יום חמישי, 18.04.2024 שעה 19:14

מהפך מטורף בגיל 62: מגוף רופס לקוביות בבטן

דרו קי האמריקאי השתתף באתגר שנמשך 12 שבועות בו ירד מ-22 אחוזי שומן ל-12 בלבד. כיצד הוא התאמן, איך נראתה התזונה שלו ומה גרם לו להתחיל במהפך?

|
איזה מהפך בגיל 62 (gold'sgym/drew key)
איזה מהפך בגיל 62 (gold'sgym/drew key)

בדרך כלל כשאנו קוראים אודות סיפורי טרנספורמציה מעוררי השראה, מדובר בגברים בגילאי 40, אשר צברו שומן ואיבדו שרירים במהלך השנים בהם השקיעו את זמנם בקריירה ובילדים. אך האם זהו טווח הגילים היחידי לסיפורים המדהימים הללו? לא ממש.

לפני כשלוש שנים בחור אמריקאי בן 62 בשם דרו קי החליט להשתתף באתגר הטרנספורמציה הארצי של רשת Gold’s Gym, ואחרי 12 שבועות של עבודה קשה, הוא מצא עצמו (ובצדק) במקום הראשון.

הוא הצליח תוך שלושה חודשים לרדת מ-22 אחוזי שומן ל-12 אחוזי שומן בלבד, כאשר רוחב המותניים שלו התכווץ ב-17 סנטימטר. הנתון היותר מרשים הוא שהוא נשאר במשקל של 85 ק”ג בסוף התהליך, מה שמעיד על כך שהוא העלה מסת שריר, או יותר נכון, המון מסת שריר.

הוא עבד עם משקולות חמישה ימים בשבוע על פי חלוקה של הגוף לארבעה חלקים (ABCD) של רגליים, גב ויד אחורית, חזה ויד קדמית, כתפיים ותאומים. למשל: יום ראשון A, יום שני B, יום שלישי C, יום רביעי D, יום חמישי שוב A, יום שישי מנוחה, יום שבת B וכן הלאה.

לא היה שינוי במשקל. במסת השריר בהחלט כן (mojzagrebinfo)לא היה שינוי במשקל. במסת השריר בהחלט כן (mojzagrebinfo)

בנוסף לאימוני המשקולות, קי שילב אימוני אינטרוולים גם כן חמישה ימים בשבוע וזאת מתוך רצון לשרוף קלוריות ללא פגיעה במסת השריר (הוא לא ביצע אירובי בקצב קבוע אלא איתגר את עצמו בספרינטים, עליות מדרגות וכו’).

חשוב לציין כי בזמן הסגרים, קי התאמן עם ציוד ביתי בלבד בעזרת מאמן שליווה אותו אונליין. אותו מאמן עקב מקרוב אחרי ההתקדמות של קי, שכן האחרון שלח לו תמונות כל כמה ימים ואף ערך עמו שיחות בווידאו.

קי מתאר כי התזונה שלו כללה מאכלים מזינים ורזים מאוד בשומן לאורך 6 ארוחות במהלך היום – אשר כולן כללו מנת חלבון של לפחות 30 גרם. הארוחות כללו בין השאר חלבוני ביצה, דגים, חזה עוף וחזה הודו, שיבולת שועל, חיטה מלאה, בטטות, כרוב ברוקולי, אספרגוס ירקות נוספים ומעט פירות. 

רק הלבן של הביצים, כן? (רויטרס)רק הלבן של הביצים, כן? (רויטרס)

לקראת סוף האתגר, קי מדגיש כי הוא המשיך להקפיד על צריכה של חלבונים, אך הוא ויתר לחלוטין על מאכלים שיש בהם שומן (למעט השומן שיש במנות החלבון שלו). לטענתו, זה מה שאפשר לקוביות שלו לבלוט החוצה.

האחרון מודה כי לאחר שזכה באתגר הוא חזר ליהנות מהמאכלים מהם התנזר תקופה לא קצרה, אך הוא מסביר כי השיעור אותו הוא למד הוא שצריך ליהנות מהמאכלים האלו במידה הנכונה ולא לצרוך אותם בצורה אובססיבית או מוגזמת. 

קי מסביר מדוע בכלל נכנס לאתגר: “אנשים שואלים אותי מדוע התחלתי בתהליך הזה ואני מסביר כי החלטתי לדאוג לגוף ולבריאות שלי. אני רוצה שאנשים שסובלים מכאבים שונים בגוף ישאבו מהסיפור שלי השראה ויוכלו להרגיש שלמים עם עצמם כמו שאני מרגיש. המטרה שלי היא להפוך את התירוצים של האנשים סביב לאתגרים ולהראות לאנשים בגילי שזה יכול להיות די נחמד להיות עם קוביות בבטן”.

שימו לב – כל האמור בכתבה זו הנו להעשרה בלבד. בטרם אתם בוחרים בתוכנית אימונים או בתזונה כזו או אחרת, עליכם להיוועץ בדמות מוסמכת אשר תתאים את האימון שלכם למצבכם הבריאותי ולכושרכם הנוכחי.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */