יום חמישי, 28.03.2024 שעה 11:24
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"הפועל י-ם יכולה להגיע לצמרת הכדורגל בארץ"

גיא בדש שיתף בראיון נרחב ל-ONE על מאמנו זיו אריה ("גאון כדורגל"), על הקהל ("הקרבה לאוהדים גדולה") ועל ברקוביץ' ("אליל"). וגם: המטרות להמשך

|
גיא בדש (שחר גרוס)
גיא בדש (שחר גרוס)

הפועל ירושלים נשארה בליגת העל ולגיא בדש, הקיצוני של של זיו אריה, יש חלק גדול במסע ההישרדות של הירושלמים. בראיון נרחב ל-ONE בדש סיפר על המשברים שעברה הקבוצה, התפלא שחושבים שהמועדון נתפס כמתנשא ודיבר על היחס שמקבל המאמן שלו. בנוסף הוא שיתף על העימותים בין אוהדי קטמון להפועל ירושלים המקורית, על התקרית של הראל שלום ויאהו אילוז' וגם חלק איך הרגיש כשאייל ברקוביץ' הכניס אותו ל-11 של העונה. 

בדש, עם שלושה שערים ושמונה בישולים העונה, עשוי בקיץ הקרוב להפוך לאחד המלפפונים החמים של ליגת העל. היכולת שלו העונה בלטה למרות שהפועל ירושלים דשדשה בתחתית. השחקן עוד מאמין שיגיע לקבוצות טובות יותר בעתיד, אבל כרגע הוא מתרכז בקבוצה שלו הפועל ירושלים ומתעמת גם עם השאלה - למה הוא לא אוהב לשחרר את הכדור מהרגל שלו.

גיא, שמעת את המחמאה שקיבלת מאייל ברקוביץ'? הוא אמר שמבחינתו אתה שחקן שנכנס ל 11 של העונה. איך הרגשת?
"כן, האמת ששמעתי. אני גדלתי על אייל ברקוביץ', הוא האליל שלי, אני לא אומר את זה בקטע של להחזיר לו בחזרה, כל מי שמכיר אותי יודע שהוא באמת האליל שלי. אני הסתכלתי על איך שהוא משחק ועל הפסים שלו ואמרתי שאני רוצה להיות כמוהו. זה שהוא מפרגן לי ככה, זה מבחינתי הרגשה מדהימה והכי טובה שיש, זה בן אדם שאתה כל כך מעריך מקצועית שאם הוא אומר עליך משהו זה אומר הכל, זה אומר שאתה עושה משהו טוב. אני רוצה להמשיך בדרך הזו ותמיד לנסות להשתפר”.

אייל ברקוביץ' (נעם מורנו)אייל ברקוביץ' (נעם מורנו)

מה מיוחד בקבוצה שהאוהדים הם הבעלים של המועדון? זה בכלל מורגש אצלכם השחקנים?
"האמת שזה מורגש, הקרבה לאוהדים הרבה יותר גדולה מכל מועדון אחר שהייתי בו, האוהדים הם חלק מאוד משמעותי מהניהול של המועדון ובקבלת ההחלטות לגבי לאן המועדון הולך. מן הסתם שילוב של שחקני בית כי זה גם סוג של שחקנים שהיו אוהדים זה חלק מאוד משמעותי וזה מייחד את המועדון, הופך אותו למאוד מיוחד”.

אתה נחשפת למתחים שהיו בין האוהדים ביציעים, ברשתות החברתיות, בין אוהדי קטמון לאוהדי הפועל ירושלים המקורית?
“אני יודע בערך את הסיפור, אבל אני לא יורד לפרטים, אני יודע שיש קצת מחלוקות בקרב הקהל, אבל זה נראה לי יותר עניין של רגש. אני לא חושב שזה מבוסס על איזה משהו רציני, אני מאמין עכשיו שאחרי כשכולם שמחים אז זה יתאחד, בכל קהל יש קצת חילוקי דעות ובעיות”.

אוהדי הפועל ירושלים (שחר גרוס)אוהדי הפועל ירושלים (שחר גרוס)

אבל זה גם גלש לעימותים של שחקנים מול האוהדים, הראל שלום, אילוז' יאהו, שניהם הגיעו לעימותים כמעט פיזיים עם האוהדים.
“אני אגיד לך את האמת, זה לא באמת היה משמעותי עבורנו. אני מבין את מה שאתה אומר, מכיר את המקרים שהזכרת, אבל זה לא משהו שנחשב בעיננו לרציני יותר מידי. היו שני מקרים בודדים וכמו שזה קרה ככה זה עבר, אנחנו לא לוקחים את זה בצורה כל כך רצינית, זו האמת. הבעיות הן באמת שוליות, כמעט כל הקהל הוא ברמה מדהימה, בכל קבוצה יש כמה אוהדים שפחות מסתדרים”.

למה אוהדי הפועל לא מצליחים למלא את היציע המזרחי בטדי? בקושי מגיע קהל למשחקים.
“אולי זה בגלל שהקבוצה משחקת קצת פחות טוב או קצת פחות הולך לה אז מן הסתם שאוהדים פחות באים, מן הסתם אם הפועל ירושלים הייתה בפלייאוף העליון הקהל היה פי 2. אני לא מסכים איתך שהקהל לא בא, אני לא הרגשתי שהקהל לא בא, 1,000 איש באופן קבוע באו כמעט לכל מקום, אפילו לקריית שמונה, באר שבע, לכל המקומות בארץ. לקבוצת תחתית זה משהו שהוא מאוד קריטי, תראה את שאר קבוצות התחתית, בהפועל ירושלים היה בנושא הזה יתרון”.

גיא בדש (רדאד ג'בארה)גיא בדש (רדאד ג'בארה)

איך הגבתם שכולם הורידו אתכם ליגה עוד לפני שריקת הפתיחה של העונה ואחרי זה היה נדמה שזה באמת הולך לכיוון הזה.
“אמרנו לעצמנו, תנו לאנשים לדבר ואנחנו נעשה את העבודה, פה מגיע קרדיט גם למועדון עצמו, לשי אהרון ואורי שרצקי ולכל מי שקיבל החלטות שגם בתקופות הקשות שפחות הלך וגם כששיחקנו פחות טוב, הם נתנו אמון בשחקנים ובעיקר במאמן ולא עשו איזה צעד משמעותי להפוך את הכל. אני שמח שזה הוכיח את עצמו כי כל השנה האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה, ואני שמח מאוד שזה קרה בסוף”.

אומרים שהיה לכם מזל שמכבי פתח תקווה הייתה חלשה העונה, שנשארתם בליגה כי מכבי פתח תקווה לא תפקדה.
"הרבה קבוצות נקלעו לעונה לא טובה, הרמה השנה בפלייאוף התחתון לא הייתה גבוהה, מי שצובר יותר נקודות בשלבים הראשונים של העונה חוסך לעצמו את מאבקי התחתית. אני מסכים שהסגל של מכבי פתח תקווה הוא סגל הרבה הרבה יותר טוב מהסגל של הפועל ירושלים, אבל בסופו של דבר, במשחקי ראש בראש היו לנו שלושה משחקים מולם - אחד הפסנו ושניים ניצחנו. אז אם מסתכלים על זה בצורה כזו אז אולי הגיע לנו. לא?”

גיא בדש מול עטאא ג'אבר (רפי בן חקון)גיא בדש מול עטאא ג'אבר (רפי בן חקון)

בוא נדבר על המאמן שלך זיו אריה, הוא הפך לדמות שמגחכים אותה, זוכה להמון ביקורות בעיקר בשל ההתבטאויות שלו, אני יודע שהשחקנים מאוד מחוברים אליו, דיברתם איתו פעם על הנושאים האלה? על הדמות שלו, על התדמית, על הראיונות אחרי משחקים?
"לא, אנחנו לא מדברים איתו על זה, אנחנו השחקנים רוכשים לו המון כבוד. תראה, אז עושים לו חיקוי בבובה של לילה, זה נחמד, בסדר, צחוקים והכל, אבל יש לנו כבוד מאוד גדול אליו. כל הסתלבט והצחוק עליו זה לא מתקרב למציאות, זה לא הבן אדם, זה נחמד ומצחיק, אבל זה לא זיו אריה, זה לא הבן אדם שהוא באמת, הוא בן אדם מאוד אנטיליגנט, מאוד חכם, גאון כדורגל. שחקנים באמת באמת אוהבים אותו ומחוברים אליו ואני יכול להגיד לך שיש לו חלק ענק בהישארות של הפועל ירושלים, בוודאי בחלק המקצועי, אבל גם בזה שהחיבור שלו עם השחקנים גרם לזה ששחקנים ממש ממש נלחמו בשבילו, ממש ככה".

גיא, הוא שיתף שישה זרים בדרבי, זה היה רגע שפל של המועדון.
“אני אשתף אותך מנקודת המבט שלי, אני מאלה שלא ידעו, לא ידעתי בזמן אמת שאנחנו משחקים ושהכל כבר אבוד, לא ידעתי על הטעות. היו כמה שידעו וקיבלו עדכון מהספסל, אני במקרה שלי הייתי רחוק מהספסל, לא ידעתי, אז אני יכול להגיד שהמשכתי לשחק כרגיל. בסוף המשחק שמחתי, כבשנו בדקות הסיום, עשינו תיקו, היינו עדיפים על בית"ר במחצית השנייה ואז הבנתי שכל ירד לטימיון. זה היה רגע לא פשוט, אני לא אשקר, זה שבר אותנו, ממש ממש שבר אותנו, כי אתה משווה בדרבי, עם כל הקהל ואתה מרגיש שמגיע לך ואז אתה מבין שנעשתה טעות שהיא טעות קריטית מאוד שלא מתרחשת כל יום, זה היה קשה. אבל בוא תבין, אם אחרי הטעות הזו ואחרי הרבה משחקים שיכולנו להישבר, אם אחרי כל זה נשארנו בליגה, זה אומר הרבה על החוזק של המועדון”.

זיו אריה (מרטין גוטדאמק)זיו אריה (מרטין גוטדאמק)

סיימתם עונה עם שלושה הפסדים בדרבי, זה נתון כואב או שזה עוד משחק וזהו?
“אין ספק שזה משחק מיוחד, זו אווירה שאין בכל משחק, לאוהדים זה אפילו עניין של חיים ומוות, זה משחק מאוד מאוד חשוב. בסוף בסוף זה עוד משחק ואתה לא מפסיד או מרוויח יותר נקודות, אבל כן זה משחק שהוא מעבר למשחקים הרגילים מבחינת החשיבות שלו”.

בוא נדבר על הסגנון שלך, לפעמים זה נראה שאתה לא אוהב לשחרר את הכדור, דריבל ועוד דריבל ועוד אחד, לא משחרר.
"זה אחריות שלי לנסות לייצר דברים ומצבים בחלק ההתקפי. אני מסכים איתך שלפעמים זה נראה יותר מידי ושאני צריך למסור, יכול להיות, אבל זה חלק מהסגנון שלי, אני רק רוצה לנסות לייצר מצבים, זה לא בקטע שאני רוצה לעשות שואו, ממש לא, זה רק בקטע של לנסות לעזור לקבוצה".

גיא בדש (רדאד ג'בארה)גיא בדש (רדאד ג'בארה)

אתה אחד השחקנים הבולטים בהפועל ירושלים, יש לך חוזה לעונה הבאה, קיבלת הצעות ממקומות אחרים? אתה מעוניין דווקא עכשיו אחרי עונה טובה שלך לנסות ולהתקדם לקבוצה טובה יותר?
“יש לי חוזה בהפועל ירושלים זו השורה התחתונה. כל שחקן רוצה להתקדם, אני לא סתם ארצה לעבור קבוצה כדי להגיד הנה עברתי קבוצה, אני מאוד מחובר להפועל ירושלים, למקום, יש לי חוזה כך שלא משנה מה אגיד - זה המצב. בוא נראה מה יהיה, רק התחיל הקיץ”.

בהנחה שתישאר בהפועל ירושלים, אפשר לצפות בעונה הבאה מהקבוצה לכוון יותר גבוה ולא לנסות רק להישאר בליגה?
“חד משמעית, המועדון צריך לבנות סגל שיכול להתמודד על פלייאוף עליון, אני מאמין שיש את היכולות ואני מאמין שבעזרת הצוות, שי אהרון ואורי שרצקי וכל האנשים מסביב, המועדון באמת יכול להגיע למקומות גבוהים בכדורגל הישראלי. כמובן שאני לא קופץ עכשיו ומדבר על התמודדות על אליפות, אבל בשנים הבאות לדעתי הפועל ירושלים יכולה להגיע לצמרת של הכדורגל הישראלי".

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם גיא בדש (מרטין גוטדאמק)שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם גיא בדש (מרטין גוטדאמק)

בוא תעזור לי להבין למה למועדון הכדורגל הפועל ירושלים יש תדמית של מועדון מתנשא?
"למה רואים אותו כמועדון מתנשא? תנסה להסביר לי".

סגורים תקשורתית, עסוקים בעצמם, מזלזלים בפרשנים, חושבים שהם מבינים כדורגל יותר טוב מכולם, מנופחים בעצמם, המאמן לא מתראיין.
"למה על מכבי תל אביב לא אומרים את כל זה? הם גם לא מתראיינים".

גיא, הפועל ירושלים זו לא מכבי תל אביב, אתם קבוצה קטנה, קצת צניעות.
"אנחנו לא מכבי תל אביב, אבל אני חושב שלשמור על המועדון בריא מבפנים זה הדבר הכי טוב שיכול להיות למועדון כדורגל. אני כן מסכים איתך שצריך לדעת להתנהל עם התקשורת וכן לשתף פעולה, אבל אני חושב שהמועדון שלנו לא שחצני, המועדון בסך הכל מנסה לשמור על השחקנים ועל הדברים שיהיו יותר מסודרים מול התקשורת. אני חושב שכן צריך להתראיין, אבל ההתנהלות של הפועל ירושלים לדעתי בסופו של דבר היא בסדר".

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם גיא בדש (מרטין גוטדאמק)שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם גיא בדש (מרטין גוטדאמק)

שי אהרון כמנהל מקצועי מעורב ברמה היום-יומית איתכם השחקנים?
"שי נמצא בכל האימונים, הוא מדבר עם שחקנים, הוא יוצר שיחות ביומיום, הוא לא יגיד לך איך לשחק, זה רק המאמן, אבל הוא כן מעורב. אם צריך לזרוק טיפ או איזו מילה טובה או דברים המסוג הזה אז הוא שם, הוא יכול לכוון, הוא מאוד חשוב למועדון והוא בגדול מחזיק את המועדון”.

תראה, בסופו של דבר נשארתם בליגה, עשיתם את זה, אבל אני רוצה שתספר לי באיזה משחק חשבת שזהו הכל אבוד, הפועל ירושלים יורדת ליגה, נקודה שבה אמרת "זה נגמר".
"הייתה נקודת שבירה משמעותית נגד מכבי תל אביב בטדי, הצלחנו להשוות בדקה שמונים ומשהו, מכבי היו בעשרה שחקנים ואמרנו יש לנו תיקו ואפילו אולי נגנוב ניצחון כי אנחנו שחקן יותר, ואז קיבלנו גול דקה 90 וזה היה מבחינתי משהו שלא ייאמן, משהו מטורף. אחרי המשחק הזה הרגשנו נפילה גדולה שהצלחנו אומנם לקום ממנה, אבל זו הייתה נפילה משמעותית, זה היה רגע קשה".

שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

מלבד ההישארות בליגה, יש עוד משהו חיובי שאפשר לקחת מהעונה הזו של הפועל ירושלים בליגת העל?
"אני חושב שאפשר לקחת את ההתחשלות של שחקנים שזו הייתה עונה ראשונה שלהם בליגת העל, שנה הבאה יהיה להם יותר קל לדעתי, הם צברו ניסיון וזה משמעותי גם עבורם וגם עבור הקבוצה".
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */