יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:47
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

קוריס עוזב את הפועל ר"ג: אני מחזיר מועדון גאה

אחרי 4 שנים, החזיר היו"ר את המפתחות: "רציתי קבוצה עצמאית, דטנר הוא האיש הנכון לנהל". נתן דטנר: "דומנק במאי תיאטרון, אבל הוא לא דוגמא טובה"

|
דטנר וקוריס במסע
דטנר וקוריס במסע"ת, היום (שרון קביליו)

יו"ר הפועל רמת-גן, ירון קוריס, הודיע היום (רביעי) על עזיבתו את המועדון במסיבת עיתונאים שקיימה הקרובה. מי שיחליף את קוריס בקבוצה יהיה שחקן התיאטרון ואוהד הקבוצה, נתן דטנר.

מדובר בהמשך ישיר לקיץ הלא קל שעובר על הפועל ר"ג כשרב הנסתר על הגלוי בכל מה שנוגע לעתידה של הקבוצה בשנים הבאות או אפילו בעונה הקרובה, שכבר עומדת בפתח. הקבוצה נשארה, כזכור, בליגת העל אחרי שנזקקה להזיע במשחק מבחן מול הפועל כפ"ס מליגת המשנה, עם שער ניצחון של גולן חרמון מספר דקות לפני השריקה לסיום המשחק.

מאמן הקבוצה בשנים האחרונות ומי שהוביל אותה להישארות בליגה הבכירה בעונתה הראשונה שם, יובל נעים, עזב וגם המאבק שפתחו אוהדי הקבוצה כנגד הריסת אצטדיון "המכתש" המיתולוגי, ששימש את הרמת גנים בשנים עברו, הדיר שינה מעיניהם של קברניטי הקבוצה ולא סייע להרגעת הרוחות סביב האורדונים.

"היום אני מסיים את תפקידי כבעלים ויו"ר הפועל ר"ג גבעתיים", אמר קוריס, "קיבלתי את המועדון בחודש מרץ 2006 לאחר שעבר הליך של פירוק. קיבלתי אותו בארצית עם מינוס 9 נקודות והליך של פירוק והיום אני מחזיר אותו כשהוא בליגת העל, גאה, חזק ועם הפנים קדימה".

"בשנים שהייתי פה, הקבוצה עלתה שתי ליגות, וזכתה בשני גביעי טוטו. מחלקת הנוער של המועדון בשנים שהיו תחת בעלותי, הפכה למערכת מסודרת ומקצועית. בנוסף, עלינו לליגה הראשונה לראשונה מזה 20 שנה. המועדון סובל בגלל שמועות מרושעות שרובם המוחלט הוא קשקוש מוחלט. שמועות אלה פגעו גם בקבוצה גם בי אישית וגם באנשים שקשורים למועדון במישרין ובעקיפין".

קוריס: אני מחזיר מועדון גאה

קוריס ניסה להרגיע את אוהדי ר"ג בכל הקשור למצב הכלכלי והוסיף: "לפני 4 חודשים פניתי לעו"ד שחר בן עמי על מנת שיעזור לי לסיים את העונה מבחינה פיננסית וניהולית. אני שמח מאוד שהוא נעתר לבקשתי. אני יכול להגיד היום שהפועל ר"ג נמצאת במצב פיננסי טוב ויציב. מרבית החובות שולמו ועם המעט שנשאר ידענו להתמודד בכבוד וללא קושי".  

נתן דטנר, האיש החדש במועדון, אמר: "גם אני שאלתי למה אני צריך את זה. קוריס הרג אותי. זאת היתה התלבטות לא פשוטה אני מודה. בכדורגל כמו בכדורגל באיזשהו שלב האמוציות עובדות. אני מודה שבד"כ במקצוע שלי אני זה שעובד קשה ופה היה מצב הפוך של לחץ מטורף, שבאיזשהו שלב האמוציה גברה על ההיגיון. אני מזמין אתכם לראות כנר על הגג". 

נתן דטנר וירון קוריס (שרון קביליו)
נתן דטנר: "האמוציה גברה על ההגיון" (שרון קביליו)

"סה"כ בעיקרון יש שלבים בחיים שאתה אומר יאללה קפוץ למים, למרות שאין בזה הרבה היגיון. שאלו אותי למה אני אוהד את הפועל ר"ג, אבל אני תמיד אומר שקבוצה בוחרת אותך ולא אתה אותה ומהשיגעון הזה אני נמצא פה. אני מאמין שההגיון ייכנס לאט לאט ואנחנו ניפגש בהרבה רגעים טובים. דומנק הוא במאי תיאטרון ולא דוגמא טובה. באתי לכבד את מה שירון עושה ועשה למען הפועל ר"ג".

"צריך לתת לו הרבה כבוד ושאפו מה שלא כל כך נהוג פה.בעולם התיאטרון זוכרים רק את הסוף וכך גם בכדורגל. אנחנו באיחור נוראי וזה ברור ומנסים לקצר את האיחור הזה. הזמן לא עומד לטובתנו אלה העובדות ועם זה נעמוד. התקציב הוא תקציב ראוי לליגת העל", אמר דטנר.

ירון קוריס (אמיר לוי)
ירון קוריס. "מחזיר מועדון חזק וגאה" (אמיר לוי)

לגבי התחליף שלו, אמר קוריס: "אני העברתי את המניות שלי לעו"ד שחר בן עמי בנאמנות וזאת עד אשר יימצא קונה ראוי וכשאני אומר קונה ראוי אני אסביר: עברנו בקיץ מו"מ עם מספר גורמים ולצערי הרב הם לא עלו בקנה אחד עם הרצונות שלנו. אף אחד לא הראה מספיק רצינות כדי לקבל זאת. המועדון הזה חשוב מאוד לי אני נמצא בו מגיל 11 והוא חשוב ויקר לי. רציתי שתהיה המשכיות להפועל ר"ג ולצערנו אף הצעה לא הייתה ראויה למרות הצהרות בתקשורת של פלוני אלמוני ואני לא מעוניין להתייחס אליהם כי זה לא היה רציני",

קוריס הסביר: "אנחנו הפצרנו הלוך ושוב במשפחת ארקין לרכוש את הקבוצה, אבל הם סרבו להיות הבעלים ואני יכול להבין אותם. אני שמח להודיע שהם הבטיחו את תמיכתם הכספית במועדון גם בשנה הבאה והם יעזרו ככל שיידרש. זה גבה ממני מחיר כבד מאוד ברמה האישית, אבל אני שמח וגאה על מה שעשיתי בשביל המועדון אותו אני אוהב".

נתן דטנר וירון קוריס (שרון קביליו)
ירון קוריס: "אני סוגל מעגל בנושא שמאוד חשוב לי" (שרון קביליו)

"קבוצת הניהול החדשה כבר התחילה לעבוד והם מגבשים כבר תוכניות, אפילו ברמה של מאמן עתידי. אתם תשמעו בעתיד דברים מאוד חיוביים בנושא מגרשי האימון של הפועל ר"ג, כדי שיהיה לכל המחלקות איפה לשחק. למרות שאין כמו המכתש, עזיבתו היא בלתי נמנעת ויש פתרונות לכך. קבוצת הניהול תתייחס לכך בעתיד הקרוב".

קוריס הוסיף: "אני סוגר מעגל בנושא שמאוד חשוב לי. אני מקיים נדר שהבטחתי אותו קצת אחרי תחילת העונה לאבי ז"ל, שחווה ביום יום את הקושי שהיה לי לנהל את המועדון. הבטחתי לו שזאת תהיה השנה האחרונה שלי מה שלא יהיה. לצערי הוא לא פה לראות אבל אני מניח שגם מלמעלה הוא רואה שעמדתי במילתי. אני מודה לכל הצוות הניהולי והמקצועי שהיה איתי בחמש השנים האחרונות. תודה גדולה לחברי, שחר בן עמי, על הסיוע והעזרה הגדולה".

נתן דטנר וירון קוריס (שרון קביליו)
ירון קוריס: "המו"מ לאיחוד לא הבשיל" (שרון קביליו)

"הוא עשה בשבילי דברים גדולים. אני רוצה להודות באופן אישי ליובל נעים, שהיה איתי פה מהיום הראשון ואני מאחל לו הצלחה גדולה לכל אשר יפנה. אני רוצה להודות ליגאל כוכבי שהיה לצידי מהיום הראשון, גם ברגעים הטובים וגם ברגעים הקשים. לכל הספונסרים שעזרו לנו במהלך כהונתי", הודה ירון קוריס.

על אפשרות האיחוד עם הכח עמידר ר"ג, אמר קוריס: "על הפרק עמד נושא של איחוד על מנת שתהיה קבוצה עירונית אחת חזקה אבל המו"מ לא הבשיל ולא יצא לפועל מכמה סיבות ואני חייב להגיד פה מילה אחת בנושא האיחוד - גם אני רוצה מאוד ועשיתי כל שביכולתי כדי שהפועל ר"ג תישאר עצמאית וגאה. אני שמח מאוד שהגורל הביא אותנו ליום הזה ושהפועל ר"ג לא הולכת לאיחוד והמניות שלי יישארו בנאמנות אצל שחר בן עמי שריכז קבוצת ניהול חדשה שכל הסמכויות המקצועיות והפיננסיות".

נתן דטנר (שרון קביליו)
דטנר במסע"ת, היום. קוריס: "שמח שהוא הסכים לקבל את התפקיד" (שרון קביליו)

על מי שינהל מעתה את המועדון, הוסיף היו"ר לשעבר: "ידידי, נתן דטנר, יהיה זה שיעמוד בראש הקבוצה. הוא יהיה היו"ר של קבוצת הניהול החדשה אני שמח שהוא הסכים לקבל את התפקיד הזה. הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא קונצנזוס בעם והוא לא רק חבר שלי. לשינוי התדמית אין לי ספק שהוא האיש הנכון. שחר בן עמי יהיה לצידו והם ייקחו את המועדון קדימה עד שיגיע הקונה. אנחנו לא ממהרים לשום מקום. לא הסכמנו למכור את הקבוצה הזאת".

עוד מקוריס: "אני רוצה להודות לנתן שהסכים לקחת את התפקיד. אם ניר ארקין לא היה כאן אז אני לא הייתי כאן היום. מגיע למשפחה היקרה הזאת הכל ומי ייתן וה' יחזיר להם על כל הטוב שהם עושים לאנשים בכלל ולי בפרט. אני רוצה להודות למשפחה שלי שתמכה בי ועכשיו אבא חוזר הביתה. העברתי את כל זכויות הניהול והחתימה לקבוצת הניהול. לא פנינו לאף מאמן כי חשבנו שצריך קודם כל לסיים את ההתקשרות עם יובל נעים ומאתמול בערב ,קבוצת הניהול התחילה לעבוד ולכן כל השמועות על המועמדים לא נכונות".

נתן דטנר וירון קוריס (שרון קביליו)
נתן דטנר: "דומנק במאי תיאטרון, אבל הוא לא דוגמא טובה" (שרון קביליו)

"כל השחקנים מבחינה חוזית סיימו את דרכם בסוף העונה שעברה וקבוצת הניהול החדשה גיבשה לעצמה אני מניח את רשימת השחקנים שהם רוצים שיישארו ומי הם רוצים להביא, אבל אני חושב שהם יודעים מה שהם עושים ותהיה קבוצה לא פחות חזקה מבעונה שעברה", אמר קוריס.

קוריס היו"ר העוזב הוסיף והתרגש: "הבן של קרלוס צ'קאנה. אין שמחה גדולה יותר מלראות את הילד המתוק הזה מתגבר על המלחמה. צ'קאנה לא ממשיך להתגורר בישראל. הוא נוסע לארגנטינה בקיץ,חוזר הביתה. הבן שלו כבר יכול לקבל שם את הטיפולים. הוא ישחק בקבוצות טוקומן מהליגה השנייה אבל הקשר איתו יימשך ללא ספק. יש דברים יותר משמעותיים מהכדורגל בחיים שלנו. אני אומנם עשיתי שגיאות אבל אני לפחות עשיתי. לא כתבתי שטויות מאחורי מקלדת ואני מקווה רק שבסוף אנשים יבינו שמאחורי כל בן אדם יש משפחה ויתנהגו קצת יותר בכבוד לבאים אחרי".

"זה עלה לי הרבה כסף ועלה לי בבריאות אבל זה היה שווה את זה כי זה היה בשביל הפועל ר"ג. לפחות פעמיים יובל בא וביקש ללכת הביתה אבל אני לא הסכמתי בשופ פנים ואופן. אני חושב שהוא מיצה את עצמו במועדון ורצינו לצאת לדרך חדשה בצורה נקייה לעתיד חדש. הגענו להחלטה משותפת יחד עם יובל שהגיעה העת לסיים והיה מאוד חשוב לי שהמהלך הזה ייעשה בצורה חברית ושיבול לא ירגיש מקופח. אף אחד מחברת הניהול החדשה לא דיבר עם אף מאמן עד שאתמול בערב סגרנו את הדברים שלנו עם יובל כי מגיע לו", הוסיף קוריס.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */