יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:56

אבל בספורט הישראלי: אלכס גלעדי הלך לעולמו

חבר הנהלת הוועד האולימפי הבין-לאומי נפטר בגיל 79 אחרי מאבק במחלה קשה. יעל ארד: "אבידה גדולה". יגאל כרמי: "הספורט הישראלי איבד מורה דרך"

|
אלכס גלעדי (חגי מיכאלי)
אלכס גלעדי (חגי מיכאלי)

חבר הנהלת הוועד האולימפי הבין-לאומי אלכס גלעדי הלך לעולמו רגע לפני גיל 80 לאחר מאבק במחלה קשה. גלעדי היה הישראלי בעל המעמד הבכיר ביותר בספורט העולמי, כאשר בסוף השנה הוא היה אמור לסיים את תפקידו בהנהלת הוועד האולימפי הבין-לאומי.

גלעדי נולד בטהרן ועלה לישראל בגיל שנה. הוא גדל ברמת השרון והיה עיתונאי ושדר ספורט. לאחר מכן הצטרף לרשת הטלוויזיה NBC. גלעדי הינו הישראלי הראשון אי פעם שנבחר לחבר הוועד האולימפי הבינ”ל, ה-IOC והפך להיות צלע מרכזית כמוביל עולמי בתחום זכויות השידור בספורט בכלל ובספורט האולימפי בפרט.

מהוועד האולימפי נמסר: “עם היוודע בדקות האחרונות דבר מותו של חברינו ושותפינו לדרך, אלכס גלעדי, הוועד האולימפי בישראל מרכין ראש בצער רב ואבל כבד על לכתו של חבר ה-IOC וחבר הנהלת הוועד האולימפי בישראל. הוא נפטר אחרי מחלה קשה, תוך הידרדרות מהירה מאוד במצבו הבריאותי שהותירה את כולנו המומים וכואבים.

אלכס גלעדי (נעם מורנו)אלכס גלעדי (נעם מורנו)

גלעדי התפרסם בתקשורת העולמית בזכות הפקת ביקור סאדאת בישראל ב-1977 ואירועי האירוויזיון בשנת 1979 ובהמשך להצלחות כאן בישראל הוזמן גלעדי להיות חלק מחברת התקשורת NBC והתמנה לסגן נשיא לענייני ספורט. ב-1994, הוזמן ע"י נשיא הוועד הבין-לאומי דאז חואן אנטוניו סמארנש להיות חבר ה-IOC ומאז הפך להיות איש סודם וידיד אישי של הנשיאים ז'אק רוגה והנשיא הנוכחי תומס באך.

הספורט הישראלי זכה מגלעדי במשך כל שנות חברותו ב-IOC לכיפת ברזל בכל הקשור להגנה מפני חרמות בכל מקום בעולם ובסיוע אינסופי בכל דבר ועניין, תמיד נכון לכל עזרה. זכורה במיוחד הכניסה הראשונה של נבחרת ישראלית לדובאי, נבחרת השחייה, אותה אלכס התחייב ללוות  פיזית בתחרות ולצידה קבלת האשרות באינדונזיה לספורטאי האולימפי מישה זילברמן מענף הבדמיגטון וכמובן ביטול אליפות העולם הפראלימפית במלזיה מעט לפני טוקיו (ע"י הוועד הפראלימפי הבין-לאומי) בשל אי הסכמתם להכניס ספורטאים ישראלים.

הידע הרב, מעמדו בקהילת הספורט הבין-לאומית והתובנות שצבר, החברים בכל רחבי העולם, הנכונות לפעול ללא ליאות בכל דבר שיסייע לספורט הישראלי ולוועד האולימפי בישראל הפכו אותו לתומך ללא סייג בכל זמן ומקום. כחבר IOC זכה אלכס להעניק מדליות אולימפיות לספורטאים ישראלים כשכבשו את הפסגות האולימפיות והיה גאה בכל הישג ישראלי באשר הוא.

אלכס גלעדי (נעם מורנו)אלכס גלעדי (נעם מורנו)

אלכס גלעדי הוביל כל שנות פעילותו את גישת ההפרדה בין מדינה לספורט והיה קנאי לאורך כל שנות פעילותו בזירת הספורט העולמי לזכותם של ארגוני הספורט בישראל לעצמאות בניהול הארגון והובלת המדיניות ואף היה אקטיבי מול שרי הספורט של ישראל בנושא. בשנים האחרונות, מאז בחירתה של העיר טוקיו לארח את המשחקים האולימפיים ב-2020, נבחר אלכס כסגן יו"ר וועדת התיאום של ה-IOC למשחקי טוקיו (Coordination Committee, הוועדה היוקרתית, לצידו של ג'ון קוטס, ידידו הטוב, נשיא הוועד האולימפי האוסטרלי וחבר הוועד המנהל וסגן נשיא ה-IOC.

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, אמרה: “מותו של אלכס הוא אבידה גדולה לספורט הישראלי והעולמי ועבורי באופן אישי זה כאב עצום. אלכס היה לי למנטור ומורה נבוכים ב-25 השנים האחרונות בהבנת זירת הספורט העולמי. עם השנים  הפך לידיד אמת ועמד לצידי בכל תהליכי ההתפתחות שלי בעולם ניהול הספורט. אדם חכם, מנוסה ומחויב מאוד לעשייה הציבורית והמקצועית, דייקן חרוץ ובעל ידע עצום, איש של אנשים, חבר טוב. לפני פחות משבועיים הייתה לי את הזכות לבלות איתו בלונדון לשיחות אישיות עמוקות, כשהוא עדיין אופטימי ומאמין שיצליח להתאושש ולהחלים, אך גופו נכנע למחלה במקום שהנפש עדיין תאבת חיים. אני מחבקת את גליה בתו ואת טל העוזרת הנאמנה שלצידו, הוא יחסר לי מאוד”.

יעל ארד (רפי בן חקון)יעל ארד (רפי בן חקון)

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי היוצא, אמר: הספורט הישראלי איבד היום מורה דרך, מנהיג מוביל וחבר טוב לרבים. כשהצטרפתי לתנועה האולימפית היה זה אלכס שהוביל אותי בשביליה של התנועה האולימפית אותה כה אהב, כיבד ונשא את חזונה בגאון מעל כל במה ברחבי העולם. אנו נפרדים מאלכס היום בצער רב ובכאב עמוק, יהיה זכרו ברוך”.

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, אמר: כאב וחלל עצום, משאיר חלל עצום בספורט האולימפי. אלכס תמיד היה שם עבורנו אין ספור פעמים, תמיד זמין לכל שאלה או בעיה עזר לי בעצה טובה ובחיבור לגורמים המובילים בתנועה האולימפית, בוועדות המארגנות את המשחקים האולימפיים. למדתי ממנו באופן אישי בכל פעם שפגשתי אותו, קשה לדמיין אירועים אולימפיים ללא נוכחותו. אני משתתף בצער המשפחה”.

מקשת נמסר: “אבלים על מותו של אלכס גלעדי, איש טלוויזיה, ממייסדי קשת, מי שהיה מנכ״ל החברה, סגן נשיא ב-NBC וחבר הועד האולימפי הבין-לאומי, מפיק שידורים היסטוריים, בעל חזון וממעצבי הטלוויזיה בישראל. אנחנו חייבים לו רבות ומבכים על לכתו, יהי זכרו ברוך”.

מאיגוד האתלטיקה נמסר: “מרכינים ראש על לכתו של איש התקשורת וחבר הועד האולימפי הבין-לאומי, אלכס גלעדי. האיגוד וחובבי הספורט בארץ מודים לגלעדי על תרומתו הענפה לקידום הספורט והתרבות בישראל והוא יחסר לכולנו. יו"ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן, מסר: "אלכס היה ידיד מסור במשך שנים לאתלטיקה ולספורט הישראלי. המחשבה  שהוא לא יהיה איתנו בהמשך הדרך היא קשה מנשוא אך לא היינו במקום שאנחנו בלעדיו".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */