יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:20

קאמבק מיתולוגי: שמשון ת"א עלתה לליגה א'

21 שנה לאחר שהתפרקה ו-7 מאז חוברה לה מחדש, הקבוצה הנוסטלגית השלימה עליית ליגה נוספת וחולמת. גיבורי המועדון בשיחה על הדרך והמו"מ עם המשקיעים

|
נאור הלוי, עמי פזטל ורועי עובדיה (פרטי)
נאור הלוי, עמי פזטל ורועי עובדיה (פרטי)

עבור חובבי הנוסטלגיה והרומנטיקה בכדורגל הישראלי, הנה לכם סיפור על מועדון שקם מחדש מההריסות וחולם בגדול. שמשון תל אביב המיתולוגית השלימה היום (שישי) הישג אדיר כשעלתה לליגה א’ וזאת 7 שנים מהרגע בו הוקמה מחדש. אותם השחקנים שכיכבו בעבר על הדשא ומלווים עד היום את הקבוצה היו שם וראו את היו”ר עמי פזטל, יחד עם רועי עובדיה, בנו של אבינועם אגדת המועדון, מובילים את הקבוצה לעליית ליגה שנייה בתוך זמן קצר.

ניצחון 1:3 על קריית אונו נתן את האות לחגיגות. הקבוצה התל-אביבית, שבעבר סיפקה לנו דרבים צבעוניים בליגה הראשונה והתפרקה בשנת 2000, ממשיכה את המסע שלה קדימה וכל זאת בתקציב צנוע, שחקני בית ובעיקר רוח המועדון והאנשים המיתולוגיים שעוד מלווים אותו בימים אלה.

חגיגות עליית הליגה של שמשון ת"א

אחרי שהושלמה כאמור עליית ליגה שנייה בתוך 7 שנים, רועי עובדיה, שחקן עבר של הקבוצה ובנו של אבינועם עובדיה הכוכב האגדי של שמשון, אשר שותף יחד עם עמי פזטל להקמת המועדון מחדש, שיתף בשיחה עם ONE על התחושות המרגשות, החלומות, החיפוש אחר משקיע, האפשרות של שיתוף פעולה עם קבוצת אם וגם הזהות הכל-כך חשובה למועדון.

“אני דור שני של שמשון תל אביב, גדלתי במחלקת הנוער מגיל 6, פרשתי יחסית מוקדם בגלל פציעות ולקראת גיל 31 החלטנו לבוא ולפתוח מחדש את הדבר הזה שנקרא שמשון תל אביב”, מספר רועי. “בלי בית”ר תל אביב, בית”ר רמלה והדברים הנוספים, נטו שמשון ת”א. התחלנו ב-2014, בשנה השנייה כבר עלינו לליגה ב’ עם תקציבים מאוד צנועים, ידענו תמיד להתברג בשלישייה הראשונה. לפני שתי עונות הפסדנו עלייה בפנדלים כשאת שער השוויון הבקיע השחקן המצטיין שלנו בשער עצמי בדקה 89 ומשם הפנדלים”.

רועי עובדיה הרחיב: “בשנה הזו אמרנו שאנחנו חייבים את זה לעצמנו, לעשות תיקון לאותה עונה, החלטנו לחזק את הקבוצה במספר שחקנים משמעותיים כמו עומרי פרל, עמית פרחי, שחר סלמן, עומר הלוי ושאר שחקנים שהם מעל לרמה של הליגה. החיבור היה מדהים יחד עם המאמן צביקה הלוי והצוות המקצועי, חיים אביסרור מנהל הקבוצה, דודי אלגברה שהוא כבר 15 שנה במועדון, וכמובן יפתח הלוי ומעל הכול עמי פזטל. ידענו לבוא מוכנים לפלייאוף, עם כמה שפחות פצועים. במשחק הראשון מול הוד השרון היה קצת קשה עם 1:1 מאז שינינו את השיטה שלנו מ-3:5:2 ל-4:3:3 והכול התחבר. ארבעה ניצחונות משכנעים – 0:2 על קריית אונו בחוץ, 1:6 על מחנה יהודה, 1:3 על אותה הוד השרון ובמשחק המכריע 1:3 על קריית אונו. הבטחנו את העלייה בצורה פנטסטית, היינו עדיפים ברמה או שניים בכל הפלייאוף ולא היינו מודאגים”.

דודי אלגברה, אלירן וצביקה הלוי (פרטי)דודי אלגברה, אלירן וצביקה הלוי (פרטי)

איך באה לידי ביטוי תחושת המשפחתיות במועדון?
”יש פה חבורה של גברים, משפחה, כולם נשארו שעות אחרי העלייה באצטדיון. רצינו לתת את המתנה הזו לעמי פזטל שהוא בן 86 ובמועדון הזה כבר 50 שנה. כל השחקנים כמו נכדים שלו. עמי הוא שמשון ת”א. הוא הנשיא, בעל הבית, הסבא של כולם. אי אפשר להסביר את הנתינה של האדם הזה. היו כ-400 ילדים, אם זה מחלקת הנוער של שמשון ובנים של, נכדים של, אנשים שקשורים לקבוצה. אנשים שפרשו לפני 20 שנה באים ומתרגשים כאילו אח שלהם משחק בקבוצה. זו אהבה למועדון שהם גדלו בו”.

מה היה במועדון עד 2014?
”בשנים שלפני כן הייתה קבוצה בשם בית”ר שמשון רמלה תל אביב. בשלב מסוים עמי פזטל אמר שהוא לא יכול עם הבדיחה הזו, הוא רצה בוגרים של רק מחלקת נוער ובאמת פיתח מחלקה מפוארת. מהיום שהוקמה, המחלקה של שמשון הייתה תמיד או בליגה הראשונה או השנייה לנוער. הוא לא רצה קבוצת בוגרים, עד שבאתי אליו יום אחד ואמרתי לו ‘בו נעשה את זה, תן לי את המושכות, אדע להביא שחקנים ולמשוך אנשים למועדון, לא צריך תקציבים גדולים’. יש לנו סיוע מהעירייה, ממחלקת הנוער, מעמי, אבל אלו סכומים צנועים. לשם השוואה, שמשון עלתה ליגה עם תקציב של 750 אלף ש”ח לעומת קבוצות עם לפחות מיליון וחצי בליגה, ואני עוד עדין”.

שמשון ת"א חוגגת (פרטי)שמשון ת"א חוגגת (פרטי)

הקהילה סביב המועדון עדיין חזקה?
”בטח, יש פה גרעין אוהדים שהיו הולכים למשחקים בשנות השמונים. יש 50-60 אוהדים שעוד היו מלווים את אבא שלי כשהוא היה בן 18. רואים אותם פה, לא מפספסים שום משחק וגם אימונים, זה מחמם את הלב לראות אותם כשהם באים עם הילדים והנכדים למשחקים. זה מדהים”.

מה החלום הגדול?
”החלום שלי שיבוא בן אדם ראוי, עם משאבים, וישקיע בדבר הזה עם שמשון ת”א ונהיה איתו לכל דבר. אם הוא ירצה אותנו איתו אז בכיף ואם לא זה בסדר, מה שחשוב שהלוגו והסמל הזה  יהיה במקום הראוי לו. לא יודע אם ליגת העל אבל ליגה לאומית, ולמצוא מקוטם של קבע בליגה א’ בשנים הקרובות קודם כל. להכיר את הליגה ובשנה מסוימת להתפוצץ ולעלות ללאומית כי זה המקום של הקבוצה הזו. ליגת העל זה קצת מגוחך להגיד, אבל לאומית זה חלום”.

יש דיבורים עם משקיעים? אולי שיתוף פעולה עם קבוצה בכירה.
”למען האמת יש עניין ממשקיעים, אנחנו במשא ומתן מול שניים-שלושה אנשים. הם גם היו במשחק ואני מקווה שזה ייתן להם תיאבון. אנחנו בהחלט פתוחים להצעות לגבי שותפות עם קבוצות. אנחנו מבינים שהמשחק הוא כסף ואם גייע מועדון שיהיה מוכן לחבק אותנו אבל לשמור עלינו כשמשון, נשמח לחיבור הזה. אבל לא על חשבון השם או הלוגו שלנו”.

שמשון ת"א חוגגת (פרטי)שמשון ת"א חוגגת (פרטי)

היו”ר המיתולוגי, עמי פזטל, כבר 86 וחווה הכל בכדורגל הישראלי. מי שהיה המגיש בתוכנית שירים ושערים והקים את המחלקה של שמשון, עדיין מתרגש בגדול אחרי ההעפלה לליגה א’, וגם חושב הלאה. “עשינו עונה גדולה, היינו הקבוצה הכי טובה בליגה הזו לדעתי. בעיקר בפלייאוף שעשינו 13 נקודות שזה לא פשוט. היו שחקנים טובים, בחורים טובים, שבאמת השקיעו המון ומבחינת שמשון כמובן שזו חלק מהחזרת עטרה ליושנה. התחלנו מליגה ג’, עלינו לליגה ב’ ועכשיו לליגה א’. בזמן קצר. אני מקווה שתהיה המשכיות בתקציב הלא גדול שלנו. נתנו הופעה טובה השנה, זה לא פשוט כי אין לנו מגרש ביתי, החלפנו מגרשים ביתיים וזה לא היה פשוט, גם מגרש האימונים לא הכי טוב. אבל שחקנים נהדרים שנתנו את הלב והנשמה וגם כדורגל”.

מה לגבי משקיעים?
”אני תמיד אומר – נשמח לקבל לתוכנו כל מי שבא ברצון טוב ובמטרה להרים את הקבוצה כמה שאפשר. בשמחה רבה, בייחוד שאני כבר לא כל כך קל לי להמשיך בגילי. כמה אני יכול למשוך? אם יהיו אנשים טובים נקבל אותם בזרועות פתוחות. החלום? אני אומר שאם הגענו לאותה הליגה עם הפועל פתח תקווה, כמו בהיסטוריה, אז יש חידוש מסוים”.

אבינועם עובדיה שיתף בתחושותיו: “זה פרויקט של הבן שלי רועי יחד עם עמי. עד 2014 הייתה רק מחלקת נוער, רועי החליט להרים את הכפפה ובתוך 7 שנים עלה שתי ליגות וזה מכובד לקבוצה כמו שמשון. עשו עבודה נפלאה, הכול בהתנדבות. הייתה מחויבות של השחקנים. מה שהכי מרגש זה לראות אנשים כמו מיקי בן שטרית שבא מהקריות במיוחד למשחק הזה, וניסים ברדה ואני כמובן. האנשים של שמשון המיתולוגית עוד מלווים, חזי מגן אפילו היה. זה היה נחמד לראות כי גם אני לא ראיתי אותם כבר כמה זמן”.

שמשון ת"א חוגגת (פרטי)שמשון ת"א חוגגת (פרטי)

עשיתם הישג גדול בתקציב קטן, מה הלאה?
”זה באמת התקציב הכי נמוך, זה מדהים, אני לא יודע איך רועי ועמי עשו את זה. אני שומע קבוצות של ערים גדולות שנהנו מתקציבים של פי שניים ואפילו שלושה לעומתנו. זה מכובד מאוד. עמי קצת קשה לו, יש אופציות של אנשי עסקים שרוצים לרכוש, נראה בימים הקרובים. נתקדם ומקווה שיתקעו יתד בליגה א’. יביאו שחקנים וננסה לעלות. הולך להיות פרויקט אדיר בספורטק, עושים מגרשים, בונים חדרי הלבשה ודשא סינטטי. הולך להיות אימפריה”.

“אני חושב שאם נצליח להתחבר לאיזו קבוצה כמו מכבי פתח תקווה, כמו מכבי ת”א ובית”ר ת”א ומכבי חיפה עם הפועל עפולה, אז אם נניח נהיה עם מכבי פ”ת שיש לה מחלקה מצוינת זה יכול לעזור, כי לבד קשה להחזיק. העירייה עוזרת בקטנה אבל יש קריטריונים ברורים. יש גם כפר שלם, בני יפו, מכבי יפו, שמשון ואת הקבוצות מליגת העל, זה לא פשוט. מחמם את הלב לראות את הקבוצות במחלקת הנוער. להיות בליגה הגדולה זה חלום, בטח בתקציבים האלה, אלא אם יבוא מישהו. באים הרבה ילדים מצפון תל אביב, יש ביקוש ואם נעלה זה יהיה אחרת וזה חשוב מאוד, גם משקיעים יגיעו”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */