יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:09
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אם ללכת, אז כמו כוכב רוק: השואו של קרסטאיץ'

המאמן סגר חצי עונה עם 0:2 בדרבי וסיפק פנינים: העמלה שלא לקח, הטלפון שאולי לא יגיע ממיץ', וההימור שעבד לו. וגם: החלה הבנייה של מכבי ת"א החדשה

|
מלאדן קרסטאיץ' (רדאד ג'בארה)
מלאדן קרסטאיץ' (רדאד ג'בארה)

לעזוב קבוצה שמכוונת לכל התארים אחרי חצי עונה שנגמרת ללא שום צלחת או גביע ועם המקום השלישי בלבד, זה לא אירוע שיכול להסתיים עם חיוך, ועדיין, מלאדן קרסטאיץ’, כפי הנראה במשחקו האחרון במכבי תל אביב, הצליח לסגור את הפרק הזה עם יותר מחיוך אחד. עם 0:2 בדרבי על הפועל, הוא יוצא כשניצח את כל שלושת המשחקים שלו מול האדומים ועם מאזן שערים 2:10 על היריבה העירונית. כמי שגדל בבלגרד ומבין היטב את משמעות הדרבי, הוא הרשה לעצמו להשתחרר בסיום המשחק. 

אין ספק כי האירועים שהוא מצטער עליהם יותר מהכל היו חצי גמר הגביע נגד הפועל באר שבע והמשחקים שפתחו את הפלייאוף העליון. שם, התהליך שהוא התחיל, נעצר ובעצם קרס. “אני חושב שאם לא היינו סופגים מול מכבי חיפה ב-1:1 בבלומפילד בדקה האחרונה והיינו מנצחים, אז כל העונה הזו הייתה נגמרת בצורה אחרת”, אמר לאחר המשחק מול הפועל. “כמובן שיש דברים שאני מתחרט עליהם ושאפשר היה לעשות אחרת. הדרך בה פתחנו את הפלייאוף הייתה רעה, המשחק בגביע מול ב”ש, על זה אני מצטער”. 

“אני לא יכול להיות מרוצה ממקום שלישי ומזה שאנחנו לא בגמר הגביע, אבל בצד החיובי אגיד שהגענו במצב גרוע ומצאנו קבוצה שהרגישה שהמצבה שלה רע מאוד. אין הרבה מאמנים משוגעים שייקחו סיכון כזה ואני רוצה לברך את הצוות שלי ולהודות לשחקנים שלי על איך שהם תפקדו. הם עזרו לי ולצוות שלי לשקם את המוניטין שלנו בסרביה. הגענו לפה אחרי תקופה לא פשוטה בסרביה, אבל הראנו בעזרת השחקנים שאנחנו צוות מקצועי טוב וראוי למועדון גדול כמו מכבי ת”א”, הוסיף קרסטאיץ’, ואולי שלח קריצה לעבר היעד הבא שלו באמת – חזרה לליגה הסרבית, זאת אחרי דיווחים שהוא מועמד לפרטיזן בלגרד.

אלמוג וריקן (רדאד ג'בארה)אלמוג וריקן (רדאד ג'בארה)

קרסטאיץ’ כאמור צפוי לעזוב את מכבי ת”א ולא נראה כי מיץ’ גולדהאר מכין תפנית דרמטית, ועדיין, הוא לפחות עתיד ללכת כאשר השאיר בסגל הקבוצה את אחד מארבעת החלוצים של נבחרת סרביה לזימון המשחקים הקרוב שלה: “לסרביה יש חלוצים נהדרים, אבל האמנתי בג’ורג’ה. אני רוצה להודות לבעלים שקיבל את הבקשה שלי להשקיע שני מיליון אירו בשחקן הזה. היו הרבה ספקולציות שיש לי רווח מההעברה, שמעתי הכל. כולם רוצים לגזור אחוזים, אבל אני מסתפק במשכורת שלי. תודה לג’ורג’ה על מה שעשה בשבילנו”.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)

קרסטאיץ’ הקפיד להדגיש גם לאחר המשחק כי הוא עדיין לא יודע כעובדה שזה משחקו האחרון, אך ההתנהלות שלו מרמזת על כך. עושה רושם שהוא הבין את זה ומנאומו התקיף מאוד אחרי התיקו נגד הפועל באר שבע, אי אפשר להסיק אחרת. “הדבר הכי חשוב הוא שאני והצוות שלי הוכחנו שאנחנו ברמה גבוהה ומה שיחליטו במועדון, אקבל. יש לי חברים ויהיו לי חברים במדינה הזו בכל תרחיש. בכל מקרה לא אשאר רעב”. על השאלה האם יופתע אם גולדהאר יגיד לו שהוא ממשיך, השיב כשהוא מחייך מאוזן לאוזן: “נראה אם הוא יתקשר אליי”.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום (איציק בלניצקי)

כאמור, היום או מחר צפויה להתקיים אותה שיחה בין גולדהאר למאמן, לאחריה מכבי ת”א תודיע גם תקשורתית מה עלה בגורלו ומכאן, ההערכה היא כי תתחיל הבנייה מחדש של הקבוצה לקראת העונה הבאה ואם כבר העונה הבאה, אז כמובן שההערכות הן עדיין כי מכבי ת”א תחזיר את ולדימיר איביץ’ כמאמן אך הוא עדיין לא סיכם את תנאיו במועדון. יחד עם זאת, הוא עדיין פנוי ובלי הצעות שהוא ממהר לקחת, כך שהאופטימיות בצד הזה נשמרת.

טל בן חיים (איציק בלניצקי)טל בן חיים (איציק בלניצקי)

מבחינת חוזים לעונה הבאה, עמודת מסיימי החוזים ארוכה, אבל רק לגבי שני שחקנים למכבי תל אביב אין שליטה על עתידם – מתן חוזז ומתן בלטקסה. על כל שאר מסיימי החוזים, כמו אבי ריקן, אופיר דוידזאדה, אייל גולסה, שרן ייני, אנדרה ז’ראלדש, טל בן חיים, ז’וסוואה סה, סטיפה פריצה ועדן שמיר לצהובים יש אופציות שהם יכולים להפעיל על מנת להשאירם. בימים הקרובים יודיע ברק יצחקי לשחקנים על מי מומשה האופציה, וכמו כן, יבשר לשחקנים המושאלים מי מהם מתחיל את העונה עם הקבוצה ומי לא. 

סטיפה פריצה חוגג (איציק בלניצקי)סטיפה פריצה חוגג (איציק בלניצקי)

צירופו של יוריס ואן אובריים צפוי להפוך לרשמי עם סיום העונה בהולנד, כאשר אוטרכט של הקשר נמצאת בימים אלה במאבק על הכרטיס לאירופה דרך המסלול המיוחד שמתקיים עם תום העונה שם, והמשחק האחרון יהיה ב-29.5 אם קבוצתו תעלה הערב לשלב הבא (מובילה 1:3 במשחק הראשון על ויטסה). 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

ברק יצחקי מחפש כבר תקופה ארוכה שחקן לכנף ימין, זר, שאמור לתת יותר מברנדלי קוואס שלא ימשיך במועדון. פארפה גויאגון יחזור מהשאלה במכבי נתניה וינסו להחתים אותו על חוזה חדש. אם לא יסכים לחתום, הוא יימכר ויוחלף בזר אחר. אין ספק כי כאב הראש הגדול ביותר יהיה בגזרות של אנדרה ז’ראלדש וסטיפה פריצה שהשלימו את מכסת המשחקים שהם צריכים כדי שהאופציה עליהם תמומש אוטומטית וסביר שהמועדון ייתן למאמן הבא להכריע לגביהם. בנוגע לקרואטי, חזרה של ערן זהבי אמורה להשפיע על עתידו אך כל עוד זהבי לא הודיע שהוא חוזר, במועדון לפחות רגועים שיש להם שני חלוצים בכירים בסגל. אח”כ יצטרכו לשבור את הראש, אם וכאשר. 

במועדון כאמור מחכים להחלטות של ערן זהבי וניר ביטון, שטרם הודיעו מה הם רוצים לעשות בעונה הבאה. למספר 7 יש הצעות מארה”ב ומאולימפיאקוס, אך נראה כי אם משהו יגרום לו לא לחזור, זה רק ארצות הברית. ההערכה בקרב אנשי מכבי ת”א היא שאם אירופה, הוא כבר יעדיף לחזור אליהם. בכל הנוגע לביטון, הוא מחפש מועדון באירופה שמבחינת מעמדו דומה למכבי ת”א, ואם לא יהיה לו משהו כזה ביד, הוא יגיע לקריית שלום, שם רוצים לצרפו מאוד ורואים בו יעד חשוב לקיץ הזה. אדוארדו גררו שחוזר מהשאלה יעבור לקבוצה אחרת בין אם בטרייד כדי להשיג שחקן אחר מהליגה, או מכירה \ השאלה ללא קשר. 

מסע"ת לאחר הדרבי התל אביבי
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */