מונדיאל 2006: נבחרת ביום - מכסיקו

הענקית של מרכז אמריקה תנסה להעפיל גם הפעם מעל לשלב שמינית-הגמר אבל עם נבחרת שמתפקדת כטלנובלה לאטינית עם דרמות ללא סוף - העתיד לא בהכרח ורוד

|
רפאל מארקז. יביא את הניסיון שלו מבארסה? (רויטרס)
רפאל מארקז. יביא את הניסיון שלו מבארסה? (רויטרס)
מרכז אמריקה מציגה "כדורגל עם חיוך" - הגרסה המכסיקנית למונדיאל 2006.

מכסיקו מגיעה עם ציפיות רבות גם למונדיאל בגרמניה. הנבחרת הוגרלה כראש בית 4 ותשחק בשלב הבתים עם פורטוגל, איראן ואנגולה.

הפעם, מוכנים המכסיקנים לעשות היסטוריה ולהעפיל לשלבים המתקדמים, הנבחרת הרשימה במוקדמות ועלתה למונדיאל עם ניצחון מרהיב, 0:5 על פנמה.

המדינה ממרכז אמריקה עומדת בפני ההופעה ה-13 שלה בגביע העולמי, אך למרות הניסיון הרב, כשלה הנבחרת ולא השיגה הצלחות משמעותיות במונדיאל לאורך השנים.

רבים טענו שחוסר ההצלחה נובע מרמת הכדורגל בצפון ומרכז אמריקה ומיעוט השחקנים המכסיקנים שמשחקים מחוץ למדינה. הסיבה לכך היא סכומי הכסף העצומים המוענקים לכדורגלנים בליגה המקומית.

הפעם יש תקווה - נבחרתו של המאמן הארגנטיני, ריקארדו לה-וולפה, מגיעה עמוסת ניסיון וכישרונות רבים.

"אין חכם כבעל ניסיון" ובמכסיקו יודעים זאת. הבלם הוותיק, קלאודיו סאורז בן ה-37, עומד לשבור את שיא ההופעות העולמי לאחר ששיחק כבר 174 משחקים במדי הנבחרת. זימונו של סאורז מפתיע מאחר ושיחק תחת לה-וולפה רק במשחקי ידידות ובקופה אמריקה ב-2004.

הארגנטינאי החליט לתת את מפתחות הנבחרת בידי סוארז וחברו הקשר בן ה-32, חסוס ארלאנו, שבקושי ראה מגרש במוקדמות לגרמניה.


ריקארדו לה-וולפה. רוצה כדורגל עם חיוך?
ריקארדו לה-וולפה. רוצה כדורגל עם חיוך?

בין השחקנים המקסיקנים המוכרים באירופה אפשר למצוא בהגנה את בלם ברצלונה, רפאל מארקז ובהתקפה את חארד בורגטי מבולטון האנגלית.

כדאי לשים לב לכישרונות העולים המגן, קרלוס סלסידו, שידוע במהירות הגבוהה ובראיית המשחק המצוינת שלו ופרנסיסקו פרונסקה בחוליה ההתקפית, השחקן המוכשר ביותר כרגע בליגה המכסיקנית.

הנבחרת היא ממש כמו טלנובלה מכסיקנית: הרבה סכסוכים ומריבות אבל תמיד תישאר התקווה לסוף טוב.

לאחר פרסום סגל השחקנים, הועברה ביקורת קשה בתקשורת המקומית על לה-וולפה.

המאמן החליט להשאיר מחוץ לסגל את אחד מהכוכבים הגדולים שלו, החלוץ קוואטמוק בלאנקו, וזאת בגלל סכסוך אישי בין השניים. בלאנקו בן ה-33, שיחק במונדיאל 1998 וב-2002, וככל הנראה פספס את ההזדמנות האחרונה שלו לשחק בגביע העולמי כשחקן.



אם לא די בכך, הואשם המאמן בחוסר פטריוטיות מכסיקנית עם זימונם של המתאזרח הארגנטיני, ג'יזרמו פרנקו מויאריאל והברזילאי אנטון נלסון.

רגע לפני תחילת המונדיאל בגרמניה, הסערה התקשורתית ולחץ מצד ההתאחדות המכסיקנית להחזרת בלאנקו לסגל, הביאו את לה-וולפה לאיים בנטישת הנבחרת, אך הרוחות שככו ושמחת החיים חזרה לקבוצה ולמאמנה.

למרות הבעיות הרבות הנראות לעין, אסור לשכוח, מדובר בנבחרת מצוינת שיכולה להיות הסוס השחור של הגביע העולמי. העיקר שלה-וולפה עמד בהבטחתו: "אביא את הנבחרת בעיניים עצומות לגרמניה" - במקרה הזה, לא בטוח שזה היה כל כך קל כפי שחשב.

המדינה ידועה באהבה הגדולה לנבחרת הכדורגל ובצדק, מקסיקו לאורך המאה העשרים ובעיקר בשנות ה-90, הייתה לשליטה העיקרית של מרכז וצפון אמריקה וזכתה לכינוי "הענקית של CONCACAF" (אליפות צפון ומרכז אמריקה) עם 8 גביעים במסגרת הטורניר.



הכול השתנה עם זכיותיהן של קנדה בשנת 2000 וארצות-הברית שנתיים לאחר מכן, בגביע הזהב של ה-CONCACAF.

אומנם הצלחות גדולות במונדיאל לא נרשמו לזכות מכסיקו, אבל מתחילת העשור הקודם, מוזמנת הנבחרת באופן קבוע, לקופה אמריקה ומצליחה להעפיל לשלבים הגבוהים.

הופעתה הראשונה של מכסיקו בגביע העולמי הייתה בשנת 1930 ומאז - 13 הופעות ואפס זכיות. רק פעמיים הגיעה הנבחרת לשלב רבע-הגמר ובשני המקרים היא גם אירחה את הטורניר.

מונדיאל 1970 ייזכר בהיסטוריה של הכדורגל המקסיקני ולא, לא בגלל הופעתה הראשונה והיחידה של נבחרת ישראל באותו טורניר, אלא בזכות העלייה לרבע-הגמר בפעם הראשונה. הפסד 4:1 לאיטליה קטע את החלום, האיטלקים הגיעו עד לגמר והפסידו 4:1 לברזיל, הזוכה במונדיאל של מכסיקו.



בפעם השנייה העפילה הנבחרת לרבע-הגמר ב-1986. מכסיקו הפסידה בפנדלים למערב גרמניה, גם הפעם יריבתה העפילה עד לגמר והפסידה לארגנטינה האלופה 3:2.

כפי שכבר ראיתם שערוריות זה בהחלט הצד החזק של מכסיקו. במונדיאל 1990 הושעתה הנבחרת בעקבות פרשת זיופי גילאים של שחקני אליפות הנוער.

זוהי הופעה רביעית ברציפות של מכסיקו, אולם חלום התואר התנפץ פעם אחרי פעם. במונדיאל 1994 ובטורניר שאחריו, הודחו המכסיקנים כבר בשמינית-הגמר.

בגביע העולמי של 2002 בדרום קוריאה ויפן, הגיעה הנבחרת המכסיקנית עם כוחות מחודשים והוגרלה לבית ז'.

שני ניצחונות על אקוודור וקרואטיה ותיקו חשוב מול איטליה, העלו את הקבוצה מהמקום ה-1 בבית למפגש בסיבוב השני מול ארצות-הברית, היריבה המוכרת ממשחקי ה-CONCACAF. שוב, מכסיקו לא עמדה בלחץ, הפסידה 2:0 וחזרה שבורה ליבשת אמריקה.



השינוי התבקש - המאמן חביאר אגירה, שכיום מאמן את אוסאסונה הספרדית, עזב את הנבחרת ובמקומו הגיע הארגנטינאי, לה-וולפה. אגב, בעברו הוא היה חלק מנבחרת ארגנטינה, שזכתה במונדיאל 1986.

מכסיקו חזרה לכותרות ב-2005. במסגרת גביע הפדרציות, פגשה הנבחרת את אלופת העולם, ברזיל. באחד המשחקים הדרמטיים של הטורניר ניצחה מכסיקו 0:1 והפתיעה את כולם. מסלול ההצלחות של חניכיו של לה-וולפה נעצר רק בפנדלים, בשלב חצי-הגמר מול ארגנטינה.

נכון, יש למכסיקו עוד דרך ארוכה לפני שתוכל להיחשב כמועמדת רצינית לזכייה במונדיאל הקרוב אבל היא יכולה למצוא תקווה גדולה בדור הצעיר.

הנבחרת עד גיל 17 זכתה בגביע העולמי בשנת 2005 עם ניצחון 0:2 בגמר על ברזיל, האלופה הקודמת.

תחזית: דרך הטללים שעברה מכסיקו עד למשחק הפתיחה שלה ב-11 ביוני מול איראן, הולכת להשפיע השאלה היא – איך? ככל הנראה לרעה, תלוי את מי שואלים (חכו, עוד רגע תבינו למה התכוונתי).

אנגולה לא נספרת ואיראן יכולה להיות ההפתעה של בית ד'. להערכתי, הקרב על המקום הראשון יוכרע במפגש החזיתי בין מקסיקו ופורטוגל.

נבחרתו של פליפה סקולארי תזכה בראשות הבית ותשלח ככל הנראה, את מכסיקו לשלב שמינית-הגמר מול ארגנטינה החזקה.

מכסיקו מגיעה עם משקל כבד על הכתפיים אבל ארגנטינה יותר. הנבחרת מדרום אמריקה חייבת להוכיח את עליונותה, כפי שהיא טוענת, ותגיע לחוצה שבעתיים. למרות זאת, המסורת תימשך - הנבחרת המכסיקנית תודח גם הפעם בשלב שמינית-הגמר בפעם הרביעית ברציפות.

ומי יהיה שמח במקרה של הדחה? נכון, בלאנקו השחקן המודח, שיחזור כאביר על הסוס הוותיק כדי להרים את מצב-הרוח של הנבחרת לאחר הכישלון.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */