יום שישי, 19.04.2024 שעה 13:33

בגיל 22: האלופה האולימפית לינוי אשרם פורשת

כשמונה חודשים אחרי שזכתה במדליית הזהב בטוקיו 2020, הספורטאית הגדולה בתולדות המדינה תכנס מסיבת עיתונאים. צפויה להפוך למאמנת התעמלות אמנותית

|
לינוי אשרם (רויטרס)
לינוי אשרם (רויטרס)

האלופה האולימפית פורשת. הספורטאית הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל והטובה ביותר בעולם בתחומה, לינוי אשרם, תכנס מסיבת עיתונאים ובה היא צפויה להודיע על פרישה מקריירה ספורטיבית. באיגוד ההתעמלות הציעו לה להצטרף לצוות האימון בנבחרות ישראל.

כשמונה חודשים אחרי שהדהימה את העולם באולימפיאדת טוקיו 2020, לאחר שזכתה במדליית הזהב בגמר הקרב רב בהתעמלות אמנותית והצליחה לשבור את ההגמוניה של רוסיה בענף, אשרם תודיע על סיום הקריירה שלה כמתעמלת.

אשרם בת ה-22 הפכה לישראלית הראשונה והיחידה שזוכה במדליית הזהב האולימפית - הישג ששמור רק לשלושה ספורטאים במדינת ישראל, ביחד עם גל פרידמן וארטיום דולגופיאט. בנוסף להיותה אלופה אולימפית, זכתה בין היתר גם באליפות אירופה ובתואר סגנית אלופת העולם.

לינוי אשרם (רדאד ג'בארה)לינוי אשרם (רדאד ג'בארה)

לאורך הקריירה המקצוענית שלה, זכתה המתעמלת מראשון לציון ב-123 מדליות בחמש שנים של תחרויות. המתעמלת הגדולה מכולן הופיעה על הפודיומים הגדולים ביותר בעולם והציבה רף שמתעמלות ישראליות אחרות יתקשו להגיע אליו גם בעוד שנים רבות, הרי שיש לה 12 מדליות באליפויות העולם ועוד 6 מדליות באליפויות אירופה.

בעקבות ההחלטה לסיים את הקריירה כמתעמלת, באיגוד ההתעמלות כבר הציעו ללינוי אשרם תפקיד בצוות האימון של נבחרות ישראל בהתעמלות אמנותית, לצידה של המאמנת שליוותה אותה לאורך כל השנים, איילת זוסמן.

לינוי אשרם והמאמנת איילת זוסמן (עמית שיסל)לינוי אשרם והמאמנת איילת זוסמן (עמית שיסל)

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, התייחס לפרישתה של זוכת מדליית הזהב: “לינוי אשרם הינה דמות מופת בספורט הישראלי אשר הגיעה להישגים חסרי תקדים, ששיאם זכיה במדליית זהב באולימפיאדה. מעבר להיותה ספורטאית מצטיינת ומתוך היכרות אישית איתה, לינוי היא אדם מיוחד, אכפתי ומלא נתינה. היא נשארה צנועה וערכית גם אחרי שהגיעה לפסגת ההישגים הספורטיביים. לינוי משאירה לספורט הישראלי קריירה מפוארת ובעיקר מהווה מודל עבור נערות צעירות שעוסקות בספורט ורואות בה דמות מעוררת השראה.  לינוי, תודה לך. הצלחה רבה בהמשך הדרך!”.

מהוועד האולימפי נמסר בשם היו"ר יעל ארד והמנכ"ל גילי לוסטיג: "לינוי אשרם ספורטאית ענקית, דוגמה ומופת לכל ילד וילדה שמייצגת מצויינות אולימפית ואת כל הערכים שבונים הצלחה. אשרם הניפה את דגל ישראל במפעלי הספורט ברמות העולמיות הגבוהות ביותר והיא ללא ספק השראה לדורות הבאים לחברה בישראל, בספורט בכלל ובהתעמלות בפרט”.

עוד הוסיפו השניים: “לינוי אשרם והמאמנת שלה איילת זוסמן עברו את כל התחנות האולימפיות בדרך להפיכתה לאלופה אולימפית והיא נהנתה מניסיון באירועים רב ענפיים לנוער ומתמיכה חסרת תקדים של כל הגורמים בספורט הישראלי. ההופעה של אשרם במשחקים האולימפיים בטוקיו כשהיא מתגברת על התרגשות אדירה וציפיות של מדינה שלמה, הוכיחה שהיא קורצה מהחומר המיוחד של אלופות ענקיות עם נשמה מיוחדת. אנו מאחלים ללינוי אשרם בהצלחה בחיים החדשים ומבטיחים שהמשפחה האולימפית תלווה אותה ותמשיך להיות לה רוח גבית תומכת בכל אשר תפנה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */