יום שישי, 17.05.2024 שעה 07:15

המשלחת הישראלית יצאה למשחקים האירופאיים

התחרות תתקיים בפולין ותהווה הזדמנות להשגת קריטריון אולימפי, כשעוד לפני כן המשלחת תקיים טקס באושוויץ. יעל ארד: "הוכחה לתקומתו של עם ישראל"

|
המשלחת הישראלית  (עודד קרני, הוועד האולימפי)
המשלחת הישראלית (עודד קרני, הוועד האולימפי)

המשלחת הישראלית המריאה הערב (ראשון) לקראקוב, שם יתקיימו המשחקים האירופאיים בין התאריכים ה-21 ליוני ועד לשני ביולי בהשתתפות 48 מדינות ו-7200 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו על 243 מדליות. רוב התחרויות יעניקו ניקוד לדירוג האולימפי, כשמספר ענפים מצומצם יוכל לספק כניסה ישירה למשחקים האולימפיים בפאריס 2024.

ביום שלישי יתקיים טקס מרגש באושוויץ - בירקנאו בהשתתפות חברי המשלחת האולימפית. למשלחת הישראלית תתלווה ניצולת השואה חנה גופרית, שהייתה הראשונה לקיים 'זיכרון בסלון', והיא תשתף את המשלחת בסיפור הישרדותה. בנוסף ילוו את המשלחת גם בנה של חנה גופרית, פרופסור עופר גפרית וכן הזמר גיא מזיג. נבחרת השחייה האמנותית תתחרה בעיר אושוויצם בפולין השוכנת בסמוך למחנה ההשמדה הנורא.

המשלחת הישראלית כוללת 135 ספורטאים מ-17 ענפי ספורט שונים וכן מעטפת מקצועית מלאה. התחרויות בהן המשלחת תיקח חלק הן אתלטיקה, שחייה אמנותית, קליעה, כדורסל 3X,3 סיוף, בדמינטון, טקוואנדו, טריאתלון, קרב 5 מודרני, טיפוס, קיאקים, ג'ודו קבוצתי, אופני הרים, ברייקדאנס, אגרוף, קשתות וקרטה. בענפי האגרוף והקליעה הספורטאים הישראלים יוכלו להשיג כרטיס ישיר למשחקים האולימפיים. כל התחרויות במשחקי אירופה מהוות הזדמנות עבור השגת הקריטריונים הדרושים על מנת להעפיל למשחקים האולימפיים.זכייה במדליה לא אומרת בהכרח שגם קריטריון יושג ולהפך. השגת קריטריון היא מטרה שחשובה בפני עצמה וכמובן גם כן מדליות באירופה המשמשת כזירה הספורטיבית המרכזית שלנו.

יעל ארד (צילום: הדר ואן קולא)יעל ארד (צילום: הדר ואן קולא)

זו הפעם השלישית שהמשחקים האירופיים מתרחשים אחרי באקו 2015 ומינסק 2019, כשהתחרויות משמשות סימולציה של כל המערכת לקראת המשחקים האולימפיים. זוהי ההזדמנות של כל המשלחות האולימפיות ללמוד ולהשתפשף בהיבטים הרבים הכרוכים במשחקים האולימפיים הן מקצועית והן לוגיסטית.

דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי התייחס: "אנחנו יוצאים למשחקי אירופה נבחרת גדולה במגוון רב של מקצועות וענפים ואני בהחלט מצפה לתוצאות טובות ואיכותיות של הספורטאים. מדובר בצעד משמעותי לקראת המשחקים האולימפיים בפאריס 2024 ולכן מדובר בהכנה חשובה גם לצוותים שלנו וגם לכלל המעטפת. בהצלחה לכולם".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל הוסיפה: "משחקי אירופה שיוצאים לדרך השבוע הנם מדרגה נוספת בהכנות המקצועיות והאינטנסיביות למשחקים האולימפיים בפאריס ומהווים חלק מקיץ אולימפי מאתגר וחשוב עם שש אליפויות עולם. אנחנו יוצאים לתחרויות בפולין בראש מורם, לייצג לא רק את מדינת ישראל אלא גם לזכרם של אחינו היהודים שרבים מהם הושמדו על ידי מכונת הרצח הזדונית הנאצית במחנות ההשמדה בפולין. הופעת משלחת ישראל היא ההוכחה לתקומתו של עם ישראל והספורטאים שלנו הם השגרירים הנהדרים של מדינת ישראל”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */