מונדיאל 2006: נבחרת ביום - אוקראינה

המדינה בת 14 שנות העצמאות שרויה באופוריה לאחר ההעפלה הראשונה בתולדותיה. שבצ'נקו הפצוע מדאיג אומה שלמה והמאמן בלוחין מצהיר: "חצי-גמר לפחות"

|
אולג בלוחין:
אולג בלוחין: "חצי-גמר לפחות" (רויטרס)
עבור נבחרת אוקראינה מדובר בהיסטוריה. לראשונה בתולדותיה, העפילה המדורגת 41 בעולם, לגביע העולמי ועשתה זאת בסטייל כשהיתה לנבחרת האירופאית הראשונה שזוכה בכרטיס לגרמניה.

"אנחנו עדיין באופוריה כי זאת פעם ראשונה ב-15 השנים האחרונות שנופיע במונדיאל", סיפר מאמן הנבחרת, אולג בלוחין לאחרונה.

סיכויי הנבחרת לזכות בגביע העולם עומד על 1 ל-50, אך לפני היציאה לגרמניה, הספיק המאמן הוותיק להצהיר: "אנחנו נגיע לחצי-גמר".

שאומרים אוקראינה מתכוונים ל-"אנדריי ועוד עשרה". במדינה טרם קם שחקן שראוי לכינוי "שבצ'נקו הבא", ההשתחוות אליו במדינה דומה למנהיג מוערץ שסוחף אחריו קהל מאמינים.

הדאגה הגדולה (והיחידה) היום בנבחרת היא ממצב בריאותו של הסופרסטאר הגדול, שזכה בכדור הזהב ב-2004. חלוץ מילאן בן ה-29 נפצע במשחק קבוצתו מול פארמה ואמר: "תנו לי 25 יום ואהיה בסדר".

ההערכה היא שלמשחק הראשון שבצ'נקו יהיה כשיר, אך עדיין בלתי ניתן להעריך באיזה כושר יגיע התותח האוקראיני.

מאמן הנבחרת כיום הוא אולג בלוחין, שמכהן 3 שנים בתפקיד, והיה שחקן עבר גדול שכבש 39 שערים ולא עבור מדינתו.

נבחרת אוקראינה הוקמה למעשה בתחילת שנות ה-90 לאחר שהכריזה על עצמאותה, בעקבות פירוק ברית המועצות. את משחקה הראשון קיימה רק לאחר שנתיים מול הונגריה (2:2).


בפעמיים האחרונות נכשלה "זבירנה" (כינויי הנבחרת) בניסיונה להפעיל לטורניר הגדול מכולם דרך משחקי הפלייאוף. ב-1998 עלתה הודחה על-ידי הקרואטים ו ב-2002 נכנעה לגרמניה החזקה.

את הדרך לגרמניה עשתה הנבחרת דרך המקום הראשון בבית 2 של המוקדמות. אוקראינה הוגרלה לבית לא קל אך עם נבחרות ברמה, פחות או יותר, לזו שלה. טורקיה, דנמרק, ויוון (אלופת אירופה הרשמית - כבוד) תוך כדי שהיא מציגה כדורגל התקפי שיצר תקווה גדולה לשחזור הישגי העבר.

העובדה שאוקראינה הפסידה רק פעם אחת ב-12 משחקיה, וספגה 7 שערים בלבד, מלמדת על נבחרת ממושמעת וחזקה שיכולה להתברר כהפתעה גדולה בחודשים הקרובים.

האוקראינים פתחו את קמפיין קדם המונדיאל שלהם ב-1:1 בחוץ מול דנמרק החזקה, המשיכה לפי התוכנית עם 4 נקודות ביתיות מול גרוזיה ויוון, לא לפני שהדהימה בהר הגעש של איסטנבול עם 0:3 על טורקיה.

מאמן הנבחרת, אולג בלוחין, אמר מיד המשחק: "אנחנו טובים ממה שחשבתי, אנחנו ראויים לסיים במקום הראשון". בלוחין לא טעה. ה-0:3 בטורקיה פתח דרך לעוד 4 ניצחונות רצופים, כולל 0:1 ביוון, אלא שאז משהו נסדק.


השלב, יצאה הנבחרת לגרוזיה במטרה לאסוף 3 נקודות ולהבטיח כמעט סופית את הכרטיס לגרמניה. הגרוזינים החביבים סחטו שוויון 1:1 ושלחו את שבצ'נקו וחבריו לחכות בקייב לטורקיה הכעוסה.

הטורקים הגיעו לקרב של חייהם וסיבכו את החבורה של בלוחין עם 0:1, תוצאה שהחלה להטיל ספק בעליונות של הנבחרת שהתבססה במקום הראשון לאורך רוב שלבי הטורניר. למרות זאת, היא סיימה עם אלבניה ב-2:2, תוצאה שהעלתה אותה מהמקום הראשון.

דינמו קייב, וזה לא חדש, ממשיכה לשלוח נציגים רבים לנבחרת. קרוב ל-5 שחקנים מגיעים מהאימפריה הכחולה-לבנה.

כוכב הקבוצה, רוסלאן רוטן, הוא אחד השחקנים החשובים במערך של בלוחין. רוטן, הבקיע מספר שערים חשובים עבור נבחרתו במוקדמות. פרשנים רבים בקייב מספרים בגאווה שאם הוא לא היה כובש את השער בקופנהאגן (1:1), נבחרתו לא היתה עושה את ההיסטוריה.

בחוד, ממשיך לככב החלוץ שרחוק משיאו, סרגיי רוברוב, שחזר לדינאמו קייב מסיבוב באי הבריטי. בנבחרת הוא משחזר את הימים העליזים שלו ושל שבצ'נקו בדינמו.

הבחירה הראשונה בשער הנבחרת, אלכסנדר שובקובסקי, לא נמצא בסגל. מי שזומן, הוא ה"דבר הבא" על-פי קברינטי הנבחרת: בוגדן שטס, בן ה-19 שוערה המצטיין של שחטיור דונייצק, שלו צופים עתיד מזהיר. השוער הנוסף בסגל הוא קורנזנקו שעומד בקורותיה של דנפירו.


התקווה הגדולה היא אנדריי רוסול, שחקנה של דנפירו. "הוא היה עצבני בהתחלה אבל הוא התרגל לקצב והחזיר את כל האמון שננתי בו", העיד מאמן הנבחרת על הקשר המוכשר שחולם לשחק בצ'לסי.

נקודת התורפה של הנבחרת טמונה עדיין בלב הקישור – מול נבחרות טכניות כמו ספרד היא צפויה להתקשות.

וורוביי משחטיור דונייצק ו-וורונין של באייר לברקוזן יכולים בכל התקפה לבצע מהלך מסוכן שיוביל לכיבוש שער.

דניס אונישנקו ומיכאלנקו, שניים מהזרים היותר מפורסמים ששיחקו בישראל לפני למעלה מ-5 עונות, לא מופיעים בסגל, לידיעת אוהדי הפועל תל-אביב ומכבי חיפה.

התחזית: במשחק הפתיחה בטורניר יפגשו האוקראינים את הספרדים. אם ספרד תפסיד לא יהיה מדובר בסנסציה דומה לזו של סנגל וצרפת מהמונדיאל הקודם, אך עדיין הסיכויים נוטים לחבריו של ראול.

מול ערב הסעודית שאותה מגדיר המאמן: "תעלומה אמיתית" לא צפויים שבצ'נקו וחבריו להתקשות יתר על המידה. בהמשך, 3 נקודות מול טוניסיה יבטיחו לצהובים-כחולים את המקום בשלב הבא.

."אין לי מושג מאיפה יש לנו תקווה כל כך גדולה. יש לחץ גדול במדינה ואני רק מקווה שהבחורים יעמדו במשימה", סיכם בלוחין.

בסופו של דבר, אי אפשר להתעלם מההישג האוקראיני. 14 שנות עצמאות ומונדיאל. ואנחנו? 58 שנות קיום, הופעה אחת בגביע העולם ו-492 שקל על שידורי המונדיאל.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */