יום חמישי, 28.03.2024 שעה 11:49

שטיינהאור: זה היום הכי קשה בתולדות הפועל

שחקן העבר של האדומים מתקשה לעכל את הריסת אולם אוסישקין. מתן נאור: "יש לי הרבה זכרונות מפה". רון חולדאי: "מבין את הצער". צפו בהריסת האולם

|
אוהד הפועל ת
אוהד הפועל ת"א מביט בהריסות של אולם אוסישקין (יניב סופר)
"זה היום הכי קשה בתולדות הפועל ת"א", כך אמר היום (רביעי) ל-ONE שחקן העבר של נבחרת ישראל והאדומים, תומר שטיינהאור, שהתייחס להריסתו של אוסישקין, האולם המיתולוגי של הפועל.

אוהדי הקבוצה לא ישכחו את היום הזה, רביעי, 25 ביולי 2007, בו החלה ההריסה הרשמית של האולם שעל גדות הירקון.

בתחילת השבוע אוסישקין גודר והיום החלה ההריסה הרשמית לעיני כ-30 אוהדים שהגיעו להיפרד ועמדו חסרי אונים כשהם לא מאמינים שלוקחים מהם את האולם שהם כל-כך אוהבים. האוהדים, רובם צעירים, עמדו והסתכלו על אוסישקין נהרס ובמקום נראו מראות קשים.

מספר אוהדים התקשו להשלים עם הרס האולם ובאיזור התפתח עימות עם חלק מאנשי התקשורת שעמדו במקום. עשרות שוטרים ומאבטחים שהגיעו לאיזור הפרידו בין הצדדים. חלקו הצפוני של האולם, בו היה היציע העליון והמזנון, כבר הרוס לחלוטין.

"מפה אפשר רק לעלות", אמר שטיינהאור, "אני לא יכול להגיד בהכרח שדווקא היום זה היום שאני הכי כואב כי רגש התסכול קיים כבר הרבה זמן. כמובן שהיו לי את התקוות ולפי דעתי המאבק שהתנהל, חוץ מאולי מספר מקרים חריגים ומיותרים, היה ראוי להערכה ולגיטימי.

"כנראה שבמקרה הזה חולדאי הוא זה שהיה נחוש יותר מכולם", המשיך שחקן העבר, "הבעיה של הפועל היא שכיום כבר אין מועדון מעבר לאולם. האולם שהוחרב פשוט גמר גם את אחרון האוהדים".

צפו בהריסת אולם אוסישקין


צפו באולם אוסישקין נהרס

אוהדי הפועל ת"א לא חיכו שמישהו יציל את קבוצתם והקימו קבוצת כדורסל חדשה - הפועל 'אוסישקין' תל-אביב. הקבוצה שאינה מזוהה עם אף איש עסקים או פוליטיקאי כזה או אחר, נרשמה כמו כל קבוצה חדשה, לליגה הנמוכה ביותר, ליגה ב'.


צפו בשחקני נבחרת ישראל מדברים על אוסישקין

על כך אמר שטיינהאור: "חשוב לי לומר שאני באמת מאמין בקונספט שהקימו האוהדים - קבוצת הבת של אורי שלף. לקבוצה הזאת יש סיכוי כי היא בנויה על ערכי כדורסל אמיתיים ולא סביב העסקנים".

"לא ממש ברור לי איך שאול (אייזנברג, היו"ר) הצליח להעלים את הקבוצה הזאת מעל פני המפה. אני יודע שניסו למנוע מהקמת הקבוצה של האוהדים. אני מאוד מקווה שבקרוב מישהו יקום ויחקור לאן בדיוק הלך הכסף מהעירייה.


האוהדים מגיעים להיפרד מאוסישקין (יניב סופר)
האוהדים מגיעים להיפרד מאוסישקין (יניב סופר)

"כבר שנים שההנהלה מחסלת לאט, לאט את המועדון והגיעו גם אלה שידעו לנצל את החולשה של שאול. כל האנשים הטובים שהיו מוכנים לבוא ולקחת על עצמם את הקבוצה, לא קיבלו צ'אנס, זה שהתעניין בהפועל רק לא מזמן, רכש עכשיו את מכבי חיפה".

עוד הוסיף שחקן העבר: "בואו נהיה כנים, האולם באמת לא היה ראוי, אך זה עדיין לא אומר שצריך להחריב אותו. קצת כסף שהיה מושקע שם וניתן היה להפוך את אוסישקין לבונבוניירה".

מתן נאור הגיע למקום ואמר: "מאוד עצוב לי לראות את זה. קשה לי להתבטא. יש לי הרבה זכרונות מהמקום הזה. היו פה רגעים מאוד גדולים של הכדורסל הישראלי. כשהייתי נכנס לאולם הזה הייתי מרגיש שמשהו גדול קורה. האווירה היתה נכנסת לך דרך הנעליים וזה עצוב שהורסים את זה".


פעם היה פה אולם. זה מה שנשאר מאוסישקין (יניב סופר)
פעם היה פה אולם. זה מה שנשאר מאוסישקין (יניב סופר)

כשנשאל מה הביא אותו למקום, ענה נאור: "היה לי צורך אחרון שאני לא יודע להסביר אותו. הייתי חייב לעבור כאן. ראיתי באינטרנט ותכננתי לבוא לפה. הגעתי מדיזינגוף וממש לא רציתי לפנות ימינה ולראות את זה. אין הרבה מה להגיד. במילה אחת, זה פשוט עצוב.

"הזיכרון הכי חזק מאוסישקין? בלי ספק השלושה ימים בהם גם עלינו ליורופליג וגם הניצחון בדרבי. זו היתה תקופה מדהימה וזה זיכרון שאני אקח איתי לכל החיים".

ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, דיבר בגל"צ עם הריסתו של אוסישקין: "כל חיי הייתי אדום, אפילו שיחקתי על המגרש הזה. אני מבין את הצער, אבל יחד עם זאת יש לי אחריות כלפי הרוב הדומם שמחפש איכות חיים בעיר הזאת, תהליך שעבר את כל הערכאות ואפילו בחינה של בית המשפט שהכריע.


הדחפורים דואגים שלא יישאר כלום מאוסישקין (יניב סופר)
הדחפורים דואגים שלא יישאר כלום מאוסישקין (יניב סופר)

"צריך להסתכל קדימה בתקווה, צריך לנסות למצוא ספונסר שייקח ויקדם את הקבוצה ויביאה לידי נצחונות. לדאבוני הקבוצה נקלעה למשברים של ניהול שכתוצאה מהם נוצרה סיטואציה שהשאירה לאוהדים רק את הסיפור של האולם".

ויש גם מי ששמח
בניגוד לאוהדי הפועל והכדורסל בכלל שעצובים ביום הזה, יש גם אנשים ששמחו לראות את הבניין המיתולוגי נהרס. דיירי הבניין שממול האולם, חיכו לרגע הזה הרבה זמן. אחת השכנות מהבניין ברחוב אוסישקין 2, אמרה ל-ONE: "חיכיתי לרגע הזה הרבה זמן. עברנו פה תקופות קשות כשהתקיימו פה משחקים.


אוהד הפועל ת"א מתקשה לעצור את הדמעות (יניב סופר)
אוהד הפועל ת"א מתקשה לעצור את הדמעות (יניב סופר)

"ילדים היו משתינים פה בשכונה ובחדרי במדרגות, לא הייתה חניה והיה רעש מהאולם. אנחנו ממש שמחים על הרגע הזה ומצפים לגן שייבנה פה. אנחנו באמת מקווים שראש העיר יעמוד במילה שלו ולא יקים פה חניון או מגדל. ראש העיר הבטיח לנו שייבנה גן יפה ולא שום דבר אחר. חיכינו הרבה זמן שנוכל לראות נוף מהחלון".

המאבק של אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א עברו לא פעם את הגבול במהלך המאבק נגד הריסתו של אוסישקין. הם ריססו כתובות על קברי הוריו של ראש העיר, רון חולדאי, זרקו רימון עשן אדום למשרדי מכבי ת"א ורק ביום שני התקבלה הודעה במוקד העירייה ע"י מודיע אלמוני שהוטמנה פצצה בביתו של חולדאי.


אוהדי הפועל ת"א נפרדים מאוסישקין (יניב סופר)
אוהדי הפועל ת"א נפרדים מאוסישקין (יניב סופר)

כמו כן התקבלה הודעה דומה לגבי ביתו של אחיו של חולדאי, המתגורר בקיבוץ חולדה. כוחות בטחון יצאו לבתיהם של ראש העיר ושל אחיו, אך האחרונים לא מצאו חומר נפץ כלשהו. כזכור, לפי מספר שבועות, תושבי ת"א הזעיקו את המשטרה למראה תיק חשוד שהונח בשדרות רוקח, לא רחוק מהאולם המיתולוגי.

חבלן שהגיע למקום ניגש לבדוק את התיק וגילה בו אבן, תמונות של ראש עיריית ת"א, רון חולדאי ומספר דפים עם הכיתוב: "מי שנוגע באוסישקין, מת".


הדחפורים עובדים קשה איפה שהיה פעם אוסישקין (יניב סופר)
הדחפורים עובדים קשה איפה שהיה פעם אוסישקין (יניב סופר)

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */