יום שישי, 03.05.2024 שעה 04:14

עמי פזטל הלך לעולמו בגיל 87

אגדת שמשון ת"א ושדרן הספורט המזוהה עם "שירים ושערים", נפטר. כיהן כדיין בבית הדין בהתאחדות ושימש כיועץ משפטי של עיריית תל אביב לאורך הקריירה

|
עמי פזטל (משה חרמון)
עמי פזטל (משה חרמון)

עמי פזטל הלך לעולמו בגיל 87. פזטל, יליד 1.1.1936, אגדת שמשון תל אביב, היה שדרן ספורט ישראלי מיתולוגי אשר הגיש במשך שנים ארוכות את תכנית הרדיו האגדית “שירים ושערים” ברשת ב’ ופס הקול שלו ליווה מיליוני אוהדי כדורגל ישראלי לאורך השנים. הלוויה תתקיים היום (שלישי) ב-16:00 בבית העלמין נחלת יצחק.

הוא היה הראשון להגיש את התכנית הבלתי נשכחת עבור אוהדי הספורט בישראל. פזטל היה מי שהקים מחלקת הנוער של מועדון הכדורגל שמשון תל אביב וזכה עימה באליפות ובגביע המדינה. ב-1966 נקרא לאמן את קבוצת הבוגרים והגיע עמה למשחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה.

לאורך עשרות שנים היה יו"ר שמשון תל אביב, בנה וניהל בתקציב מצומצם קבוצה שהגיעה למקום מכובד בצמרת טבלת הליגה הבכירה ומשכה קהל רב לאצטדיון בלומפילד. במהלך הקריירה הארוכה שלו שסבבה סביב הכדורגל הישראלי, אף שימש כדיין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

נאור הלוי, עמי פזטל ורועי עובדיה (פרטי)נאור הלוי, עמי פזטל ורועי עובדיה (פרטי)

פזטל הוא הצעיר משני בנים למשפחת פוסטול. באחת הנסיעות עם נבחרת ישראל בכדורגל עברת את שמו מפוסטול לפזטל עבור הרדיו. מסלול חייו של פזטל נע בין שלושה מוקדים: משפטים, רדיו וכדורגל, כאשר במהלך הקריירה שלו אף שימש כיועץ משפטי עבור עיריית תל אביב. הלוויה תתקיים היום ב-16:00בבית העלמין נחלת יצחק.

אבינועם עובדיה, שחקן שמשון ת״א בעבר שאף היה הקפטן שלה, והיה קרוב מאוד במהלך השנים לפזטל, ספד לו: ״ איש ענק, איש חסד, לא ידע להגיד לא לאף אחד. איש של מילה, מדהים, מאות אנשים חייבים לו לא רק בכדורגל. אף פעם בשמשון לא עשיתי חוזה, הכל היה על סמך מילה. הוא כעורך דין עזר למאות אנשים בלי לקחת כסף״.

גם ההתאחדות לכדורגל מרכינה ראש עם פטירתו של עו"ד עמי פזטל. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "עמי פזטל, מגדלור של חכמה, אהבת האדם והמשחק, היה לא רק פס הקול של הכדורגל הישראלי בזכות תרומתו ארוכת השנים לתוכנית ׳שירים ושערים׳, אלא גם אבן יסוד במועדון הכדורגל שמשון תל אביב ובמשך עשורים כדיין בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.

עמי פזטל (משה חרמון)עמי פזטל (משה חרמון)

“עמי, חבר יקר של כולנו, הכיר היטב כל רובד בחברה הישראלית ובכדורגל שלנו ותמיד האמין בתרומה הגדולה של המשחק להתפתחות האדם ולחברה בה הוא פועל. נועם הליכותיו, חכמתו, ידיעותיו המשפטיות וחיוכו הנצחי הפכו אותו לאדם משכמו ומעלה, שתמיד הרגיש בן בית בהתאחדות לכדורגל והיה אהוב על כל מי שפגש אותו. אשרינו שזכינו להיות חלק ממפעלות חייו. תהא מנוחתו עדן".

משמשון ת”א נמסר: “מועדון שמשון תל אביב אבל וחפוי ראש עם לכתו של אבינו היקר והאהוב עמי פזטל. עמי פזטל היה המצפן, מורה הדרך, המנהיג ומתווה החזון של מועדון שמשון תל אביב. פעילותו של פזטל עם שחקנים צעירים בגילי הילדים ונוער הינה מופת חינוכי וערכי. עמי היה מורה מורה רוחני גם לאלו שסיימו את תפקידם בקבוצה ובהנהלה. נזכור את עמי ותרומתו האדירה וננציח את שמו ופועלו בדרך המכבדת והראויה לו. יהי זכרו ברוך”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */