יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:11

דראפיץ': עלי מוחמד כמו קוברה וישלים את לביא

המאמן שהדריך את השחקן ב-3 קבוצות בטוח שחיפה עשתה עסקה מצוינת: "הוא הגיע מכלום, מחליף נהדר לאבו פאני, במכבי ת"א היו חמים עליו בצורה לא רגילה"

|
עלי מוחמד ונטע לביא (רדאד ג'בארה)
עלי מוחמד ונטע לביא (רדאד ג'בארה)

מכבי חיפה עשתה אתמול את אחת העברות הנוצצות של הקיץ כאשר רכשה את עלי מוחמד בן ה-25 מבית"ר ירושלים. מדובר בעסקה שנרקמה בין נשיא מועדון חיפה יעקב שחר והבעלים של בית"ר משה חוגג, שהבין כנראה מהר מאוד שעדיף ציפור אחת ביד כמו חיפה מאשר שתיים על העץ אם ימשוך זמן והצעה על מוחמד לא תהיה לא בארץ ולא בחו"ל. 

אחד המאמנים שהשפיע על עיצובו והתפתחותו של עלי מוחמד הוא המאמן סלובודאן דראפיץ', שעבר כברת דרך ארוכה עם השחקן. דראפיץ' אמר: “הבאתי את עלי מוחמד לבית"ר ת"א/רמלה ואז סוכנים העלימו לי אותו והוא ברח לי. עלי עבר את כל השלבים של כדורגלן שעובר דרך כדי להגיע למכבי חיפה”.

סלובודאן דראפיץ' (אורן בן חקון)סלובודאן דראפיץ' (אורן בן חקון)

“זה התחיל בכך שהיה מגיע לאימונים עם האופניים, נמשך בכך שהרוויח סכומים מצחיקים של 2,000 דולר בחודש. עלי רצה מאוד להתקדם. כאשר הגעתי למכבי נתניה עלי נבחן בכל מיני קבוצות בליגת העל שלא ממש רצו אותו ולמזלי אמרתי שאני רוצה אותו מאוד ואנסה לקדם אותו. עלי היה אחת ההחתמות הטובות בקריירה שלי", הוסיף. 

דראפיץ' נזכר שזו לא הפעם הראשונה שמכבי חיפה מגלה עניין בשחקן: "כאשר עלינו ליגה הייתי נוכח לשיחת טלפון של יעקב שחר עם אייל סגל. על הפרק היה נושא עלי מוחמד וניקו אולסק, אבל בנתניה לא מיהרו לשחרר מתוך רצון לבנות קבוצה חזקה. אח"כ עלי נמכר לבית"ר ירושלים. מי שמכיר את עלי מוחמד יודע שמדובר בבחור מאוד רגשן, חייכן וטוב לחדר ההלבשה”.

עלי מוחמד (אורן בן חקון)עלי מוחמד (אורן בן חקון)

המאמן הוסיף: “כל מה שקרה לו בהתחלה עם הקהל לא ממש עבד לטובתו, אבל עם הזמן גם הקהל של בית"ר חיבק אותו. אי אפשר שלא לחבק את הילד הזה. מדובר בבחור מאוד חיובי לחדר ההלבשה. אני לא מקבל את אלה שטוענים שעלי מוחמד לא הצליח בבית"ר. אני חושב שהוא כן הצליח וכן נתן את התפוקה שלו, בטח בעונה הראשונה בה הקבוצה הגיעה למקום השלישי עם רוני לוי. עונה שנייה זה כבר סיפור אחר. הייתה קורונה והיה כל הנושא של דובאי ועוד דברים".

דראפיץ' משוכנע שמכבי חיפה עשתה עסקה טובה מאוד: "אני לפני הכול שמח עבור עלי שהגיע לקבוצה גדולה. מדובר בהחתמה מבריקה. אין הרבה שחקנים כאלה וגם עבורו זו מקפצת מדרגה משמעותית בקריירה. הוא הגיע מכלום ושום דבר. הוא אחד שנלחם על הקריירה שלו. יש לו אישה וילדה והוא מוכן להגיע לקבוצה גדולה".

סלובודאן דראפיץ' (חגי מיכאלי)סלובודאן דראפיץ' (חגי מיכאלי)

החסרונות של השחקן: "ברור שיש לו גם חסרונות, כמו לכל שחקן, ובגלל זה הוא לא מצליח להגיע לאירופה. בגלל מבנה הגוף שלו. אבל כמה שהוא קטן – הוא מאוד חזק. יש מאמנים שאומרים שעלי לא מביא מספרים או נוגע הרבה בכדור. אבל יש לעלי יתרונות. עם זה אחד על אחד במשחק. הוא עובר שחקנים ומוציא ברגע אחד את הקבוצה מהלחץ וזה דברים שמאמנים אוהדים כדי לשבור את הלחץ. בזמן האחרון בירושלים הוא נתן גולים. עלי צריך לשפר את הבעיטה שלו לשער ואת הכדורים הארוכים. עלי בשלב התקדמות קשה מאוד לעבור אותו".

דראפיץ' חושב שהקשר יכול בהחלט להיכנס למשבצת של מוחמד אבו פאני שצפוי לעזוב: "הפלוס אצל עלי שהוא יכול לשחק בכל תפקיד בקישור. מתחת לחלוץ, קשר אחורי או אמצע. אפשר לשחק איתו איך שרוצים. הוא יכול להשתלב בכל סגנון ובכל צורה. נטע לביא, יש לו למשל עוצמות. עלי זריז כמו קוברה קטנה, הוא יכול להשלים את נטע בקישור, ואם אבו פאני נמכר עלי אופציה מצוינת”.

מוחמד אבו פאני ועלי מוחמד (רדאד ג'בארה)מוחמד אבו פאני ועלי מוחמד (רדאד ג'בארה)

“ככה מתנהלות קבוצות גדולות. אני יודע שאת עלי מוחמד רצתה מאוד מכבי ת"א והעובדה שחיפה שמה עליו את היד זה לזכותה. מכבי ת"א היו "חמים" על עלי בצורה בלתי רגילה. היה מרוץ בין שתי הקבוצות על שירותיו של השחקן. אני מניח שהיה לחיפה קל יותר להביא את עלי בזכות הקשרים עם הסוכנים. אימנתי את עלי הרבה שנים ולא מצאתי מילה אחת עליו. כמות הריצות והספרינטים במשחקים זה נתונים של אירופה. עלי עבר את כל המכשולים כולל נבחרת ניז'ר. זה ילד מאוד מיוחד".

שי ברדה, שכמו דראפיץ' ליווה את הקריירה של עלי מוחמד, סיפר עליו: “הקשר הראשון עם עלי היה אחרי שקיבלנו סרטון בוואטסאפ של שתיים וחצי דקות על השחקן ומיד ביקשנו ממנכ"ל בית"ר ת"א להנחית את עלי בארץ. אחרי שנחת בארץ היה בבית"ר ת"א/רמלה במשך חודשים. אח"כ היו בעיות עם הנבחרת שלו והוא עזב. בנתניה כבר החזרנו אותו. זה אחד השחקנים הבודדים שהיכולת שלו לצאת משטח צפוף ע"י דריבל היא פנומנלית”.

סלובודאן דראפיץ' עם שי ברדה (אורן בן חקון)סלובודאן דראפיץ' עם שי ברדה (אורן בן חקון)

“עלי צריך לידו שחקנים שישלימו אותו ויבינו אותו. זריזות הרגלים שלו היא הכי טובה בארץ בפור. אני בטח שמכבי חיפה תיהנה ממנו. הוא צריך לשחק ליד שחקנים שמשלימים אותו. בנתניה היו לו שחקנים כאלה. הוא יודע להתגבר על הנקודות הפחות טובות שלו כמו משחק ראש ע"י הרבה פרמטרים אחרים טובים שלו. אני חושב שבבית"ר השנה המשחקים הכי טובים שלו כאשר הזזנו אותו לתפקיד ה-10 מתחת לחלוץ”.

עוד הוסיף: “היתרון שלו שהוא יודע לזוז לשטחים. אצלו גם ההתקפה וגם ההגנה. בשלושה משחקים כבש שני שערים ובישל אחד. מה שהיה לו לרועץ שהוא חזר אחרי הקורונה לא טוב. זה השפיע עליו המון. עלי חייב לקבל חיבוק ולהאמין שמאמינים בו. זה הדבר הכי חשוב מבחינתו. כל שחקן כדורגל צריך את תשומת הלב והוא צריך להרגיש משמעותי. ההבדל בין שחקן טוב לשחקן מצוין – לדעת לשפר את הטעויות של עצמו”.

שי ברדה (שחר גרוס)שי ברדה (שחר גרוס)

ברדה סיכם: “אני חושב שעלי מוחמד מאוד חכם ושיודע לכפר על החסרונות בחוכמה שלו. עלי היה נכנס באופן קבוע למשרד של דראפיץ’ ושלי ומבקש לעבוד איתו על תיקון טעויות דרך הווידאו, הייתי יושב איתו על הווידאו על דגשים התקפים ומיקומים, סלובו היה נותן דגשים הגנתיים, ולאחר מכן ומתרגמים את זה במגרש. היה לו חשוב כל הזמן לשפר את איכות המשחק”.

למה וראן בדרך החוצה מריאל?
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */