יום שלישי, 16.04.2024 שעה 20:57

הפועל ת"א חוגגת עם צלחת האליפות (גיא בן זיו)

הפועל תל אביב אלופת המדינה לעונת 2009/10

על הדרמה הזאת נספר לנכדים: האדומים היו על הקרשים אך ניצחו 1:2 את בית"ר בתוספת הזמן והשלימו דאבל בזכות ה-1:1 של חיפה. צפו בחגיגות

יום שבת, 15/05/2010, 20:00אצטדיון טדי - 8,000 צופיםליגת העל - מחזור 35
הפועל ת"א
שער גילי ורמוט (3)
כרטיס אדום עומרי קנדה (29)
החמצת פנדל וינסנט אניימה (58)
שער ערן זהבי (92)
הסתיים
1 2
שופט:(ציון: 15)
שער ברק יצחקי (44)
כרטיס אדום תומר בן-יוסף (55)
כרטיס אדום ברק יצחקי (94)
בית"ר ירושלים
ליגת העל 09-10
 פלייאוף עליון 
4926-8735הפועל ת"א1
4916-7235מכבי חיפה2
3435-5235מכבי ת"א3
3134-4335בני יהודה4
2644-5035בית"ר ירושלים5
2245-3635מ.ס אשדוד6
 פלייאוף תחתון 
2731-3133בני סכנין1
2447-4433מכבי פ"ת2
2355-4933הפועל ב"ש3
2147-4433מכבי נתניה4
  
2350-4435הפועל חיפה1
2352-3835הפועל עכו2
2348-2835הפועל פ"ת3
2249-3435הפועל ר"ג4
1858-3335הפועל רעננה5
1681-3335מכבי אחי נצרת6
לוח משחקים
  • הפועל פ"ת
  • 0 - 0
  • הפועל רעננה
  • הפועל עכו
  • 0 - 1
  • הפועל חיפה
  • מכבי אחי נצרת
  • 7 - 0
  • הפועל ר"ג
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מ.ס אשדוד
  • בית"ר ירושלים
  • 2 - 1
  • הפועל ת"א
  • בני יהודה
  • 1 - 1
  • מכבי חיפה
הרכבים וציונים
 
 

את מחזור הסיום של עונת 2009/10 עוד יספרו בדברי הימים של ליגת העל בכדורגל. הפועל ת"א הגיעה לאצטדיון טדי במסגרת המחזור ה-35 עם הראש בין הידיים אחרי שאיבדה את המקום הראשון בו זכתה אחרי ניצחון על מכבי חיפה בקרית אליעזר בעקבות 0:0 בדרבי מול מכבי ת"א וכשהיא יודעת שהיא לא תלויה בעצמה. למרות זאת, האדומים ניצחו 1:2 בתוספת הזמן והשלימו דאבל בזכות ה-1:1 המדהים של מכבי חיפה מול בני יהודה.

את שער האליפות של הפועל ת"א התכבד לכבוש ערן זהבי, שחקן שמייצג כל כך טוב את הקבוצה של אלי גוטמן. עד לא מזמן הוא בכלל שיחק בעירוני רמה"ש מהליגה השניה, אבל המאמן של הפועל ראה את הפונציאל הטמון בו, נתן לו את ההזדמנות ואחרי עונה נהדרת הוא עשה את הבלתי ייאמן ונתן לקבוצתו את האליפות.

אם נעזוב לרגע את סיפור האליפות של הפועל ונסתכל על המשחק בלבד, אפשר לכתוב ממנו תסריט מצויין לסרט. שלוש דקות מפתיחתו ניצל גילי ורמוט טעות של עידן טל, שלא שם לב אליו כאשר החזיר את הכדור אחורה והעלה את הפועל ת"א ליתרון. בדקה ה-29 אירעה עוד תפנית, כאשר עומרי קנדה ספג כרטיס אדום אחרי שנתן מכה לאלירן דנין.

אבל את ברק יצחקי לא עניינו האינטרסים של הפועל. החלוץ המצויין בעט נהדר מ-25 מטרים כדור שפגע בקורה וניתז פנימה. לאלון יפת לקח זמן לאשר את השער, אבל אחרי התייעצות עם הקוון הוא קיבל את ההחלטה הנכונה והרחיק את הפועל מהאליפות.

בדקה ה-57 נראה היה ששוב הכל הולך לצד של הפועל. שכטר הוכשל ברחבה לאחר שספק הופל על ידי בן יוסף, יפת שרק לפנדל והרחיק את בלם בית"ר. אבל אניימה, שבעט כל כך הרבה פנדלים טובים להפועל, לא מצא את המסגרת מנקודת ה-11. עוד טוויסט לעלילה.

חגיגות האליפות של הפועל ת"א בטדי

אוהדי הפועל חוגגים ליד בלומפילד

לקראת הסיום נראה היה שהפועל כבר ויתרה, אבל אז הגיע זהבי ועשה את ההבדל. לאחר מכן עוד הספיק ברק יצחקי לקבל אדום אחרי פגיעה ללא כדור בשחקן של הפועל ושלח את האדומים לחכות לתוצאה מבלומפילד רגע לפני שהם מתחילים לבכות בכי של שמחה אחרי שהאליפות נסגרה.

גוטמן מנשק את הצלחת (גיא בן זיו)
גוטמן מנשק את הצלחת (גיא בן זיו)

הפועל הכי לא הפועל שיש - הדרך של האדומים לאליפות
הפועל ת"א הציגה השנה את הכדורגל היפה ביותר וגם כבשה את מספר השערים הגבוה ביותר מבין 16 קבוצות ליגת-העל. שחקניו של אלי גוטמן כבשו 87 שערים, וספגו 26 שערים, כאשר רק מכבי חיפה ספגה פחות.

הפועל סיימה את העונה עם 25 ניצחונות, 9 תוצאות תיקו והפסד אחד למכבי חיפה במחזור הרביעי של העונה. האדומים השלימו דאבל לאחר שזכו השבוע בגביע המדינה עם ניצחון 1:3 על בני יהודה באצטדיון ר"ג.

הפועל תל אביב חוגגת (גיא בן זיו)
הפועל תל אביב בדרך לעוד הנפה (גיא בן זיו)

האדומים פתחו לא טוב את העונה ואחרי ארבעה מחזורים היו עם ניצחון אחד בלבד, שתי תוצאות תיקו והפסד לחיפה. בהמשך התאוששה הפועל, ניצחה 0:3 בנתניה, סיימה ב-2:2 מול אשדוד, אבל מחזור לאחר מכן כבשה רביעייה מול נצרת ואז ניצחה 0:1 את מכבי ת"א בדרבי.

במחזור ה-10 השיגה הפועל ת"א את ניצחונה הגדול העונה עם 1:7 על הפועל פ"ת באצטדיון ר"ג. הפועל המשיכה לדרוס עם 0:5 ביתי על רעננה ו-0:3 מול ר"ג בחוץ וגם 3:4 בבלומפילד על בית"ר ירושלים.

גם מורדי דדון השתתף בחגיגה (גיא בן זיו)
גם מורדי דדון השתתף בחגיגה (גיא בן זיו)

משחק העונה השני, מול מכבי חיפה בקרית-אליעזר, הסתיים ב-0:0 והמשחק במחזור לאחר מכן היה הקאמבק הגדול של העונה: האדומים פיגרו 3:0 בבלומפילד מול מכבי נתניה עד הדקה ה-83, אז גילי ורמוט הצליח לצמק, בדקה ה-88 אותו ורמוט החמיץ פנדל, אבל דקה לאחר מכן וואליד באדיר כבש את השני ו-ורמוט השווה בתוספת הזמן.

הפועל המשיכה עם שלוש רביעיות רצופות: 0:4 על אשדוד, 0:4 על נצרת ו-2:4 גדול על מכבי בדרבי. האדומים המשיכו לנצח, ולמרות מעידה עם 1:1 מול הפועל פ"ת, הם הגיעו בטירוף לפלייאוף במיוחד אחרי ששיטת הקיזוז, הלא ספורטיבית, העניקו להם פיגור של שלוש נק' בלבד ממכבי חיפה.

גוטמן בוכה מרוב התרגשות (גיא בן זיו)
גוטמן בוכה מרוב התרגשות (גיא בן זיו)

את הפלייאוף פתחה הפועל עם 0:1 על בני יהודה ואז הגיעה לקרית-אליעזר וחזרה ממשחק העונה עם 0:1 קטן של מהראן ללה שהעלה אותה למקום הראשון. במשחק הבא ניצחה הפועל בקלות 0:4 את אשדוד, אבל אז הגיע הדרבי בו סיימו האדומים ב-0:0 בבלומפילד מול מכבי ת"א ואיבדו את המקום הראשון. הערב הגיע הניצחון בטדי ואתו המהפך שהביא את האליפות.

מחצית ראשונה
דקה 3 - 0:1 להפועל ת"א: האדומים לא ביזבזו זמן. הגבהה סתמית של גל שיש לרחבה הגיעה לעידן טל, אך הקשר הוותיק החזיר אחורה עם החזה במקום להרחיק. גילי ורמוט ניצל את המתנה וגילגל פנימה את שער היתרון. שלוש דקות בתוך המשחק והפועל עולה זמנית למקום הראשון.

אוהדי בית&qout;ר מניפים שלט בגנות הפועל ת&qout;א (גיא בן זיו)
אוהדי בית"ר מניפים שלט בגנות הפועל ת"א (גיא בן זיו)

גילי ורמוט חוגג את שער היתרון של הפועל (רועי גלדסטון)
גילי ורמוט חוגג את שער היתרון של הפועל (רועי גלדסטון)

לבית"ר לקח זמן לצאת מההלם אחרי השער הראשון, אבל ככל שנקפו הדקות המקומיים החלו לסכן את השער של אניימה. גל שיש, שפתח את המשחק בצורה מצויינת, שוב נותר לבד אחרי פריצה נהדרת בצד שמאל. המגן הצעיר העביר לשכטר, שהתמהמה ואיבד את ההזדמנות.

דה לה האסה עובר את ידין (גיא בן זיו)
דה לה האסה עובר את ידין (גיא בן זיו)

בדקה ה-26 התקרבה הפועל לשער השני. האדומים קיבלו כדור חופשי כ-22 מטרים משערו של הרוש. זהבי, שכבר כבש העונה בבעיטה חופשית מול הפועל חיפה, בעט מצויין והדביק את הכדור למשקוף.

דקה 29 - כרטיס אדום לעומרי קנדה: הפועל ת"א נותרה ב-10 שחקנים. אחרי מאבק על הכדור בין קנדה לדנין, האחרון חסם את דרכו של מגן הפועל, שהחזיר באגרוף. אלון יפת הניף אדום לשחקן הפועל.

השופט מראה לעומרי קנדה את הדרך החוצה (רועי גלדסטון)
השופט מראה לעומרי קנדה את הדרך החוצה (רועי גלדסטון)

דקה 44 - בית"ר ירושלים הישוותה ל-1:1: המארחים יצאו למתפרצת קטלנית. קובי מויאל העביר לברק יצחקי, שלא היה מכוסה במרכז המגרש. החלוץ התקדם ובעט טיל אדיר מ-25 מטרים, הכדור פגע בבאדיר, המשיך לקורה ועבר במעט את קו השער. אלון יפת לא שרק מיד לשער והלך להתייעץ עם הקוון, ניסן דוידי. אחרי דקות ארוכות של ציפייה, יפת אישר - שער לבית"ר.

יצחקי מונף אל על (גיא בן זיו)
יצחקי מונף אל על (גיא בן זיו)

מחצית שניה
בית"ר ירושלים המשיכה לתקןף גם בפתיחת המחצית השניה ובדקה ה-49 ביצע בונדר עבירה על דנין על סף הרחבה. יצחקי מסר אחורה לדנין, שבעט כדור שכמעט היטעה אניימה, אך השוער הניגרי התעשת ועצר את הכדור.

דקה 57 - אניימה החמיץ פנדל, בן יוסף ספג אדום: הדרמה הענקית בטדי קיבלה טוויסט נוסף. איתי שכטר נשלח קדימה מאחורי ההגנה של בית"ר ונפל ברחבה. יפת החליט שבן יוסף הכשיל את החלוץ, שרק לפנדל ושלף לעבר הבלם אדום. אניימה ניגש לבעיטה, אבל הלחץ הכריע והשוער בעט לשמיים. הפועל איבדה הזדמנות לעלות למקום הראשון.

אניימה בועט לשמיים (גיא בן זיו)
אניימה בועט לשמיים (גיא בן זיו)

הפועל החלה לתקוף בחמת זעם, כאשר היא יודעת שבני יהודה מוליכה בבלומפילד מול מכבי חיפה. בדקה ה-63 העביר ורמוט כדור נהדר לבאדיר, אבל הבלם, שבילה בצורה לא אופיינית ברחבה היריבה, בעט החוצה.

בדקה ה-77 קיבלה הפועל עוד הזדמנות נהדרת לעלות ליתרון. זהבי הרים כדור חופשי נהדר לראש של מרעי, החלוץ הצעיר נגח, אך הרוש התעופף והדף. ההגנה של בית"ר החלה להתפרק, כשרק הרוש משאיר אותה במשחק. שתי דקות לאחר מכן קיבל איתן טיבי כדור ברחבה וממטרים ספורים בעט החוצה.

יצחקי מנסה לחמוק משיש (רועי גלדסטון)
יצחקי מנסה לחמוק משיש (רועי גלדסטון)

הלחץ כנראה הכריע את שחקני הפועל וההתקפות באו רק בצד של בית"ר. עידן טל בעט קרן שטוחה לאבי ריקן והאחרון בעט טוב, אך אניימה הצליח להדוף. בדקה ה-83 שוב הוכיח זהבי יכולת טובה בבעיטות החופשיות, כאשר מסר מדוייק לראשי של דה סילבה, שנגח החוצה.

דקה 92 - זהבי כובש את שער האליפות של הפועל, יצחקי מורחק: האדומים יצאה להתקפה אחרונה רגע לפני שהם אומרים נואש. גילי ורמוט, שנראה היחיד שעוד מאמין, קיבל כדור חוזר מהרחקה של הגנת בית"ר, בעט נפלא, הרוש הדף וערן זהבי השכין את הכדור החוזר ברשת. ממש לפני שריקת לסיום איבד יצחקי את עשתונותיו, בעט בשחקן של הפועל והורחק.

זהבי בטירוף לאחר השער (גיא בן זיו)
זהבי בטירוף לאחר השער (גיא בן זיו)

הפועל ת"א: וינסנט אניימה, עומרי קנדה, וואליד באדיר, דגלאס דה-סילבה, גל שיש, אביחי ידין, ערן זהבי, דניאל דה-רידר (בויאן ורוצ'ינה/62), גילי ורמוט, איתי שכטר ומהראן ללה (דני בונדר/31/ויקטור מרעי/71).

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אבי ריקן (אביתר ברוכיאן/88), שמעון גרשון, אריק בנאדו, תומר בן-יוסף, אלירן דנין (איתן טיבי/70), קובי מויאל, עידן טל, פאולו דה לה האסה, ג'וניור ויסה (דן אייבינדר/81), ברק יצחקי.

הגרסה של איתי שכטר ל&qout;צעקה&qout; של מונק (גיא בן זיו)
הגרסה של איתי שכטר ל"צעקה" של מונק (גיא בן זיו)

בונדר וידין מבינים שהם זכו באליפות (גיא בן זיו)
בונדר וידין מבינים שהם זכו באליפות (גיא בן זיו)

באדיר בוכה. לקפטן חלק נכבד באליפות של הפועל (גיא בן זיו)
באדיר בוכה. לקפטן חלק נכבד באליפות של הפועל (גיא בן זיו)

ורוצ´ינה. גם לו יש אליפות (גיא בן זיו)
ורוצ´ינה. גם לו יש אליפות (גיא בן זיו)

גוטמן עם הצלחת (גיא בן זיו)
גוטמן עם הצלחת (גיא בן זיו)

תמונה קבוצתית עם הצלחת (גיא בן זיו)
תמונה קבוצתית עם הצלחת (גיא בן זיו)
שחקני הפועל חוגגים עם הקהל (גיא בן זיו)
שחקני הפועל חוגגים עם הקהל (גיא בן זיו)

גוטמן עם הצלחת (גיא בן זיו)
גוטמן, ורמוט ושכטר עם הצלחת (גיא בן זיו)

הפועל תל אביב עם צלחת האליפות (גיא בן זיו)
באדיר עם צלחת האליפות (גיא בן זיו)

הפועל תל אביב חוגגת (גיא בן זיו)
אלי טביב חוגג עם השחקנים (גיא בן זיו)

גוטמן בוכה מרוב התרגשות (גיא בן זיו)
גוטמן בוכה מרוב התרגשות (גיא בן זיו)

הפועל תל אביב חוגגת (גיא בן זיו)
ורמוט והצלחת (גיא בן זיו)

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק