יום שבת, 20.04.2024 שעה 05:01

טרי בעט בתחת של גרנט: יונייטד זכתה בצ'מפיונס

גמר ליגת האלופות: המאמן הישראלי היה רחוק פנדל אחד מהיסטוריה, אך הקפטן של צ'לסי החמיץ והגביע הלך לשדים האדומים. 1:1 בתום 120 דקות

|
חוגגים כל הדרך לגביע. מנצ'סטר יונייטד (Gettyimages)
חוגגים כל הדרך לגביע. מנצ'סטר יונייטד (Gettyimages)
אח! כמה קרוב זה היה! אברהם גרנט וצ'לסי הריחו את הניצחון בגמר ליגת האלופות, כמעט וליטפו את הגביע, אבל מישהו למעלה החליט שהכחולים לא יניפו גביע ראשון בתולדות המועדון.

איך אפשר להסביר את ההחלקה של ג'ון טרי בפנדל שהיה יכול להביא את הגביע? הקפטן מעד על הדשא הרטוב במוסקבה ואחראי במו רגליו להחמצה איומה. הטרגדיה של טרי הזכירה החלקה אחרת, מפורסמת לא פחות, זו של דייויד בקהאם.

איך אפשר להסביר את ההחמצה הרשלנית של ניקולה אנלקה?, פנדל גרוע שהביא גביע שני לאלכס פרגוסון, לראשונה מאז אותו מהפך אדיר מול באיירן מינכן בשנת 1999.

דווקא כריסטיאנו רונאלדו, שהבקיע את שער היתרון של מנצ'סטר יונייטד בדקה ה-26, יכול היה להיות הדמות הטראגית של הערב: הפורטוגלי ניסה להטעות את פטר צ'ך, אך שוער צ'לסי הדף נהדר את הפנדל והעניק לגרנט הזדמנות לעשות היסטוריה. אך כאמור, המזל היה הפעם עם הבחורים של סר אלכס.

לפני הפנדלים - היו גם 120 דקות מרתקות. מנצ'סטר יונייטד שלטה מפתיחת המשחק. הקבוצה של אברהם גרנט נראתה בהלם והתקפת השדים האדומים ישבה על שערו של פטר צ'ך. באוויר כבר היה ריח של גול לזכות הפרגוסונים, וזה אכן לא איחר לבוא.


ואן דר סאר מקבל אהבה. הביא גביע במו ידיו (GettyImages)
ואן דר סאר מקבל אהבה. הביא גביע במו ידיו (GettyImages)

בדקה ה-26 ווס בראון, דווקא הוא, מצא עצמו באגף ימין על סף רחבת ה-16 של הכחולים. בראון הרים כדור מושלם לרחבה, מיקאל אסיין לא כיסה את רונאלדו והפנומן הפורטוגלי שלח נגיחת אומן לפינה השמאלית של פטר צ'ך. שוער צ'לסי אפילו לא זז כשהכדור פירפר ברשתו.

השער הכניס דווקא את צ'לסי למשחק. מיכאל באלאק החל ליזום במרכז המגרש, הבלוז החזיקו בכדור והתחילו ליצור מצבי הבקעה.

על סף ההפסקה קיבל אברהם גרנט את מבוקשו: אסיין בעט מ-25 מטרים כדור שפגע ברגלו של ווס בראון. פרדיננד איחר והריבאונד הגיע לפרנק למפארד שניצל עירבוביה ושלח פנימה מול ואן דר סאר.

במחצית השניה - מהפך: צ'לסי שלטה ללא עוררין במגרש, ולא היתה רחוקה משער ניצחון. דרוגבה ולמפארד בעטו כדורים לקורה ולמשקוף השער של ההולנדי. המשחק נכנס להארכה, שם היה זה החוף שנהבי ששלח סטירה מכוערת לפניו של נמניה וידיץ' וספג כרטיס אדום טיפשי בדקה ה-116. והשאר ייכתב בדפי ההיסטוריה של ליגת האלופות.



מחצית ראשונה
כיאה לדרבי האנגלי הראשון בתולדות מעמד הגמר, האווירה ביציעים היתה פשוט מחשמלת. דווקא אוהדי צ'לסי שלא נחשבים לססגוניים מהקהלים בממלכה, הפתיעו בנוכחות מאסיבית, התקשטו בדגלים כחולים-לבנים ועודדו את שחקני הבלוז בשירה אדירה.

המשחק נפתח בקצב מהיר מאוד כאשר כריסטיאנו רונאלדו מנסה לקחת אחריות במרכז השדה ולהפעיל את ווין רוני, אך ללא הצלחה. שחקני שתי הקבוצות נראו כמתרגשים לנוכח המעמד ולא היו מדוייקים בדקות הראשונות. השדים האדומים היו דומיננטים יותר ובדקה ה-6 כמעט והפתיע את פטר צ'ך עם ניסיון הגבהה מסוכן מימין, אך השוער היה מדויק ומנע שער.


 שדה הקרב במוסקבה. סקולס מדמם בלוז'ניקי (Gettyimages)
שדה הקרב במוסקבה. סקולס מדמם בלוז'ניקי (Gettyimages)

הארגריבס המשיך להיות דומיננטי וניסה למצוא את חבריו להתקפה עם מספר הגבהות מימין, אך ג'ון טרי, ריקארדו קראבליו ושות' הסתדרו ללא בעיות עם חלוצי היונייטד.

יונייטד המשיכה לתקוף ובדקה ה-16 רונאלדו היתל ללא בעיות במיקאל אסיין, הרים כדור טוב מאגף שמאל, אך הארגריבס שעלה לנגיחה, פיספס בכמה סנטימטרים את הכדור. המשחק החל להיות עצבני וצ'לסי שעדיין לא ביצעה ולו מהלך התקפי אחד ראוי, המשיכה להיות לא מדוייקת.



בדקה ה-20 עלו סקולס ומקאללה לכדור גובה, קשרה של היונייטד פגע בידו בצרפתי של הבלוז אך משום מה השניים ראו את הכרטיס הצהוב. סקולסי שנפצע מעל לאפו דימם ונזקק לטיפול רפואי מחוץ לתחומי המגרש.

דקה 26 - מנצ'סטר יונייטד עולה ל-0:1: אמרו שהוא לא מגיע למשחקים גדולים - אז אמרו. כריסטיאנו רונאלדו שם את החותם הרשמי על היותו השחקן הטוב ביותר בעולם, עם שער נגיחה ענק וסופר חשוב. פול סקולס ו-ווסלי בראון היתלו בהגנת צ'לסי עם סדרת צירופים באגף ימין, האחרון השתחרר להגבהה ושלח בשמאל כדור מדוד שנחת בראשו של הפורטוגלי הצעיר, שמ-7 מטרים נגח כדור מדוייק לפינה הימנית של צ'ך, שנותר המום. יופי של שער ויתרון מוצדק לבחורים של אלכס פרגוסון.



מיד אחרי השער, צ'לסי כמעט והשיגה את השיוויון כאשר מיכאל באלאק ניצב בעמדה מצויינת והוציא את כל העצבים על הכדור, שחלף מעל לשער. הלחץ של צ'לסי נמשך ובדקה ה-34 הגיעו להזדמנות הטובה ביותר שלהם עד כה במשחק לאחר שדרוגבה הוריד בראש כדור נהדר למרכז הרחבה, ריו פרדיננד, דווקא הוא נגח לשערו שלו אך ואן דר סר בהצלה אדירה מנע שער בטוח.

המשחק השתפר פלאים ובדקה ה-35 שמר צ'ך את צ'לסי במשחק עם צמד הצלות מדהים. כריסטיאנו רונאלדו הגביה כדור טוב מימין, טבז נגח כדור חזק מ-5 מטרים אך הצ'כי הציל בקצות אצבעותיו שער בטוח, טרי הרחיק והכדור הגיע למייקל קאריק שמ-16 מטרים בעט כדור אדיר שנראה בדרכו לחיבורים, אך השוער היה שוב במקום עם הצלה מדהימה.


 ערימה אדומה חוגגת במוסקבה. גיגס מצטרף באיחור (Gettyimges)
ערימה אדומה חוגגת במוסקבה. גיגס מצטרף באיחור (Gettyimges)

הלחץ של היונייטד נמשך ודקותיים למחצית יכול היה טבז לעשות 0:2, אך איחר בעשירית השניה לכדור רוחב נהדר של הארגריבס. מהצד השני, כדור חופשי של באלאק מ-16 מטרים חלף במטר מעל לשער של היונייטד. המזל המשיך ללכת עם צ'לסי שזכתה לרחמים מהשופט לאחר שריקארדו קראבליו קיצץ את רגליו של רונאלדו וראה רק את הצהוב.

דקה 45 - צ'לסי משווה ל-1:1: בניגוד מוחלט למהלך המשחק ומשום מקום, הבלוז מצליחים להשיג את השיוויון ובזמן הטוב ביותר. ניסיון בעיטה של מיקאל אסיין מ-25 מטרים פגע ברגלו של ווס בראון, ריו פרדיננד איחר בכיסוי והריבאונד הגיע לפרנק למפארד שניצל עירבוביה בהגנה של היונייטד ומ-5 מטרים הקפיץ מעל ואן דר סאר ופנימה. למפארד הנרגש שלפני כחודש איבד את אימו, רץ לעבר פינת הקרן והקדיש לה את השער.


למפארד משווה. צ'לסי חזרה ברגע הנכון (GettyImages)
למפארד משווה. צ'לסי חזרה ברגע הנכון (GettyImages)

לאחר 45 דקות נעל לובוש מיקאל את המחצית הראשונה, שהחלה בצורה חלשה ועם הרבה עצבים ועבירות, אך הסתיימה בצורה נהדרת ועם שלל אירועים ליד שני השערים. 1:1 במחצית.


למפארד מקדיש את השער לאימו. 1:1 בלוז'ניקי (GettyImages)
למפארד מקדיש את השער לאימו. 1:1 בלוז'ניקי (GettyImages)

מחצית שניה
על סף העליה למחצית השניה ליווה אלכס פרגוסון את שופט המשחק לאורך כל המנהרה וכשהוא נראה זועם מאוד - המאמן המנוסה ניסה להפעיל לחץ פסיכולוגי על השופט. גם חציו השני של המשחק החל בשליטה אדומה, אך ללא איומים ליד שערו של צ'ך.


אשלי קול מתגמש, הארגריבס בסכנה (GettyImages)
אשלי קול מתגמש, הארגריבס בסכנה (GettyImages)

הבחורים של אברהם גרנט החלו להפחיד את השדים האדומים. מיקאל אסיין כמעט והשלים מהפך. בדקה ה-51 הוא קיבל כדור מצוין מלמפארד ועל סף הרחבה היטעה שני שומרים באדום, אך הבעיטה טסה מעל השער של צ'ך.

רק שלוש דקות חלפו ועל כר הדשא התחזקה השליטה של הכחולים. מיכאל באלאק שלח טיל אדיר בחצי גובה ממרחק של 20 מטרים, אך הכדור חלף סמוך לקורה של השוער ההולנדי של מנצ'סטר.


מקאללה ורוני ברגע אינטימי (GettyImages)
מקאללה ורוני ברגע אינטימי (GettyImages)

צ'לסי המשיכה להיות דומיננטית יותר. אברהם גרנט נראה מעורב יותר במשחק ושלח את שחקניו קדימה כדי להכריע את ההתמודדות. הבלוז זכו בשתי קרנות רצופות אך לא הצליחו לאיים על שער.

התקפה מושלמת של מנצ'סטר יונייטד בדקה ה-71 כמעט והסתיימה בשער: רונאלדו העביר כדור רוחב משמאל היישר לרגלו של טבז, שהמשיך בנגיעה אחת לקאריק. השחקן הצעיר שלח בעיטה שטוחה מ-17 מטרים אך זו פגעה במקאללה, ויצאה החוצה.

בדקה ה-77 טעות בהגנה של הפרגוסונים כמעט ועלתה בפנדל לטובת צ'לסי. כדור שהוגבה לרחבה הגיע לכיוונו של מאלודה. הצרפתי ניסה להגיע בנגיחה ונראה היה שריו פרדיננד מכשילו. השופט הסלובקי לא התרגש וסימן להמשיך.


סקולס נאבק עם דרוגבה. הקרב על בריטניה (GettyImages)
סקולס נאבק עם דרוגבה. הקרב על בריטניה (GettyImages)

בדקה ה-78 דידייה דרוגבה הראה מדוע הוא נחשב לחלוץ הטוב בעולם: החוף שנהבי שיחרר בעיטה מהמקום מרחק 17 מטרים. הכדור הסתובב, עבר את ואן דר סאר וננעץ בעוצמה בקורת שערו. איזו הזדמנות ענקית!

בדקה ה-83 הקפיץ אלכס פרגוסון מהספסל את ראיין גיגס. הקשר הוותיק של מנצ'סטר יונייטד שהיה שותף לזכייה המדהימה בגביע בשנת 1999, החל להתחמם בשולי המגרש.


אברהם גרנט. בכיוון הנכון (GettyImages)
אברהם גרנט. בכיוון הנכון (GettyImages)

מתח אדיר ביציעי האיצטדיון הענק במוסקבה. המשחק התנהל במחצית המגרש של מנצ'סטר יונייטד - מחצית הפוכה לגמרי מזו הראשונה, בה שלטה הקבוצה האדומה בנעשה על כר הדשא. 68 אלף הצופים החלו להתכונן ל-30 דקות הארכה באחד ממשחקי הגמר המלהיבים שנראו בליגת האלופות.

בדקה ה-87 ראיין גיגס נכנס לספרי ההיסטוריה ושבר את שיאו של בובי צ'רלטון - 759 הופעות במדי מנצ'סטר יונייטד לעומת 758 של הקשר האירי שצפה במשחק במוסקבה. פול סקולס פינה את מקומו כשאפו מדמם. שתי דקות תוספת זמן לא שינו דבר והקבוצות ירדו למנוחה לפני ההארכה.

הארכה
17 בעיטות לעבר השער היו לצ'לסי עד כה, 7 בלבד למנצ'סטר יונייטד. השופט לובוש פתח את ההארכה.


פרגי מחלק הוראות הערב במוסקבה (GettyImages)
פרגי מחלק הוראות הערב במוסקבה (GettyImages)

צ'לסי פתחה טוב יותר את ההארכה. בדקה ה-92 הכניס אברהם גרנט למגרש את סולומון קאלו במקומו של פלורן מאלודה. דקה חלפה ופרנק למפארד כמעט כבש שער יתרון: הוא קיבל כדור מבאלאק, ותוך כדי סיבוב שלח כדור לא חזק מעל ואן דר סאר שניתז מן המשקוף. מנצ'סטר ניצלה בנס!

גרנט ערך חילוף שני בדקה ה-99: ניקולה אנלקה שהגיע בפגרת החורף נכנס, ג'ו קול יצא. חלפו 2 דקות ואלכס פרגוסון הכניס לכר הדשא את נאני במקומו של וויין רוני.


חכו, עוד מעט הוא יורחק. דרוגבה (GettyImages)
חכו, עוד מעט הוא יורחק. דרוגבה (GettyImages)

מתפרצת נהדרת של מנצ'סטר יונייטד מצאה את קרלוס טבז לבדו באגף שמאל. הארגנטיני השתחרר ושלח פצצה, פטר צ'ך היה עירני וקלט היטב את הכדור. המשחק הפך אלים משהו, כשווידיץ' ספג כרטיס צהוב. השופט הסלובקי, ששמר על יציבות עם שיפוט חלש לשני הצדדים לא שלט במשחק.

הגשם השוטף לא עזר לפתח משחק ראוי לשמו בשלהי ההארכה. לפתע, עבירה של נמניה וידיץ' בחלק המגרש של מנצ'סטר יונייטד גרמה לתיגרת שחקנים גדולה.


דרוגבה בהלם. כרטיס אדום טיפשי ומיותר (GettyImages)
דרוגבה בהלם. כרטיס אדום טיפשי ומיותר (GettyImages)

השופט לובוש מיהר למקום לנסות ולהפריד בין הניצים, אך לא הספיק: דידייה דרוגה לא שלט בעצביו ושלח סטירה לפרצופו של נמניה וידיץ' ממנצ'סטר. השופט שלף כרטיס אדום לעברו של החוף שנהבי. איזו טיפשות מצידו של דרוגבה!

על סף הסיום נפגע אשלי קול בפניו ושכב על הדשא דקות ארוכות. לאחר שהתאושש, המשחק המשיך בגשם שוטף כששתי הקבוצות יודעות: האלופה תגיע רק אחרי דו-קרב פנדלים.

פנדלים
קרלוס טבז ניגש לבעיטה הראשונה, חד וחלק ימינה, 0:1 יונייטד. מיכאל באלאק לקח את הראשונה של צ'לסי, חזק לפינה הימנית הגבוהה, 1:1.

מייקל קאריק זרק את צ'ך ימינה ושיחרר את הכדור שמאלה, 1:2 אדום. בלאטי שנכנס בסוף ההארכה, לא התבלבל, השכיב את ההולנדי הענק ושלח את הכדור לפינה הימנית, 2:2.

פרדיננד ובראון בטירוף. הגביע שלהם (GettyImages)
פרדיננד ובראון בטירוף. הגביע שלהם (GettyImages)
רונאלדו, כובש שער היתרון של היונייטד, נעצר, היסס, בעט ושילם ביוקר - צ'ך הדף, עדיין 2:2. פרנק למפארד ניגש לכדור, ואן דר סר נגע קלות, אבל צ'לסי עלתה ל-2:3.

הארגריבס שלח טיל לחיבור השמאלי והישווה ל-3:3. אשלי קול ניגש לבעיטה הרביעית, ואן דר סר כבר הדף - אבל לרשת, 3:4 לצ'לסי.

נאני ניגש לבעיטה החמישית, צ'ך היה קרוב אבל לא מספיק, 4:4. ואז הגיע ג'ון טרי. קפטן צ'לסי, לקח את הבעיטה החמישית עם אפשרות להעניק את הגביע הראשון בתולדות המועדון מסטמפורד ברידג'. טרי רץ, החליק לפני הבעיטה ושלח טיל מעל השער והחוצה!, עדיין 4:4.

אנדרסון החזיר את היתרון ליונייטד עם טיל למרכז השער, 4:5 אדום. סולומון קאלו זרק את אדווין ואן דר סאר ושיחרר לחץ, 5:5.

ראיין גיגס המנוסה כל כך לא טעה מול צ'ך, ושלח את הכדור לפינה הימנית, 5:6. ניקולה אנלקה שנכנס בהארכה, ניגש לבצע את הבעיטה המכרע. אם יחמיץ - הגביע של מנצ'סטר. הצרפתי נראה לא בטוח בעצמו, ואן דר סר הדף - ורץ להתחבק עם חבריו. מנצ'סטר יונייטד אלופת אירופה.


הגביע הוא שלנו! ליגת האלופות אדומה (GettyImages)
הגביע הוא שלנו! ליגת האלופות אדומה (GettyImages)

צ'לסי: פטר צ'ך, אשלי קול, קלוד מקאללה (ז'וליאנו בלאטי 120), ג'ון טרי, מיקאל אסיין, ריקארדו קראבליו, פרנק למפארד, מיכאל באלאק, ג'ו קול (ניקולה אנלקה 98), פלוראן מאלודה (סולומון קאלו 92), דידייה דרוגבה (הורחק 116).

מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, ריו פרדיננד, נמניה וידיץ', פטריס אברה, ווס בראון (אנדרסון 120), אואן הארגריבס, מייקל קאריק, פול סקולס (ראיין גיגס 87), וויין רוני (נאני 101), כריסטיאנו רונאלדו וקרלוס טבז.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */