יום שבת, 20.04.2024 שעה 05:28

ניקי פאלי זכה במקום הראשון ויצא מאוכזב

אליפות ישראל באתלטיקה: קופץ הגובה קטף את הזהב עם תוצאה של 2.25 מ', אך הוא לא הצליח לשחזר את שיאו. שיא ישראלי לאולה דור בקפיצה במוט

|
ניקי פאלי באליפות ישראל באתלטיקה (יניב סופר)
ניקי פאלי באליפות ישראל באתלטיקה (יניב סופר)
פעם בשנה זה קורה, איצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף לובש חג. יומיים שלמים של תחרויות אתלטיקה ומיטב ספורטאי ישראל שמגיעים להזיע על המסלולים.

זה לא סוד שהאתלטיקה בארץ חולה, אבל בעצם מי מהמקצועות האולימפיים לא חולה? במדינה כמו שלנו, שמירב המאמצים הכלכליים הולכים לבטחון המדינה, אולי כבר אין לנו למה לצפות.

כל כך יפה לראות את מאות הספורטאים שהגיעו על מנת להשתתף ב"טופ של הטופ" במדינה שלנו, כמה חבל רק שבארגון מופתי של התחרויות וברגעים מרגשים וסוחטי דמעות של ספורטאים ששוברים שיאים חדשים וקובעים יעדים חדשים בספורט הישראלי, אין כמעט מי שיעודד אותם מהיציעים.

אפילו המתקנים של הדר יוסף יותר בריאים מהחולי שיש בקהל שפשוט לא מגיע לתחרויות. נסו לדמיין את המקבילה בכדורגל או כדורסל, האם עולה על דעתכם שמשחק האליפות בין בית"ר ירושלים לבין הפועל ת"א ימשוך אליו רק 800 צופים? האם יכול להיות שהפיינל פור הבא בהיכל נוקיה, בקרב האליפות בין הפועל ירושלים למכבי ת"א ימשוך אליו מקסימום 1000 אוהדים?

חבל, ההפסד כולו של מי שלא בא ומי שלא חווה את החוויה הנפלאה שבה ההיסטוריה של הספורט בישראל, נקבעת ממש כאן. כמובן שאת מירב תשומת הלב משכו הספורטאים האולימפיים: הקופץ לגובה, ניקי פאלי, קופצת המוט, אולה דור, האצנית ריטה פוגרלוב ומיכאל אילין.


צפו בתגובות במהלך אליפות ישראל באתלטיקה

גם משלחות זרות של ספורטאים מפולין, רוסיה ומזרח אירופה הגיעו להשתתף בתחרויות על מנת להעלות את רמת היריבים לספורטאים הישראלים. באתלטיקה זוכרים גם את האנשים שעשו היסטוריה, היום (רביעי) הוענק פרס למאמן השנה, איליה בר-זאב, מי שאימן את גדולי האתלטים ישראלים והיום מאמן את איתי מגידי ו-וודה זבדה.

גם אלכס אברבוך שהתחרה אתמול זכה לפרס, אתלט השנה - מגיע לו. ניקי פאלי, אלוף ישראל בקפיצה לגובה היה מאוד מאוכזב היום בסיום התחרות, למרות שקטף בקלילות הצפוייה את מדליית הזהב, לא הצליח פאלי לשחזר את השיא שלו, 2.30 מטר, והצליח לעבור 2.25 מטר.


אלכס אברבוך. אתלט השנה (יניב סופר)
אלכס אברבוך. אתלט השנה (יניב סופר)

פאלי אמר ל-ONE אחרי הקפיצות: "ומנם זכיתי במקום הראשון וקיבלתי מדליית זהב אבל אני מאוד מאוכזב מהתוצאה שלי, אני בכושר טוב ורציתי לעבור את השיא שלי או לפחות להשוות אותו ולא הצלחתי היום, אני צריך להמשיך לעבוד קשה וזה יגיע. עדיין לא קבעתי קריטריון לאולימפיאדה אבל גם זה יהיה בזמן המתאים".

שיא ישראלי חדש בקפיצה במוט
הקופצת במוט, אולה דור קבעה שיא ישראלי חדש. כאשר קבעה 4.03 מטר. השיא הישראלי הקודם, שייך גם הוא לאולה והוא עמד על 4.02 מטר. שיפור של 1 ס"מ. אולה שמחה לאחר השיא, אך הוסיפה: "זה לא מספיק. אני רוצה עוד יותר ויותר ואני מקווה שזה יגיע. אני רוצה לעשות קריטריון ולהגיע לבייג'ין 2008 ואני מקווה להצליח במשימה הזאת".


אולה דור בפעולה. שיא ישראלי חדש (יניב סופר)
אולה דור בפעולה. שיא ישראלי חדש (יניב סופר)

האצנית ריטה פוגרלוב, בת 21 מבת ים קטפה 2 מדליות זהב בשני ימי התחרות. היום זכתה פוגרלוב ב-200 מטר נשים כאשר הגיעה ראשונה וקבעה תוצאה של 21.63 שניות. אמש, זכתה ריטה במקום הראשון ב-100 מטר כאשר קבעה תוצאת סיום טובה של 11.84 שניות.

גם אצל הגברים יש דאבליסט. מיכאל אילין בן 22 מאשדוד, השייך לאגודת מכבי ת"א, קטף בקלילות את מדליית הזהב ב-200 מטר גברים עם תוצאת סיום 21.56 שניות. ואמש זכה במקום הראשון ב-110 משוכות עם תוצאת 13.96 שניות. אילין היה מאוד לא מרוצה מהתוצאה שלו בסיום המקצה אמר: "אני אומנם הגעתי ראשון אבל אני מאוכזב. כשראיתי את לוח התוצאות לא האמנתי. רציתי 21 שניות נמוך אבל מה לעשות, צריך פשוט להמשיך ולעשות, להמשיך ולהתאמן להמשיך ולנסות כי רק ככה מתקדמים".


מיכאל אילין.  דאבליסט באליפות (יניב סופר)
מיכאל אילין. דאבליסט באליפות (יניב סופר)

תוצאות נוספות היום: ב-400 מטר משוכות גברים, זכה במקום הראשון יורי פלס מהפועל חולון עם תוצאה של 52.82 שניות. 5000 מטר גברים, בריהון וובה קבע תוצאת סיום 14:44.18 דקות. ב-800 מ' גברים, סיים ראשון יוסף גזצ'או ממכבי ת"א, 1:53.79 דק. במקצה המקביל אצל הנשים זכתה אירנה ויינגרטן מריאלי ראשון. ב-200 מטר גברים, מיכאל אילין ממכבי ת"א סיים עם 21:56 שניות וקטף את המקום הראשון.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */