יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

שכונה ברמלה: חוזה על פיסת נייר וחשד להלנת שכר

8 שחקנים, שחלקם שוחררו, מצפים לשכר שהובטח להם אחרי העלייה של מ.ס רמלה לליגה ב'. אחראי הכספים טוען לגירעון אך תועד מבטיח לשחקני הסגל 300 ש"ח

|
אילוסטרציה (נעם מורנו)
אילוסטרציה (נעם מורנו)

מספר שחקנים של מועדון ספורט רמלה, המשחקת בליגה ב', מתלוננים כי הכסף שהובטח להם עוד מעונה שעברה, בהתאם לחוזים השונים, עדיין לא הגיע. מדובר במשכורות חודש מרץ האחרון, אוגוסט ומענק עלייה, שהובטח בהתאם לחוזה הכתוב של כל אחד מאותם שחקנים. השמונה לא מוכנים לשתוק ומתכוונים להגיש תביעה נגד הקבוצה שהייתה להם בית בשנתיים האחרונות. עם חלק מהשחקנים הגיעו במועדון לפשרה, אך חלק לא מוכנים לשמוע על דחייה נוספת בהעברת הכספים.

מועדון ספורט רמלה קיים בסך הכל 4 שנים. בעונה שעברה הקבוצה העפילה לליגה ב', אבל שחקנים מובילים נשארו בלי כלום ביד. אחרי שלא מעט כספים יצאו מכיס המועדון, בחסות העירייה, הקבוצה נותרה עם גירעון של 300 אלף שקלים. "אנחנו חסרי אונים", מספר לנו אחד השחקנים, שבפניותיו החוזרות ונשנות מקבל תשובות לא מספקות. "מה ביקשנו? את הכסף שהובטח לנו בהתאם לחוזה עליו חתמנו?". עוד מספרים השחקנים על ההתנהלות הכספית במועדון: "איך קבוצה שמנוהלת מכספי עירייה נכנסת לגירעון כל כך גדול? איפה נשמע דבר שכזה? האם מישהו, לכאורה, גונב את הכסף?".

היות ומדובר בקבוצה מליגה ג' שעלתה לליגה ב', ההסכם עם חלק מהשחקנים נחתם על דף נייר שבראשו היה כתוב "מועדון ספורט כדורגל בגין רמלה (ע"ר)”. בהמשך צוין “הסכם שחקנים בתאריך 06/12/2020. הסכם שנערך בתאריך המצוין, בין העמותה לבין השחקן, יקבל הוא בתמורה להשתתפותו בכל האימונים והמשחקים סכום של 3,500 שקלים עד לסיום העונה". עוד נכתב: "מענק אליפות: 6,000 שקלים, בברכה יוסי דהאן” עם חותמת של המועדון. אם לא די בכך, על מנת לשחרר מספר שחקנים, היו צריכים לחתום בשמם על כך שהם מוותרים על מענק העלייה וחלק משאר הכסף. "אני לא מוותר על שקל וזה כסף שעבדתי והזעתי עליו", כותב אחד השחקנים ליוסי דהאן – יו"ר הקבוצה. דהאן ענה לו "ראש העיר דורש 18,000 שקלים. תשיג את הסכום, תקבל שחרור".

הסכם שחקנים (פרטי)הסכם שחקנים (פרטי)

בין טענות השחקנים היה אפשר למצוא את צירופו של גיס ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, שעבר אירוע מוחי בעבר ועל פי העדויות של אחד משחקני הרכש שממתין למענק העלייה שלו "אין לו כל קשר לכדורגל. זה היה רק בכדי לסגור פינה". טענות נוספות מופנות כלפיי המנהל המקצועי, עליו סופר: “מאז צירופו של שלומי גליקו לתפקיד המנהל המקצועי – כמות האוהדים ירדה דרסטית. אף אחד לא מסתדר איתו. נתנו לאוהד קבוצה לשעבר לנהל את הקבוצה ואת מחלקת הנוער. במשחק העלייה שלנו הגיעו 20 איש. תחשוב שרמלה זו עיר של כדורגל, בעבר למועדון הזה היו מגיעים 4,000 איש. אחראי הכספים אברהם אבו מיכאלי, מבחינתו, מתנער מכל וכל. הוא טוען שמה שהיה בעונה שעברה לא קשור אליו בכלל. זו ההנהלה הקודמת. אבל איך הנהלה קודמת אם גם בעונה שעברה היה יוסי דהאן ושלומי גליקו? רגע, זה לא אותם אנשים?".

אם לא די בכך, אחרי שהקבוצה עלתה ליגה, דרשו מהשחקנים לקצץ 20% משכרם עד שהמצב יתאזן – אז יוחזר הכסף כמובטח. "הבטחות מפה ועד להודעה חדשה. אמרו לנו, לחלק, בואו תשחקו במועדון, נארגן אתכם בעבודה בעירייה, תקומו כמו בני אדם, ב-8 בבוקר. אנחנו מוצאים את עצמנו בלי כלום ביד. לא עבודה, שהבטיחו שיסדרו, לא שכר כמו שכתוב בחוזה ומענקים, שלא לדבר עליהם".

התכתבות וואטסאפ (צילום מסך)התכתבות וואטסאפ (צילום מסך)

אברהם אבו מיכאלי, האיש שאחראי על הכספים במועדון, מי שרוצה לאזן את התקציב, הודף את הטענות: "עד ינואר, עד שהעירייה תקבל תקציב חדש, הכל יוצא מכיסי הפרטי. אני זה שמחזיק את הקבוצה. הטענות של אותם שחקנים על הלנת שכר מופרכות לגמרי. אין שחקן אצלי, שאני יודע שחתם על חוזה, שלא קיבל את מה שמגיע לו. מי ששלח לי חוזה כתוב, קיבל את שכרו. אני לא יכול להוציא כסף בלי קבלה. זה לא חוקי, אנחנו לא מעלימים מס. זה לא עובד אצלנו ככה".

למרות הטענות על מחסור בכסף, הופץ סרטון בו נראה אבו מיכאלי מבטיח לשחקנים כי יחלק להם 300 שקלים. “זה לא קשור למועדון. זה מהכסף הפרטי שלי. מישהו יכול להכתיב לי מה לעשות עם כספי הפרטי? אני לא חושב. אני רוצה לתת לכל שחקן כמה כסף שאני רוצה. אף אחד לא צריך לשאול אותי למה ומאיפה. זה מהכיס שלי, אעשה מה שאני חושב לנכון. הטענות שיש כסף הן מופרכות. המועדון בגירעון ואנחנו מנסים לראות איך אנחנו יוצאים ממנו ועוזרים לאלו שטוענים שחייבים להם כסף, בין אם היה בחוזה חתום ובין אם בדברים שבעל פה. הקבוצה תשלם לכל השחקנים שהיה להם חוזה עד השקל האחרון".

תכתובות וואטסאפ (צילום מסך)תכתובות וואטסאפ (צילום מסך)

"לפני חודשיים, אני לא הייתי. השחקנים פתחו בשביתה בגלל שלא שילמו להם מהעונה שעברה. נכנסו במועדון לחוב של 300 אלף שקל בעונה שעברה, חוץ מ-600 אלף שקל שביזבזו, מבררים לאן הכסף הזה הלך, אבל זה גם לא מעניין אותי”, מסביר אבו מיכאלי. “קראתי לכל השחקנים, שילמתי להם ישר את המשכורת של השנה שעברה. אדייק ששילמתי לחבר'ה שהיה להם חוזה כתוב. לא הוצאתי שקל למי שלא ראיתי חוזה. לגבי ההתכתבויות עם יוסי דהאן. הבנאדם בן 78, עבר אירוע מוחי, יודע על מה הוא מדבר? תעשו לי טובה. הבעיה היא לא הוא, אלא השחקנים שמשגעים אותו בטלפון. מי שמכיר אותי היטב יודע שהכל כתוב אצלי. הכל מתויק. אין דבר שאפשר להחסיר ממני. מי שמגיע לו קיבל ויקבל. מי שמנסה לעשות עלינו קופה, חושב שהוא חכם בלילה, שיוכיח טענותיו. אם לא אצליח לאזן את המועדון, שהמועדון יילך לפירוק. אני מקווה שלא הכנסתי ראש בריא למיטה חולה".

תכתובות וואטסאפ (צילום מסך)תכתובות וואטסאפ (צילום מסך)
תכתובות וואטסאפ (צילום מסך)תכתובות וואטסאפ (צילום מסך)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */