מונדיאל 2006: נבחרת ביום - ארגנטינה

יריבתה המושבעת של ברזיל מדרום אמריקה תרצה לשחזר את הימים הגדולים של מראדונה מלפני 20 שנה. במי זה תלוי? אולי בריקלמה, די בטוח שבליונאל מסי

|
ליונאל מסי. יהיה כשיר למונדיאל? (רויטרס)
ליונאל מסי. יהיה כשיר למונדיאל? (רויטרס)
20 שנה אחורה. עד לשם צריך לחזור כדי להיזכר בנבחרת ארגנטינה (או יותר נכון ארחנטינה בספרדית) הגדולה של דייגו ארמנדו מראדונה.

זה אומנם לא כל כך הרבה זמן, אך הנבחרת התכולה-לבנה הייתה מעדיפה לחזור להיות אחת מאריות הכדורגל העולמי כמה שיותר מהר ולא לדשדש במקום השמיני בדירוג של פיפ"א אחרי ברזיל (1) ואפילו אחרי מקסיקו (6).

1986 אם כן, היתה השנה הגדולה של הנבחרת מארץ הבשר, בה חגגו מיליוני ארנטינאים את התואר העולמי השני שלהם. האנגלים מדברים עד היום על המונדיאל ההוא במקסיקו, בו כבש נגדם מראדונה שער שהובקע בעזרת היד.

כן יד האלוהים, לא יד אלוהים, האנגלים כנראה שוכחים שתי עובדות. ראשית, באותו מונדיאל מראדונה כבש מולם את אחד השערים היפים ביותר שנראו עד היום בסלאלום מדהים.

שנית, השער המדובר של האנגלים בגמר ב-1966 מול גרמניה הוכח כלא חוקי בכל הדמיית מחשב אפשרית, כך שגם הם ידעו ליהנות מחסד זה או אחר של אלוהים.

מאז מקסיקו ארגנטינה היא כאמור לא בדיוק הדבר המפחיד ביותר על הפלנטה. מראדונה עוד הספיק לבכות לעיניי כל העולם, כשהפסיד בגמר של איטליה 90' 1:0 לגרמניה, אך מאז לא היה יותר מדיי.

ארגנטינה עוד זכתה פעמיים ברציפות בקופה אמריקה ב-1991 וב-1993, אך צריך לזכור שכל הנבחרות הגדולות של אירופה לא לוקחות חלק במפעל של יבשת אמריקה.


מעניין שדווקא מאמן נבחרת ברזיל, קרלוס אלברטו פריירה, רואה בארגנטינה מועמדת לזכייה: "ברזיל היא רק אחת מהפייבוריטיות במונדיאל בגרמניה. אני מאמין שיש עוד 7 או 8 פייבוריטיות, ביניהן ארגנטינה, שיכולות לזכות מבלי שזאת תהיה הפתעה".

פריירה אולי מפחד מהנבחרת הארגנטינית, אך משחק האימון המשמעותי האחרון שלהם מול קרואטיה לא נראה מעודד. במשחק שהתקיים בבאזל בתחילת מארס, ניצחו הקרואטים 2:3 לאחר שכבר היו בפיגור של 2:1 משערים של קרלוס טבז וליונאל מסי.

השמרנות המסורתית של ארגנטינה

הנבחרת הארגנטינית מאז ומעולם היתה מלאה בשחקנים טכנים מוכשרים, אך תמיד תראה כיותר שמרנית מיריבתה המושבעת – ברזיל.

פרט למסי, אין לארגנטינים שחקנים וירטואוזים כמו רונאלדיניו, רוביניו או קאקה, אך מצד שני, לאיזו נבחרת יש?


בניגוד לנבחרות רבות בעולם, שוערה של הנבחרת אינו משחק מחוץ לארצו. רוברטו אבונדאנזיירי עומד בשערה של בוקה ג'וניורס, שזכתה לפני מספר ימים באליפות ארגנטינה (עונת הקלאוסורה).

חוליית ההגנה של הארגנטינים תסתמך בעיקר על רוברטו אז'אלה מוולנסיה, שמחזיק ברקורד שלו בקבוצה מעיר התפוזים את גביע אופ"א בעונת 2003/04 שתי אליפויות ספרד וסגנות אחת בצ'מפיונס.

פרט למסי, אין לארגנטינים שחקנים וירטואוזים כמו רונאלדיניו, רוביניו או קאקה, אך מצד שני, לאיזו נבחרת יש?


מי שיעמוד לצדו יהיה מגנה השמאלי של ויאריאל, חואן פאבלו סורין, שינסה להתגבר על ההדחה של קבוצתו בחצי-גמר ליגת האלופות.

העוגן בקישור של ארגנטינה יהיה ככל הנראה חואן רומן ריקלמה, שהגיע בקול תרועה לברצלונה, אך מצא עצמו מדרים לקבוצה הצנועה מויאריאל. ראיית המשחק של ריקלמה והבעיטות החופשיות הנהדרות שלו, יתנו המון בטחון ושקט למרכז השדה של המאמן, חוזה פקרמן.


מי שיעזרו למגה-סטאר של ויאריאל יהיו כמובן פאבלו איימאר מוולנסיה , אם יוזמן לסגל הסופי, ואסטבן קאמביאסו, שאיבד את מקומו בגלאקטיקוס של ריאל והגיע לאינטר.

החוד הארגנטיני מפחיד למדיי. הרנאן קרספו, שחגג לא מזמן אליפות עם צ'לסי, ירצה להטביע את חותמו בגרמניה כאחד החלוצים בכירים בתבל.

ארגנטינה כנראה תעלה לשמינית הגמר, אך תמצא עצמה בטיסה לבואנוס איירס כבר אחרי רבע-הגמר מול גרמניה


חאבייר סאביולה ינסה להמשיך את העונה הנהדרת שלו בגביע אופ"א עם סביליה ולהראות שיש חיים גם אחרי ברצלונה.

איך אפשר שלא לסיים עם ליונאל מסי? ילד הפלא מארגנטינה שהגיע לאקדמיה של בארסה בגיל 14, יכול לעשות את ההבדל בין נבחרת טובה לנבחרת מצוינת.

מראדונה העלה באופן משמעותי את רף הציפיות מהצעיר המוכשר כשאמר: "הוא מזכיר לי את עצמי. הוא השחקן הטוב ביותר בעולם יחד עם רונאלדיניו והוא יירש את מקומי בנבחרת".


השאלה הגדולה היא האם מסי יספיק להחלים מהפציעה שלו לפני המונדיאל, שכן לפי הפרסומים האחרונים מספרד החלוץ לא ישחק בוודאות בגמר ליגת האלופות בפאריס.

אז מה יהיה?

עד לאן ארגנטינה תגיע במונדיאל? קשה לומר. בית 3 הוא אחד הבתים הקשים של השלב הראשון, שכן עם נבחרות כמו הולנד, סרביה וחוף השנהב אפילו מקום שני בבית הוא הישג.

ארגנטינה כנראה תעלה לשמינית הגמר, אך תמצא עצמה בטיסה לבואנוס איירס כבר אחרי רבע-הגמר מול גרמניה.

מי בכל זאת מהמר על הארגנטינים שיגיעו עד הסוף? דווקא דייויד בקהאם. הקפטן האנגלי התייחס לא מזמן לפייבוריטיות לזכייה בגביע העולמי: "ברור שברזיל היא המועמדת הבכירה, אך גם ארגנטינה חזקה".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */