יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:24

הסוד של החטובים: עקרונות לגוף חטוב לאורך זמן

תאמינו או לא, אבל מומחה הכושר ג'ף קבאליר אינו מדבר על דיאטה, אימונים אירוביים או צום לסירוגין. על מה כן? על עקרונות פשוטים שיחזיקו לאורך זמן

|
להישאר חטובים לאורך זמן (alexceban)
להישאר חטובים לאורך זמן (alexceban)

אם אתם קוראים קבועים של המדור אתם כבר ודאי יודעים מיהו מומחה הכושר ג’ף קבאליר – אחד מהיוטיוברים המוכרים והמוערכים ביותר בתחום הכושר עם כ-12 מיליון מנויים וכמעט 2 מיליארד צפיות לערוץ הרשמי שלו.

אחד מקטעי הווידאו היותר פופלאריים שלו, שצבר כמעט 4 מיליון צפיות, הוא קטע ווידאו אשר מעסיק כמעט את כל קהילת המתאמנים – כיצד להישאר חטובים לאורך זמן, ולא רק בתקופה בה אנחנו בדיאטה רצחנית או לחילופין מכינים את גופנו לקראת הקיץ. במילים אחרות, כיצד לשמור על מבנה גוף חטוב באופן קבוע, כדרך חיים, ולא כתופעה זמנית.

הווידאו נפתח בצורה הומוריסטית כאשר קבאליר מותח את הצופים עם כללים שאינם רלוונטיים כלל לתיאוריה שלו כמו להפסיק לאכול אחרי שש בערב, לשתות חומץ תפוחים בכדי לשרוף שומן, לבצע פעילות אירובית על בטן ריקה וכו’. קאבליר אינו מאמין בכל כללי האצבע האלו וטוען שגם אם הם עובדים הם מאוד זניחים או שאינם תורמים להשגת המטרה לאורך זמן, משום שקשה מאוד להתמיד בהם.

לדידו, אם תשאלו את כל המתאמנים החטובים אודות דרך החיים (הקבועה) שלהם בדרך למראה החטוב שלהם, רובם ככולם יצביעו על אותם חמישה כללים וזה בדיוק הזמן לפרט אותם. מוכנים? יוצאים לדרך.

תשכחו מהמילה דיאטה – בואו נהיה קצת יותר מדויקים, הכוונה היא שתשכחו מדיאטה קצרת טווח שלא ניתן לעמוד בה יותר ממספר ימים או שבועות. אז מה המונח שבו כן נרצה להשתמש? קבאליר ממליץ על המונח “תזונה”. כאשר אתם אוכלים בריא ונהנים, כן נהנים, מהאוכל שאתם אוכלים אתם יכולים להיצמד לאורח החיים הזה לנצח. אם תגבילו את עצמכם ותחיו לפי חוקים, סביר להניח שבנקודה מסוימת תישברו ותעלו את כל המשקל בחזרה. נסו למצוא דרך שתהפוך כאמור לדרך חיים ארוכה ולא לדיאטה זמנית.

תזונה כן, דיאטה לא (zuzyusa)תזונה כן, דיאטה לא (zuzyusa)

תשתו הרבה מים לאורך היום שלכם – הדבר חשוב משתי סיבות: הראשונה, אנשים רבים מבלבלים לא פעם בין תחושת רעב לתחושת צמא ושמירה על מאזן מים תקין עשויה לפתור את הבעיה הזו בקלות. שנית, במידה ואתם מתחילים להתייבש, אפילו במעט, לדידו של קבאליר הדבר ישפיע על רמת הביצועים באימון הבא שלכם.

לשתות מים זה חשוב (congerdesign)לשתות מים זה חשוב (congerdesign)

העדיפו אימוני משקולות על אימונים אירוביים – זה אולי הכלל שיהיה לכם הכי קשה לקבל. אנשים רבים פונים ישירות לאימונים אירוביים כאשר הם רוצים להתחטב, ולדבריו של קבאליר, זו ממש לא תהיה הבחירה של האנשים החטובים. אותם אנשים מבינים שפעילות אירובית הינה השקעה זמנית בלבד של שריפת קלוריות, בניגוד לאימון משקולות אשר מעלה את מסת השריר ומוביל אתכם ישירות למטרה. ככל שאתם שריריים יותר אתם נראים חטובים יותר, אתם שורפים יותר שומן ואתם גם מונעים מהגוף לפרק שריר (הוא חייב לשמור עליו לקראת האימונים הבאים).

אימוני משקולת? בהחלט, תודה רבה (pixabay)אימוני משקולת? בהחלט, תודה רבה (pixabay)

התמקדו באיכות ולא בכמות – מתאמנים רבים בחדר הכושר רודפים אחר המשקלים הגבוהים ואחר מספר חזרות שנקבעו מראש. הם מפספסים את המטרה האמיתית – לבצע את התרגיל כמו שצריך כדי לעבוד על השריר הייעודי, ואולי אף חשוב מכך, להימנע מפציעות. אם אתם מוצאים את עצמכם מבצעים את החזרות במהירות כדי לעמוד ביעד החזרות שהצבתם לעצמכם, או שאתם מוותרים על הטכניקה כדי להרוויח עוד שתי חזרות, אתם ממש לא בדרך הנכונה. עבדו לאט והרגישו את השריר בפעולה ועצרו רק בחזרה שאתם באמת אינכם יכולים להמשיכה מבלי לפגוע בטכניקה.

התרכזו בביצוע נכון ואיטי של התרגיל, לא במספר החזרות (טום טל)התרכזו בביצוע נכון ואיטי של התרגיל, לא במספר החזרות (טום טל)

עקביות עקביות עקביות – כמובן שאם לא תתמידו באורח חיים בריא המתאים לכם, כל האמור לעיל לא יעבוד. זהו אמנם העיקרון האחרון אך הוא מרחף מעל כל שאר ארבעת העקרונות הנוספים. זה אולי נשמע קשה, אך אם האימונים שלכם עושים את העבודה והתזונה שלכם תוכננה לטווח ארוך, זה כבר הרבה יותר פשוט.

כותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */