש מדהים, בניהולו המבריק של המאמן, סטפאן קאשי, עשתה את הבלתי יאומן והעפילה לטורניר היוקרתי.

הכל היה ורוד, ואז הגיעה אליפות אפריקה. טוגו הגיעה עם האף למעלה בידיעה שהיא חלק ממועדון יוקרתי שנקרא גרמניה 2006 - זה נגמר במפלה והדחה בשלבים מוקדמים.

קאשי, למרות ההישג במוקדמות, נאלץ לפנות את מקומו לאוטו פריסטר הגרמני. המאמן הוותיק שהתחיל את דרכו בליכטנשטיין ואז המשיך למסע האפריקני.

הגרמני עבר במדינות כמו רואנדה, בוריקינה פאסו, סנגל, זאיר וגאנה. השידוך עם טוגו אולי לא מקרי נוכח העובדה שהמדינה הקטנה היתה עד לפני מלחמת העולם הראשונה קולוניה גרמנית.



אם כן, פריסטר, המומחה לענייני כדורגל אפריקני, יוביל את החבורה הקטנה למונדיאל (טוגו תהיה הראשונה לנחות על אדמת גרמניה לקראת הטורניר).

בסגל טוגו ניתן למצוא כוכב אחד ובלתי מעורער - חלוצה של ארסנל, עמנואל אדבאיור. השחקן היה המבקיע המצטיין של שלב המוקדמות בבתים האפריקנים והצלחה בטורניר עוברת דרך הכושר בו הוא יגיע לגרמניה.

אדבאיור ניחן ברגליים מהירות והוא צפוי לעשות בעיות קשות לכל הגנה בה יפגוש - גם מהדרג הכי גבוה. השחקן בן ה-22, הצטרף לתותחנים בינואר לאחר עונה במונאקו הצרפתית ועולה בעיקר מהספסל.

לאחרונה התבטא הכישרון הגדול כמי שלא יודע מה קורה בנבחרתו: "אני לא ממש יודע מה התכניות שלנו לגביע העולם", אמר אדבאיור, "אף אחד לא אמר לי כלום.

"כואב לי לראות נבחרת כמו סנגל משחקת בלי סוף בעוד שלנו לא היה משחק אימון אחד".

התבטאויות אלו מפי הכוכב הגדול, לא ממש הוסיפו לביטחון (שגם ככה לא היה גבוה) לאוהדים בטוגו. הדבר האחרון שפריסטר רצה זו אווירה עכורה, רגע לפני הרגע הגדול.

למעט אדבאיור, שאר השחקנים אלמונים. הקפטן הוא אבאלו דוסה - לב הקבוצה וגם האיש המרכזי בהגנה של טוגו, שלא ממש ידועה כחולייה החזקה בנבחרת המפתיעה.


האוהדים של הנבחרת אוהבים במיוחד את השוער - קוסי אגאסה, שמוערך במיוחד על יכולתו וזכה לכינוי "ידי הזהב" במוקדמות הגביע העולמי.

החולשה המרכזית של הסגל הצעיר היא פתיחת המשחק - הנבחרת הקטנה נקלעת, בדרך כלל, לפיגור מוקדם ואז חוזרת בגדול כדי לנצח.

לשלב המוקדמות זה היה בסדר. אך אם טוגו רוצה להצליח במונדיאל היא צריכה להשתפר בנושא הזה כי מול נבחרות ברמה גבוהה (בלי לפגוע ביבשת אפריקה) זה פשוט לא ילך.

התקשורת מתייחסת לנבחרת טוגו כאל חבורה צעירה וחסרת ניסיון, וזה לא ממש נכון. מספר שחקנים בנבחרת עברו באירופה וזכו לשחק לצד הגדולים.

פריסטר כבר הצהיר בעבר כמה פעמים כי הוא לא מתכוון לקחת שחקנים שאינם משחקים במועדונים שלהם - גם אם מדובר בקבוצות גדולות.

כך שעד לפרסום ההרכב של טוגו, להרבה כשרונות צעירים, שעוברים טירונות בקבוצות הצמרת האירופאיות, נשאר רק לקנא בתיאו וולקוט בן ה-17 שצורף לסגל האנגלי.

תחזית: עם כל הסימפטיה לנבחרת הקטנה - טוגו לא צפויה לעבור את הבית המוקדם ואם יהיה לה מזל, היא לא תשמש כבשר תותחים לשוייץ וצרפת החזקות ואולי תוציא נקודה או שלוש מקוריאה.

סגל הנבחרת: קוסי אגאסה (מץ, צרפת), אאורו טקניראו (סמאסי סקודה, טוגו), סאפיו סאליפאו (אסקו קארה, טוגו), ג'ין פאולו אבאלו (דאנקרקיו, צרפת), זאנזן אטיי אוודי (לוקרן, בלגיה), אריק אקוטו (אדמירה ווקר, אוסטריה), עמנואל מתיאס (אספרנסה, טוניס), דארה נימבומבה (מונס, בלגיה), לודוביק אסאמוסה (קלרמונט, צרפת), מאסמסו טקנגאי (בנבנטו, איטליה), שריף טורה ממן (מץ, צרפת), קאקה אזיאוונאו (יאנג בויז, שוויץ), מוסטאפה סאליפאו (ברסט, צרפת), גאיזאו קאסים (דואנס, טוגו), עבדול גאפר מאמה (גומידו, טוגו), סולימאן ממן (רויאל אנטוורפ, בלגיה), עמנואל אדבאיור (ארסנל, אנגליה), עבדל קאדר קאובדאיה (סוקשיה, צרפת), אדקאנמי אולופאדה (אל סאלייה, קאטר), ג'וניור סנאיה (יברדון, שוויץ), תומאס דוסבי (ואלנסה, צרפת).

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */