יום חמישי, 18.04.2024 שעה 23:09
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 108 - 73
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

כהן: משוכנע שהפועל תזכה בתואר בקדנציה שלי

יו"ר האדומים מסכם עונה בראיון ל-ONE: "לא מתביישים, רוצים תארים". וגם: התבגרות המועדון, החתמת פרנקו והקהל ("לא בוגרים כדי להתמודד עם דרבים")

|
רמי כהן (חגי מיכאלי)
רמי כהן (חגי מיכאלי)

הפועל תל אביב בכדורסל סיימה אמש (ראשון) את העונה לאחר שהודחה בסדרת רבע גמר הפלייאוף עם הפסד 82:77 מול היריבה העירונית מכבי תל אביב, שהשלימה 1:3 בדרך לחצי הגמר. במובנים מסוימים, ניתן להצביע על שינוי: האדומים הצליחו להעפיל לגמר הגביע וכמעט לזכות בתואר היסטורי לאחר קרוב ל-30 שנים, ניצחו ארבעה דרבים בעונה (השתוו לשיא הניצחונות בעונה של קבוצה על הצהובים) וסיפקו לא מעט נחת לקהל.

אך בפועל, הם שוב יצאו ללא תואר והודחו כבר בשלב רבע הגמר. היו"ר, רמי כהן, שאמש שימש כחוצץ בין הקהל למגרש עת שהאוהדים מאחורי הסל השליכו חפצים שכמעט והובילו לפיצוץ המשחק, כיוון בתחילת העונה לתהליך במסגרתו קבוצתו תתחיל לפעול ביותר מתינות ורוגע. עכשיו, רגע לאחר סיום העונה, הוא התפנה לראיון מיוחד ל-ONE, בו דיבר על המסקנות מהעונה, קפיצת המדרגה שצריכה לעשות הקבוצה בעונה הבאה, עתיד המועדון וכמובן על התנהגות הקהל.

רמי, מה זה אומר על הפועל ת"א שבעונה שאתם מנצחים ארבעה דרבים אתם אתם עדיין מודחים כבר ברבע הגמר?
"אין קשר בין לנצח ארבעה דרבים ללעבור סדרה. יש דברים טובים בעונה הזאת ויש דברים פחות טובים. הדבר הטוב הוא שהיא פתח טוב להמשך. עשינו הרבה דברים טובים שלא עשינו בשנים האחרונות ומכאן הרבה יותר קל לקחת את זה צעד קדימה וזאת התוכנית. האכזבה היא שאנחנו רוצים יותר. היו קטעים יפים: שברנו כמה שיאים שלא עשינו 30 שנה אבל אנחנו רוצים יותר. אנחנו רוצים חצי גמר ולהתקדם יותר, אבל בשביל זה יש עוד עונה".

פלייאוף זה אחר: 1:3 למכבי על הפועל ת"א

אולי הסגל לא היה מספיק עמוק?
"יכול להיות. יש שיקולי תקציב. יש לך תקציב שהוא לא בלתי נגמר וצריך לבנות לפי מה שצריך. לקבוצה שמשחקת פעם בשבוע בארץ הוא היה מספיק עמוק ויכול היה גם לתת דקות משחק לשחקנים כמו רז אדם ולוטן אמסלם. אם לא היו לנו פציעות במהלך העונה, אז לא היינו חושבים או לא היו אומרים שהסגל לא עמוק".

ניצחתם את מכבי במאזן הפנימי העונה.
"כמו שאמרתי. יש הרבה דברים טובים לקחת. דרבי בהפועל תל אביב הוא הרבה יותר מסתם משחק וזה יפה. יש עוד דברים לקחת: החיבור בין הקהל לקבוצה, ההתנהלות. מטבענו נתרכז בחודשיים הקרובים בדברים הלא טובים שצריך לקחת".

מה בכל זאת גרם לזה שסיימתם בלי כלום?
"הירידה בשליש האחרון של העונה. היינו עם הרגשה של מקום בטוח בבית העליון, בואכה התמודדות בפלייאוף. פתאום החודש וחצי הלא טובים לקחו אותנו אחורה, גם מבחינת פציעות, גם מבחינת עמדה לקראת הפלייאוף. הרעיון הוא להביא את הקבוצה לשיא ברגעים המכריעים של העונה והפיק שלנו היה מוקדם יותר. לא הצלחנו לשחזר אותו. בפיק שלנו במהלך העונה עשינו שישה ניצחונות רצופים ותשעה ניצחונות בתוך 11 משחקים. הגענו לגמר הגביע לאחר שהדחנו את מכבי וירושלים. הגענו לשלבים המכריעים יותר רחוק מהשיא".

שחקני הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)

זה לא מתסכל אותך?
"מודדים את זה לפי שילוב של שניים: של התוצאה ושל הדרך. את הדרך אני אוהב, את התוצאה אני פחות אוהב. ננסה לשפר את הדרך ובעקבות כך גם את התוצאה. יותר נכון ננסה לשמור על הדרך וכך נשפר על התוצאה".

מהו רגע השיא מבחינתך?
"העלייה לגמר הגביע וגמר הגביע עצמו. אח"כ בא גם רגע השפל עם ההפסד, שגם ממנו צריך ללמוד להתמודד עם פיקים במהלך העונה. היה לנו פיק כ"כ גדול סביב הגמר, משהו שלא היה שלושים שנה. הטירוף של התקשורת והקהל. אחריו הייתה איזושהי ירידה. הייתה פגרה מסוימת ולאחר מכן והתחילו פציעות, היה קשה להתאושש משיא לשיא".

מי השחקן המצטיין?
"תעשה סקר באינטרנט ותדע. ג'יי פי טוקוטו היה השחקן הכי יציב העונה. לבר טימור ועידן זלמנסון היו תקופות נהדרות. גם לג'יימס יאנג וג'ייקובן בראון. כולם היו בסדר".

ג'יי פי טוקוטו מול עוז בלייזר (רדאד ג'בארה)ג'יי פי טוקוטו מול עוז בלייזר (רדאד ג'בארה)

ובכל זאת, בשלבים המאוחרים של העונה צירפתם את פול סטול שכמעט ולא תרם ועוד גבוה שכמעט ולא שיחק. זה כן קצת הזכיר את הטעויות של פעם.
"קודם כל בוא נעשה סדר: בניגוד למה שאומרים, לא החלפנו אף זר. הוספנו וגיבינו כי באיזשהו מקום הפציעות גרמו לנו לעבות. ההחלטה של סטול התקבלה לאט? ביום חמישי ב-23:00 בלילה ג'ייקובן נפצע, בשישי קיבלנו אבחנה ובשני הגיע כבר פול סטול. רצינו למהר כי ידענו שהפציעה של ג'ייקובן באה בעיתוי הכי רע כשהמאבק על הבית העליון הוא מאוד צמוד. ידענו שהסגל ייפול מהרגליים ושצריך לעשות משהו מהיר. לא יושבים שחקנים בבית באמצע העונה ומחכים שהפועל תתקשר. צריך למצוא סיטואציה של מישהו שהתפנה. פול כמעט והשיג את המטרה של הבית העליון.

הזר השני, בגלל שאנחנו סובלים מפציעות הובא לגיבוי לעוד פציעה. כל קבוצה הגיעה לחלק המכריע של העונה עם עוד זר שיגיע כגיבוי. גם פה מדובר בשחקן שחזר מפציעה ורצינו לראות אותו. זה שחקן שעקבנו אחריו כמה שנים ורצינו לראות אותו כהסתכלות לעתיד. אני לא מתחרט על זה ושוב אגיד: הסגל שהתחיל איתנו את העונה הוא זה שסיים את העונה".

פול סטול (נעם מורנו)פול סטול (נעם מורנו)

דיברתם בתחילת השנה על לפעול ביותר רוגע. עמדתם בזה?
"אני חושב שכן. כמו שאמרתי, בסך הכל הסגל שפתח את העונה כולו נשאר. זה נכון שבנקודות מסוימות ניסינו לעבות אותו, אבל מי שהתחיל את העונה סיים אותה. לא שידרנו בשום שלב פנימה למערכת לחץ ואני חושב שעמדנו בזה".

הפועל התבגרה?
"אני חושב שכן. כמו בן אדם, גם ארגון מתבגר בכל שנה. זה איזשהו תהליך של התבגרות ויכול להיות שהשנה עשינו איזושהי קפיצה ברמת ההתבגרות, קצת יותר גדולה משנה רגילה. ברצון להישגיות, באמירה שאנחנו לא מתביישים להגיד היום ‘אנחנו כאן ורוצים תארים’. בשקט שהמערכת נותנת, עם כל המסביב. העמותה, ההנהלה. ידענו כולנו לעבוד כאגרוף אחד למטרה ולעבוד בצורה מסודרת. אם נמשיך ככה, גם לשאוף להישגים וגם לעבוד מסודר, זה יגיע".

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

מנגד ראינו שוב בעיות עם הקהל. לא הגיע הזמן לתפוס אותם? הרי יש מצלמות.
"אני לא מסכים שזה לא משתפר. גם בזה היה שיפור משמעותי. איפה זה לא משתפר? שאנחנו מגיעים לדרבי פלייאוף ועדיין לא בוגרים מספיק להתמודד עם זה. לשמחתי, בסוף המשחק הסתיים אבל אנחנו תפקידנו למצוא פתרונות איך לשמור את הדברים הטובים עם הקהל ולהפחית את הפחות טובים. יש כל מיני רעיונות. אני לא יכול לסכם עונה בהיבט הזה ארבע דקות אחרי שהיא מסתיימת. גם על הדברים הללו נשב".

הרגשת בנוח להיות סדרן?
"לא נהניתי. זו המציאות. אם יש מצלמות שיכולות לזהות את המשליכים ולהוציא אותם? אז מי שזאת העבודה שלו צריך לעשות אותה. כנראה שאין פתרונות מלאים, זה קורה הרבה בכדורגל השנה וגם בכדורסל"

בוא נדבר על העונה הבאה. אתם רוצים לשמור על הסגל, אבל זה סגל שבסוף לא הביא ממש בשורה.
"תלוי איך רוצים לשאול את השאלה. אני יוצא מנקודת הנחה שאין אף קבוצה שמסיימת עונה והכול בה מושלם ומנגד אין כזו שהכול בה רע. יש דברים יותר ופחות טובים. הרעיון הוא לשמור על הדברים הטובים".

שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)

מה התוכניות לעונה הבאה?
"זה מוקדם להגיד. לקחנו לנו חופש ארוך של 24 שעות. כבר מחר נשב ישיבה מקצועית ראשונה. שם נתחיל לקבל החלטות. צריך לשמור על הדברים הטובים וכבר התחלנו להשאיר שחקנים שהיו צריכים להמשיך. צריך לעבות בנקודות החלשות וליצור עומק ומעבר לכך כדי שתהיה לנו את היכולת להתמודד עם פציעות וכושר לא טוב של שחקנים. זאת המשימה העיקרית".

אתם קרובים להחתים את ג'ייקובן ורוצים גם את יאנג. זו לא סכנה עם הפציעות שלהם?
"קודם כל, אני חושב שלג'ימי (ג'יימס יאנג) היו פציעות של חוסר מזל. הוא לא היה פציע עד השנה האחרונה. צריך גיבויים ויכולת להתמודד עם פציעות. אני עוד לא יודע מי נשאיר ומי לא. עשינו את כל עבודת ההכנה כדי שלדני פרנקו ולצוות יהיו את היכולות לקבל החלטות. מכאן אני מניח שנוכל להשאיר את כל מי שצריך. נחכה לישיבה ונעשה את זה מסודר".

ג'ייקובן בראון (איציק בלניצקי)ג'ייקובן בראון (איציק בלניצקי)

לא מיהרתם עם ההחתמה של דני פרנקו כבר במהלך העונה? היו שטענו שזה מוקדם מדי.
"ביקורות תמיד יש לכולם. דני הוא מאמן מצוין, המערכת צריכה שקט ויציבות לגבי כולם. לגבי שחקנים, לגבי מאמנים ולגבי מנהלים. אני לא רואה מישהו יותר טוב מדני ולא היה רגע אחד שעבר לנו בראש מה עשינו או שמיהרנו. אם היית מחזיר אותי אחורה הייתי עושה את זה שוב".

תגיעו לתואר בקדנציה שלך?
"חד משמעית אני משוכנע שכן. אני חושב שאנחנו לקראת שנים טובות. יש איזושהי אגדה שמספרת על שבע שנים רעות ושבע שנים טובות, אני חושב שאנחנו לקראת הטובות".

דני פרנקו (איציק בלניצקי)דני פרנקו (איציק בלניצקי)

איך תגדילו את התקציב?
"כרגיל. עוד תורמים, עוד ספונסרים ויותר הכנסה מכרטיסים ומנויים. הגענו לעונה האחרונה עם כל מיני פיצויי עבר שהיינו חייבים למנויים על תקופת הקורונה וכו'. בשנה הבאה לא יהיה את זה. בכל האספקטים: גם בתרומות, גם בחסויות וגם בהכנסה מקהל אנחנו צפויים לגדול".

השתתפות במפעל אירופי בעונה הבאה היא מטרה?
"הפועל תל אביב רוצה לשחק באירופה וזה לא סוד. זו כן מטרה. זה עוד מוקדם, צריך לראות בשבועיים שלושה הקרובים את מיקומי הליגה. אנחנו רוצים חד משמעית להיות באירופה בעונה הבאה. יש שינויים כל הזמן במפעלים: בין הקבוצות הרוסיות וכו' והעולם הוא דינמי".

היו ביקורות על כך שהסדרות משוחקות כטוב מחמישה משחקים ברבע הגמר ודווקא לאחר מכן מתקצרות לטוב משלושה משחקים.
"בוא נתחיל מההתחלה קודם כל בנוגע לסדרות: עשינו ניסיון לחמש שנים במסגרת ההסכם וזו הייתה השנה השנייה. אני חושב שזה טוב. אני לא יודע אם הפערים מצטמצמים או הסיבה היא שיש הרבה קבוצות שיכולות להעמיד תקציבים יפים. יש גם את גליל עליון והפועל חיפה שלא נראות כמו אפיזודה חולפת. תוסיף עליהן אותנו ועוד כמה קבוצות שלא עלו. אתה רואה שיש שיפור בעניין הזה. בשביל זה גם סדרות יכולות להיות מעניינות. הרי פחדו מחוסר תחרותיות, אבל נמדוד את זה בתום חמש השנים הללו. בהרגשה שלי, התחרותיות בכיוון שיפור מתמיד ויש לזה מקום. בעבר הייתה סדרה של הטוב מחמישה ברבע הגמר ואח"כ עברו לפיינל פור. החלטנו לחזור לסדרות בחצי הגמר והגמר ולא רצינו שהאליפות תוכרע בסוויפים".

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

היית מעורב בקבוצת הכדורגל בעבר. כמה מדאיג אותך המצב שם?
"אני רואה את הפועל תל אביב בכדורגל משנת 1978 וכמעט ואני לא מפסיד משחק. הייתי מעורב בתקופה מאוד קטנה, אין לי מושג מה קורה שם. אין לי שאיפות להיות מעורב. כאוהד אני בא ונהנה וזה חלק מהחיים שלי ואני מקווה שגם יהיה שם טוב. אם אני אופטימי? החיים הם עניין של כסף ומה אתה עושה כשאין לך כסף. דווקא בכדורגל יש את זה יותר, כי הפוטנציאל של הפועל הוא גדול מבחינה כלכלית. הדרך השנייה היא לבנות צעירים טובים שגם את זה מנסים לעשות. אני מנסה להיות אופטימי אבל גם זה נהיה קשה".

מה זה עושה לך שהקהל שר: "אתם יותר טובים מהכדורגל"?
"זה גורם לי חיוך קל. זה שיר הומצא איפשהו במאה הקודמת. מתישהו בתחילת דרכנו בליגות הנמוכות בהדר יוסף, חזרו אליו. אני חושב שזה מהווה איזושהי אכזבה גדולה שבכדורגל גם בעונה יותר טובה לא ניצחנו במשחקים הגדולים אבל מעבר לאנקדוטה זה לא העלה בי כלום".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */