יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:14

כבוד: רז הרשקו זכתה בכסף באליפות אירופה

הג'ודאית, שרשמה דרך נהדרת בתחרות בבולגריה, הפסידה בגמר לדיקו הצרפתייה וסיימה עם תואר סגנית אלופת אירופה בג'ודו. מדליה רביעית לישראל בטורניר

|
רז הרשקו עם שני הרשקו ומשה פונטי (איגוד הג'ודו)
רז הרשקו עם שני הרשקו ומשה פונטי (איגוד הג'ודו)

אליפות אירופה בג’ודו רשמה היום (ראשון) יום קרבות אחרון בבולגריה. אחרי הזכייה בשלוש מדליות שהושגו על ידי הג’ודאיות הישראליות, הגיעה גם הרביעית: רז הרשקו הפסידה בגמר וזכתה במדליית הכסף ובתואר סגנית אלופת אירופה. עוד קודם לכן, פיטר פלצ’יק סיים את דרכו בבית הניחומים.

רז הרשקו (מעל 78 ק”ג): רז המשיכה בכושר הנהדר שלה, כאשר זכתה בחמש מדליות בתחרויות הגראנד סלאם השונות בחצי השנה האחרונה וכעת היא עם מדליה נוספת ובתחרות סופר יוקרתית. הרשקו פתחה את התחרות בקרב מול טינה ראדיץ’ הקרואטית וגברה עליה באיפון תוך שניות ספורות בדרך לרבע הגמר, שם פגשה הרשקו את הילאל אוזטורק הטורקייה. הרשקו התחילה עם המון תנועה והייתה דומיננטית, ואחרי שקיבלה עונש אחד, יריבתה ספגה שני עונשים. הרשקו ספגה בהמשך עונש נוסף משלה. בהמשך הרשקו השיגה ווזארי נפלא וריתקה את יריבתה למזרון והצליחה להשיג איפון.

בשלב חצי הגמר, רז פגשה את אסיה טמאנו האיטלקייה, הצליחה לרתק אותה במהירות למזרון והשיגה איפון בדרך להבטחת מדליה, שתהיה הרביעית של ישראל בטורניר. לאחר מכן, בגמר, פגשה הרשקו את רומן דיקו הצרפתייה והפסידה לה בדרך למדליית הכסף.

רז ושני מדברים לאחר הזכייה במדליית הכסף
רז הרשקו עם שני הרשקו (איגוד הג'ודו)רז הרשקו עם שני הרשקו (איגוד הג'ודו)
רז הרשקו (באדיבות איגוד הג'ודו)רז הרשקו (באדיבות איגוד הג'ודו)
רז הרשקו על הפודיום (באדיבות איגוד הג'ודו)רז הרשקו על הפודיום (באדיבות איגוד הג'ודו)

פיטר פלצ’יק (עד 100 ק”ג): אחת התקוות הגדולות של ישראל, פתח את התחרות בסיבוב השני במטרה לזכות שוב במדליה בתחרות היוקרתית. כזכור, לפלצ’יק בן ה-30 יש שתי מדליות מאליפויות אירופה, מזהב ומארד. זלאטקו קומריץ’ הקרואטי, שהתחיל בסיבוב הראשון ועבורו מדובר בקרב השני היום, התחיל טוב יותר עם ווזארי, אך פלצ’יק תקף בצורה נפלאה והשיג ווזארי משלו, כשהשופטים בדקו אפשרות לאיפון אך החליטו להעניק לו בסופו של דבר ווזארי בהחלטה גבולית.

פלצ’יק תקף ללא הפסקה והיה פעיל מאוד בקרב. מנגד, הקרואטי ספג עונש על התגוננות יתרה והקרב הלך לגולדן סקור. קומריץ’ ספג עוד עונש בהמשך, גם פלצ’יק הוסיף עונש משלו והקרב היה צמוד מאוד. בהמשך, הקרואטי ספג עונש שלישי ופלצ’יק השיג את הניצחון המיוחל אחרי קרב חפירות ועלה לרבע הגמר שם פגש את סימאון קטרינה ההולנדי.

פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)

הקרב ברבע הגמר התנהל בצורה צמודה מאוד, כשפלצ’יק ספג ראשון עונש על התגוננות יתרה. גם קטרינה ספג עונש משלו בהמשך על אחיזה צדדית. פלצ’יק ספג עונש נוסף אחרי שהכניס את היד לחגורה של ההולנדי. ההתמודדות הלכה לגולדן סקור כאשר ההולנדי ספג עונש והשתווה לפלצ’יק בעונשים. קטרינה השיג איפון עמוק בתוך הגולדן סקור ועלה לחצי הגמר, פיטר פלצ’יק ירד לבית הניחומים, אך שם למרות שהיה דומיננטי יותר, הפסיד לאלמאר גסימוב, שהשיג ווזארי דקה לסיום ושמר על היתרון.

פיטר פלצ'יק (רויטרס)פיטר פלצ'יק (רויטרס)

רוי סיוון בן ה-19 החל להתחרות מהסיבוב השני נגד אחד מהיריבים החזקים ביותר במשקל של עד 90 ק”ג, כריסטיאן טוט ההונגרי, שסיים בשנה שעברה עם מדליית הארד האירופית ואף זכה במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו 2020. טוט, אגב, חוגג את יום הולדתו ה-28 בדיוק היום. ההונגרי עשה חיים קשים מאוד לישראלי בקרב. דווקא טוט קיבל ראשון עבירה, אך לאחר מכן סיוון ספג שתי עבירות, שני ווזארי ולבסוף הפסיד באיפון והודח בשלב מוקדם.

ענבר לניר (עד 78 ק”ג) התחילה להתחרות בסיבוב השני של אליפות אירופה והפסידה לאלינה בואם הגרמנייה, שריתקה אותה בדרך לאיפון.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */