יום שישי, 03.05.2024 שעה 00:59

גולשת הרוח שהפכה לאמא חולמת על פאריס

נוי דריהן שהייתה בטופ העולמי לא תכננה להיכנס להיריון. כעת, אחרי שהפכה לאם חד הורית בגיל 22, היא חוזרת לאימונים ומספרת בראיון ל-ONE על הקאמבק

|
נוי דריהן (איגוד השייט)
נוי דריהן (איגוד השייט)

בשבועות האחרונים מתגבשת לה נבחרת גלישת הרוח החדשה בדגם ה-IQ פויל שהחלה להתאמן תחת שחר צוברי. בין כל הגולשות הוותיקות והצעירות שמגיעות לאימונים, עדיין חסרים שם הפנים המוכרות של נוי דריהן, גולשת הרוח המובילה שנכנסה להריון בתום המירוץ אחר הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו 2020. לפני חודש בדיוק היא הפכה לאמא והיום (שני) היא גם חוזרת לאימונים אישיים, לקראת הקאמבק עליו היא חלמה ורצתה לעשות תוך כדי ההריון.

דריהן בת ה-22 הייתה עד לפני פחות משנתיים בשיאו של המאבק הדרמטי על הכרטיס לייצוג המדינה במשחקים האולימפיים, כאשר מנגד עמדה חברת הילדות שלה, קטי ספיצ'קוב, שהפכה לבת זוגו של המאמן פייר לוקט. בשיאו של המירוץ, דריהן זכתה במדליית הארד באליפות העולם שנערכה באוסטרליה, אחר כך הגיעה מגפת הקורונה, אולימפיאדת טוקיו נדחתה, המירוץ נפתח מחדש, ועדיין, בסופו של דבר דריהן נשארה בארץ ולא יצאה להתחרות ביפן.

מאז היא נכנסה להריון, והפסיקה להתאמן ולהתחרות. לפני חודש היא נכנסה לחדר הלידה ומאז חייה השתנו מן הקצה אל הקצה. נוי הפכה לאמא לבנה ליאם דוד, ששמו האמצעי הוא על שם אביה. בין לבין היא עבדה בחוף עם משפחתה באילת, ראתה איך כולם יוצאים לגלוש בים והתגעגעה לאדרנלין שהציף אותה בתחרויות. עכשיו היא חוזרת לאימונים עם מאמנה רוני מאיר, נחושה יותר ושלמה יותר, כדי להגשים את החלום להגיע לאולימפיאדת פאריס 2024. בראיון ל-ONE היא סוגרת את התקופה שלה מחוץ למים ומצהירה: "בקרוב אחזור לנבחרת".

נוי דריהן (אינסטגרם)נוי דריהן (אינסטגרם)

"ההריון הזה לא היה מתוכנן, אבל החלטתי להשאיר את הילד בהחלטה משותפת עם בן הזוג שלי ובהמשך תכננו גם להתחתן, אבל בסוף נפרדנו ובכל זאת החלטתי שהכל מלמעלה ושאני רוצה להמשיך את ההיריון", סיפרה נוי דריהן. "בהתחלה זה לא היה קל לקבל החלטה שכזאת, הייתי קצת מבולבלת וחשבתי מה לעשות כי אני באמצע הקריירה שלי, אבל האמת שכולם תמכו בי ועדיין תומכים בי, ובסופו של דבר זו בכלל לא הייתה שאלה מבחינתי. רציתי את ההריון הזה, רציתי את הילד הזה. המשכתי להתאמן קצת במהלך ההיריון, עבדתי קצת כי היה לי הרבה זמן פנוי ובסוף זה קרה".

איך זה היה לעבור את כל התהליך הזה?
"הלידה שלי הייתה לידה טובה, עברה בשלום ובקלות. אנחנו בדיוק חודש אחרי הלידה, התרגלתי לאט לאט לבן הקטן שלי ולשמחתי אמא שלי עוזרת לי הרבה. בזמן ההיריון עבדתי בחוף וראיתי את כולם יוצאים לגלוש בים. התמלאתי קנאה, הייתי נאכלת מבפנים שלא יכולתי לצאת ולגלוש, אבל ידעתי שזה יגיע ואחזור. לא גלשתי הרבה זמן אבל בקרוב אחזור לנבחרת".

כבר התחלת לתכנן איך תבני את הכושר שלך מחדש? כי זה לא פשוט לחזור פתאום לרמות הגבוהות, זה משהו שלוקח זמן אחרי הפסקה ארוכה והיריון.
"לאט לאט אני אחזור לעצמי ולכושר שלי. אני עדיין גרה עם הילד באילת ואתאמן כאן בינתיים, אחר כך אצטרך להצטרף לנבחרת שמתאמנת בשדות ים ואני מאמינה שבעוד כחודש אהיה שם. המטרה שלי היא לבנות את הכל מחדש לאט לאט והשאיפה היא לחזור להתחרות בעוד ארבעה חודשים בפאלמה זה מאיורקה. אני מאמינה בעצמי שאני יכולה לעשות את זה ושאהיה שם".

נוי דריהן ושחר צוברי (איגוד השייט)נוי דריהן ושחר צוברי (איגוד השייט)

אחרי ששחר צוברי מונה לאמן את הנבחרת, הוא התקשר אלייך והזמין אותך להתאמן אחרי הלידה. זה נתן לך מוטיבציה?
"כן. קיבלתי את הטלפון ממנו ממש לפני שילדתי. שחר אמר לי בשיחה שכולם מחכים לי ושמתי שאני ארגיש מוכנה אז אוכל לבוא ולהצטרף לנבחרת. הוא פתח לי דלת, וזה עשה לי טוב לדעת שעדיין חושבים עליי ומצפים לחזרה שלי. אומנם רציתי לחזור וחשבתי על זה, אבל אין ספק שזה נתן לי מוטיביציה. השבוע הייתי בבדיקות במכון וינגייט, רציתי שיראו שאני יכולה לחזור לגלוש וקיבלתי את האישור. אמרו לי שאני יכולה לחזור להתאמן, אבל בתנאי שזה ייעשה בתהליך איטי כדי להחזיר את הגוף שלי לפעילות בצורה נכונה וזה מה שאעשה".

עד לפני פחות משנה וחצי היית בטופ העולמי. את מאמינה שתוכלי לחזור לרמות הגבוהות ביותר?
"אני מאמינה שאפשר לחזור לרמות הגבוהות, כן. כבר הייתי במצבים דומים, כי הייתה לי פציעה שהשביתה אותי לחצי שנה ובסוף חזרתי חזקה יותר, ככה שזו לא הפעם הראשונה שהייתה לי הפסקה ארוכה וחזרתי לעצמי. אני חושבת שדגם ה-IQ פויל החדש גם יותר בא לי בקלות מאשר ה-RSX, אז אני לגמרי חושבת שזה אפשרי. אם יש ספורטאים שחוזרים אחרי פציעות וניתוחים קשים לרמות הגבוהות, אז הכל אפשרי גם במקרה שלי".

נוי דריהן. "יכולה לחזור לרמות הגבוהות" (אינסטגרם)נוי דריהן. "יכולה לחזור לרמות הגבוהות" (אינסטגרם)

אמנם חלף הזמן ואנשים משתנים, אבל הסיפור עם קטי ספיצ'קוב ופייר לוקט עדיין יושב לך על הלב?
"זה עדיין יושב עליי. זה משהו שפגע בי להרבה זמן, ממש פגעו בחלום שעבדתי עליו במשך הרבה שנים, אבל בסוף לא תהיה ברירה ונצטרך להתאמן ביחד בנבחרת".

נוי דריהן, קטי ספיצ'קוב (חגי מיכאלי, שחר גרוס)נוי דריהן, קטי ספיצ'קוב (חגי מיכאלי, שחר גרוס)

איך את בתור אמא? גילית את עצמך מחדש?
"וואו. עדיין לפעמים קשה לי להבין שאני אמא, אבל אין דברים כאלה, זו אהבה מטורפת. לשמחתי אמא שלי עוזרת לי עם הילד, אבל לאחרונה הייתי כמה ימים איתו במרכז הארץ לבד והאמת שהיה לי ממש קל איתו. הוא ילד מדהים".

בתקופת ההריון חזרת בתשובה. את עדיין חזק בתוך זה?
"אני אמנם כבר לא תמיד שומרת שבת או מתלבשת צנוע כמו שהייתי לפני כמה חודשים, אבל אני עדיין מאמינה שכל מה שקורה זה מבורא עולם, שהכל לטובה ושהוא מכוון אותנו הכי טוב שיש".

נוי דריהן עם בנה, ליאם דוד (אינסטגרם)נוי דריהן עם בנה, ליאם דוד (אינסטגרם)

כרגע את גרה עם הבן שלך ליאם דוד באילת. מה יקרה כשתצטרכי לנסוע לתחרויות בחו"ל או להגיע לאימונים עם הנבחרת ברחבי הארץ?
"אני אצטרך למצוא לזה פיתרון, תלוי בנסיעה שתהיה לי. או שהוא יבוא איתי למרכז הארץ והוא יהיה במסגרת של גן, או שהוא יישאר לכמה ימים עם אמא שלי באילת בזמן שאהיה מחוץ לבית, או שאמא שלי תבוא איתי כדי לעזור לי במהלך האימונים. לגבי תחרויות בחו"ל, האמת שעוד לא חשבתי מה נעשה, אבל מבחינתי, כשהוא יגדל אז הוא יוכל לבוא איתי אפילו לשם".

עכשיו כשאת חוזרת לאימונים, איך זה מרגיש להיות שם שוב במים?
"אני מתה לחזור לגלוש, לחזור לתחרויות ולחזור להיות מוצפת באדרנלין. זה ייקח קצת זמן, אבל אני אהיה שם".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */