יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:48

איטליה זה לא רק ג'יובינקו: הכירו את מרקיסיו

הוא החל את הקריירה כחלוץ, הוסט לקישור והיה שחקן הרכב ביובה כבר בגיל 20. בנבחרת הצעירה כבר מכירים אותו. שימו לב ל"טארדלי החדש"

|
קלאודיו מרקיסיו במדי איטליה באולימפיאדה (רויטרס)
קלאודיו מרקיסיו במדי איטליה באולימפיאדה (רויטרס)

4 שבועות חלפו מאז ההגרלה הקשה שסידרה לנבחרת הצעירה את המפגש הכפול מול איטליה בפלייאוף על העליה לאליפות אירופה בשבדיה 2009.

מוטי איווניר והשחקנים בכחול-לבן פינטזו על שוייץ, וויילס, בלארוס, פינלנד ואוסטריה, אבל כדי להופיע בפעם השניה ברציפות ביורו עד גיל 21, נצטרך לעבור את האזורי, שהיו אלופי היבשת כבר 5 פעמים בעבר.

ובכל זאת, יכול היה להיות יותר גרוע – הרבה יותר גרוע – אם היינו מקבלים למשל את ספרד. מול בוז'אן קרקיץ', סרג'י בוסקטס וג'רארד פיקה מברצלונה, חואן מאטה מוולנסיה וראול גארסיה מאתלטיקו מדריד, באמת שלא היה לנו מה לחפש.

וזה לא שגיא אסולין וחבריו הולכים לטיול בארץ המגף. לאיווניר וחניכיו ברור מהיכן תגיע הסכנה הגדולה לשער של אוהד לויטה – גם בלי ג'וזפה רוסי מוויאריאל, שזומן לנבחרת הבוגרת על-ידי מרצ'לו ליפי לקראת צמד המשחקים מול בולגריה ומונטנגרו במוקדמות מונדיאל 2010.

הנבחרת הצעירה הפנימה כבר שסבסטיאן ג'יובינקו הוא הכוכב הגדול. הקשר ההתקפי שסומן מזמן כיורשו של אלסנדרו דל-פיירו, חזר בקיץ ליובנטוס מעונת השאלה באמפולי וכבר הפך לקלף של קלאודיו ראניירי (בישל לאמאורי את שני השערים בתיקו 2:2 מול באטה בוריסוב בליגת האלופות).

סבסטיאן ג'יובינקו במדי יובנטוס. ה-כוכב של נבחרת איטליה (Gettyimages)
סבסטיאן ג'יובינקו במדי יובנטוס. ה-כוכב של נבחרת איטליה (Gettyimages)

אליו בחוליה הקדמית מצטרף חלוצה של קליארי, רוברט אקוופרסקה, שיחליף את מריו באלוטלי החולה, אבל האם פה נגמרות הדאגות של איווניר באשר להתקפה של איטליה? לא ולא.

רגע לפני שהכחולים-לבנים עולים למשחק הראשון מול האזורי באנקונה היום (שבת) ב-16:00, הכירו שחקן מוכשר לא פחות מג'יובינקו ובאלוטלי: קלאודיו מרקיסיו מיובנטוס, שיעשה לא מעט כאבי ראש לנבחרת הצעירה.

רוברט אקוופרסקה. המחץ של האיטלקים (Gettyimages)
רוברט אקוופרסקה. המחץ של האיטלקים (Gettyimages)

יורש העצר מטורינו
אומרים ש-1966 היתה שנה מצוינת עבור הכדורגל האנגלי, בכל זאת – אריק קאנטונה נולד. ביובה לא ישכחו את 1993, אז הצטרף למועדון ילד מוכשר בן 7. אם אתם ממש מתעקשים, באותה שנה גם נער בן 19 עבר מפאדובה לגברת הזקנה והביא לה אליפות ראשונה מזה 8 עונות שחונות. קוראים לו אלסנדרו דל-פיירו.

הילד הוא אותו מרקיסיו, שכעבור מספר שנים במחלקת הנוער של יובה, השתלב בעמדת החלוץ השני, בעקבות האליל, או שמא יש לומר: הנסיך. כשהגיע לגיל 16, הוא הוסט לקישור על-ידי אחד ממאמניו, ונשאר עד היום כקשר מרכזי, שמשלב טכניקה גבוהה, ראיית משחק ומהירות בחלק הקדמי לצד ניידות ועזרה להגנה בעת הצורך.

אריק קאנטונה. איך שהזמן רץ (רויטרס)
אריק קאנטונה. איך שהזמן טס (רויטרס)

במהלך עונת 2005/06 מרקיסיו הוקפץ על-ידי פאביו קאפלו לקבוצה הבוגרת והתאמן עם פאבל נדבד, דוד טרזגה, דל-פיירו ואחרים, אבל לא זכה לשתף עימם פעולה. אחרי שראה שהרבה הזדמנויות לדקות משחק הוא לא ממש הולך לראות, הוא החל לחשוב על השאלה למועדון אחר ואף על ירידה לליגה השניה.

עם חשיפת פרשת השחיתות בכדורגל האיטלקי במאי 2006 והורדתה של הגברת הזקנה לסרייה B, מרקיסיו הבין שאם יישאר בטורינו, הוא יזכה לדקות משחק משמעותיות, במיוחד אחרי שפטריק ויירה ברח לאינטר ואמרסון הלך לריאל מדריד ביחד עם קנבארו ופאביו קאפלו. וכך היה.

אלסנדרו דל-פיירו. הגיע מפאדובה והפך לאגדה (רויטרס)
אלסנדרו דל-פיירו. הגיע מפאדובה והפך לאגדה (רויטרס)

חשוד בפריצה
דידייה דשאן הגיע ליובה במקומו של קאפלו והחליט לתת צ'אנס למרקיסיו. באוקטובר 2006 הקשר ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של יובה במשחק מול פרוזינונה בליגה ואחרי 3 ימים הוא שוב קיבל את חולצת ההרכב במפגש מול ברשיה.

בשני המשחקים הללו מרקיסיו הפגין יכולת גבוהה והפך לשחקן הבכיר והמועדף על דשאן בעמדות הקישור המרכזי ולאחד משחקני המפתח של הביאנקונרי. דוגמא טובה לכך היא העובדה שאחרי שהיה שותף לניצחון 0:2 על נאפולי, הוא שיחק 90 דקות במהלך 6 המשחקים הבאים.

מרקיסיו חוגג עם נדבד. שחקן הרכב ביובה בגיל 20 (רויטרס)
מרקיסיו חוגג עם נדבד. שחקן הרכב ביובה בגיל 20 (רויטרס)

את אותה עונה בסרייה B הילד סיים עם 25 הופעות בהרכב הפותח של יובה. גם אם ממש תחפשו, תתקשו למצוא שחקן שבגיל 20, קיבל את המושכות להוביל את אחד ממועדוני הפאר של הכדורגל העולמי באחד התפקידים המרכזיים במערך. ואז מה אם זה בליגה השניה.

עם סיום העונה והחזרה לסרייה A, קלאודיו ראניירי החליף את דשאן בכסא המאמן ומרקיסיו ידע שלמרות העונה האדירה שלו, הוא יצטרך להוכיח את עצמו מחדש כדי לקבל שוב הזדמנויות בהרכב, אם בכלל. הילד לא רצה לקחת הימור בשלב כזה של הקריירה שבו הוא חייב דקות, ועבר בהשאלה לאמפולי ביחד עם כישרון נוסף מיובה: סבסטיאן ג'יובינקו.

מרקיסיו (שני משמאל) חוגג עם חבריו את החזרה לסרייה A (רויטרס)
מרקיסיו (שני משמאל) חוגג עם חבריו את החזרה לסרייה A (רויטרס)

כבר במחזור הראשון, מרקיסיו ערך את הופעת הבכורה במדי הטוסקנים ובסרייה A במשחק חוץ מול פיורנטינה (1:3 לוויולה). אחרי פחות מחודש הוא גם עלה לבכורה האירופית שלו מול פ.צ. ציריך במשחק הראשון של הסיבוב הראשון בגביע אופ"א ושיחק 90 דקות בניצחונה של אמפולי 1:2.

גם בגומלין בציריך הוא עלה בהרכב, אבל הוחלף במחצית בג'יובינקו אחרי שהמקומיים הובילו 0:1, בניסיון לחזור למשחק. זה לא עזר לבסוף אחרי שהשוייצרים השלימו 0:3 ו-2:4 כללי, ששלח אותם לשלב הבתים ואת האיטלקים הבייתה.

מרקיסיו מנסה לקחת את הכדור לז'ולי בימי אמפולי (רויטרס)
מרקיסיו מנסה לקחת את הכדור לז'ולי בימי אמפולי (רויטרס)

אפילו ראניירי שם עליו עין
מרקיסיו (26 משחקים) וג'יובינקו (6 כיבושים ב-35 משחקים), עם כמה שערים גדולים, הפכו לחלק חשוב במערך של אמפולי והשיגו את הדקות שהם כל-כך רצו. למעשה הילד, שבכלל החל את הקריירה כחלוץ, היה כל-כך טוב עד כדי כך שראניירי רצה להחזירו ליובה עוד בינואר – מהלך שלא יצא בסופו של דבר אל הפועל.

למרות העונה האדירה של שני הילדים עם אמפולי, הם לא הצליחו למנוע את ירידתה לסרייה B, מה שלא מנע מהם להפוך לסחורה חמה. על ג'יובינקו, וזה כבר ידוע מזמן, חצי יבשת שמה עין לפני שהחליט להישאר ביובה בעונה הנוכחית, אבל אל תדאגו למרקיסיו.

מרקיסיו עושה חיים קשים לדניאלה דה-רוסי (רויטרס)
מרקיסיו עושה חיים קשים לדניאלה דה-רוסי (רויטרס)

הילד חזר לביאנקונרי בתחילת העונה למרות שידע שיצטרך להילחם על מקום בהרכב עם שחקנים כמו כריסטיאן פאולסן, מומו סיסוקו וטיאגו. מאבק אבוד? הצחקתם אותו. הוא ערך את הבכורה המחודשת ביובה כבר במשחק הגומלין מול ארטמדיה בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, בו שיחק 90 דקות (1:1, שהעלה את האיטלקים לשלב הבתים).

היכולת הגבוהה במשחק החוץ בבראטיסלבה סידרה למרקיסיו מקום בהרכב הפותח של ראניירי גם במחזור הראשון של הליגה מול...פיורנטינה, שגם בו הוא הרשים. עד עכשיו הוא רשם העונה 4 הופעות ביובה, אבל נראה שהכישרון שמאיים להתפרץ והקשר המקרי בין פאולסן וסיסוקו לכדורגל, יסדרו לילד עוד הרבה משחקים בהרכב.

קלאודיו ראניירי. רצה את מרקיסיו בינואר (רויטרס)
קלאודיו ראניירי. רצה את מרקיסיו בינואר (רויטרס)

איווניר, ראה הוזהרת
הפריצה המטאורית של מרקיסיו ביובה ובאמפולי סידרה לו מקום גם בנבחרת עד גיל 21 של איטליה, בשורותיה הוא משחק מאז 2007 בהצלחה. את הבכורה בשורות האזורי הוא ערך במשחק הפתיחה של מוקדמות היורו 2009 מול אלבניה, אותו ניצחו השחקנים של פיירלואיג'י קזיראגי 0:4, ואם עד עכשיו עוד לא התרשמתם מהילד, אז תוסיפו לרזומה גם ווינריות.

כדי להסיר כל ספק, מרקיסיו הוכיח שיש לו את זה בטורניר טולון המפורסם בצרפת, שם הוביל את האיטלקים לזכיה בתואר עם שער ניצחון מדהים בגמר מול טורקיה בבעיטה אדירה מ-30 מטרים. ואנחנו מדברים על שחקן שלא מרבה לכבוש.

אוהד לויטה. ישמור על רשת נקיה? (יוסי פנטילט)
אוהד לויטה. ישמור על רשת נקיה? (יוסי פנטילט)

האופי והכישרון סידרו לו גם מקום בסגל של קזיראגי לאולימפיאדה בבייג'ין, אבל הוא סיים את הטורניר כבר במשחק השני בגלל פציעה. אבל גם זה לא עצר את ההתקדמות שלו. מרקיסיו החלים, חזר לעצמו ולהרכב של איטליה הצעירה, לה עזר לסיים במקום הראשון בבית 1 של מוקדמות היורו.

בנבחרת הצעירה קזיראגי משחק בדרך כלל במערך 4-3-2-1, זהה לזה ששיחקה מילאן בעונת הזכיה האחרונה שלה בליגת האלופות ב-2006/07. בהנחה שהוא לא יחרוג ממנהגו, אקוופרסקה יהיה החלוץ המרכזי מול ישראל (בתפקיד אינזאגי, אם תרצו), ג'יובינקו חופשי (סטייל קאקה) מאחוריו ולוקה צ'יגאריני הפליימייקר (פירלו).

מוטי איווניר. כבר שובר את הראש (תומר גבאי)
מוטי איווניר. כבר שובר את הראש (תומר גבאי)

במרכז ישחקו שלושה: דניאלה דסנה (לא להתבלבל עם אנדראה דוסנה מליברפול) הדפנסיבי מסמפדוריה, אנטוניו קאנדרבה מליבורנו ומרקיסיו. שכבר קיבל את הכינוי המחייב "מרקו טארדלי החדש". וכנראה שלא לחינם.
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */