יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:09

היסטוריה: אנדי רם ויוני ארליך אלופי אוסטרליה

התפילות עזרו: הצמד הישראלי עשה את הבלתי ייאמן וזכה בפעם הראשונה בקריירה בטורניר גראנד סלאם. אנדיוני ניצחו בגמר 5:7 ו-6:7 את קלמנט ולודרה

|
רם וארליך חוגגים תואר גראנד סלאם ראשון (רויטרס)
רם וארליך חוגגים תואר גראנד סלאם ראשון (רויטרס)
אנדי רם ויוני ארליך סידרו לאוהדי הטניס בישראל שבת נפלאה לאחר שרשמו הבוקר (שבת) הישג היסטורי וזכו בטורניר הזוגות של אליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס לאחר ניצחון 5:7 ו-6:7 על ארנו קלמנט ומיכאל לודרה מצרפת במשחק הגמר.

הצמד הישראלי סיים בכך שבועיים נפלאים של טניס ישראלי בטורניר הגראנד סלאם הראשון של השנה וחגג עם עשרות האוהדים הנפלאים ביציעי האצטדיון המרכזי במלבורן על שם רוד לייבר.

אנדיוני לא נשברו גם לאחר הפסקת גשם, שפגמה במומנטום שלהם במערכה הראשונה וגם לא לאחר שהשניים איבדו נקודת מערכה במצב של 4:5 לזכותם. הצמד שלנו הוכיח שהוא קורץ מחומר של אלופים לאחר שהשיבו שבירה נגדית והשלימו ניצחון של 5:7 במערכה הראשונה.

המערכה השניה התעלתה לרמות גבוהות כששני הצמדים לא מצליחים לשבור את משחקוני ההגשה של יריביהם. רם וארליך הגדילו לעשות כשחזרו באחד ממשחקוני ההגשה שלהם מפיגור 40:0 ובסופו של דבר ניצחו 4:7 בשובר השיוויון.

הצרפתים עשו שמונה טעויות כפולות לאורך הגמר לעומת רק אחת של ארליך. הישראלים, לעומת זאת, ניצלו 86 אחוזים ממכות ההגשה הראשונות לנקודות מנצחות והשיגו שתי שבירות מעשרה ניסיונות לעומת אחת מחמש של הצרפתים.

רם וארליך, שלא שמטו מערכה לכל אורך הטורניר, זכו ב-400 אלף דולרים והבטיחו את מקומם בטורניר המאסטרס בסוף השנה בשנחאי.

רם וארליך יחזרו בשבוע הבא לארץ ויחלו בהכנותיהם לקראת מפגש הבית העליון של גביע דייויס מול שבדיה, שייערך בעוד שבועיים ברמת השרון.

מערכה ראשונה: 5:7 לאנדיוני
לודרה הגיש ראשון אבל אנדי רם היה עירני ובשתי חבטות מרהיבות, אחת מהן תלולה לפינת המגרש, הוביל את הצמד הישראלי ל-0:30. הצרפתים חזרו עם הנחתה קלילה של קלמונט ליד הרשת והוסיפו שתי נקודות נוספות בעזרת הגשה חזקה ומדויקת ומשחק רשת מתואם אבל ארליך הפגין מקצועיות רבה ליד הרשת והעביר כדור אלכסוני, שהישווה ל-40:40.

המשחקון התארך ואנדיוני הגיעו לנקודת שבירה ראשונה במשחק בזכות החזרה קשתית של ארליך והנחתה טובה של רם אבל הגשה עצומה של לודרה החזירה את הצרפתים לתמונת המשחקון. הישראלים לא נשברו וניצלו את ההגשה השניה החלשה של לודרה כדי להשיג נקודת שבירה נוספת.


אנדי רם. פתיחה טובה לצמד הישראלי
אנדי רם. פתיחה טובה לצמד הישראלי

הצרפתים חזרו פעם נוספת אבל טעות של לודרה סידר לאנדיוני הזדמנות שלישית להשיג שבירה במשחקון הפתיחה. הפעם הישראלים הצליחו להשיג את השבירה היקרה ועלו ל-0:1.

יוני ארליך היה המגיש הראשון של הצמד הישראלי, שנהנה מתמיכת הקהל ביציעי האצטדיון המרכזי על שם רוד לייבר. הצרפתים אמנם עלו ל-15:30 אבל הגשות טובות של ארליך ואס קבעו 0:2 לאנדיוני.


יוני ארליך. הגיש ראשון מבין הישראלים
יוני ארליך. הגיש ראשון מבין הישראלים

טעויות לא מחויבות של ארליך ורם סידרו לצרפתים יתרון של 15:40 במשחקון ההגשה של קלמנט אבל החזרה ענקית של ארליך לאורך הקו השאירה את הישראלים בתמונה. אס של קלמנט סגר את סיפור המשחקון והעלה את הצרפתים על לוח התוצאות.

רם הגיש טוב במשחקון הרביעי והעלה את הישראלים ל-0:40 ואינסטינקט פנטסטי של ארליך ליד הרשת העניק לאנדיוני את הניצחון במשחקון לפני שלודרה הגיש בעוצמה רבה והוביל לניצחון צרפתי על האפס בדרך ל-2:3 ישראלי במערכה.

הצרפתים המשיכו במומנטום גם מול ההגשה של ארליך ושתי החזרות טובות לרגליו של המגיש קבעו 0:30 לזכותם. טעות נוספת של רם ליד הרשת סידרה לצרפתים שלוש נקודות שבירה אבל התעוררות של הישראלים החזירה אותם ל-40:40 כשהם נהנים גם מלא מעט מזל בקרב המוחות ליד הרשת.



הגג באצטדיון נסגר לאחר הפסקת גשם
הגשה טובה והנחתה מוצלחת של רם ועוד נקודה חכמה מאוד של ארליך העניקה לאנדיוני את הניצחון במשחקון הקריטי. ארליך המשיך לככב גם במשחקון ההגשה של קלמנט וזינק לשמיים כדי להנחית ולקבוע 15:30. טעות של קלמנט ליד הרשת קבעה 15:40 לאנדיוני ושתי נקודות שבירה אך המשחק הופסק בשל גשם שהחל לרדת באצטדיון המרכזי.

השחקנים ירדו לחדרי ההלבשה, ילדי הכדורים ניגבו את המגרש עם מגבות ומארגני האליפות סגרו את הגג מעל המגרש המרכזי. כעבור רבע שעה, השחקנים חזרו למגרש והצרפתים ניצלו את ההפוגה כדי להציל את שתי נקודות השבירה ולצמק ל-4:3.



רם פתח את המשחקון השמיני כשהוא ממוקד מאוד והשיג אס. גם הנקודה השניה הושגה בקלות בעזרת הגשה אדירה של רם והנחתה קלילה של ארליך אבל נקודות טובות של הצרפתים החזירו אותם ל-30:30. רם לא ויתר ובעזרת שתי הגשות טובות העלה את הצמד הישראלי ל-3:5. לודרה ידע שאסור לו לטעות במשחקון ההגשה הבא שלו והצליח להשיג את הניצחון המיוחל, שקבע 4:5 לישראלים.

אנדיוני איבדו נקודת מערכה ונשברו
מיד לאחר מכן, ארליך הגיש למערכה אבל ביצע שגיאה כפולה במצב של 0:30 לזכות הישראלים. חוסר הריכוז גרם לאובדן נקודה נוספת לאחר שארליך ירה את הכדור החוצה אבל הגשה חזקה מאוד של ארליך סידרה לישראלים נקודת מערכה אותה החזיר לודרה בצורה מדהימה לפינה.

בנקודה הבאה קלמנט חיקה את לודרה, החזיר נהדר לקו השמאלי של אנדיוני והעניק נקודת שבירה קריטית לצרפתים, שהישוו ל-5:5.


אנדי רם. הגיש למערכה
אנדי רם. הגיש למערכה

גם הישראלים יודעים לשבור
במקום להישבר מנטלית, אנדיוני תקפו את ההגשה של קלמנט והחזרות גדולות של כל אחד מחברי הצוות שלנו קבעו 0:40 ושלוש נקודות שבירה במשחקון ה-11. הבעיה היתה שגם הצרפתים לא ממש התכוונו לוותר על ההזדמנות ושתי הגשות של קלמנט קיצצו ל-40:30 אבל החזרה נפלאה של רם העניקה לצמד הישראלי את השבירה השניה שלהם במשחק.

הכדור עבר למגרש הישראלי והפעם רם לא החמיץ את ההזדמנות, הגיש טוב, נהנה ממשחק רשת יוצא מן הכלל של ארליך והעניק לישראלים את הניצחון במערכה הראשונה, שנמשכה 56 דקות.

מערכה שניה: 6:7 לאנדיוני
לודרה הגיש נהדר בפתיחת המערכה השניה והעלה את הצרפתים ל-0:1 למרות חבטה קשתית נהדרת של רם, שהזכירה שהוא אחד משחקני הזוגות הטובות בעולם.



החזרה פנטסטית של קלמנט פתחה את משחקון ההגשה של ארליך אך משחק רשת מדויק של הישראלים הפך את התוצאה וקבע 15:30 לזכותם. שיפור בהגשה של ארליך השלים את הניצחון במשחקון והישווה ל-1:1. מיד לאחר מכן, קלמנט הגיש ללא דופי והחזיר את הצרפתים ליתרון 1:2.

משחקוני ההגשה החלקים נמשכו גם עם אלה של רם, שפתח באס והמשיך עם חבטות משכנעות נוספות כדי לנצח על האפס ולהשוות ל-2:2 לפני שהצרפתים החזירו לעצמם את היתרון לא לפני שאינסטינקטים בריאים של ארליך ליד הרשת העמידו את הישראלים ביתרון 15:30, שלא הספיק, כאמור.

ככל שהמערכה נמשכה משחקוני ההגשה הפכו לקשים הרבה יותר ובמשחקון השישי של ארליך, הצרפתים השיגו נקודת שבירה בזכות משחק רשת מוצלח של לודרה אבל רם הנחית עם גב היד את חבטת ההחזרה של לודרה והישווה ל-40:40 בדרך לניצחון במשחקון ול-3:3.



קלמנט הגיש טוב בפתיחת המשחקון הבא אבל אנדיוני חזרו מפיגור 40:0 לשיוויון 40:40 בעיקר בזכות עליונות טוטלית של ארליך ליד הרשת. ראלי ענק של אנדיוני הביס את הצרפתים ליד הרשת וסידר נקודת שבירה אבל החזרה לא טובה של רם קבעה שיוויון. הישראלים נהנו משגיאה כפולה של קלמנט וזכו בנקודת שבירה נוספת אך אס בחסות הצלנג' הישווה פעם נוספת כשהפעם הצרפתים לא איבדו את הריכוז וזכו במשחקון.

הגשות טובות של רם הישוו ל-4:4 בתום משחקון מהיר יחסית כשהצמד הצרפתי ובמיוחד לודרה נותר מאוכזב ליד הרשת. מיד לאחר מכן, לודרה הגיש היטב והחזיר את היתרון לצרפתים.

ארליך הגיש עם הגב אל הקיר ועשה זאת טוב מאוד בדרך לניצחון על האפס ו-5:5 במערכה השניה. הקהל הישראלי ביציע הגיב בקריאות "אל אל ישראל". מיד לאחר מכן, קלמנט פתח את המשחקון ה-11 עם שגיאה כפולה אבל גם עם אס והמשיך בצורה חורקת בדרך ל-5:6 לזכות הצרפתים אבל הגשות גדולות של רם הובילו לניצחון על האפס ול-6:6 ושובר שיוויון.


רם וארליך. הישג ענק במלבורן
רם וארליך. הישג ענק במלבורן

שובר שיוויון: 4:7 לאנדיוני
לודרה הגיש לא טוב בפתיחת שובר השיוויון אבל נהנה מטעות של רם וארליך ליד הרשת. הישראלים הגיבו עם הגשה טובה של ארליך אך נקלעו לפיגור 2:1 לאחר "מיני-ברייק" ראשונה שלהם בשובר השיוויון. הנקודה הבאה היתה קריטית ומביכה כאשר ארליך קיבל כדור חופשי ליד הרשת והנחית אותו לתוך הרשת אבל ארליך של משחק הגמר לא נשבר מטעות טפשית והחזרה מדויקת שלו להגשה של קלמנט סידרה שבירה קטנה ו-2:3 לצרפתים.

הצמד הישראלי המשיך ללחוץ והגשה טובה של רם קבעה 3:3 לפני ששני הצמדים החליפו צדדים ואיפשרו לקהל הישראלי העצום לעודד את רם וארליך כשהם מניפים דגלים. הרבה מזל ליד הרשת השיג נקודה שלישית של רם וארליך בשובר השיוויון וקבע 3:4 לזכותם.


אנדי רם. אנדיוני עשו היסטוריה
אנדי רם. אנדיוני עשו היסטוריה

טעות נוספת של קלמנט ליד הרשת קירבה את הישראלים למרחק של שתי נקודות מזכיה היסטורית וגם הגשה חזקה של לודרה שגררה חבטה של ארליך החוצה לא שינתה את המצב הזה.

ברגע הזה הגיעה הנקודה של המשחק שהובילה לנקודת משחק. רם הקשית כדור מפינה לפינה מעל לודרה הענק וקבע 4:6. הנקודה הבאה עשתה היסטוריה והיסטריה. זכיה ענקית לאנדי רם ויוני ארליך בטורניר גראנד סלאם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */