יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:31

שחר פאר מודל 2006 - הצלחה מסחררת

לאחר שהדהימה ב-2005, המחבט מס' 1 של ישראל ריתקה את האומה בעונה מהאגדות. מגביע הפדרציה, דרך פטאיה, השיא באיסטנבול וההופעה המרגשת ברולאן גארוס

|
שחר פאר. מה יהיה ב-2007? (רויטרס)
שחר פאר. מה יהיה ב-2007? (רויטרס)
בסוף שנת 2005, כשנבדקו הישגיה של שחר פאר, רבים מחובבי הטניס בארץ היו בדעה שאכן קמה יורשת ראויה לאנה סמאשנובה. אבל אף אחד לא באמת האמין שהפריצה הגדולה של הצעירה תגיע כל כך מהר.

ב-2005 שחר הגיעה ל-6 רבעי גמר בסבב ה-WTA - חצי הגמר נראה כמו מחסום בלתי עביר עבורה מנטאלית. פאר אמנם זכתה בניצחונות נאים, אך מעולם לא גברה, עד אז, על שחקנית מהטופ 20.

היא התייצבה במקום ה-45 בעולם, אך היה ספק רב אם אכן תצליח להגן על השגיה מ-2005. בתחילת 2006 שחר אמנם הצליחה לעלות לחצי גמר ראשון (טורניר קאנברה) אבל הודחה בסיבוב הראשון של אליפות אוסטרליה הפתוחה.

בחודש פברואר הצליחה פאר לשבור עוד מחסום, כשזכתה בתואר הראשון שלה בטורניר פטאיה בתאילנד. שחר הניפה גביע וזכתה לקבלת פנים חגיגית בשדה התעופה.

הקהל הישראלי, שאינו חובב טניס, התחיל להפנים את השם - שחר פאר. ועדיין, כל היריבות אותן ניצחה בטורניר זה, היו בדירוג נמוך משלה.

בחודש אפריל המריאו פאר, אנה סמאשנובה וציפי אובזילר לטורניר המוקדמות של גביע הפדרציה, בבולגריה. וכאן, ממקום שאף אחד לא ציפה, ביחוד בצד המנטאלי, פאר נשאה על גבה את הנבחרת לשיאים ודרמה חסרת תקדים.

סמאשנובה נוצחה במפתיע על ידי יריבות נחותות. פאר, כמעט בכל אחד מימי התחרות, החזירה את הנבחרת מעמדת נחיתות לניצחון ביחידות ובזוגות.


שחר פאר. הרבה סיבות לחייך ב-2006
שחר פאר. הרבה סיבות לחייך ב-2006

השיא היה משחק העליה מול סרביה - סמאשנובה התפתלה מכאבים ופרשה מעמדת ניצחון. פאר עלתה לשחק מול אנה איוונוביץ', המדורגת 17 בעולם.

עד לאותו רגע, שחר מעולם לא ניצחה יריבה מ-20 הראשונות בעולם. ודווקא אז, שכל כובד משקל הנבחרת על כתפיה, רגליה ומחבט הטניס שלה, היא ניצחה את הסרבית, והדהימה אפילו את עצמה.

לאחר מכן, היא נחה חצי שעה, ויחד עם אובזילר, ניצחה מותחן ענק בזוגות והעלתה את הנבחרת לשלב הפלייאוף בגביע. אין ספק שאותו יום שדרג את הקריירה של פאר. מכאן, אי אפשר היה להפסיק את המירוץ לצמרת.

שחר כובשת את איסטנבול

תוך שבועיים, זכתה פאר בטורניר פראג. עוד שבועיים עוברים, וגם טורניר איסטנבול בכיס של הצעירה בת ה-18. כל זאת, תוך שהיא מנצחת בגמר את אנסטסיה מיסקינה הרוסיה (11 בעולם) בשובר שוויון במערכה השלישית.

כושר השיא נמשך אל התחרות הכי חשובה של העונה - הרולאן גארוס. שחר הצליחה, לראשונה בקריירה, לנצח שחקנית מהעשיריה הראשונה - אלנה דמנטייבה הרוסיה, והעפילה לשמינית גמר הטורניר, שם חיכתה לה מרטינה הינגיס האגדית.

מדינה שלמה עצרה את נשימתה כשפאר ניצחה את המערכה השניה. רק החשיכה הפסיקה את המומנטום ומנעה ממנה את הניצחון.

הינגיס התכוננה כל הלילה עם מאמנה והצליחה לעצור את פאר במשחק שהתחדש למחרת.

אחרי המשחק הזה, לא היה איש בישראל שלא ידע מי זו שחר פאר, שהעפילה בסערה לרשימת 25 השחקניות הטובות בעולם.

יעקב הלך, פיטרסון בא

לאחר ההצלחות ודי במפתיע, החליטה פאר להחליף את עודד יעקב, במאמן שיוכל ללוות אותה זמו רב יותר במשך השנה. הענין עורר מהומה ויעקב נעלב.

שחר בחרה בדן פיטרסון האמריקני, נסעה איתו לווימבלדון, הודחה בסיבוב השני והקשר בינהם הסתיים במהירות.

פיטרסון הוחלף בעודד טייג אבל גם התוצאות בסבב האמריקני לא הרשימו. פאר הפסידה מוקדם מהצפוי בסאן דייגו וסטנפורד.


שחר פאר עם עודד יעקב. הרומן הסתיים
שחר פאר עם עודד יעקב. הרומן הסתיים

בלוס אנג'לס התחילה פאר להתעורר -היא הגיעה לרבע הגמר, אבל שם נקמה בה אלנה דמנטייבה. בטורניר מונטריאול היוקרתי הצליחה פאר לחבר יכולת לתוצאות והעפילה לרבע הגמר, תוך שהיא מנצחת במשחקים צמודים את אנסטסיה מיסקינה ומריון ברטולי.

שחר הגיעה מוכנה לאליפות ארצות הברית הפתוחה - הגראנד סלאם האחרון של השנה. לאחר שעברה שני סיבובים ללא מאמץ, הצליחה בסיבוב השלישי לחזור מפיגור 5:1 לניצחון מול אחת השחקניות העקשניות בסבב - פרנצ'סקה סקיאבונה, ולנצח אחרי 3 שעות מורטות עצבים.

משחק זה הוכיח, שוב, שפאר היא ווינרית בנשמתה. שחר התייצבה למשחק שמינית הגמר במגרש המרכזי, ובשידור חי לכל עולמי, מול ז'סטין הנין ארדן הבלגית, המדורגת 2 בעולם. היא הובסה ללא תנאי.



התבוסה הוכיחה לפאר, שלמרות ההצלחות, היא עדין צריכה לעבוד קשה כדי לכבוש את הצמרת העולמית. את פירות ההצלחה, לפחות התקשורתית, קצרה פאר בסבב האחרון של השנה - טורנירי האולמות.

כוכבת טלוויזיה

פאר שודרה ארבעה שבועות רצופים בשידור חי בערוץ "יורוספורט", כשהיא נאבקת בשחקניות מהעשיריה הראשונה ונותנת פייט ענק לפטי שנידר, אלנה דמנטייבה ומריה שארפובה.

מי ששמע את המחמאות שהרעיפו שדרני הטניס הבכירים בעולם לשחר שלנו, ליבו נתמלא גאווה: "אין ספק שהיא בדרך לעשיריה הראשונה", "יש לה סוג של ווינריות שקשה למצוא"...

פאר, שכל תקוותיה היו להתבסס ב-50 הראשונות גם ב-2006, מוצאת את עצמה בסוף השנה במקום ה-21 בעולם כשכל עתידה לפניה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */