יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"הטעות הכי גדולה? שמיהרתי לעזוב את חיפה"

אחרי שחזר לעצמו ("ידעתי שאתפוצץ"), הירש נזכר בהפועל ת"א ("הגיעו לי יותר הזדמנויות") ובטוח: "לא מימשתי 50% מהפוטנציאל". וגם: עידן בר און

|
מתחרט. הירש בתקופת חיפה (עמית מצפה)
מתחרט. הירש בתקופת חיפה (עמית מצפה)

הליגה הלאומית ממשיכה לספק אקשן גם מחוץ למגרש ולאו דווקא מדובר בדברים חיוביים: עידן בר און פוטר מעירוני רמה"ש והוחלף בחיים לוי כאשר את הפוקוס גנב האירוע האלים ותקיפתו של מאמן עירוני ראשל"צ, איסמעיל עאמר, ע"י גורמים באדומים אשדוד.

אבל יש גם דברים חיוביים: הפועל עפולה רשמה ניצחון שני רצוף תחת המאמן שחר ויזינגר - 1:2 על בית"ר ת"א/בת ים - והיא רחוקה שתי נקודות מעלייה מעל לקו האדום. מי שמוביל את הקבוצה הצפונית הוא שחר הירש שכבש שישה שערים בעשרה משחקים והתפנה לראיון במדור הליגה הלאומית של ONE, בו התייחס לקבלת ההחלטות בקריירה, העתיד והפציעות.

"היו לי כמה הצעות מהליגה הלאומית", סיפר הירש בן ה-28 שכבש 20 שערי ליגה במדי עפולה עוד בעונת 2013/14, "רוב ההצעות היו דומות כלכלית, חלקן היו קצת גבוהות משל עפולה, אבל ברגע שראיתי שרוב ההצעות דומות, החלטתי שאני רוצה לחזור למקום שהיה לי בו מדהים בעבר. אני מאוד אוהב את המקום הזה ומחובר אליו וגם ההתאקלמות היא יותר קלה כי אני מכיר את האנשים".

שישה שערים. הירש (עמרי שטיין)שישה שערים. הירש (עמרי שטיין)

חשבת על העונה ההיא?
"זה לא רק המאזן, ידעתי שבכל קבוצה שאשחק בה השנה, אתפוצץ. אחרי הפציעה הקשה שחוויתי, עברתי חצי עונה לא קלה בשנה שעברה בהפועל ר"ג וידעתי שאלה כנראה נספחים אחרונים של החזרה מהפציעה. ידעתי בתוך תוכי שאני מתפוצץ השנה. מה שעמד לנגד עיני זה לאו דווקא המספרים, אלא המקום שבו הצלחתי בעבר ובו אני מחובר לאנשים. המקום הזה יודע להרים אותי ולתת לי גב בלי סוף. אני שמח שזה קורה גם עכשיו".

החלפתם שני מאמנים השנה. חוששים לרדת?
"כמובן שיש חשש, אם אנחנו נמצאים במקום שאנחנו נמצאים בו. אבל הליגה השנה מאוד מאוד צמודה. אם אתה מפסיד כמה משחקים ברצף, אתה מוצא את עצמך מועמד לירידה ואם אתה מנצח כמה, אתה מוצא את עצמך מועמד לעלייה. יש לנו קבוצה עם המון שחקנים צעירים, המון שחקנים שקיבלו את הבמה בפעם הראשונה בליגה הלאומית. ההתחלה הייתה לא קלה, אבל רואים על הרבה שחקנים שהם מתחילים לצבור ביטחון וניסיון ולהראות את מה שאנחנו יודעים.

"אני מאמין בקבוצה ועם חיזוק נקודתי בחלון, נוכל להיראות הרבה יותר טוב ולהיות קבוצה הרבה יותר טובה. יש לנו שני ניצחונות רצופים ואנחנו בכיוון הנכון. אני מקווה שנמשיך להבין שבליגה הזאת שני ניצחונות לא שווים כלום, אלא שאתה כל הזמן צריך לבוא ולרצות יותר מהיריב שלך. ככה בסופו של דבר מצליחים בליגה הזאת, גם קבוצות שעולות ליגה".

"צריך לרצות יותר מהיריבה". הירש וחבריו (עמרי שטיין)"צריך לרצות יותר מהיריבה". הירש וחבריו (עמרי שטיין)

יש לכם קבוצה פחות טובה מהיריבות שלכם לתחתית?
"אני לא חושב, אפילו שאנחנו פחות טובים מרוב הקבוצות בליגה. יש השנה ליגה מאוד מאוזנת, כולן מנצחות את כולן. בית"ר ת"א שהיא במקום אחרון, הייתה קרובה לנצח את כפ"ס. מה שעושה את ההבדל זה מי שמצליח לייצר רצפים של משחקים ללא הפסד, זה מאוד משמעותי בליגה הזאת".

בוא נחזור לתחילת העונה. מה לא עבד לך בהפועל ר"ג?
"יש הרבה דברים שלא אכנס אליהם. אני יכול להגיד שמקצועית, לא הייתי דומה לעצמי. היו הרבה סיבות שגרמו לזה, אבל אני מעדיף שלא להיכנס לזה יותר מדי. בסופו של דבר יש בהפועל ר"ג אנשים טובים ואני מאחל להם הרבה בהצלחה. אני שמח שהגעתי למקום חם שעוטף אותי ואני חוזר להראות את מה שאני יודע".

הצלחת להותיר חותם בהפועל ת"א ואז הגיעה הפציעה שבעקבותיה שוחררת בהמשך.
"וואו, הפציעה הזאת באה בתזמון הכי גרוע שהיא הייתה יכולה להגיע בקריירה. הייתי בכושר טוב בהפועל ת"א ופתחתי את העונה ברמה גבוהה, הביטחון שלי היה בשיאו והרגשתי מעולה. לצערי בדיוק כשהתחלתי לפרוץ ולקחת על עצמי יותר בהפועל, הגיעה הפציעה הזאת ופגעה בי מאוד. כשעברתי את הפציעה הזאת בגיל 20, צ'יק צ'ק ידעתי לחזור להראות מה אני יודע ועשיתי את העונה המצויינת בעפולה. חשבתי שזה גם מה שיקרה הפעם, אבל זה לא מה שקרה. היה לי קשה לחזור פיזית, חזרתי בעונת קורונה עם שני סגרים וזה מאוד הקשה עליי גופנית. אני שמח שעכשיו אני מרגיש הרבה יותר טוב וחוזר להראות את מה שאני יודע".

יש לך טענות להפועל ת"א? היא לא הייתה סבלנית איתך אחרי הפציעה?
"הפועל ת"א זה מועדון שלעד יהיה חקוק בלב שלי - מהקהל ומהאנשים במועדון. הייתי כבר ארבע שנים במועדון והרגשתי בבית, אבל בסוף החלטתי לעבור ללאומית כי החלטתי שאחרי הפציעה אני רוצה לשחק באופן קבוע ובהפועל זה לא קרה. למרות שהיה לי קשה פיזית ולא הייתי אני ב-100%, הגיעו לי יותר הזדמנויות. היו הרבה משחקים שהעדיפו לעלות בלי חלוץ וגם אחרי משחקים שכבשתי בהם, לא פתחתי או לא שיחקתי. היו גם כל מיני משחקים שתורגלתי לפניהם בהרכב ובסוף לא שיחקתי בשבת. לא יודע מה היו השיקולים, אבל החלטתי שאם זה המצב, אני מעדיף ללכת ולהוכיח שאני חוזר לעצמי. לעשות ירידה לצורך עלייה".

"הפועל ת"א זה מועדון שחקוק בלב שלי". הירש באדום (אחמד מוררה)"הפועל ת"א זה מועדון שחקוק בלב שלי". הירש באדום (אחמד מוררה)

מה לגבי העתיד?
"אם יש משהו שלמדתי בכדורגל זה להציב מטרות קצרות טווח וארוכות, אבל לא להתרכז בארוכות. הדברים כ"כ נזילים בענף הזה, שאני פשוט רוצה ליהנות מהרגע ולעבוד הכי קשה שאני יכול כדי להשתפר ולחזור. עכשיו אני מרגיש שאני חוזר ליכולת שלי פיזית ומנטלית ואני רוצה להתרכז. אני באמת מאמין שאם אני אמשיך להראות את מה שאני יודע ואמשיך לקבל את הגב הזה, אחזור למקומות שאני ראוי להם".

סומנת כחלוץ מבטיח, כמה הגשמת מההבטחה?
"הגשמתי הרבה חלומות שהיו לי כילד. הגעתי למועדון שהיה חלום ילדות שלי (מכבי חיפה), לקחתי איתו גביע, שיחקתי וכבשתי בו שערים, אבל לא מימשתי אפילו 50% מהפוטנציאל שלי. אם יש משהו שהפריע לי זה היה הליך קבלת ההחלטות שלי וגם הפציעות, אבל אם אשים את האצבע על הטעות הכי חמורה שלי אז מיהרתי לעזוב את מכבי חיפה, למרות שכל הגורמים במערכת לא רצו לתת לי ללכת.

"אני התעקשתי, הייתי בשנה השנייה שלי ולא שיחקתי יותר מדי. לקראת הסוף התחלתי לשחק ולכבוש, רוני לוי האמין בי ובעונה שאחרי, רוני התעקש ועשה הכל שלא אלך. חשבתי שאני צריך ללכת לשחק בכל מחיר וכשיש לך הרבה הצעות מליגת העל, זה קצת מסנוור אותך. אמרתי שאולי עדיף לי ללכת למקום אחר, לשחק הכי הרבה ולהיות השחקן הכי בכיר. זו הטעות הכי גדולה. מועדון גדול כזה כמו מכבי חיפה, אתה לא ממהר לעזוב, בטח לא מרצונך".

"רוני לוי עשה הכל כדי שלא אלך" (עמרי שטיין)"רוני לוי עשה הכל כדי שלא אלך" (עמרי שטיין)

צובט לך בלב שבשנתיים האחרונות אתה בלאומית?
"אין ספק שלא חשבתי שאהיה במקום הזה בגיל הזה. ראיתי את עצמי במקומות אחרים, בתור ילד בן 21 שכובש עשרה שערים בליגת העל בעונה הראשונה שלו ואז חוזר למכבי חיפה עם גביע. סימנתי לעצמי מקומות אחרים, אבל אני באמת מודה לאלוהים על כל דבר שקיבלתי, על כל שיעור בחיים ועל כל החלטה לא טובה שעשיתי או שנפצעתי. כל הדברים שעברתי יכולים להפוך אותי לשחקן יותר טוב בעתיד ואני מקווה שזה מה שיקרה".

“להגיע לפברואר בלאומית עם התקציב הכי נמוך זה לא פשוט”

ובמעבר למפוטרים מקבוצות הליגה הלאומית, אליהן הגיעו 13 מאמנים חדשים ב-21 המחזורים שחלפו:

עירוני רמה"ש: עידן בר און הוחלף בחיים לוי,
מ.ס כפר קאסם: שלומי דורה הוחלף בעמיר נוסבאום,
אדומים אשדוד: רוני אוואט הוחלף בעידן שריקי ויאיר אזולאי,
הפועל כפ"ס: אורי גוטמן הוחלף בירון הוכנבוים,
הפועל ר"ג: ליאור זדה הוחלף ברוני אוואט,
הפועל רעננה: אלירן חודדה הוחלף ברומן זולו שהוחלף באלי כהן,
עירוני ראשל"צ: חיים שאבו הוחלף בריימונד אטוולד שהוחלף באיסמעיל עאמר,
הפועל עפולה: רומן זולו הוחלף באלדד שביט שהוחלף בשחר וייזינגר,
בית"ר ת"א/בת ים: אליעזר בן אהרון הוחלף בקלמי סבן (מאמן זמני) שהוחלף בקרלוס גרסיה.

מי ששילם את המחיר השבוע הוא עידן בר און, שלמרות שהצליח ברוב העונה להוביל את רמה"ש למקום טוב באמצע, לבסוף הוא סיים את דרכו בעקבות רצף משחקים לא טוב. בעיצומה של עונה לא פשוטה, המאמן סיכם על עזיבה ופיצוי אחרי שיחה קצרה של חמש דקות. בראיון ראשון מאז עזיבתו, מסביר בר און איך הגיע למצב הזה וסיפר על הפרישה.

"קודם כל זה נעשה ברוח מאוד טובה וזו לא קלישאה", אמר בר און, "בסופו של דבר נפרדנו, אבל יש המון הערכה הדדית בין הצדדים. אולי לאחרונה לא שידרנו על אותו הגל בנושאים מקצועיים, אבל ברמה הכוללת, זו הייתה פרידה בצורה הכי הכי יפה שיכולה להיות".

"לא שידרנו על אותו גל". עידן בר און (עמית מצפה)"לא שידרנו על אותו גל". עידן בר און (עמית מצפה)

לא נכשלת מקצועית, אז למה בכל זאת?
"ברור שלא. כשהתחלנו את העונה הזאת, בנינו את הקבוצה בידיעה שהתקציב יהיה הכי נמוך בליגה בפער. התחלנו את העונה עם קבוצה חדשה לגמרי, אולי חוץ מאור אוסטוינד ועוד שחקן. בניתי קבוצה שמבחינת ממוצע גילאים, היא הצעירה בליגה מלבד בית"ר ת"א/בת ים, משהו כמו 22. זו קבוצה צעירה שנבנתה וברוב שלבי העונה הייתה במרכז הטבלה במקומות 9-11. הייתה לנו עונה יפה עם כדורגל איכותי שכיף לבוא לראות אותו ומי שעקב אחרי הקבוצה במשך העונה, ראה תהליך מאוד חיובי של שחקנים צעירים שתפסו מקום בהרכב והתקדמו מקצועית.

"זו אחת הקבוצות היחידות בליגה שאין לה בית. בכל השנים, הכח הגדול של רמה"ש היה מגרש הבית, שהשנה לא אושר. התמודדנו עם הכל בכבוד - מעולם לא בכיתי או ייללתי. בשום ראיון לא דיברתי על התקציב או האצטדיון, לא אמרתי שמשהו לא בסדר. גם גור, ליאור ומאיר, בעלי הבית, יודעים שמה שהשגנו עד היום זו הצלחה. הקבוצה נמצאת מעל הקו האדום, ארבע נקודות מהפלייאוף העליון ובליגה הזאת עם ניצחון או שניים אתה עף קדימה. בחודש האחרון היה לנו ביש מזל והגענו לינואר במצב מעל למצופה".

אבל בוא ניצמד לעובדות. מה המטרה שהציבו לך בתחילת השנה?
"חד משמעית, להישאר בליגה. ויותר מזה, בשיחה שלי איתם בסוף, אף אחד לא מלין על כישלון מקצועי. בתקופה האחרונה נוצרו בינינו אי הסכמות בנושאים מקצועיים. ראיתי את הדברים בצורה שונה. אף אחד לא בא אליי בפגישה ואמר לי 'נכשלת מקצועית, שים את המפתחות ולך הביתה'. יש קבוצות שהשקיעו כפול מעירוני רמה"ש ואנחנו מעליהן בטבלה. הגענו למצב שאנחנו עם המינימום של המינימום, נמצאים עם הראש מעל המים. זו קבוצה לגיטימית פלוס ועכשיו יגיע למאמן החדש חיזוק שהבאתי, שיעזור מאוד לרמה"ש להצליח".

אילו חילוקי דעות היו?
"בנוגע לשחקנים מסויימים, לרכש אולי שרציתי עוד יותר. למרות שאני לא יכול להגיד מילה רעה, כי קיבלתי מה שרציתי לבסוף. רוב הוויכוחים היו על שחקנים ספציפיים שהם חשבו שמגיע להם יותר או פחות קרדיט. על דברים שבתוך הסגל הקיים, אבל אני לא חושב שיבוא מישהו ברמה"ש ויגיד לך 'עידן בר און נכשל'".

"רוב הוויכוחים היו על שחקנים שהם חשבו שמגיע להם יותר או פחות קרדיט". בר און (איציק בלניצקי)"רוב הוויכוחים היו על שחקנים שהם חשבו שמגיע להם יותר או פחות קרדיט". בר און (איציק בלניצקי)

כמה המצב בחוץ השפיע? האצטדיון, המשכורות שלא שולמו בתחילת העונה וכו'.
"עשיתי הכל כדי ליצור חצץ בין הנושא המקצועי לנושא הכספי. מי שמנהל את רמה"ש עושה הכל כדי שהכול ידפוק כמו שצריך. זה לא תמיד קל, מתמודדים עם המון אתגרים כלכליים ועושים הכל כדי שדברים יסתדרו. בפן האישי, תמיד דאגתי שהשחקנים יהיו מנותקים מהקטע הזה. זה לא קל, אבל בסופו של דבר יש פה אווירה טובה. הצלחנו לנטרל את זה ולא עסקנו בזה ביום יום".

אתה מאוכזב מהפרידה הזאת?
"בוודאי. אני אמנם שלם עם הדרך שלי ומה שעשיתי ברמה"ש, אבל ברמת העיקרון ברור שאני מאוכזב. רציתי שנמשיך את התהליך הזה וחשבתי שנוכל לעשות משהו שהוא מעבר להישארות רגילה בליגה. תמיד עלינו כדי לנצח ויעידו על כך השחקנים. המטרה לא הייתה להסתפק בהישארות בליגה, אלא תמיד כיוונתי כמה שיותר גבוה, לפלייאוף העליון. הצבתי לשחקנים תמיד רף גבוה בשביל לאתגר אותם. רציתי להמשיך את התהליך הזה, אבל ברגע שנוצרים חילוקי דעות, עדיף להיפרד ככה.

"בחיים לא נפרדתי מקבוצה בכבוד ענק שכזה. אני לא המאמן הראשון שמסיים את תפקידו השנה וגם לא העשירי. להגיע לפברואר בליגה הלאומית עם התקציב הכי נמוך זה לא פשוט (צוחק). בקיץ אנשים אפילו לא האמינו שתהיה קבוצה ראויה, אבל בסוף הייתה קבוצה מעבר לראויה. קבוצה סופר איכותית. קיבלתי הודעות מאנשים שלא האמינו שהשידוך נגמר. זה לא שהקבוצה הייתה מרוסקת, עם 15 נקודות במקום האחרון, שדורשת שינוי".

זה מצחיק, אבל דווקא מהרגע שהארכת חוזה, התוצאות היו רעות.
"אלה צירופי דברים. בסופו של דבר לא התייחסתי יותר מדי לנושא החוזה. זה לא שהורדתי רגל מהגז, זה נתן לי מוטיבציה להמשיך כי הייתה לי הערכה מהקבוצה ואם הדברים לא היו נגמרים ככה, הייתה לנו עונה אדירה. חוץ מהמשחק נגד כפ"ס שהפסדנו 4:0 שהיה משקר מאוד, הנחלנו לכפר קאסם המובילה הפסד ראשון בליגה, נתנו לאחי נצרת רביעייה בעילוט. הפועל פ"ת כמעט לא הפסידה בבית ואנחנו ניצחנו שם. עשינו דברים יפים ואני באמת גאה בדרך שעברנו השנה. נהנתי".

יחזור לליגת העל? עידן בר און (נעם מורנו)יחזור לליגת העל? עידן בר און (נעם מורנו)

הגעת לליגת העל כבר בגיל 32. לאן הקריירה שלך הולכת?
"לצערי יש הרבה שינויים בשוק המאמנים. עברתי אחלה דרך. קיבלתי הזדמנות בגיל צעיר בליגת העל, אימנתי מועדון בסדר גודל של הפועל פ"ת וגם שם התמודדתי בכבוד, התחשלתי ולמדתי. עברתי גם דרך יפה בליגה א' עם מכבי הרצליה שאלו היו שנתיים מדהימות במועדון שהוא שווה ליגה לאומית אם לא ליגת העל. עברתי אחלה מסלול ואני לא מצטער על כלום. אני גאה במה שאני עושה עד עכשיו ואני גם בטוח שאחזור לליגת העל".

שימו לב ל:

מיזם של הפועל עפולה שתאפשר כניסה חופשית לאוהדיה במשחק הבית מול עירוני ראשל"צ ביום שני במטרה להחזיר את הקהל.

הפועל עכו שרושמת לא פחות משש תוצאות תיקו רצופות.

אלי כהן שרשם את הפסד הליגה הראשון שלו, למעלה מחודשיים מאז הגיע להפועל רעננה.

ניצחון הבכורה של ירון הוכנבוים על בני ריינה, שאולי סוף סוף יוציא את הפועל כפ"ס לדרך חדשה.

בני ריינה שכבר היה נראה כי יכולה להיאבק על העפלה לליגה הבכירה, אך נעצרה על ניצחון אחד בשמונת משחקי הליגה האחרונים.

אחמד עאבד שכובש ארבעה שערים בשלושת המחזורים האחרונים לטובת אחי נצרת.

קרלוס גרסיה שפתח את הקדנציה שלו כמאמן ראשי בבית"ר ת"א/בת ים עם שני הפסדים רצופים.

צפו במסע"ת הפרישה של מאור בוזגלו
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */